Magdalena 2022: Aquestes són totes les restriccions per a les festes de Castelló

Ejemplo de shortcode con estilo
Magdalena 2022: Aquestes són totes les restriccions per a les festes de Castelló | La Conselleria de Sanitat ha establert les noves normes per a la celebració de festes populars com la Magdalena, adaptades a la situació epidemiològica actual. El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha donat a conéixer aquest dimarts les noves restriccions que com […]
Gaiata de la Magdalena de Castelló

Magdalena 2022: Aquestes són totes les restriccions per a les festes de Castelló |

La Conselleria de Sanitat ha establert les noves normes per a la celebració de festes populars com la Magdalena, adaptades a la situació epidemiològica actual. El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha donat a conéixer aquest dimarts les noves restriccions que com a novetat les persones que desfilen a la Cavalcada del Pregó no serà obligatori que ho facen amb mascareta, encara que sí que s’haurà de portar a la Romeria de les Canyes.

Les demarcacions de l’espai on se celebren les activitats estaran senyalitzades amb normes i recomanacions per a la prevenció de la COVID-19. 

 

Aquestes són totes les normes que hauran de seguir les seus festeres per a la celebració les festes de la Magdalena 2022

 

 

  • Les demarcacions de l’espai on se celebraran les activitats estaran senyalitzades amb normes i recomanacions per a la prevenció de la COVID-19. Es recomana que cada gaiata i cada colla compte amb la figura del coordinador/a COVID, persona amb formació suficient que coneix la normativa sanitària vigent i disposa de criteris per aplicar-la al desenvolupament de les diferents activitats.
  •  
  • En absència del coordinador/a COVID, és recomanable que s’hagen explicat prèviament les recomanacions que cal seguir per al desenvolupament dels actes i que quede una altra persona encarregada de la supervisió del compliment de les mesures.
  • Des de l’organització es difondran crides al públic i participants a celebrar uns actes festius responsables.
  • Es recomana que les activitats es realitzen a l’aire lliure en espais delimitats i en cas de fer ús de carpes amb un màxim de dos laterals, per assegurar el desenvolupament de les activitats a l’exterior amb ventilació suficient.

 

Despertà

 

  • Es desenvoluparà amb distanciament social i es recomana l’ús de mascaretes, tot i ser exteriors.

 

Romeria

 

  • L’ús de la mascareta serà obligatori per a les persones participants, excepte per a les persones menors de 6 anys.

 

Cercavila

 

  • Es recomana l’ús de la mascareta per participants i públic que hi puga assistir, excepte per a les persones menors de 6 anys.
  • S’hauran d’organitzar evitant tant com siga possible les aglomeracions.
  • Es procurarà que els músics se situen separats suficientment de les i els participants, mantenint la separació també entre ells.

Ofrena, Cavalcada, Desfilades, Pregó.

 

  • L’ús de la màscara serà obligatori per al públic que hi puga assistir, excepte per a les persones menors de 6 anys. No s’exigeix ​​l’ús de les mascaretes a les persones participants.
  • S’haurà d’organitzar evitant les aglomeracions, per a la qual cosa s’establiran els itineraris que ho garantisquen, que podran ser modificats si és necessari per a complir aquesta finalitat.
  • Els punts de reunió previs a l’acte i l’horari de desfilada organitzaran per evitar aglomeracions.
  • Es determinaran tenint en compte el nombre previst de participants per assegurar en tot moment que hi ha prou espai.
  • El desplaçament a l’ofrena en el mitjà de transport col·lectiu es farà seguint les normes d’ús del mitjà de transport que marque l’empresa operadora.
  • Està prohibit treure’s la màscara al mitjà de transport.
  • La comitiva es dissoldrà de manera progressiva i ordenada.

Visites a les gaiates

 

Es recomana implantar en la mesura del possible mesures organitzatives que eviten les aglomeracions als voltants.

Encens, vítol i altres actes multitudinaris

 

  • S’hauran d’organitzar evitant les aglomeracions, tenint en compte el nombre previst de participants per assegurar en tot moment que hi ha prou espai.
  • Les demarcacions de l’espai on se celebraran les activitats estaran senyalitzades amb normes i recomanacions per a la prevenció de la COVID-19.
  • Des de l’organització es difondran crides al públic i participants a celebrar uns actes festius responsables.

Espectacles Pirotècnics

 

 

  • Es prendran mesures per part de les entitats promotores i les empreses pirotècniques per ordenar en tant que siga possible els fluxos de persones.
  • S’informarà el públic sobre l’obligatorietat de l’ús de mascaretes.
  • Sempre que siga possible, es promourà la realització virtual o en retransmissió en directe dels esdeveniments pirotècnics.
  • Els castells de focs artificials es dispararan preferentment des de zones que en permeten la visualització sense que es produïsquen aglomeracions.

 

Activitats a seus festeres

 

  • Les activitats habituals de les seus festeres es desenvoluparan aplicant les mesures de seguretat relatives a l’ús de la mascareta i la ventilació correcta dels locals.
  • Les seus festeres tipus C aplicaran les mesures addicionals establertes a la normativa que corresponguen a l’activitat per a la qual estiguen autoritzades. Si es realitzen activitats anàlogues a les d’hostaleria i restauració, cal atenir-se al que disposa la normativa sanitària vigent.

 

Dinars, Dinars, Berenars, Sopars

 

Es desenvoluparan preferentment a l’aire lliure, mitjançant la instal·lació de carpes amb un màxim de dos laterals o en carrers fitats prèvia concessió de permís municipal. En tot cas, assumiran la normativa específica d’hostaleria i restauració en el moment de la celebració.

 

Elaboració i subministrament d’aliments per empreses externes

 

S’hauran d’implantar mesures que permeten mantenir les distàncies a les cues als llocs de menjar ambulant.

Últimes notícies

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.

El Govern estudia tancar temporalment l’AVE Madrid-Barcelona per a accelerar les obres de renovació

Óscar Puente reconeix que Transports valora suspendre la circulació durant un o dos anys per a reduir els terminis de les obres, encara que no hi ha cap decisió definitiva