400 agents impediran la celebració de Sant Joan a València

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’Ajuntament de València evitarà, per segon any consecutiu, la celebració de la Nit de Sant Joan tan esperada als pobles costaners valencians i en casals fallers. Segons han anunciat, València comptarà amb un dispositiu de 400 agents de la Policia Local, Policia Nacional, Guàrdia Civil i Protecció Civil per a controlar l’accés a més […]

 

L’Ajuntament de València evitarà, per segon any consecutiu, la celebració de la Nit de Sant Joan tan esperada als pobles costaners valencians i en casals fallers. Segons han anunciat, València comptarà amb un dispositiu de 400 agents de la Policia Local, Policia Nacional, Guàrdia Civil i Protecció Civil per a controlar l’accés a més de 20 quilòmetres de platges valencianes.

I és que esta data és sinònim de macrofestes i botellons a les platges de la ciutat, encara que en l’estiu de 2020 ja es va impedir -per part de les forces de seguretat- qualsevol mena de celebració. De fet, la capital del Túria es trobava en ple procés de desescalada i, encara que enguany la situació és diferent, tampoc es permetrà que “se salten les ones”.

Aaron Cano, regidor de Protecció Ciutadana, ha recordat en la roda de premsa que la Nit de Sant Joan “no és una festa molt arrelada a la ciutat de València i ha animat a repensar esta celebració”, encara que molts casals fallers l’han implantada en el seu calendari de festejos fins i tot fent-ho coincidir amb la festa de “la puntxà”.

Cano ha detallat que el dispositiu policial s’activarà entre les 21 hores o les 22 hores i es mantindrà fins a les 5 o les 6 del matí, en funció de les zones. “L’estat d’alarma ha decaigut però hem d’estar en estat d’alerta”, ha advertit el regidor, que ha recordat que este dilluns finalitza la restricció de la mobilitat nocturna, però que el virus “no ha passat” i que la incidència acumulada està en un lleu augment.

“No podem encoratjar ni permetre macrobotellons a la platja i tones de fem i que no passe res. No podem tindre este tipus de festa. Em sembla bé que hi haja diversió, però amb esta festa hem de pensar com l’hem de canviar perquè no es convertisca en un mero botellot a la platja amb fogueres”, ha assenyalat. “La reconversió d’una festa és complicada, però això no significa que no es puga fer”, ha conclòs.

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ja va anticipar el passat 2 de juny que enguany tampoc es podrien dur a terme les celebracions “típiques” a les platges, amb l’objectiu “d’evitar les aglomeracions” que solen registrar-se este dia, especialment en els municipis costaners.

Últimes notícies

35 detinguts en els dispositius de Halloween a València i Alicante

La Policía Nacional ha detingut 22 persones a València i 13 a Alicante durant els dispositius de seguretat de Halloween. També ha identificat centenars de persones i ha alçat actes per drogues i armes.

Detingut al centre de València un menor de 16 anys per la seua relació amb Blocus

El jove ha sigut arrestat al centre de València per la seua relació amb el moviment Blocus. La policia ha identificat 440 persones i ha intervingut diversos objectes.

Raquel Ricart retrata la pèrdua de la innocència en una saga familiar

En 'L'estiu que vaig matar mon pare', Raquel Ricart explora l’adolescència, la memòria i els silencis que travessen una família.

El MICOF vol acostar el Col·legi als farmacèutics i recuperar-ne la confiança

El nou president del MICOF vol recuperar la confiança dels prop de 5.200 col·legiats i reforçar el paper de les farmàcies valencianes.

El menor detenido por missatges de Blocus Valencia passa a disposició de la Fiscalia

El menor detingut per la seua relació amb Blocus Valencia passarà este diumenge a disposició de la Fiscalia. És la quarta detenció a Valencia vinculada al cas.

Novembre arranca amb pluges febles al sud de València i el nord d’Alacant

El primer dia de novembre porta núvols i pluges febles o moderades al sud de València i al nord d’Alacant. Les màximes pujaran hui, però baixaran dilluns.

València ha passat una vesprada sense incidents destacats

El centre de València ha viscut una vesprada tranquil·la, tot i la vigilància policial davant d’una convocatòria de disturbis vinculada a Blocus.

Detenen un menor per difondre missatges de Blocus Valencia

Un menor ha sigut detingut per difondre missatges de Blocus Valencia que convidaven a entrar en altres aplicacions i xats. És la cinquena detenció davant d’una convocatòria de possibles disturbis.