400 agents impediran la celebració de Sant Joan a València

 

L’Ajuntament de València evitarà, per segon any consecutiu, la celebració de la Nit de Sant Joan tan esperada als pobles costaners valencians i en casals fallers. Segons han anunciat, València comptarà amb un dispositiu de 400 agents de la Policia Local, Policia Nacional, Guàrdia Civil i Protecció Civil per a controlar l’accés a més de 20 quilòmetres de platges valencianes.

I és que esta data és sinònim de macrofestes i botellons a les platges de la ciutat, encara que en l’estiu de 2020 ja es va impedir -per part de les forces de seguretat- qualsevol mena de celebració. De fet, la capital del Túria es trobava en ple procés de desescalada i, encara que enguany la situació és diferent, tampoc es permetrà que “se salten les ones”.

Aaron Cano, regidor de Protecció Ciutadana, ha recordat en la roda de premsa que la Nit de Sant Joan “no és una festa molt arrelada a la ciutat de València i ha animat a repensar esta celebració”, encara que molts casals fallers l’han implantada en el seu calendari de festejos fins i tot fent-ho coincidir amb la festa de “la puntxà”.

Cano ha detallat que el dispositiu policial s’activarà entre les 21 hores o les 22 hores i es mantindrà fins a les 5 o les 6 del matí, en funció de les zones. “L’estat d’alarma ha decaigut però hem d’estar en estat d’alerta”, ha advertit el regidor, que ha recordat que este dilluns finalitza la restricció de la mobilitat nocturna, però que el virus “no ha passat” i que la incidència acumulada està en un lleu augment.

“No podem encoratjar ni permetre macrobotellons a la platja i tones de fem i que no passe res. No podem tindre este tipus de festa. Em sembla bé que hi haja diversió, però amb esta festa hem de pensar com l’hem de canviar perquè no es convertisca en un mero botellot a la platja amb fogueres”, ha assenyalat. “La reconversió d’una festa és complicada, però això no significa que no es puga fer”, ha conclòs.

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ja va anticipar el passat 2 de juny que enguany tampoc es podrien dur a terme les celebracions “típiques” a les platges, amb l’objectiu “d’evitar les aglomeracions” que solen registrar-se este dia, especialment en els municipis costaners.

Últimes notícies

El calor extrema ja deixa 253 morts este estiu a la Comunitat Valenciana

Les altes temperatures han causat 253 defuncions a la Comunitat Valenciana des del 21 de juny fins al 23 de juliol, segons el sistema MoMo, amb especial impacte a Alacant.

Arranca un cap de setmana de calor intensa i tempestes a la Comunitat Valenciana

L’oratge del cap de setmana arribarà marcat per la calor sufocant a l’interior de València i Alacant este divendres, tempestes fortes al sud de València i un gir tèrmic amb descens de temperatures diumenge.

Avís groc per tronades i fins a 39 graus a les comarques d’Alacant i València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per tronades al sud de la província de València i per temperatures de fins a 39 graus a l’interior d’Alacant i de València.

Una altra nit sufocant a la Comunitat amb fins a 36 graus

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 35-36 graus en municipis com Agullent, Parcent o Tàrbena i una forta sensació de basca a la costa.

Reventons càlids al sud d’Alacant amb ratxes de fins a 119 km/h i caiguda d’arbres

Els reventons càlids de la vesprada de dijous al sud d’Alacant han deixat ratxes de fins a 119 km/h i han provocat 24 incidents per caiguda d’arbres i elements en la via pública.

Pet Shop Boys convertixen el Roig Arena en una pista de ball global i nostàlgica

El duo britànic Pet Shop Boys ha fet vibrar un Roig Arena ple fins la bandera amb el tour 'Dreamworld', un repàs de 40 anys de grans èxits plens de ball, melancolia i nostàlgia pop.

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.