400 agents impediran la celebració de Sant Joan a València

 

L’Ajuntament de València evitarà, per segon any consecutiu, la celebració de la Nit de Sant Joan tan esperada als pobles costaners valencians i en casals fallers. Segons han anunciat, València comptarà amb un dispositiu de 400 agents de la Policia Local, Policia Nacional, Guàrdia Civil i Protecció Civil per a controlar l’accés a més de 20 quilòmetres de platges valencianes.

I és que esta data és sinònim de macrofestes i botellons a les platges de la ciutat, encara que en l’estiu de 2020 ja es va impedir -per part de les forces de seguretat- qualsevol mena de celebració. De fet, la capital del Túria es trobava en ple procés de desescalada i, encara que enguany la situació és diferent, tampoc es permetrà que “se salten les ones”.

Aaron Cano, regidor de Protecció Ciutadana, ha recordat en la roda de premsa que la Nit de Sant Joan “no és una festa molt arrelada a la ciutat de València i ha animat a repensar esta celebració”, encara que molts casals fallers l’han implantada en el seu calendari de festejos fins i tot fent-ho coincidir amb la festa de “la puntxà”.

Cano ha detallat que el dispositiu policial s’activarà entre les 21 hores o les 22 hores i es mantindrà fins a les 5 o les 6 del matí, en funció de les zones. “L’estat d’alarma ha decaigut però hem d’estar en estat d’alerta”, ha advertit el regidor, que ha recordat que este dilluns finalitza la restricció de la mobilitat nocturna, però que el virus “no ha passat” i que la incidència acumulada està en un lleu augment.

“No podem encoratjar ni permetre macrobotellons a la platja i tones de fem i que no passe res. No podem tindre este tipus de festa. Em sembla bé que hi haja diversió, però amb esta festa hem de pensar com l’hem de canviar perquè no es convertisca en un mero botellot a la platja amb fogueres”, ha assenyalat. “La reconversió d’una festa és complicada, però això no significa que no es puga fer”, ha conclòs.

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ja va anticipar el passat 2 de juny que enguany tampoc es podrien dur a terme les celebracions “típiques” a les platges, amb l’objectiu “d’evitar les aglomeracions” que solen registrar-se este dia, especialment en els municipis costaners.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.