Cau de matinada el remat de la Falla Cristobal Sorní de Burjassot

ninot falla

Imatge d’arxiu de la Plantà d’una Falla | Europa Press

 

Aquesta passada matinada ha caigut el remat de la Falla Cristobal Sorní de Burjassot, a l’Horta, quedant totalment inservible, segons ha informat Levante-EMV.

 

El remat, de la falla, compost per una mitja lluna amb un faller i una fallera dins, i tres angelets dalt, ha caigut a terra de matinada, deixant una sensació de tristesa en tota la comissió, que enguany celebrava el seu 50 aniversari, i tenia moltes expectatives posades en el seu monument.

 

La part principal del monument, el cos central i el remat, van ser muntats ahir de vesprada per l’artista Ximo Martí i el seu equip. Al voltant de les 2.00 hores de la matinada, segons explicava a Levante el president de la comissió, Paco Mejías, es va donar avís que la Falla presentava una escletxa. Minuts després va caure a terra.

 

Segons sembla, el motiu de la caiguda estaria relacionat amb la planificació del propi monument, l’estructura del qual no hauria aguantat el pes previst. Ahir de nit la zona no registrava vent ni cap altra condició meteorològica que poguera propiciar una caiguda.

 

El president de la comissió ha assegurat que pràcticament tot el remat s’ha perdut, tant els angelets com el punt d’unió de la lluna del remat i el cos central. Amb un dia i mig encara fins a finalitzar la Plantà, es pensa en incorporar algun altre element, tot i que la tristesa per la pèrdua del monument ja s’ha fet patent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.