9.1 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

‘Habemus Falles’ de l’1 al 5 de setembre?

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha celebrat una reunió a porta tancada amb els principals representants del món faller i Carlos Galiana, regidor de Cultura Festiva. En esta reunió han arribat a l’acord d’ajornar les falles fins a setembre, concretament de l’1 al 5, tal com va avançar, el periòdic ‘Actualitat Valenciana‘  este matí. La data es votarà el pròxim dimecres 12 de maig pels presidents a l’Assemblea de Presidents convocada per Galiana.

I és que la crispació estava servida en el moment en què ahir a la nit es va filtrar que Sanitat voldria celebrar les Falles 2021 al setembre quan el món faller estudiava el mes de juliol: “des de la Interagrupació de Falles pensàvem en la data del 14 al 18 de juliol pensant sempre en el turisme”, han comunicat.

No obstant això, Sanitat ha defensat que el mes i mig de diferència entre una data o una altra causa de l’augment progressiu de la vacunació: “en un mes i mig esperem augmentar el nombre de vacunats considerablement, De fet, agost és la data marcada pel Ministeri de Sanitat per a aconseguir la immunitat de ramat.

Entre els actes que se celebraran, destaquen, la plantà, la cremà, i una possible ofrena compresa entre l’1 i el 5 de setembre. Les cercaviles també podrien estar contemplats, depenent de com siga la situació epidemiològica en este moment. El que és molt difícil, per no dir impossible, que se celebren són les revetlles.

 

Les Falles però també les festes regionals

 

Tant les activitats falleres com qualsevol festa tradicional o popular podran celebrar a la Comunitat Valenciana a partir de l’1 de setembre. Esta és la principal conclusió que la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, Ha comunicat als representants de les falles durant la reunió celebrada este dilluns a la seu de la Conselleria.

L’u de setembre, ha explicat Barceló, “és el punt de partida per a qualsevol mena de celebració popular o tradicional, encara que la data exacta l’ha de decidir cada col·lectiu”.

En el cas de les falles, motiu principal de la reunió d’este dilluns, la Conselleria s’ha mostrat a favor d’estudiar fins i tot la possibilitat d’actes, com és el cas de l’ofrena de flors a la Mare de Déu dels Desemparats. Un esdeveniment que, a dir dels representants fallers, es considera “pràcticament imprescindible”.

Des de la Conselleria s’ha mantingut setembre com a data més pròxima “perquè garanteix un marge de temps important i més possibilitats de controlar la pandèmia amb l’augment de la vacunació en els pròxims dos mesos”.

Pel que fa al tipus d’actes que s’autoritzaran sempre que es complisquen les mesures que en este moment estiguen vigents, l’acotació bàsica que ha marcat Ana Barceló ha sigut “evitar les aglomeracions de tota mena, Tant de personal de dins de la festa, com de la gent que acudeix als actes”.

Una cosa per la qual cosa ja apostava Carlos Galiana és per “donar carpetada” al cicle faller i amb això, tancar l’exercici per Falleres Majors i presidents, siguen adults o infantils. En este grup s’inclouria també a les Corts d’Honor i a les Falleres Majors de València.

 

Ximo Puig es pronuncia sobre les Falles 2021

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, Ha confirmat que s’espera que al setembre el 70% de la població estiga vacunada: “Tot està pensat perquè al setembre la immunització grupal siga possible i que les falles es puguen celebrar però no com les coneixíem”.

Serien unes festes diferents, reconeix el president, però permetran, al menys, “tancar el cercle de les falles del 20 després d’esta situació tan catastròfica”.

El president ha aclarit que en esta reunió s’han abordat les condicions en què es poden celebrar no només les falles sinó altres festes de caràcter patronal i local: “Sempre caldrà fer-ho sota criteris que garantisquen la seguretat, la pandèmia encara és aquí”.

El president ha insistit que la Comunitat viu un moment “extraordinàriament positiu” i posa com a exemple que des d’agost no hi havia tan pocs hospitalitzats, 200 en tota la Comunitat Valenciana: “Encara hem de ser prudents i garantir que transitem cap a la normalitat”.

El regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, després de saltar la data de celebració este diumenge a la nit, anunciava la convocatòria d’una Assemblea General Extraordinària per al dimecres 12 de maig.

“Després de les informacions aparegudes a premsa, li he demanat a la Secretaria General que demà convoque una Assemblea General Extraordinària per a este dimecres amb un únic punt de l’ordre del dia: Debat i votació sobre les dates de celebració de les falles 2021. Les dates de les Falles en esta situació tan extraordinària les ha de ratificar el món faller i ningú més”, ha dit.

Últimes notícies

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.

Yolanda Díaz crida a mobilitzar-se per la democràcia i acusa ingerència del poder judicial

Yolanda Díaz ha anomenat a una mobilització serena i pacífica en defensa de la democràcia i ha denunciat ingerències del poder judicial. Sumar ha reclamat un espai d'unitat estable a l'esquerra del PSOE i ha defés PGE expansius.

Puente carrega contra el franquisme i demana al PP deixar de blanquejar la dictadura

Óscar Puente ha rebutjat que la dictadura tinga 'llums i ombres' i ha demanat al PP que deixe de blanquejar-la. Ha vinculat a més el cas del fiscal general amb un retrocés en Justícia.