15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

La Diputació de València ajuda amb 230.000 euros a totes les comissions falleres de la província

La Diputació de València ajuda amb 230.000 euros al prop d’un miler de comissions falleres de València i municipis de la província. Totes elles disposaran de 30 dies, a partir de la convocatòria en el BOP, per a sol·licitar els 250 euros que podran destinar a despeses relacionades amb l’activitat fallera, sense que resulte imprescindible plantar monument durant la setmana fallera de setembre.

 

Esta línia d’inversió s’emmarca en l’aportació global de més d’un milió d’euros que el ple de la corporació provincial ha aprovat enguany per a contribuir a la reactivació del sector faller, especialment castigat per la pandèmia i la cancel·lació dels actes festius.

Es tracta de la renovació i ampliació d’unes ajudes que ja va acordar el president Gaspar l’any passat, després de la primera ona del Coronavirus, amb els representants del col·lectiu i que en el present exercici arribaran, a més de les comissions, als artistes fallers, la pirotècnia, l’Associació Nacional de Floristes, al Gremi Artesà de Sastres i Modistes i també al de Mestres Palmiters.

L’objectiu d’esta assignació global d’1,1 milions d’euros continua sent “no deixar a ningú en el camí i oferir cobertura econòmica, dins de les possibilitats de la institució, a les comissions, d’una banda, i als projectes que ens proposen els gremis tradicionals per a reactivar el sector en un moment complicat per la greu crisi sanitària de la qual afortunadament estem començant a eixir”.

Totes les comissions falleres de la província tindran la possibilitat de rebre l’ajuda de la Diputació amb vista a les Falles que està previst celebrar després de les vacances estivals. Una festa que va tornar a suspendre’s al març seguint les recomanacions de Sanitat i que està programada per a setembre si es manté la baixa incidència de la Covid en la Comunitat.

Serà moment de plantar en hospitals i institucions benèfiques els monuments infantils creats pels artistes fallers amb ajuda de la Diputació, una de les actuacions proposades pel sector i finançades per la corporació l’any passat.

‘Torna la llum’… i la primavera

 

Les ajudes a les comissions i el Gremi d’Artistes Fallers no són les úniques que es repetiran este estiu, que té ja programades les segones edicions del ‘Torna la llum’, l’espectacle pirotècnic simultani en diferents municipis valencians que ja va finançar la Diputació el juliol de 2020, i de ‘Torna la primavera’, la iniciativa de l’Associació Nacional de Floristes i els productors i venedors de Mercaflor que va recuperar les sensacions primaverals que es va emportar el confinament amb una vintena de muntatges florals en altres tants municipis de la província.

A més dels 230.000 euros per a les comissions falleres, el Gremi d’Artistes i Piroval, l’Associació d’Empreses Pirotècniques, disposaran enguany de 300.000 euros cadascun, mentre que el Gremi Artesà de Sastres i Modistes, que integra l’orfebreria, té a la seua disposició 120.000 euros per a finançar els seus projectes.

L’Associació Nacional de Floristes té assignats 60.000 euros, igual que l’Associació de Comerços d’Indumentària Valenciana, i els Mestres Palmiters entren per primera vegada en esta línia d’ajudes a sectors tradicionals amb 10.000 euros per a impulsar les seues propostes.

Últimes notícies

Dimitix l’alcaldessa de Llocnou de la Corona i manté l’acta

Paqui Llopis ha presentat la seua renúncia per motius personals, familiars i laborals després d'una profunda reflexió. Mantindrà l'acta i les delegacions de Participació i Festes mentres s'ordena el relleu.

Pérez Llorca exigix al Govern aclarir la reducció de velocitat en l’AVE Madrid-Comunitat Valenciana

El president Juanfran Pérez Llorca ha demanat explicacions per la reducció de velocitat en l'AVE Madrid-Comunitat Valenciana després de l'accident de Adamuz. Advertix d'impacte en la seguretat percebuda i possibles efectes en el turisme.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec segrestat per la banda sueca Dalen. Quatre persones han sigut detingudes sense pagament de rescat.

Detingut en l’aeroport de Manises amb 102 càpsules d’heroïna en el seu organisme

La Policia Nacional ha detingut a Manises a un passatger amb 102 càpsules d'heroïna en el seu organisme, amb un pes total de 1.140 grams. L'home, de 37 anys, ha ingressat a la presó preventiva per un presumpte delicte de narcotràfic.

Pérez Llorca exigix al Govern explicar la reducció de velocitat en l’AVE

El president valencià ha demanat a l'Executiu que detall per què, després de l'accident de Adamuz, s'han aplicat límits en un tram de l'AVE entre Madrid i la Comunitat Valenciana.

La Generalitat intensifica la negociació per a obrir vols de llarga distància als Estats Units i explora la Xina i el Japó

La Generalitat ha accelerat les converses amb aerolínies per a aconseguir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana, amb prioritat als Estats Units i amb vista a la Xina i el Japó. També ha defés una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises per a sostindre el creixement.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec i ha detingut a quatre sospitosos. La banda sueca Dalen va exigir 800.000 corones i va enviar vídeos amb colps

L’ex secretari de Presidència nega que informara a Mazón sobre un confinament per la DANA

L'ex secretari de Presidència ha negat que informara a Carlos Mazón sobre la consulta de Salomé Pradas per a confinar la província durant la DANA. L'Advocacia va veure encaix legal, però no va haver-hi sol·licitud formal d'informe.