Les Falles de setembre no tindran ni mascletaes ni castells al riu

Des que es va conéixer la notícia que les Falles 2021 se celebrarien a setembre, estan eixint notícies de com seran i de les novetats que portaran.

Ja tenim més detalls de com seran les anòmales Falles d’enguany, unes festes molt diferents i condicionades per la pandèmia. Hi haurà Plantà, Cremà, dos dies d’Ofrena, concurs de falles i entrega de premis, però la mascletà a l’Ajuntament i els castells a l’antic llit del Túria, «ara com ara són inviables pel perill d’aglomeracions i són dos dels actes que se sacrificaran de totes totes», segons ha reconegut a Les notícies del matí d’À Punt Guillermo Serrano, president de la Interagrupació de Falles.

Els monuments estaran cinc dies al carrer, entre l’1 i el 5 de setembre perquè tots puguen visitar-los sense amuntegar-se. A més, l’Ofrena, que se celebrarà en dos o tres dies, segons la incidència de la pandèmia, canviarà el recorregut habitual per les obres de la plaça de la Reina. La idea, ha explicat Serrano, és celebrar l’ofrena amb «una certa normalitat i que puguen participar tots els fallers, ja que és un acte amb risc baix perquè és l’aire lliure i les falles van amb la seua distància. I si cal reduir els espectadors, es farà».

A més, no hi haurà revetles ni celebracions de masses, només reunions més menudes per a fallers. Segons el president de la Interagrupació de Falles, l’objectiu és «evitar aglomeracions» i no seran unes Falles centralitzes sinó entre 382 nuclis diferents. «No van ser unes Falles iguals, amb revetla i festa a les quatre del matí al carrer, seran més internes i seguint el que ordenen les autoritats i el bàndol faller».

«Cal plantar les falles de 2021, però també les del 2022 i ser responsables»

 

El president de la Interagrupació de Falles s’ha mostrat «molt satisfet» a Les notícies del matí d’À Punt televisió, ja que «ara tenim una data que era el nostre objectiu». Ja poden tornar a treballar i «acoblar els actes que es puguen celebrar en el sistema Covid-19 i intentar celebrar les Falles, cremar tot el dolent i mirar cap al 2022 amb una certa esperança», ha dit.

Serrano ha comentat que es treballava sobre dos escenaris, juliol o setembre, «les dos tenien els seus pros i els seus contres, però l’important és tindre data, ja que cal plantar les falles de 2021, però també les del 2022 i ser responsables».

Posar en marxa tot el sector econòmic

 

D’altra banda, encara que ha reconegut el malestar en el món faller perquè es filtrara la data de les falles de 2021, li ha llevat ferro i ha ressaltat la importància de celebrar les Falles perquè «es pose en marxa» una altra vegada tot el sector econòmic. «La implicació de les Falles en tots els sectors econòmics suposa 1.200 milions d’euros a l’any i beneficia molts sectors», ha assenyalat.

Últimes notícies

Rescatat un rabosot atrapat en una bassa de reg a Guardamar del Segura

Agents del Seprona han rescatat un rabosot que havia quedat atrapat en una bassa de reg a Guardamar del Segura, on no podia eixir pels seus propis mitjans. L operació ha evidenciat la necessitat de rampes o sistemes de fugida per a la fauna salvatge en este tipus d infraestructures agrícoles.

Cap de setmana de pluges intenses a bona part d’Espanya, amb el focus al Mediterrani

L’episodi de pluges torrencials al Mediterrani, amb més de 200 litres per metre quadrat, es prolongarà fins al diumenge i donarà pas dilluns a precipitacions importants en zones de l’oest peninsular.

La Comunitat Valenciana lidera la caiguda de morts en carretera en setembre

La Comunitat Valenciana ha registrat en setembre 7 morts en accidents de trànsit, nou menys que un any abans, i encapçala la baixada estatal. En el conjunt d’Espanya han mort 87 persones en carretera, 29 menys que en setembre de 2025.

Els trens de llarga distància entre València i Catalunya continuen parats per la pluja

La circulació dels trens de llarga distància entre València i Catalunya continua suspesa per la pluja, mentre s’han restablit Rodalia i Mitja Distància. La represa depén que milloren les condicions meteorològiques i de seguretat a la via.

Muse tancarà al Roig Arena la gira europea de 2027

La banda britànica Muse ha inclòs el Roig Arena de València com a última parada europea de la seua gira 'The Wow! Signal Europa Tour', amb un concert previst per al 23 de gener de 2027. La gira arribarà a la ciutat després de recórrer grans capitals europees i tindre èxit a Nord-amèrica.

La Comunitat Valenciana marca rècord amb 9,4 milions de turistes estrangers fins a agost

La Comunitat Valenciana ha rebut 9,4 milions de turistes internacionals entre gener i agost, un 9 % més que l’any passat, segons les enquestes Frontur i Egatur de l’INE.

Demanen un any de presó per a un general de la Guàrdia Civil per recomanar un amic per a obres

La Fiscalia sol·licita un any de presó per a un tinent general de la Guàrdia Civil per recomanar un amic sense experiència per a obres en façanes de diverses comandàncies, entre elles la d’Alacant, que haurien quedat mal executades.

Més de 411.000 alumnes es queden sense classe per la pluja extrema

La borrasca i el risc de pluges torrencials han deixat este divendres 411.953 alumnes de la Comunitat Valenciana sense classe per la suspensió acordada pels ajuntaments. Castelló i València tenen avisos roig i taronja per aiguats molt intensos, i Alacant manté alerta taronja al litoral.