La Diputació de València ajuda amb 230.000 euros a totes les comissions falleres de la província

La Diputació de València ajuda amb 230.000 euros al prop d’un miler de comissions falleres de València i municipis de la província. Totes elles disposaran de 30 dies, a partir de la convocatòria en el BOP, per a sol·licitar els 250 euros que podran destinar a despeses relacionades amb l’activitat fallera, sense que resulte imprescindible plantar monument durant la setmana fallera de setembre.

 

Esta línia d’inversió s’emmarca en l’aportació global de més d’un milió d’euros que el ple de la corporació provincial ha aprovat enguany per a contribuir a la reactivació del sector faller, especialment castigat per la pandèmia i la cancel·lació dels actes festius.

Es tracta de la renovació i ampliació d’unes ajudes que ja va acordar el president Gaspar l’any passat, després de la primera ona del Coronavirus, amb els representants del col·lectiu i que en el present exercici arribaran, a més de les comissions, als artistes fallers, la pirotècnia, l’Associació Nacional de Floristes, al Gremi Artesà de Sastres i Modistes i també al de Mestres Palmiters.

L’objectiu d’esta assignació global d’1,1 milions d’euros continua sent “no deixar a ningú en el camí i oferir cobertura econòmica, dins de les possibilitats de la institució, a les comissions, d’una banda, i als projectes que ens proposen els gremis tradicionals per a reactivar el sector en un moment complicat per la greu crisi sanitària de la qual afortunadament estem començant a eixir”.

Totes les comissions falleres de la província tindran la possibilitat de rebre l’ajuda de la Diputació amb vista a les Falles que està previst celebrar després de les vacances estivals. Una festa que va tornar a suspendre’s al març seguint les recomanacions de Sanitat i que està programada per a setembre si es manté la baixa incidència de la Covid en la Comunitat.

Serà moment de plantar en hospitals i institucions benèfiques els monuments infantils creats pels artistes fallers amb ajuda de la Diputació, una de les actuacions proposades pel sector i finançades per la corporació l’any passat.

‘Torna la llum’… i la primavera

 

Les ajudes a les comissions i el Gremi d’Artistes Fallers no són les úniques que es repetiran este estiu, que té ja programades les segones edicions del ‘Torna la llum’, l’espectacle pirotècnic simultani en diferents municipis valencians que ja va finançar la Diputació el juliol de 2020, i de ‘Torna la primavera’, la iniciativa de l’Associació Nacional de Floristes i els productors i venedors de Mercaflor que va recuperar les sensacions primaverals que es va emportar el confinament amb una vintena de muntatges florals en altres tants municipis de la província.

A més dels 230.000 euros per a les comissions falleres, el Gremi d’Artistes i Piroval, l’Associació d’Empreses Pirotècniques, disposaran enguany de 300.000 euros cadascun, mentre que el Gremi Artesà de Sastres i Modistes, que integra l’orfebreria, té a la seua disposició 120.000 euros per a finançar els seus projectes.

L’Associació Nacional de Floristes té assignats 60.000 euros, igual que l’Associació de Comerços d’Indumentària Valenciana, i els Mestres Palmiters entren per primera vegada en esta línia d’ajudes a sectors tradicionals amb 10.000 euros per a impulsar les seues propostes.

Últimes notícies

La defensa de Salomé Pradas recorrerà l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas, investigada per la gestió de la DANA, considera precipitat que el CGPJ haja avalat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja i anuncia recurs. Critica que no s’haja escoltat les víctimes ni el lletrat que denuncien la intervenció del marit magistrat de la jutgessa.

El dèficit comercial valencià supera els 1.100 milions malgrat l’alça exportadora

La Comunitat Valenciana ha registrat fins a juliol un dèficit comercial de 1.117 milions, tot i que les exportacions han crescut un 5,1 % fins als 23.611 milions. El dinamisme exportador se centra sobretot en el sector alimentari i en els béns d’equip, però les importacions han avançat encara més, un 11,2 %.

La valenciana Carmen Amoraga guanya el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026

La novel·la 'En ese silencio', de l’autora valenciana Carmen Amoraga, ha guanyat el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026, dotat amb 20.000 euros, entre 528 manuscrits presentats.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027 al Circuit Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo de Cheste tornarà a acollir en 2027 l’últim Gran Premi de MotoGP. El calendari arrancarà en març a Tailàndia.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027

El Circuit Ricardo Tormo acollirà de nou en 2027 l’últim Gran Premi del Mundial de Motociclisme, que en 2026 també es tancarà a Cheste entre el 27 i el 29 de novembre.

Detingut un home per dotze robatoris amb força en negocis de Santa Pola

Un home de 45 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de dotze robatoris amb força en establiments de Santa Pola. El jutge ha decretat la seua llibertat amb càrrecs després de la instrucció de la Guàrdia Civil.

Pérez Llorca carrega contra la comissió de la DANA i parla d’“instrumentalitzar el dolor”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat la comissió d’investigació de la DANA al Congrés d’“instrumentalitzar el dolor” i ha defensat que només el PP ha assumit responsabilitats polítiques. També ha descartat acollir menors migrants de Ceuta i ha qualificat la situació d’“invasió”.

El CGPJ tanca sense sancions les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha ratificat per unanimitat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València, en no vore proves sòlides d’injerències del seu marit en la causa.