400 agents impediran la celebració de Sant Joan a València

 

L’Ajuntament de València evitarà, per segon any consecutiu, la celebració de la Nit de Sant Joan tan esperada als pobles costaners valencians i en casals fallers. Segons han anunciat, València comptarà amb un dispositiu de 400 agents de la Policia Local, Policia Nacional, Guàrdia Civil i Protecció Civil per a controlar l’accés a més de 20 quilòmetres de platges valencianes.

I és que esta data és sinònim de macrofestes i botellons a les platges de la ciutat, encara que en l’estiu de 2020 ja es va impedir -per part de les forces de seguretat- qualsevol mena de celebració. De fet, la capital del Túria es trobava en ple procés de desescalada i, encara que enguany la situació és diferent, tampoc es permetrà que “se salten les ones”.

Aaron Cano, regidor de Protecció Ciutadana, ha recordat en la roda de premsa que la Nit de Sant Joan “no és una festa molt arrelada a la ciutat de València i ha animat a repensar esta celebració”, encara que molts casals fallers l’han implantada en el seu calendari de festejos fins i tot fent-ho coincidir amb la festa de “la puntxà”.

Cano ha detallat que el dispositiu policial s’activarà entre les 21 hores o les 22 hores i es mantindrà fins a les 5 o les 6 del matí, en funció de les zones. “L’estat d’alarma ha decaigut però hem d’estar en estat d’alerta”, ha advertit el regidor, que ha recordat que este dilluns finalitza la restricció de la mobilitat nocturna, però que el virus “no ha passat” i que la incidència acumulada està en un lleu augment.

“No podem encoratjar ni permetre macrobotellons a la platja i tones de fem i que no passe res. No podem tindre este tipus de festa. Em sembla bé que hi haja diversió, però amb esta festa hem de pensar com l’hem de canviar perquè no es convertisca en un mero botellot a la platja amb fogueres”, ha assenyalat. “La reconversió d’una festa és complicada, però això no significa que no es puga fer”, ha conclòs.

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ja va anticipar el passat 2 de juny que enguany tampoc es podrien dur a terme les celebracions “típiques” a les platges, amb l’objectiu “d’evitar les aglomeracions” que solen registrar-se este dia, especialment en els municipis costaners.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.