Magdalena 2022: Aquestes són totes les restriccions per a les festes de Castelló

Gaiata de la Magdalena de Castelló

Magdalena 2022: Aquestes són totes les restriccions per a les festes de Castelló |

La Conselleria de Sanitat ha establert les noves normes per a la celebració de festes populars com la Magdalena, adaptades a la situació epidemiològica actual. El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha donat a conéixer aquest dimarts les noves restriccions que com a novetat les persones que desfilen a la Cavalcada del Pregó no serà obligatori que ho facen amb mascareta, encara que sí que s’haurà de portar a la Romeria de les Canyes.

Les demarcacions de l’espai on se celebren les activitats estaran senyalitzades amb normes i recomanacions per a la prevenció de la COVID-19

 

Aquestes són totes les normes que hauran de seguir les seus festeres per a la celebració les festes de la Magdalena 2022

 

 

  • Les demarcacions de l’espai on se celebraran les activitats estaran senyalitzades amb normes i recomanacions per a la prevenció de la COVID-19. Es recomana que cada gaiata i cada colla compte amb la figura del coordinador/a COVID, persona amb formació suficient que coneix la normativa sanitària vigent i disposa de criteris per aplicar-la al desenvolupament de les diferents activitats.
  •  
  • En absència del coordinador/a COVID, és recomanable que s’hagen explicat prèviament les recomanacions que cal seguir per al desenvolupament dels actes i que quede una altra persona encarregada de la supervisió del compliment de les mesures.
  • Des de l’organització es difondran crides al públic i participants a celebrar uns actes festius responsables.
  • Es recomana que les activitats es realitzen a l’aire lliure en espais delimitats i en cas de fer ús de carpes amb un màxim de dos laterals, per assegurar el desenvolupament de les activitats a l’exterior amb ventilació suficient.

 

Despertà

 

  • Es desenvoluparà amb distanciament social i es recomana l’ús de mascaretes, tot i ser exteriors.

 

Romeria

 

  • L’ús de la mascareta serà obligatori per a les persones participants, excepte per a les persones menors de 6 anys.

 

Cercavila

 

  • Es recomana l’ús de la mascareta per participants i públic que hi puga assistir, excepte per a les persones menors de 6 anys.
  • S’hauran d’organitzar evitant tant com siga possible les aglomeracions.
  • Es procurarà que els músics se situen separats suficientment de les i els participants, mantenint la separació també entre ells.

Ofrena, Cavalcada, Desfilades, Pregó.

 

  • L’ús de la màscara serà obligatori per al públic que hi puga assistir, excepte per a les persones menors de 6 anys. No s’exigeix ​​l’ús de les mascaretes a les persones participants.
  • S’haurà d’organitzar evitant les aglomeracions, per a la qual cosa s’establiran els itineraris que ho garantisquen, que podran ser modificats si és necessari per a complir aquesta finalitat.
  • Els punts de reunió previs a l’acte i l’horari de desfilada organitzaran per evitar aglomeracions.
  • Es determinaran tenint en compte el nombre previst de participants per assegurar en tot moment que hi ha prou espai.
  • El desplaçament a l’ofrena en el mitjà de transport col·lectiu es farà seguint les normes d’ús del mitjà de transport que marque l’empresa operadora.
  • Està prohibit treure’s la màscara al mitjà de transport.
  • La comitiva es dissoldrà de manera progressiva i ordenada.

Visites a les gaiates

 

Es recomana implantar en la mesura del possible mesures organitzatives que eviten les aglomeracions als voltants.

Encens, vítol i altres actes multitudinaris

 

  • S’hauran d’organitzar evitant les aglomeracions, tenint en compte el nombre previst de participants per assegurar en tot moment que hi ha prou espai.
  • Les demarcacions de l’espai on se celebraran les activitats estaran senyalitzades amb normes i recomanacions per a la prevenció de la COVID-19.
  • Des de l’organització es difondran crides al públic i participants a celebrar uns actes festius responsables.

Espectacles Pirotècnics

 

 

  • Es prendran mesures per part de les entitats promotores i les empreses pirotècniques per ordenar en tant que siga possible els fluxos de persones.
  • S’informarà el públic sobre l’obligatorietat de l’ús de mascaretes.
  • Sempre que siga possible, es promourà la realització virtual o en retransmissió en directe dels esdeveniments pirotècnics.
  • Els castells de focs artificials es dispararan preferentment des de zones que en permeten la visualització sense que es produïsquen aglomeracions.

 

Activitats a seus festeres

 

  • Les activitats habituals de les seus festeres es desenvoluparan aplicant les mesures de seguretat relatives a l’ús de la mascareta i la ventilació correcta dels locals.
  • Les seus festeres tipus C aplicaran les mesures addicionals establertes a la normativa que corresponguen a l’activitat per a la qual estiguen autoritzades. Si es realitzen activitats anàlogues a les d’hostaleria i restauració, cal atenir-se al que disposa la normativa sanitària vigent.

 

Dinars, Dinars, Berenars, Sopars

 

Es desenvoluparan preferentment a l’aire lliure, mitjançant la instal·lació de carpes amb un màxim de dos laterals o en carrers fitats prèvia concessió de permís municipal. En tot cas, assumiran la normativa específica d’hostaleria i restauració en el moment de la celebració.

 

Elaboració i subministrament d’aliments per empreses externes

 

S’hauran d’implantar mesures que permeten mantenir les distàncies a les cues als llocs de menjar ambulant.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.