11.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Les Falles de setembre no tindran ni mascletaes ni castells al riu

Des que es va conéixer la notícia que les Falles 2021 se celebrarien a setembre, estan eixint notícies de com seran i de les novetats que portaran.

Ja tenim més detalls de com seran les anòmales Falles d’enguany, unes festes molt diferents i condicionades per la pandèmia. Hi haurà Plantà, Cremà, dos dies d’Ofrena, concurs de falles i entrega de premis, però la mascletà a l’Ajuntament i els castells a l’antic llit del Túria, “ara com ara són inviables pel perill d’aglomeracions i són dos dels actes que se sacrificaran de totes totes”, segons ha reconegut a Les notícies del matí d’À Punt Guillermo Serrano, president de la Interagrupació de Falles.

Els monuments estaran cinc dies al carrer, entre l’1 i el 5 de setembre perquè tots puguen visitar-los sense amuntegar-se. A més, l’Ofrena, que se celebrarà en dos o tres dies, segons la incidència de la pandèmia, canviarà el recorregut habitual per les obres de la plaça de la Reina. La idea, ha explicat Serrano, és celebrar l’ofrena amb “una certa normalitat i que puguen participar tots els fallers, ja que és un acte amb risc baix perquè és l’aire lliure i les falles van amb la seua distància. I si cal reduir els espectadors, es farà”.

A més, no hi haurà revetles ni celebracions de masses, només reunions més menudes per a fallers. Segons el president de la Interagrupació de Falles, l’objectiu és “evitar aglomeracions” i no seran unes Falles centralitzes sinó entre 382 nuclis diferents. “No van ser unes Falles iguals, amb revetla i festa a les quatre del matí al carrer, seran més internes i seguint el que ordenen les autoritats i el bàndol faller”.

“Cal plantar les falles de 2021, però també les del 2022 i ser responsables”

 

El president de la Interagrupació de Falles s’ha mostrat “molt satisfet” a Les notícies del matí d’À Punt televisió, ja que “ara tenim una data que era el nostre objectiu”. Ja poden tornar a treballar i “acoblar els actes que es puguen celebrar en el sistema Covid-19 i intentar celebrar les Falles, cremar tot el dolent i mirar cap al 2022 amb una certa esperança”, ha dit.

Serrano ha comentat que es treballava sobre dos escenaris, juliol o setembre, “les dos tenien els seus pros i els seus contres, però l’important és tindre data, ja que cal plantar les falles de 2021, però també les del 2022 i ser responsables”.

Posar en marxa tot el sector econòmic

 

D’altra banda, encara que ha reconegut el malestar en el món faller perquè es filtrara la data de les falles de 2021, li ha llevat ferro i ha ressaltat la importància de celebrar les Falles perquè “es pose en marxa” una altra vegada tot el sector econòmic. “La implicació de les Falles en tots els sectors econòmics suposa 1.200 milions d’euros a l’any i beneficia molts sectors”, ha assenyalat.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.