17.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Cau de matinada el remat de la Falla Cristobal Sorní de Burjassot

ninot falla

Imatge d’arxiu de la Plantà d’una Falla | Europa Press

 

Aquesta passada matinada ha caigut el remat de la Falla Cristobal Sorní de Burjassot, a l’Horta, quedant totalment inservible, segons ha informat Levante-EMV.

 

El remat, de la falla, compost per una mitja lluna amb un faller i una fallera dins, i tres angelets dalt, ha caigut a terra de matinada, deixant una sensació de tristesa en tota la comissió, que enguany celebrava el seu 50 aniversari, i tenia moltes expectatives posades en el seu monument.

 

La part principal del monument, el cos central i el remat, van ser muntats ahir de vesprada per l’artista Ximo Martí i el seu equip. Al voltant de les 2.00 hores de la matinada, segons explicava a Levante el president de la comissió, Paco Mejías, es va donar avís que la Falla presentava una escletxa. Minuts després va caure a terra.

 

Segons sembla, el motiu de la caiguda estaria relacionat amb la planificació del propi monument, l’estructura del qual no hauria aguantat el pes previst. Ahir de nit la zona no registrava vent ni cap altra condició meteorològica que poguera propiciar una caiguda.

 

El president de la comissió ha assegurat que pràcticament tot el remat s’ha perdut, tant els angelets com el punt d’unió de la lluna del remat i el cos central. Amb un dia i mig encara fins a finalitzar la Plantà, es pensa en incorporar algun altre element, tot i que la tristesa per la pèrdua del monument ja s’ha fet patent.

Últimes notícies

El València busca en el Villamarín encadenar dos victòries a domicili quasi dos anys després

L'equip de Carlos Corberán visita el Villamarín amb l'opció d'encadenar dos triomfs fora després del 0-1 a Getafe, alguna cosa que no aconseguix des d'abril de 2024.

Parc Sagunt firma la venda de 381.804 m² a Inditex per 64,9 milions

EEE ha venut a Alveston ITG, del Grup Inditex, 381.804 m² en Parc Sagunt II per 64,9 milions per a un projecte logístic al costat de la gigafactoria de Powerco. Queden 618.398 m² disponibles en quatre lots, després d'un procés iniciat en 2025 i adjudicat al novembre.

Barcala defén que la regidor d’Urbanisme va obtindre la vivenda social abans d’entrar en política

L'alcalde ha assegurat que Rocío Gómez va ser adjudicatària en 2018, anys abans de ser regidora, i ha ordenat un expedient per a aclarir el procés i depurar responsabilitats.

L’efecte Castro mesura el desgast de l’Atlètic

El Llevant arriba revitalitzat per Luís Castro i posa a prova a un Atlètic amb 67 hores i mitja de descans, sense fitxatges i amb problemes de resolució en les àrees.

El PSPV portarà a Antifrau el ‘pelotazo’ de les vivendes públiques a Alacant

El PSPV portarà a l'Agència Antifrau el presumpte pelotazo en l'adjudicació de vivendes públiques en La Condomina. Demana explicacions, dimissions i més control.

El Barça no es fia i prepara canvis davant un Elx en urgència

El Barcelona afronta el dol en el Martínez Valero amb respecte a un Elx necessitat i amb nombroses baixes. Hansi Flic vigila la fragilitat defensiva i sospesa ajustos en l'equip.

Osasuna rep a un Vila-real en la seua pitjor ratxa recent amb la confiança reforçada

Osasuna afronta el dol en El Sadar enfortit pel seu primer triomf a domicili del curs, mentres el Vila-real arriba després de quatre derrotes seguides i poc descans.

El ‘petxinot’, el xicotet mol·lusc clau per a la filtració de l’aigua en L’Albufera

El petxinot, una cloïssa d'aigua dolça en perill crític, filtra milers de litres i sosté l'equilibri de L'Albufera. Una aliança impulsa la seua reproducció i reintroducció.