10.1 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Cau de matinada el remat de la Falla Cristobal Sorní de Burjassot

ninot falla

Imatge d’arxiu de la Plantà d’una Falla | Europa Press

 

Aquesta passada matinada ha caigut el remat de la Falla Cristobal Sorní de Burjassot, a l’Horta, quedant totalment inservible, segons ha informat Levante-EMV.

 

El remat, de la falla, compost per una mitja lluna amb un faller i una fallera dins, i tres angelets dalt, ha caigut a terra de matinada, deixant una sensació de tristesa en tota la comissió, que enguany celebrava el seu 50 aniversari, i tenia moltes expectatives posades en el seu monument.

 

La part principal del monument, el cos central i el remat, van ser muntats ahir de vesprada per l’artista Ximo Martí i el seu equip. Al voltant de les 2.00 hores de la matinada, segons explicava a Levante el president de la comissió, Paco Mejías, es va donar avís que la Falla presentava una escletxa. Minuts després va caure a terra.

 

Segons sembla, el motiu de la caiguda estaria relacionat amb la planificació del propi monument, l’estructura del qual no hauria aguantat el pes previst. Ahir de nit la zona no registrava vent ni cap altra condició meteorològica que poguera propiciar una caiguda.

 

El president de la comissió ha assegurat que pràcticament tot el remat s’ha perdut, tant els angelets com el punt d’unió de la lluna del remat i el cos central. Amb un dia i mig encara fins a finalitzar la Plantà, es pensa en incorporar algun altre element, tot i que la tristesa per la pèrdua del monument ja s’ha fet patent.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.