València elimina els taxi de matinada en una setmana fallera amb toc de queda

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha modificat l’horari del servei de taxi en l’àrea de prestació conjunta de València durant la propera celebració de les festes de Falles per adequar-lo a la demanda prevista.

Amb aquest objectiu, el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) publica la resolució de la Direcció General d’Obres Públiques, Transports i Mobilitat Sostenible, per la qual es determinen els dies de descans obligatori Habitatge, prestació de serveis de taxi en l’àrea de prestació conjunta de València per a l’any 2021, i s’aprova el calendari dels dies festius.

Com ha explicat el conseller Arcadi Espanya, “en aquesta nova regulació, amb la finalitat d’adaptar l’oferta de taxis de València a la demanda real existent, s’ha eliminat el reforç especial de matinada que s’havia previst en un principi per a les festes falleres “.

Consens amb el sector

El responsable de Mobilitat del Consell ha destacat que aquesta mesura s’ha adoptat “davant la situació sanitària existent derivada de la pandèmia i que manté el toc de queda a la ciutat de València“. Així mateix, ha ressaltat que es tracta d’una iniciativa consensuada amb les associacions de taxi més representatives”.

En aquest sentit, Arcadi Espanya ha afegit que “la Conselleria sempre ha comptat amb la col·laboració de sector per buscar les millors estratègies per a aquest col·lectiu, un dels més perjudicats per la situació sanitària que estem travessant”.

Pel conseller, el taxi “és un servei públic essencial, un sector fonamental per a la mobilitat en el qual treballen milers de persones, a més de ser complementari per a altres sectors econòmics, com és el del turisme que comença també a enlairar”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.