15.8 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Les Falles de setembre no tindran ni mascletaes ni castells al riu

Des que es va conéixer la notícia que les Falles 2021 se celebrarien a setembre, estan eixint notícies de com seran i de les novetats que portaran.

Ja tenim més detalls de com seran les anòmales Falles d’enguany, unes festes molt diferents i condicionades per la pandèmia. Hi haurà Plantà, Cremà, dos dies d’Ofrena, concurs de falles i entrega de premis, però la mascletà a l’Ajuntament i els castells a l’antic llit del Túria, “ara com ara són inviables pel perill d’aglomeracions i són dos dels actes que se sacrificaran de totes totes”, segons ha reconegut a Les notícies del matí d’À Punt Guillermo Serrano, president de la Interagrupació de Falles.

Els monuments estaran cinc dies al carrer, entre l’1 i el 5 de setembre perquè tots puguen visitar-los sense amuntegar-se. A més, l’Ofrena, que se celebrarà en dos o tres dies, segons la incidència de la pandèmia, canviarà el recorregut habitual per les obres de la plaça de la Reina. La idea, ha explicat Serrano, és celebrar l’ofrena amb “una certa normalitat i que puguen participar tots els fallers, ja que és un acte amb risc baix perquè és l’aire lliure i les falles van amb la seua distància. I si cal reduir els espectadors, es farà”.

A més, no hi haurà revetles ni celebracions de masses, només reunions més menudes per a fallers. Segons el president de la Interagrupació de Falles, l’objectiu és “evitar aglomeracions” i no seran unes Falles centralitzes sinó entre 382 nuclis diferents. “No van ser unes Falles iguals, amb revetla i festa a les quatre del matí al carrer, seran més internes i seguint el que ordenen les autoritats i el bàndol faller”.

“Cal plantar les falles de 2021, però també les del 2022 i ser responsables”

 

El president de la Interagrupació de Falles s’ha mostrat “molt satisfet” a Les notícies del matí d’À Punt televisió, ja que “ara tenim una data que era el nostre objectiu”. Ja poden tornar a treballar i “acoblar els actes que es puguen celebrar en el sistema Covid-19 i intentar celebrar les Falles, cremar tot el dolent i mirar cap al 2022 amb una certa esperança”, ha dit.

Serrano ha comentat que es treballava sobre dos escenaris, juliol o setembre, “les dos tenien els seus pros i els seus contres, però l’important és tindre data, ja que cal plantar les falles de 2021, però també les del 2022 i ser responsables”.

Posar en marxa tot el sector econòmic

 

D’altra banda, encara que ha reconegut el malestar en el món faller perquè es filtrara la data de les falles de 2021, li ha llevat ferro i ha ressaltat la importància de celebrar les Falles perquè “es pose en marxa” una altra vegada tot el sector econòmic. “La implicació de les Falles en tots els sectors econòmics suposa 1.200 milions d’euros a l’any i beneficia molts sectors”, ha assenyalat.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.