‘Habemus Falles’ de l’1 al 5 de setembre?

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha celebrat una reunió a porta tancada amb els principals representants del món faller i Carlos Galiana, regidor de Cultura Festiva. En esta reunió han arribat a l’acord d’ajornar les falles fins a setembre, concretament de l’1 al 5, tal com va avançar, el periòdic ‘Actualitat Valenciana‘  este matí. La data es votarà el pròxim dimecres 12 de maig pels presidents a l’Assemblea de Presidents convocada per Galiana.

I és que la crispació estava servida en el moment en què ahir a la nit es va filtrar que Sanitat voldria celebrar les Falles 2021 al setembre quan el món faller estudiava el mes de juliol: “des de la Interagrupació de Falles pensàvem en la data del 14 al 18 de juliol pensant sempre en el turisme”, han comunicat.

No obstant això, Sanitat ha defensat que el mes i mig de diferència entre una data o una altra causa de l’augment progressiu de la vacunació: “en un mes i mig esperem augmentar el nombre de vacunats considerablement, De fet, agost és la data marcada pel Ministeri de Sanitat per a aconseguir la immunitat de ramat.

Entre els actes que se celebraran, destaquen, la plantà, la cremà, i una possible ofrena compresa entre l’1 i el 5 de setembre. Les cercaviles també podrien estar contemplats, depenent de com siga la situació epidemiològica en este moment. El que és molt difícil, per no dir impossible, que se celebren són les revetlles.

 

Les Falles però també les festes regionals

 

Tant les activitats falleres com qualsevol festa tradicional o popular podran celebrar a la Comunitat Valenciana a partir de l’1 de setembre. Esta és la principal conclusió que la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, Ha comunicat als representants de les falles durant la reunió celebrada este dilluns a la seu de la Conselleria.

L’u de setembre, ha explicat Barceló, “és el punt de partida per a qualsevol mena de celebració popular o tradicional, encara que la data exacta l’ha de decidir cada col·lectiu”.

En el cas de les falles, motiu principal de la reunió d’este dilluns, la Conselleria s’ha mostrat a favor d’estudiar fins i tot la possibilitat d’actes, com és el cas de l’ofrena de flors a la Mare de Déu dels Desemparats. Un esdeveniment que, a dir dels representants fallers, es considera “pràcticament imprescindible”.

Des de la Conselleria s’ha mantingut setembre com a data més pròxima “perquè garanteix un marge de temps important i més possibilitats de controlar la pandèmia amb l’augment de la vacunació en els pròxims dos mesos”.

Pel que fa al tipus d’actes que s’autoritzaran sempre que es complisquen les mesures que en este moment estiguen vigents, l’acotació bàsica que ha marcat Ana Barceló ha sigut “evitar les aglomeracions de tota mena, Tant de personal de dins de la festa, com de la gent que acudeix als actes”.

Una cosa per la qual cosa ja apostava Carlos Galiana és per “donar carpetada” al cicle faller i amb això, tancar l’exercici per Falleres Majors i presidents, siguen adults o infantils. En este grup s’inclouria també a les Corts d’Honor i a les Falleres Majors de València.

 

Ximo Puig es pronuncia sobre les Falles 2021

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, Ha confirmat que s’espera que al setembre el 70% de la població estiga vacunada: “Tot està pensat perquè al setembre la immunització grupal siga possible i que les falles es puguen celebrar però no com les coneixíem”.

Serien unes festes diferents, reconeix el president, però permetran, al menys, “tancar el cercle de les falles del 20 després d’esta situació tan catastròfica”.

El president ha aclarit que en esta reunió s’han abordat les condicions en què es poden celebrar no només les falles sinó altres festes de caràcter patronal i local: “Sempre caldrà fer-ho sota criteris que garantisquen la seguretat, la pandèmia encara és aquí”.

El president ha insistit que la Comunitat viu un moment “extraordinàriament positiu” i posa com a exemple que des d’agost no hi havia tan pocs hospitalitzats, 200 en tota la Comunitat Valenciana: “Encara hem de ser prudents i garantir que transitem cap a la normalitat”.

El regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, després de saltar la data de celebració este diumenge a la nit, anunciava la convocatòria d’una Assemblea General Extraordinària per al dimecres 12 de maig.

“Després de les informacions aparegudes a premsa, li he demanat a la Secretaria General que demà convoque una Assemblea General Extraordinària per a este dimecres amb un únic punt de l’ordre del dia: Debat i votació sobre les dates de celebració de les falles 2021. Les dates de les Falles en esta situació tan extraordinària les ha de ratificar el món faller i ningú més”, ha dit.

Últimes notícies

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.