La Diputació de València ajuda amb 230.000 euros a totes les comissions falleres de la província

La Diputació de València ajuda amb 230.000 euros al prop d’un miler de comissions falleres de València i municipis de la província. Totes elles disposaran de 30 dies, a partir de la convocatòria en el BOP, per a sol·licitar els 250 euros que podran destinar a despeses relacionades amb l’activitat fallera, sense que resulte imprescindible plantar monument durant la setmana fallera de setembre.

 

Esta línia d’inversió s’emmarca en l’aportació global de més d’un milió d’euros que el ple de la corporació provincial ha aprovat enguany per a contribuir a la reactivació del sector faller, especialment castigat per la pandèmia i la cancel·lació dels actes festius.

Es tracta de la renovació i ampliació d’unes ajudes que ja va acordar el president Gaspar l’any passat, després de la primera ona del Coronavirus, amb els representants del col·lectiu i que en el present exercici arribaran, a més de les comissions, als artistes fallers, la pirotècnia, l’Associació Nacional de Floristes, al Gremi Artesà de Sastres i Modistes i també al de Mestres Palmiters.

L’objectiu d’esta assignació global d’1,1 milions d’euros continua sent “no deixar a ningú en el camí i oferir cobertura econòmica, dins de les possibilitats de la institució, a les comissions, d’una banda, i als projectes que ens proposen els gremis tradicionals per a reactivar el sector en un moment complicat per la greu crisi sanitària de la qual afortunadament estem començant a eixir”.

Totes les comissions falleres de la província tindran la possibilitat de rebre l’ajuda de la Diputació amb vista a les Falles que està previst celebrar després de les vacances estivals. Una festa que va tornar a suspendre’s al març seguint les recomanacions de Sanitat i que està programada per a setembre si es manté la baixa incidència de la Covid en la Comunitat.

Serà moment de plantar en hospitals i institucions benèfiques els monuments infantils creats pels artistes fallers amb ajuda de la Diputació, una de les actuacions proposades pel sector i finançades per la corporació l’any passat.

‘Torna la llum’… i la primavera

 

Les ajudes a les comissions i el Gremi d’Artistes Fallers no són les úniques que es repetiran este estiu, que té ja programades les segones edicions del ‘Torna la llum’, l’espectacle pirotècnic simultani en diferents municipis valencians que ja va finançar la Diputació el juliol de 2020, i de ‘Torna la primavera’, la iniciativa de l’Associació Nacional de Floristes i els productors i venedors de Mercaflor que va recuperar les sensacions primaverals que es va emportar el confinament amb una vintena de muntatges florals en altres tants municipis de la província.

A més dels 230.000 euros per a les comissions falleres, el Gremi d’Artistes i Piroval, l’Associació d’Empreses Pirotècniques, disposaran enguany de 300.000 euros cadascun, mentre que el Gremi Artesà de Sastres i Modistes, que integra l’orfebreria, té a la seua disposició 120.000 euros per a finançar els seus projectes.

L’Associació Nacional de Floristes té assignats 60.000 euros, igual que l’Associació de Comerços d’Indumentària Valenciana, i els Mestres Palmiters entren per primera vegada en esta línia d’ajudes a sectors tradicionals amb 10.000 euros per a impulsar les seues propostes.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.