400 agents impediran la celebració de Sant Joan a València

 

L’Ajuntament de València evitarà, per segon any consecutiu, la celebració de la Nit de Sant Joan tan esperada als pobles costaners valencians i en casals fallers. Segons han anunciat, València comptarà amb un dispositiu de 400 agents de la Policia Local, Policia Nacional, Guàrdia Civil i Protecció Civil per a controlar l’accés a més de 20 quilòmetres de platges valencianes.

I és que esta data és sinònim de macrofestes i botellons a les platges de la ciutat, encara que en l’estiu de 2020 ja es va impedir -per part de les forces de seguretat- qualsevol mena de celebració. De fet, la capital del Túria es trobava en ple procés de desescalada i, encara que enguany la situació és diferent, tampoc es permetrà que “se salten les ones”.

Aaron Cano, regidor de Protecció Ciutadana, ha recordat en la roda de premsa que la Nit de Sant Joan “no és una festa molt arrelada a la ciutat de València i ha animat a repensar esta celebració”, encara que molts casals fallers l’han implantada en el seu calendari de festejos fins i tot fent-ho coincidir amb la festa de “la puntxà”.

Cano ha detallat que el dispositiu policial s’activarà entre les 21 hores o les 22 hores i es mantindrà fins a les 5 o les 6 del matí, en funció de les zones. “L’estat d’alarma ha decaigut però hem d’estar en estat d’alerta”, ha advertit el regidor, que ha recordat que este dilluns finalitza la restricció de la mobilitat nocturna, però que el virus “no ha passat” i que la incidència acumulada està en un lleu augment.

“No podem encoratjar ni permetre macrobotellons a la platja i tones de fem i que no passe res. No podem tindre este tipus de festa. Em sembla bé que hi haja diversió, però amb esta festa hem de pensar com l’hem de canviar perquè no es convertisca en un mero botellot a la platja amb fogueres”, ha assenyalat. “La reconversió d’una festa és complicada, però això no significa que no es puga fer”, ha conclòs.

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ja va anticipar el passat 2 de juny que enguany tampoc es podrien dur a terme les celebracions “típiques” a les platges, amb l’objectiu “d’evitar les aglomeracions” que solen registrar-se este dia, especialment en els municipis costaners.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.