València elimina els taxi de matinada en una setmana fallera amb toc de queda

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha modificat l’horari del servei de taxi en l’àrea de prestació conjunta de València durant la propera celebració de les festes de Falles per adequar-lo a la demanda prevista.

Amb aquest objectiu, el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) publica la resolució de la Direcció General d’Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible, per la qual es determinen els dies de descans obligatori Habitatge, prestació de serveis de taxi en l’àrea de prestació conjunta de València per a l’any 2021, i s’aprova el calendari dels dies festius.

Com ha explicat el conseller Arcadi Espanya, «en aquesta nova regulació, amb la finalitat d’adaptar l’oferta de taxis de València a la demanda real existent, s’ha eliminat el reforç especial de matinada que s’havia previst en un principi per a les festes falleres «.

Consens amb el sector

El responsable de Mobilitat del Consell ha destacat que aquesta mesura s’ha adoptat «davant la situació sanitària existent derivada de la pandèmia i que manté el toc de queda a la ciutat de València«. Així mateix, ha ressaltat que es tracta d’una iniciativa consensuada amb les associacions de taxi més representatives».

En aquest sentit, Arcadi Espanya ha afegit que «la Conselleria sempre ha comptat amb la col·laboració de sector per buscar les millors estratègies per a aquest col·lectiu, un dels més perjudicats per la situació sanitària que estem travessant».

Pel conseller, el taxi «és un servei públic essencial, un sector fonamental per a la mobilitat en el qual treballen milers de persones, a més de ser complementari per a altres sectors econòmics, com és el del turisme que comença també a enlairar».

Últimes notícies

L’Elx, amb deu jugadors, sorprén l’Espanyol a Cornellà

L’Elx ha guanyat 1-3 l’Espanyol al RCDE Stadium malgrat jugar amb deu des del minut 6, amb doblet de Fer Niño i gol de Valera.

Deting a València el jove que buscaven per matar a colps el seu padrastre

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 23 anys, fugit des del 8 de setembre, acusat de matar a colps amb una mancuerna el seu padrastre al barri de Sant Isidre.

València reobri el Jardí del Túria excepte el tram del Palau de la Música

L'Ajuntament de València ha reobert el Jardí del Túria després del temporal, però manté tancat el tram del voltant del Palau de la Música per treballs de neteja i manteniment després del desbordament d'un col·lector.

Una empresa del Parc Científic d’Alacant crea una tecnologia per a blindar arxius 3D industrials

Curial, empresa vinculada al Parc Científic de la Universitat d’Alacant, ha desenvolupat una tecnologia pròpia que marca de forma indetectable cada arxiu 3D per a reforçar-ne la protecció i rastrejar possibles fugues en projectes industrials d’I+D+i.

Rescaten un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos

Bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos, i també han auxiliat un motorista accidentat en una pista forestal entre Adzaneta del Maestrat i Llucena.

Per què Aemet no activa l’avís roig per les últimes pluges a València

Aemet defensa que l’avís roig per pluges a València s’ha de limitar a episodis realment extraordinaris i que els llindars varien segons la freqüència d’estos fenòmens a cada territori.

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.