La mascletà de Tomás fa tremolar la Plaça amb més de 4.000 detonacions progressives i final «espectacular»

 

 

La pirotècnia Tomás de Benicarló (Castelló) ha disparat aquest dilluns l'onzena mascletà de les Falles 2019 en la Plaça de l'Ajuntament de València, que ha tremolat i s'ha omplit de fum gràcies a les més de 4.000 detonacions que han augmentat d'intensitat i ritme de forma progressiva fins a arribar a un "fort" terratrèmol de cinc fases, trons en sec i aeris d'avís que han conformat un "acabament espectacular".

 

La "sincronització", els "temps marcats", l'"augment progressiu" i la "densitat" de l'espectacle faller han deixat "molt satisfets" els responsables d'aquesta pirotècnia que va desplegar la seua pólvora per primera vegada en el cor de la capital valenciana fa 23 anys. Des d'aleshores, disparen en la Plaça de l'Ajuntament cada 11 de març, una cita a la qual acudeixen centenars de benicarlandos i que és ja un acte més del programa festiu del municipi castellonenc.

 

"És igual que siga dilluns o diumenge, sempre venim a oferir un gran espectacle, tenim la pressió entre cometes de la gent de Benicarló que vé i fan l'esforç de no haver anat a treballar", ha explicat després de la mascletà un dels propietaris de la pirotècnia Tomás, José Antoni Gregori.

 

Aquest professional ha destacat que l'execució del dispar "ha ratllat la perfecció" i ha celebrat que el públic "s'ha entusiasmat". "La reacció que val és la que veus a la gent que vé tots els dies, que els marque alguna cosa, que diguen que ha impactat i que has oferit alguna cosa diferent, nova, pense que ho hem aconseguit", ha comentat.

 

Gregori ha detallat que l'onzena mascletà del calendari faller ha comprès 4.041 detonacions i s'ha perllongat 355 segons, durant els quals s'han disparat 148,600 quilos de pólvora en onze retencions.

 

"M'ha agradat tot, la veritat", ha manifestat aquest professional, que ha indicat que l'espectacle "s'ha començat amb el més tradicional", una traca valenciana i tres fases de tro aeri. "Quan allò ja estava tancant, s'ha fet unes passades de digital, que això sempre és un adorn, i, després, en les retencions de terra, l'acompanyament ha anat augmentant molt progressivament, amb molta contundència i barrejant efectes", ha relatat.

La Fallera Major de València presència la mascletà a peu de carrer

El balcó de la casa consistorial ha comptat aquest dilluns amb la presència del president de Les Corts, Enric Morera i altres representants polítics. En aquesta ocasió, la Fallera Major de València, Marina Civera, i la seua Cort d'Honor han presenciat l'espectacle a peu de carrer, al costat de l'alcalde de la ciutat, Joan Ribó.

 

Torna a viure la mascletà ací

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.