9.5 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

La Diputació de València ajuda amb 230.000 euros a totes les comissions falleres de la província

La Diputació de València ajuda amb 230.000 euros al prop d’un miler de comissions falleres de València i municipis de la província. Totes elles disposaran de 30 dies, a partir de la convocatòria en el BOP, per a sol·licitar els 250 euros que podran destinar a despeses relacionades amb l’activitat fallera, sense que resulte imprescindible plantar monument durant la setmana fallera de setembre.

 

Esta línia d’inversió s’emmarca en l’aportació global de més d’un milió d’euros que el ple de la corporació provincial ha aprovat enguany per a contribuir a la reactivació del sector faller, especialment castigat per la pandèmia i la cancel·lació dels actes festius.

Es tracta de la renovació i ampliació d’unes ajudes que ja va acordar el president Gaspar l’any passat, després de la primera ona del Coronavirus, amb els representants del col·lectiu i que en el present exercici arribaran, a més de les comissions, als artistes fallers, la pirotècnia, l’Associació Nacional de Floristes, al Gremi Artesà de Sastres i Modistes i també al de Mestres Palmiters.

L’objectiu d’esta assignació global d’1,1 milions d’euros continua sent “no deixar a ningú en el camí i oferir cobertura econòmica, dins de les possibilitats de la institució, a les comissions, d’una banda, i als projectes que ens proposen els gremis tradicionals per a reactivar el sector en un moment complicat per la greu crisi sanitària de la qual afortunadament estem començant a eixir”.

Totes les comissions falleres de la província tindran la possibilitat de rebre l’ajuda de la Diputació amb vista a les Falles que està previst celebrar després de les vacances estivals. Una festa que va tornar a suspendre’s al març seguint les recomanacions de Sanitat i que està programada per a setembre si es manté la baixa incidència de la Covid en la Comunitat.

Serà moment de plantar en hospitals i institucions benèfiques els monuments infantils creats pels artistes fallers amb ajuda de la Diputació, una de les actuacions proposades pel sector i finançades per la corporació l’any passat.

‘Torna la llum’… i la primavera

 

Les ajudes a les comissions i el Gremi d’Artistes Fallers no són les úniques que es repetiran este estiu, que té ja programades les segones edicions del ‘Torna la llum’, l’espectacle pirotècnic simultani en diferents municipis valencians que ja va finançar la Diputació el juliol de 2020, i de ‘Torna la primavera’, la iniciativa de l’Associació Nacional de Floristes i els productors i venedors de Mercaflor que va recuperar les sensacions primaverals que es va emportar el confinament amb una vintena de muntatges florals en altres tants municipis de la província.

A més dels 230.000 euros per a les comissions falleres, el Gremi d’Artistes i Piroval, l’Associació d’Empreses Pirotècniques, disposaran enguany de 300.000 euros cadascun, mentre que el Gremi Artesà de Sastres i Modistes, que integra l’orfebreria, té a la seua disposició 120.000 euros per a finançar els seus projectes.

L’Associació Nacional de Floristes té assignats 60.000 euros, igual que l’Associació de Comerços d’Indumentària Valenciana, i els Mestres Palmiters entren per primera vegada en esta línia d’ajudes a sectors tradicionals amb 10.000 euros per a impulsar les seues propostes.

Últimes notícies

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.

El millor octubre en hotels: pernoctacions pugen un 1,3% fins a 34,28 milions

Octubre va tancar amb 34,28 milions de pernoctacions en hotels, un 1,3% més i màxim històric. L'impuls va vindre del turisme estranger amb preus en pujada.

Illa crida a defendre la veritat com deure democràtic en l’homenatge a Ernest Lluch

El Govern ha homenatjat a Ernest Lluch en el Palau 25 anys després del seu assassinat. Salvador Illa ha cridat a defendre la veritat i s'ha reivindicat el seu llegat en la sanitat universal i el diàleg.