‘Habemus Falles’ de l’1 al 5 de setembre?

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha celebrat una reunió a porta tancada amb els principals representants del món faller i Carlos Galiana, regidor de Cultura Festiva. En esta reunió han arribat a l’acord d’ajornar les falles fins a setembre, concretament de l’1 al 5, tal com va avançar, el periòdic ‘Actualitat Valenciana‘  este matí. La data es votarà el pròxim dimecres 12 de maig pels presidents a l’Assemblea de Presidents convocada per Galiana.

I és que la crispació estava servida en el moment en què ahir a la nit es va filtrar que Sanitat voldria celebrar les Falles 2021 al setembre quan el món faller estudiava el mes de juliol: «des de la Interagrupació de Falles pensàvem en la data del 14 al 18 de juliol pensant sempre en el turisme», han comunicat.

No obstant això, Sanitat ha defensat que el mes i mig de diferència entre una data o una altra causa de l’augment progressiu de la vacunació: «en un mes i mig esperem augmentar el nombre de vacunats considerablement, De fet, agost és la data marcada pel Ministeri de Sanitat per a aconseguir la immunitat de ramat.

Entre els actes que se celebraran, destaquen, la plantà, la cremà, i una possible ofrena compresa entre l’1 i el 5 de setembre. Les cercaviles també podrien estar contemplats, depenent de com siga la situació epidemiològica en este moment. El que és molt difícil, per no dir impossible, que se celebren són les revetlles.

 

Les Falles però també les festes regionals

 

Tant les activitats falleres com qualsevol festa tradicional o popular podran celebrar a la Comunitat Valenciana a partir de l’1 de setembre. Esta és la principal conclusió que la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, Ha comunicat als representants de les falles durant la reunió celebrada este dilluns a la seu de la Conselleria.

L’u de setembre, ha explicat Barceló, «és el punt de partida per a qualsevol mena de celebració popular o tradicional, encara que la data exacta l’ha de decidir cada col·lectiu».

En el cas de les falles, motiu principal de la reunió d’este dilluns, la Conselleria s’ha mostrat a favor d’estudiar fins i tot la possibilitat d’actes, com és el cas de l’ofrena de flors a la Mare de Déu dels Desemparats. Un esdeveniment que, a dir dels representants fallers, es considera «pràcticament imprescindible».

Des de la Conselleria s’ha mantingut setembre com a data més pròxima «perquè garanteix un marge de temps important i més possibilitats de controlar la pandèmia amb l’augment de la vacunació en els pròxims dos mesos».

Pel que fa al tipus d’actes que s’autoritzaran sempre que es complisquen les mesures que en este moment estiguen vigents, l’acotació bàsica que ha marcat Ana Barceló ha sigut «evitar les aglomeracions de tota mena, Tant de personal de dins de la festa, com de la gent que acudeix als actes».

Una cosa per la qual cosa ja apostava Carlos Galiana és per «donar carpetada» al cicle faller i amb això, tancar l’exercici per Falleres Majors i presidents, siguen adults o infantils. En este grup s’inclouria també a les Corts d’Honor i a les Falleres Majors de València.

 

Ximo Puig es pronuncia sobre les Falles 2021

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, Ha confirmat que s’espera que al setembre el 70% de la població estiga vacunada: «Tot està pensat perquè al setembre la immunització grupal siga possible i que les falles es puguen celebrar però no com les coneixíem».

Serien unes festes diferents, reconeix el president, però permetran, al menys, «tancar el cercle de les falles del 20 després d’esta situació tan catastròfica».

El president ha aclarit que en esta reunió s’han abordat les condicions en què es poden celebrar no només les falles sinó altres festes de caràcter patronal i local: «Sempre caldrà fer-ho sota criteris que garantisquen la seguretat, la pandèmia encara és aquí».

El president ha insistit que la Comunitat viu un moment «extraordinàriament positiu» i posa com a exemple que des d’agost no hi havia tan pocs hospitalitzats, 200 en tota la Comunitat Valenciana: «Encara hem de ser prudents i garantir que transitem cap a la normalitat».

El regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, després de saltar la data de celebració este diumenge a la nit, anunciava la convocatòria d’una Assemblea General Extraordinària per al dimecres 12 de maig.

«Després de les informacions aparegudes a premsa, li he demanat a la Secretaria General que demà convoque una Assemblea General Extraordinària per a este dimecres amb un únic punt de l’ordre del dia: Debat i votació sobre les dates de celebració de les falles 2021. Les dates de les Falles en esta situació tan extraordinària les ha de ratificar el món faller i ningú més», ha dit.

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.