Les Falles de setembre no tindran ni mascletaes ni castells al riu

Des que es va conéixer la notícia que les Falles 2021 se celebrarien a setembre, estan eixint notícies de com seran i de les novetats que portaran.

Ja tenim més detalls de com seran les anòmales Falles d’enguany, unes festes molt diferents i condicionades per la pandèmia. Hi haurà Plantà, Cremà, dos dies d’Ofrena, concurs de falles i entrega de premis, però la mascletà a l’Ajuntament i els castells a l’antic llit del Túria, «ara com ara són inviables pel perill d’aglomeracions i són dos dels actes que se sacrificaran de totes totes», segons ha reconegut a Les notícies del matí d’À Punt Guillermo Serrano, president de la Interagrupació de Falles.

Els monuments estaran cinc dies al carrer, entre l’1 i el 5 de setembre perquè tots puguen visitar-los sense amuntegar-se. A més, l’Ofrena, que se celebrarà en dos o tres dies, segons la incidència de la pandèmia, canviarà el recorregut habitual per les obres de la plaça de la Reina. La idea, ha explicat Serrano, és celebrar l’ofrena amb «una certa normalitat i que puguen participar tots els fallers, ja que és un acte amb risc baix perquè és l’aire lliure i les falles van amb la seua distància. I si cal reduir els espectadors, es farà».

A més, no hi haurà revetles ni celebracions de masses, només reunions més menudes per a fallers. Segons el president de la Interagrupació de Falles, l’objectiu és «evitar aglomeracions» i no seran unes Falles centralitzes sinó entre 382 nuclis diferents. «No van ser unes Falles iguals, amb revetla i festa a les quatre del matí al carrer, seran més internes i seguint el que ordenen les autoritats i el bàndol faller».

«Cal plantar les falles de 2021, però també les del 2022 i ser responsables»

 

El president de la Interagrupació de Falles s’ha mostrat «molt satisfet» a Les notícies del matí d’À Punt televisió, ja que «ara tenim una data que era el nostre objectiu». Ja poden tornar a treballar i «acoblar els actes que es puguen celebrar en el sistema Covid-19 i intentar celebrar les Falles, cremar tot el dolent i mirar cap al 2022 amb una certa esperança», ha dit.

Serrano ha comentat que es treballava sobre dos escenaris, juliol o setembre, «les dos tenien els seus pros i els seus contres, però l’important és tindre data, ja que cal plantar les falles de 2021, però també les del 2022 i ser responsables».

Posar en marxa tot el sector econòmic

 

D’altra banda, encara que ha reconegut el malestar en el món faller perquè es filtrara la data de les falles de 2021, li ha llevat ferro i ha ressaltat la importància de celebrar les Falles perquè «es pose en marxa» una altra vegada tot el sector econòmic. «La implicació de les Falles en tots els sectors econòmics suposa 1.200 milions d’euros a l’any i beneficia molts sectors», ha assenyalat.

Últimes notícies

Empat del València en el debut d’Aguirre a El Sardinero

Javier Aguirre ha debutat com a tècnic del València CF amb un empat 2-2 al camp del Racing de Santander, en un partit obert fins al final. L’equip ha deixat bones sensacions malgrat les alternatives en el marcador.

Xavi Albert assumix la derrota del València Basket a Barcelona després d’arribar al límit

L’entrenador del València Basket, Xavi Albert, admet que costa assumir la derrota ajustada contra el Barça després d’haver portat el rival al límit, però recorda que estos finals entren dins d’una temporada llarga.

El Barça frena el Valencia Basket amb un triple final de Parra (89-86)

El Barça ha derrotat el Valencia Basket per 89-86 en un partit molt intens i ple d’alternatives, decidit per un triple final de Joel Parra. Els taronja, vigents campions de la Lliga Endesa, han tingut un últim llançament per forçar la pròrroga amb Nikola Mirotic.

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.

Mor un camioner en caure el camió d’un pont de l’AP-7 a Benicarló

Un home de 46 anys ha mort esta matinada després que el camió que conduïa caiguera des d’un pont de l’AP-7 a Benicarló, des d’uns huit metres d’alçada.

Xàtiva i Carcaixent, entre les quatre temperatures més altes d’Espanya amb 30,1 ºC

Xàtiva i Carcaixent han marcat hui 30,1 ºC, la tercera i quarta temperatura més alta d’Espanya, segons l’AEMET. Altres punts de la Comunitat Valenciana també han registrat valors inusualment elevats per a octubre.

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.