10.6 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Erradiquen el macrobotelló a la Platja de Sant Joan en la Santa Faç

Els joves van acudir aquest matí a la Festa de Santa Faç 0,0 organitzada per l’Ajuntament d’Alacant, i van poder gaudir malgrat la pluja d’una divertida jornada amb música, activitats i regals. La iniciativa ha sigut impulsada per la regidoria d’Acció Social i Família, dirigida per la regidora, Julia LLOPIS, i ha sigut un èxit evitant per tercer any els botellons en aquesta festivitat, i previndre el consum d’alcohol oferint un oci saludable.

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, va acudir a l’esdeveniment per a fer lliurament dels premis i sortejos, i va destacar la seua satisfacció assenyalant que “hem aconseguit previndre el consum d’alcohol entre els nostres joves en Santa Faç, i que es convertisca en una Festa 0,0 i poder celebrar una jornada festiva per a gaudir-la amb música i diversió saludable”.

Al seu torn el primer edil va felicitar la Policia Local per “l’excel·lent treball desenvolupat durant tot el dia en l’ampli dispositiu organitzat amb el qual han aconseguit per tercer any fer realitat el desig de tots els alacantins d’evitar el botelló a la platja de Sant Joan”.

Festa Santa Faç 0,0

La regidora d’Acció Social i Família, Julia Llopis, va posar en valor el treball desenvolupat en aquesta Santa Faç destacant que “estem molt satisfets perquè aquest matí s’ha consolidat a la ciutat la nostra festa sense alcohol, amb alternatives i demostrat que els joves es poden divertir sense consumir alcohol. En la festa han sigut més de mil joves que fins i tot amb pluja han gaudit durant tot el matí ballant, divertint-se i participat de sortejos, concursos amb fruita, menjar i refresc, gratuïts sense consumir alcohol amb un oci saludable”.

Aquest dia a la nostra ciutat ja és una Santa Faç 0,0, i volem agrair a totes les entitats que han participat i col·laborat a organitzar la festa”, va incidir la regidora d’Acció Social, Julia Llopis, qui al seu torn va subratllar que “les mesures que hem impulsat oferint una alternativa a l’alcohol tant des de l’Ajuntament juntament amb la Plataforma Zero i amb el dispositiu de Policia Local han aconseguit ser un èxit una vegada més, i estem donant un exemple del que ha de ser una Santa Faç 0,0, saludable, segura i divertida de la qual ens sentim molt orgullosos”.

En la Festa 0,0 celebrada durant tot el matí amb els joves i amenitzada per Mister Barcelo sota el lema #yosoy0,0, s’ha repartit fruita, pizzes, aigua i refrescos. Així com s’han entregat regals com una samarreta del Club de Bàsquet Lucentum i del Club de Futbol Hèrcules d’Alacant, i un patinet, entre altres regals com a pilotes o pales. Entre les entitats que han col·laborat patrocinant l’esdeveniment de Santa Faç 0,0 destaquen l’Hèrcules, Lucentum, Intercity, Aigües d’Alacant, la Diputació d’Alacant, Coca-Cola, Mercalicante, BlackbirnBrand, El Corte Inglés, Carrefour.

Dispositiu de Seguretat

La Policia Local ha organitzat un dispositiu especial antibotelló de reforç del control del consum d’alcohol en la via pública en Santa Faç i han treballat durant tot el dia desplegant controls fixos i diversos itinerants en tota la platja de Sant Joan i els accessos del Monestir, en el qual han participat un centenar d’agents amb el Dron, i les unitats Fox, Goir i Canina.

El regidor de Seguretat, José Ramón González, va realitzar un balanç informant que “la Policia Local hui ha aconseguit evitar el consum d’alcohol entre els joves decomissant 300 litres durant aquesta Santa Faç que han sigut destruïts, aconseguint que els joves no celebraren botellons”.

Durant tot el dia els agents policials han alçat 77 actes de sanció, intervenció i denúncia per consum d’alcohol en la via pública, que comporten una sanció econòmica de 90 € cadascuna. La Policia Local també ha denunciat a dos joves per tinença de drogues, i alçat una acta a un establiment per vendre alcohol a menors.

Així mateix la Policia Local només ha intervingut 6 carros dels supermercats, en els voltants de l’Avinguda de Dénia, del Monestir i en l’accés a la platja de Sant Joan, que han sigut retirats i sancionats.

Per la seua part l’edil popular de Seguretat també va donar l’enhorabona per l’immillorable treball realitzat durant tot el dia de Santa Faç per la Policia Local destacant que “hui s’han aconseguit que es desenvolupe tot amb molta normalitat, sense botellons, evitat el consum d’alcohol. Això ha sigut possible gràcies a un dispositiu policial exemplar que és un exemple per a altres ciutats, amb el qual afortunadament estem aconseguint previndre el consum d’alcohol, que els joves es consciencien que alcohol no és diversió i oferir-los una alternativa 0,0 amb oci saludable”.

Dispositiu de Protecció Civil.

Per la seua part l’Agrupació de voluntaris de Protecció Civil i Creu Roja, i els serveis mèdics han atés un total d’11 persones en el Centre de Coordinació d’Emergències, la Carpa Hospital i en els diferents punts d’assistència del recorregut, i s’ha traslladat a una persona a l’hospital per una caiguda en el recorregut al Monestir.

Les atencions sanitàries en la Romeria han sigut en la seua gran majoria lleus per marejos, una reacció al·lèrgica, torçades, caigudes en la calçada o rascades, així com corts i nafres als peus per realitzar la pelegrina amb calçat no adequat o descalços.

Per a garantir la seguretat dels centenars de pelegrins s’ha instal·lat un Centre de Coordinació d’emergències en els voltants del caseriu i dos carpes hospitals, amb metges i efectius sanitaris, un Lloc de Comandament Avançat, i s’ha dissenyat un ampli Pla d’emergències per ser un esdeveniment especial on està prevista una gran afluència de milers de persones.

L’edil de Seguretat va agrair “l‘excel·lent treball que desenvolupen els centenars de voluntaris de Protecció Civil que realitzen durant tot el dia amb punts fixos i itinerants per a garantir l’assistència sanitària en Santa Faç, i la participació de dotze agrupacions de la província”.

La Policia Local i l’Agrupació de Protecció Civil mantindrà el dispositiu demà divendres, el dissabte i diumenge, habilitant una reguarda amb 20 voluntaris, ambulàncies i vehicles per a rebre als pelegrins que venen durant el cap de setmana.

Últimes notícies

Morant qualifica de delirant la compareixença de Mazón en la comissió de la DANA en el Congrés

La líder del PSPV i ministra ha titllat de delirant la intervenció de Carlos Mazón davant la comissió que investiga la DANA. Li ha retret desconéixer els horaris de les víctimes i ha parlat de possible defensa psicològica o judicial.

Compromís demana evitar el tacticismo i reclama un finançament autonòmic just

Compromís ha reclamat que no s'impose el tacticismo partidista i que s'aprove ja un repartiment just del finançament autonòmic. La formació ha donat suport a una reforma equitativa i un fons transitori fins a la seua entrada en vigor.

La compravenda de vivendes cau un 2% en la Comunitat Valenciana i firma el seu millor setembre des de 2007

La Comunitat Valenciana va registrar al setembre 10.413 compravendes de vivenda, un 2% menys interanual, però el major volum per a un setembre des de 2007.

Colp al Cartell de Jalisco a Espanya: 20 detinguts i droga oculta en maquinària pesant

La Policia Nacional, amb suport de la DEA i autoritats de Països Baixos, ha desmantellat l''oficina' del CJNG a Espanya. L'operació suma 20 detinguts, 15 a la presó, i una partida milionària intervinguda.

Abelard Saragossà és nomenat president d’honor de la Taula de Filologia Valenciana

La TFV nomena Abelard Saragossà president d'honor en reconeixement a la seua labor fundacional i a la seua trajectòria clau en la filologia valenciana.

Una dona i el seu gos rescatats i desenes desallotjats en un incendi a València

Una dona i el seu gos van ser rescatats d'un pis en flames en l'avinguda de Blasco Ibáñez. Desenes de veïns van ser desallotjats i altres confinats fins a l'extinció.

Temperatures en descens i vent fort en el nord de Castelló este dimarts en la Comunitat

El dimarts es preveu ambient poc nuvolós, amb núvols i ruixats matinals en el litoral sud de València i nord d'Alacant. Baixaren les temperatures i el vent bufarà amb força en el nord de Castelló.

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.