Magdalena 2022: Aquestes són totes les restriccions per a les festes de Castelló

Gaiata de la Magdalena de Castelló

Magdalena 2022: Aquestes són totes les restriccions per a les festes de Castelló |

La Conselleria de Sanitat ha establert les noves normes per a la celebració de festes populars com la Magdalena, adaptades a la situació epidemiològica actual. El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha donat a conéixer aquest dimarts les noves restriccions que com a novetat les persones que desfilen a la Cavalcada del Pregó no serà obligatori que ho facen amb mascareta, encara que sí que s’haurà de portar a la Romeria de les Canyes.

Les demarcacions de l’espai on se celebren les activitats estaran senyalitzades amb normes i recomanacions per a la prevenció de la COVID-19

 

Aquestes són totes les normes que hauran de seguir les seus festeres per a la celebració les festes de la Magdalena 2022

 

 

  • Les demarcacions de l’espai on se celebraran les activitats estaran senyalitzades amb normes i recomanacions per a la prevenció de la COVID-19. Es recomana que cada gaiata i cada colla compte amb la figura del coordinador/a COVID, persona amb formació suficient que coneix la normativa sanitària vigent i disposa de criteris per aplicar-la al desenvolupament de les diferents activitats.
  •  
  • En absència del coordinador/a COVID, és recomanable que s’hagen explicat prèviament les recomanacions que cal seguir per al desenvolupament dels actes i que quede una altra persona encarregada de la supervisió del compliment de les mesures.
  • Des de l’organització es difondran crides al públic i participants a celebrar uns actes festius responsables.
  • Es recomana que les activitats es realitzen a l’aire lliure en espais delimitats i en cas de fer ús de carpes amb un màxim de dos laterals, per assegurar el desenvolupament de les activitats a l’exterior amb ventilació suficient.

 

Despertà

 

  • Es desenvoluparà amb distanciament social i es recomana l’ús de mascaretes, tot i ser exteriors.

 

Romeria

 

  • L’ús de la mascareta serà obligatori per a les persones participants, excepte per a les persones menors de 6 anys.

 

Cercavila

 

  • Es recomana l’ús de la mascareta per participants i públic que hi puga assistir, excepte per a les persones menors de 6 anys.
  • S’hauran d’organitzar evitant tant com siga possible les aglomeracions.
  • Es procurarà que els músics se situen separats suficientment de les i els participants, mantenint la separació també entre ells.

Ofrena, Cavalcada, Desfilades, Pregó.

 

  • L’ús de la màscara serà obligatori per al públic que hi puga assistir, excepte per a les persones menors de 6 anys. No s’exigeix ​​l’ús de les mascaretes a les persones participants.
  • S’haurà d’organitzar evitant les aglomeracions, per a la qual cosa s’establiran els itineraris que ho garantisquen, que podran ser modificats si és necessari per a complir aquesta finalitat.
  • Els punts de reunió previs a l’acte i l’horari de desfilada organitzaran per evitar aglomeracions.
  • Es determinaran tenint en compte el nombre previst de participants per assegurar en tot moment que hi ha prou espai.
  • El desplaçament a l’ofrena en el mitjà de transport col·lectiu es farà seguint les normes d’ús del mitjà de transport que marque l’empresa operadora.
  • Està prohibit treure’s la màscara al mitjà de transport.
  • La comitiva es dissoldrà de manera progressiva i ordenada.

Visites a les gaiates

 

Es recomana implantar en la mesura del possible mesures organitzatives que eviten les aglomeracions als voltants.

Encens, vítol i altres actes multitudinaris

 

  • S’hauran d’organitzar evitant les aglomeracions, tenint en compte el nombre previst de participants per assegurar en tot moment que hi ha prou espai.
  • Les demarcacions de l’espai on se celebraran les activitats estaran senyalitzades amb normes i recomanacions per a la prevenció de la COVID-19.
  • Des de l’organització es difondran crides al públic i participants a celebrar uns actes festius responsables.

Espectacles Pirotècnics

 

 

  • Es prendran mesures per part de les entitats promotores i les empreses pirotècniques per ordenar en tant que siga possible els fluxos de persones.
  • S’informarà el públic sobre l’obligatorietat de l’ús de mascaretes.
  • Sempre que siga possible, es promourà la realització virtual o en retransmissió en directe dels esdeveniments pirotècnics.
  • Els castells de focs artificials es dispararan preferentment des de zones que en permeten la visualització sense que es produïsquen aglomeracions.

 

Activitats a seus festeres

 

  • Les activitats habituals de les seus festeres es desenvoluparan aplicant les mesures de seguretat relatives a l’ús de la mascareta i la ventilació correcta dels locals.
  • Les seus festeres tipus C aplicaran les mesures addicionals establertes a la normativa que corresponguen a l’activitat per a la qual estiguen autoritzades. Si es realitzen activitats anàlogues a les d’hostaleria i restauració, cal atenir-se al que disposa la normativa sanitària vigent.

 

Dinars, Dinars, Berenars, Sopars

 

Es desenvoluparan preferentment a l’aire lliure, mitjançant la instal·lació de carpes amb un màxim de dos laterals o en carrers fitats prèvia concessió de permís municipal. En tot cas, assumiran la normativa específica d’hostaleria i restauració en el moment de la celebració.

 

Elaboració i subministrament d’aliments per empreses externes

 

S’hauran d’implantar mesures que permeten mantenir les distàncies a les cues als llocs de menjar ambulant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.