6.7 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Les Fogueres es fixen i prenen com a referència les Falles de València

 

Després d’una llarga pausa en la festa de foc, València va tornar a veure com els seus carrers s’omplien de monuments, música i tradició. Totes les festes de la Comunitat Valenciana han hagut de fer una parada en el camí. Però per a les Falles de València, este alt va arribar a la seua fi.

Després de més de 500 dies, els fallers i falleres van tornar a gaudir d’una plantà, una mascletà i la tradicional cremà. Estes han estat les primeres festes multitudinàries que han estat celebrades després de la pandèmia. El que ha col·locat a la ciutat i els valencians en el punt de mira.

Les comissions, al costat del Delegat de Protocol Covid, han hagut de cuidar les estrictes mesures de seguretat. Per evitar aglomeracions, s’han realitzat diverses mascletaes en diferents punts de la ciutat. La Nit del Foc també va canviar la seua ubicació i es va disparar de forma simultània en diferents hores.

L’ofrena de flors també va patir diversos canvis. Per exemple, va passar a celebrar-se en diverses tandes, tant al matí com a la tarda / nit. A més, es va fer a porta tancada.

D’altra banda, les comissions demanaven a través de les seues xarxes socials que la gent no s’amuntegués als carrers per veure les cremàs. Per a això, la gran majoria de falles van decidir retransmetre en directe este acte. Les falles infantils, atípicament, començaven a cremar a les 20 h, encara amb la llum del sol. I l’hora de les cremaes dels monuments adults també s’avançava per poder complir amb el toc de queda, establert a les 01 h de la matinada.

Les primeres festes post pandèmia

 

Per això els ulls de tots els amants de la festa, els festers d’altres ciutats i poblacions, han estat pendents del transcurs d’esta festa. De fet, en paraules de President de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, La celebració de les Falles de València ha estat “una oportunitat com a capital de la Comunitat Valenciana per demostrar que sí que es poden celebrar les fiestes, sempre des de la responsabilitat”.

D’esta manera, Alacant, Que va decidir no celebrar les seues festes de les Fogueres de Sant Joan al setembre. És el segon any que juny no sent la calor d’esta festa. I des de la ciutat s’ha pogut comprovar el funcionament en temps de Covid d’unes festes de gran importància com són les Falles.

Les festes de la Comunitat Valenciana, i també les de la resta de país, estaran molt pendents de les pròximes setmanes per veure l’evolució dels contagis després de la celebració d’estes festes. Les comissions falleres han pogut gaudir-ne, i s’ha demostrat que no importen les adversitats quan hi ha tanta passió per una festa. El que està clar és que la celebració d’estes Falles 2020/21 marcaran un abans i un després en la celebració de moltes festes.
 

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.