19.6 C
València
Dissabte, 8 novembre, 2025

‘Habemus Falles’ de l’1 al 5 de setembre?

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha celebrat una reunió a porta tancada amb els principals representants del món faller i Carlos Galiana, regidor de Cultura Festiva. En esta reunió han arribat a l’acord d’ajornar les falles fins a setembre, concretament de l’1 al 5, tal com va avançar, el periòdic ‘Actualitat Valenciana‘  este matí. La data es votarà el pròxim dimecres 12 de maig pels presidents a l’Assemblea de Presidents convocada per Galiana.

I és que la crispació estava servida en el moment en què ahir a la nit es va filtrar que Sanitat voldria celebrar les Falles 2021 al setembre quan el món faller estudiava el mes de juliol: “des de la Interagrupació de Falles pensàvem en la data del 14 al 18 de juliol pensant sempre en el turisme”, han comunicat.

No obstant això, Sanitat ha defensat que el mes i mig de diferència entre una data o una altra causa de l’augment progressiu de la vacunació: “en un mes i mig esperem augmentar el nombre de vacunats considerablement, De fet, agost és la data marcada pel Ministeri de Sanitat per a aconseguir la immunitat de ramat.

Entre els actes que se celebraran, destaquen, la plantà, la cremà, i una possible ofrena compresa entre l’1 i el 5 de setembre. Les cercaviles també podrien estar contemplats, depenent de com siga la situació epidemiològica en este moment. El que és molt difícil, per no dir impossible, que se celebren són les revetlles.

 

Les Falles però també les festes regionals

 

Tant les activitats falleres com qualsevol festa tradicional o popular podran celebrar a la Comunitat Valenciana a partir de l’1 de setembre. Esta és la principal conclusió que la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, Ha comunicat als representants de les falles durant la reunió celebrada este dilluns a la seu de la Conselleria.

L’u de setembre, ha explicat Barceló, “és el punt de partida per a qualsevol mena de celebració popular o tradicional, encara que la data exacta l’ha de decidir cada col·lectiu”.

En el cas de les falles, motiu principal de la reunió d’este dilluns, la Conselleria s’ha mostrat a favor d’estudiar fins i tot la possibilitat d’actes, com és el cas de l’ofrena de flors a la Mare de Déu dels Desemparats. Un esdeveniment que, a dir dels representants fallers, es considera “pràcticament imprescindible”.

Des de la Conselleria s’ha mantingut setembre com a data més pròxima “perquè garanteix un marge de temps important i més possibilitats de controlar la pandèmia amb l’augment de la vacunació en els pròxims dos mesos”.

Pel que fa al tipus d’actes que s’autoritzaran sempre que es complisquen les mesures que en este moment estiguen vigents, l’acotació bàsica que ha marcat Ana Barceló ha sigut “evitar les aglomeracions de tota mena, Tant de personal de dins de la festa, com de la gent que acudeix als actes”.

Una cosa per la qual cosa ja apostava Carlos Galiana és per “donar carpetada” al cicle faller i amb això, tancar l’exercici per Falleres Majors i presidents, siguen adults o infantils. En este grup s’inclouria també a les Corts d’Honor i a les Falleres Majors de València.

 

Ximo Puig es pronuncia sobre les Falles 2021

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, Ha confirmat que s’espera que al setembre el 70% de la població estiga vacunada: “Tot està pensat perquè al setembre la immunització grupal siga possible i que les falles es puguen celebrar però no com les coneixíem”.

Serien unes festes diferents, reconeix el president, però permetran, al menys, “tancar el cercle de les falles del 20 després d’esta situació tan catastròfica”.

El president ha aclarit que en esta reunió s’han abordat les condicions en què es poden celebrar no només les falles sinó altres festes de caràcter patronal i local: “Sempre caldrà fer-ho sota criteris que garantisquen la seguretat, la pandèmia encara és aquí”.

El president ha insistit que la Comunitat viu un moment “extraordinàriament positiu” i posa com a exemple que des d’agost no hi havia tan pocs hospitalitzats, 200 en tota la Comunitat Valenciana: “Encara hem de ser prudents i garantir que transitem cap a la normalitat”.

El regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, després de saltar la data de celebració este diumenge a la nit, anunciava la convocatòria d’una Assemblea General Extraordinària per al dimecres 12 de maig.

“Després de les informacions aparegudes a premsa, li he demanat a la Secretaria General que demà convoque una Assemblea General Extraordinària per a este dimecres amb un únic punt de l’ordre del dia: Debat i votació sobre les dates de celebració de les falles 2021. Les dates de les Falles en esta situació tan extraordinària les ha de ratificar el món faller i ningú més”, ha dit.

Últimes notícies

Llibertat provisional per al camioner que va atropellar mortalment a una jove a València

Un jutjat de guàrdia ha decretat la llibertat provisional del camioner detingut per l'atropellament mortal d'una jove a València i li ha retirat el carnet. Informes mèdics assenyalen que, malgrat el positiu per drogues, no conduïa sota els seus efectes.

La Simfònica Juvenil de Costa Rica homenatja les víctimes de la dana amb un concert a Madrid

L'orquestra juvenil costa-riquenya ha oferit a l'Auditori Nacional un concert solidari dirigit per Andrés Salado per a fer costat a jóvens afectats per la dana de 2024 a València. La recaptació es destinarà a programes educatius i de benestar emocional d'Ajuda en Acció.

Montero exigix eleccions a la Comunitat Valenciana després de la dimissió tardana de Mazón

La vicepresidenta primera ha reclamat la convocatòria immediata després de la renúncia de Carlos Mazón, que considera tardana i mal resolta. Denuncia falta d'explicacions per la gestió de la DANA i rebutja un relleu pactat per PP i Vox.

Corberán: ‘Ens deixarem la vida per a revertir la situació’

En la prèvia davant el Betis a Mestalla, Carlos Corberán va assegurar que el València es deixarà la vida per a revertir la seua mala ratxa. Amb l'equip antepenúltim i sis partits sense guanyar, va apel·lar a la fortalesa mental i al suport de l'afició.

València Basket, líder i invicte, visita a un Granada cuer i sense victòries

El líder invicte visita al cuer en un dol marcat pel desgast del València després de l'Eurolliga i la setmana llarga de preparació del Granada. Ritme, rebot i triple apunten a ser les claus.

El València mesura la seua fragilitat davant la pegada del Betis a Mestalla

El València arriba amb sis jornades sense guanyar i números deficitaris en les dos àrees. El Betis encadena golejades recents i busca afermar-se en places europees.

Morant acusa de ‘misèria’ a PP i Vox per no aplaudir a les víctimes de la dana i reivindica la comissió del Congrés

La ministra de Ciència i líder del PSPV-PSOE ha denunciat la 'misèria' de PP i Vox per no aplaudir a les víctimes en la comissió del Congrés. Ha sostingut que l'òrgan del Congrés, obert amb els vots del PSOE, és l'únic que donarà veritat, reparació i responsabilitats polítiques.

Morant acusa a Mazón de tornar a mentir als valencians amb una dimissió ‘fake’

La líder del PSPV-PSOE ha titllat de 'fake' la renúncia de Carlos Mazón perquè manté tots els seus càrrecs i ha exigit responsabilitats per la gestió de la dana. També ha reclamat eleccions i ha criticat l'estratègia de PP i Vox.