València elimina els taxi de matinada en una setmana fallera amb toc de queda

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha modificat l’horari del servei de taxi en l’àrea de prestació conjunta de València durant la propera celebració de les festes de Falles per adequar-lo a la demanda prevista.

Amb aquest objectiu, el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) publica la resolució de la Direcció General d’Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible, per la qual es determinen els dies de descans obligatori Habitatge, prestació de serveis de taxi en l’àrea de prestació conjunta de València per a l’any 2021, i s’aprova el calendari dels dies festius.

Com ha explicat el conseller Arcadi Espanya, «en aquesta nova regulació, amb la finalitat d’adaptar l’oferta de taxis de València a la demanda real existent, s’ha eliminat el reforç especial de matinada que s’havia previst en un principi per a les festes falleres «.

Consens amb el sector

El responsable de Mobilitat del Consell ha destacat que aquesta mesura s’ha adoptat «davant la situació sanitària existent derivada de la pandèmia i que manté el toc de queda a la ciutat de València«. Així mateix, ha ressaltat que es tracta d’una iniciativa consensuada amb les associacions de taxi més representatives».

En aquest sentit, Arcadi Espanya ha afegit que «la Conselleria sempre ha comptat amb la col·laboració de sector per buscar les millors estratègies per a aquest col·lectiu, un dels més perjudicats per la situació sanitària que estem travessant».

Pel conseller, el taxi «és un servei públic essencial, un sector fonamental per a la mobilitat en el qual treballen milers de persones, a més de ser complementari per a altres sectors econòmics, com és el del turisme que comença també a enlairar».

Últimes notícies

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.

Així són les exposicions pels 125 anys de l’Autoritat Portuària d’Alacant

L’Autoritat Portuària d’Alacant ha obert dues exposicions pel seu 125 aniversari, amb obres, documents i peces històriques sobre la trajectòria del port i la seua relació amb la ciutat i la província.

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.