Les Falles de setembre no tindran ni mascletaes ni castells al riu

Des que es va conéixer la notícia que les Falles 2021 se celebrarien a setembre, estan eixint notícies de com seran i de les novetats que portaran.

Ja tenim més detalls de com seran les anòmales Falles d’enguany, unes festes molt diferents i condicionades per la pandèmia. Hi haurà Plantà, Cremà, dos dies d’Ofrena, concurs de falles i entrega de premis, però la mascletà a l’Ajuntament i els castells a l’antic llit del Túria, «ara com ara són inviables pel perill d’aglomeracions i són dos dels actes que se sacrificaran de totes totes», segons ha reconegut a Les notícies del matí d’À Punt Guillermo Serrano, president de la Interagrupació de Falles.

Els monuments estaran cinc dies al carrer, entre l’1 i el 5 de setembre perquè tots puguen visitar-los sense amuntegar-se. A més, l’Ofrena, que se celebrarà en dos o tres dies, segons la incidència de la pandèmia, canviarà el recorregut habitual per les obres de la plaça de la Reina. La idea, ha explicat Serrano, és celebrar l’ofrena amb «una certa normalitat i que puguen participar tots els fallers, ja que és un acte amb risc baix perquè és l’aire lliure i les falles van amb la seua distància. I si cal reduir els espectadors, es farà».

A més, no hi haurà revetles ni celebracions de masses, només reunions més menudes per a fallers. Segons el president de la Interagrupació de Falles, l’objectiu és «evitar aglomeracions» i no seran unes Falles centralitzes sinó entre 382 nuclis diferents. «No van ser unes Falles iguals, amb revetla i festa a les quatre del matí al carrer, seran més internes i seguint el que ordenen les autoritats i el bàndol faller».

«Cal plantar les falles de 2021, però també les del 2022 i ser responsables»

 

El president de la Interagrupació de Falles s’ha mostrat «molt satisfet» a Les notícies del matí d’À Punt televisió, ja que «ara tenim una data que era el nostre objectiu». Ja poden tornar a treballar i «acoblar els actes que es puguen celebrar en el sistema Covid-19 i intentar celebrar les Falles, cremar tot el dolent i mirar cap al 2022 amb una certa esperança», ha dit.

Serrano ha comentat que es treballava sobre dos escenaris, juliol o setembre, «les dos tenien els seus pros i els seus contres, però l’important és tindre data, ja que cal plantar les falles de 2021, però també les del 2022 i ser responsables».

Posar en marxa tot el sector econòmic

 

D’altra banda, encara que ha reconegut el malestar en el món faller perquè es filtrara la data de les falles de 2021, li ha llevat ferro i ha ressaltat la importància de celebrar les Falles perquè «es pose en marxa» una altra vegada tot el sector econòmic. «La implicació de les Falles en tots els sectors econòmics suposa 1.200 milions d’euros a l’any i beneficia molts sectors», ha assenyalat.

Últimes notícies

Aemet preveu les primeres nits tropicals en la costa valenciana la setmana vinent

Aemet anticipa un repunt de les temperatures nocturnes en el litoral de la Comunitat Valenciana en la segona mitat de la setmana vinent, amb mínimes que no baixaran dels 20 graus.

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.

Milers de valencianistes marxen contra la gestió de Lim i assenyalen a les autoritats locals

Milers d'aficionats del València es van manifestar en la prèvia de l'últim partit de Lliga per a exigir l'eixida de Peter Lim i denunciar la passivitat de les institucions locals.

Milers de docents i famílies omplin el centre de València en la gran marxa per la vaga indefinida

Docents, famílies i estudiants omplin el centre de València en una nova manifestació per a reforçar la vaga indefinida mentres els sindicats preparen una contraproposta per a Educació.

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.