Les Falles de setembre no tindran ni mascletaes ni castells al riu

Des que es va conéixer la notícia que les Falles 2021 se celebrarien a setembre, estan eixint notícies de com seran i de les novetats que portaran.

Ja tenim més detalls de com seran les anòmales Falles d’enguany, unes festes molt diferents i condicionades per la pandèmia. Hi haurà Plantà, Cremà, dos dies d’Ofrena, concurs de falles i entrega de premis, però la mascletà a l’Ajuntament i els castells a l’antic llit del Túria, «ara com ara són inviables pel perill d’aglomeracions i són dos dels actes que se sacrificaran de totes totes», segons ha reconegut a Les notícies del matí d’À Punt Guillermo Serrano, president de la Interagrupació de Falles.

Els monuments estaran cinc dies al carrer, entre l’1 i el 5 de setembre perquè tots puguen visitar-los sense amuntegar-se. A més, l’Ofrena, que se celebrarà en dos o tres dies, segons la incidència de la pandèmia, canviarà el recorregut habitual per les obres de la plaça de la Reina. La idea, ha explicat Serrano, és celebrar l’ofrena amb «una certa normalitat i que puguen participar tots els fallers, ja que és un acte amb risc baix perquè és l’aire lliure i les falles van amb la seua distància. I si cal reduir els espectadors, es farà».

A més, no hi haurà revetles ni celebracions de masses, només reunions més menudes per a fallers. Segons el president de la Interagrupació de Falles, l’objectiu és «evitar aglomeracions» i no seran unes Falles centralitzes sinó entre 382 nuclis diferents. «No van ser unes Falles iguals, amb revetla i festa a les quatre del matí al carrer, seran més internes i seguint el que ordenen les autoritats i el bàndol faller».

«Cal plantar les falles de 2021, però també les del 2022 i ser responsables»

 

El president de la Interagrupació de Falles s’ha mostrat «molt satisfet» a Les notícies del matí d’À Punt televisió, ja que «ara tenim una data que era el nostre objectiu». Ja poden tornar a treballar i «acoblar els actes que es puguen celebrar en el sistema Covid-19 i intentar celebrar les Falles, cremar tot el dolent i mirar cap al 2022 amb una certa esperança», ha dit.

Serrano ha comentat que es treballava sobre dos escenaris, juliol o setembre, «les dos tenien els seus pros i els seus contres, però l’important és tindre data, ja que cal plantar les falles de 2021, però també les del 2022 i ser responsables».

Posar en marxa tot el sector econòmic

 

D’altra banda, encara que ha reconegut el malestar en el món faller perquè es filtrara la data de les falles de 2021, li ha llevat ferro i ha ressaltat la importància de celebrar les Falles perquè «es pose en marxa» una altra vegada tot el sector econòmic. «La implicació de les Falles en tots els sectors econòmics suposa 1.200 milions d’euros a l’any i beneficia molts sectors», ha assenyalat.

Últimes notícies

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.