Les Fogueres es fixen i prenen com a referència les Falles de València

 

Després d’una llarga pausa en la festa de foc, València va tornar a veure com els seus carrers s’omplien de monuments, música i tradició. Totes les festes de la Comunitat Valenciana han hagut de fer una parada en el camí. Però per a les Falles de València, este alt va arribar a la seua fi.

Després de més de 500 dies, els fallers i falleres van tornar a gaudir d’una plantà, una mascletà i la tradicional cremà. Estes han estat les primeres festes multitudinàries que han estat celebrades després de la pandèmia. El que ha col·locat a la ciutat i els valencians en el punt de mira.

Les comissions, al costat del Delegat de Protocol Covid, han hagut de cuidar les estrictes mesures de seguretat. Per evitar aglomeracions, s’han realitzat diverses mascletaes en diferents punts de la ciutat. La Nit del Foc també va canviar la seua ubicació i es va disparar de forma simultània en diferents hores.

L’ofrena de flors també va patir diversos canvis. Per exemple, va passar a celebrar-se en diverses tandes, tant al matí com a la tarda / nit. A més, es va fer a porta tancada.

D’altra banda, les comissions demanaven a través de les seues xarxes socials que la gent no s’amuntegués als carrers per veure les cremàs. Per a això, la gran majoria de falles van decidir retransmetre en directe este acte. Les falles infantils, atípicament, començaven a cremar a les 20 h, encara amb la llum del sol. I l’hora de les cremaes dels monuments adults també s’avançava per poder complir amb el toc de queda, establert a les 01 h de la matinada.

Les primeres festes post pandèmia

 

Per això els ulls de tots els amants de la festa, els festers d’altres ciutats i poblacions, han estat pendents del transcurs d’esta festa. De fet, en paraules de President de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, La celebració de les Falles de València ha estat “una oportunitat com a capital de la Comunitat Valenciana per demostrar que sí que es poden celebrar les fiestes, sempre des de la responsabilitat”.

D’esta manera, Alacant, Que va decidir no celebrar les seues festes de les Fogueres de Sant Joan al setembre. És el segon any que juny no sent la calor d’esta festa. I des de la ciutat s’ha pogut comprovar el funcionament en temps de Covid d’unes festes de gran importància com són les Falles.

Les festes de la Comunitat Valenciana, i també les de la resta de país, estaran molt pendents de les pròximes setmanes per veure l’evolució dels contagis després de la celebració d’estes festes. Les comissions falleres han pogut gaudir-ne, i s’ha demostrat que no importen les adversitats quan hi ha tanta passió per una festa. El que està clar és que la celebració d’estes Falles 2020/21 marcaran un abans i un després en la celebració de moltes festes.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mercadona comença a construir a Palma el seu primer magatzem exclusiu per a venda en línia a Mallorca

Mercadona ha iniciat a Palma la construcció d'un magatzem exclusiu per a venda en línia, amb una inversió de 19,5 milions i més de 200 ocupacions previstes quan estiga operatiu en 2027.

El subdirector d’Emergències atribuïx a dubtes legals de Pradas el canvi del missatge És-Alert en la DANA

El subdirector general d'Emergències afirma davant la jutgessa que Salomé Pradas va ordenar suavitzar el primer esborrany del Es-Alert per falta de cobertura legal per a demanar que la població romanguera en els seus domicilis.

L’Audiència de València suspén el juí al exalcalde de Quartell per nous informes pericials

L'Audiència Provincial de València suspén el juí d'una branca del cas Avialsa contra el exalcalde de Quartell, un exconcejal i un empresari després de la incorporació de nous informes pericials de la defensa.

Educació xifra en més de 2.400 milions anuals les demandes del professorat davant la vaga indefinida

La Conselleria d'Educació calcula en més de 2.400 milions d'euros a l'any el cost de les 40 reivindicacions docents lligades a la vaga indefinida convocada des de l'11 de maig i advertix que eixa xifra supera la capacitat de la Comunitat Valenciana.

Una jutgessa fixa 13,3 milions d’indemnització per una negligència en un part a Sagunt

Una jutgessa de Madrid ha fixat una indemnització total de 13,3 milions d'euros per a una mare el fill de la qual va patir greus lesions neurològiques per una deficient assistència en el part a l'hospital de Sagunt.

Meteosat i L’Habitació Roja encapçalen el 30 aniversari de Contempopránea en Alburquerque

Contempopránea celebra el seu 30 aniversari amb un format íntim en Alburquerque els dies 21 i 22 d'agost, recuperant la seua essència original i combinant bandes històriques i nous talents.

Ábalos denuncia un juí mediàtic i nega les acusacions sobre Aldama i la seua exparella

Ábalos acusa productores d'alimentar un cas mediàtic, rebutja les acusacions de corrupció per contractes de màscares i desmentix haver enviat a Aldama a negociar amb Guaidó.

El Llevant es juga la permanència: obligat a guanyar tres dels últims quatre partits

El Llevant encara les quatre últimes jornades com a penúltim classificat, a tres punts de la salvació, i està obligat a sumar almenys tres victòries per a arribar als 42 punts.