La mascletà de Tomás fa tremolar la Plaça amb més de 4.000 detonacions progressives i final “espectacular”

 

 

La pirotècnia Tomás de Benicarló (Castelló) ha disparat aquest dilluns l'onzena mascletà de les Falles 2019 en la Plaça de l'Ajuntament de València, que ha tremolat i s'ha omplit de fum gràcies a les més de 4.000 detonacions que han augmentat d'intensitat i ritme de forma progressiva fins a arribar a un "fort" terratrèmol de cinc fases, trons en sec i aeris d'avís que han conformat un "acabament espectacular".

 

La "sincronització", els "temps marcats", l'"augment progressiu" i la "densitat" de l'espectacle faller han deixat "molt satisfets" els responsables d'aquesta pirotècnia que va desplegar la seua pólvora per primera vegada en el cor de la capital valenciana fa 23 anys. Des d'aleshores, disparen en la Plaça de l'Ajuntament cada 11 de març, una cita a la qual acudeixen centenars de benicarlandos i que és ja un acte més del programa festiu del municipi castellonenc.

 

"És igual que siga dilluns o diumenge, sempre venim a oferir un gran espectacle, tenim la pressió entre cometes de la gent de Benicarló que vé i fan l'esforç de no haver anat a treballar", ha explicat després de la mascletà un dels propietaris de la pirotècnia Tomás, José Antoni Gregori.

 

Aquest professional ha destacat que l'execució del dispar "ha ratllat la perfecció" i ha celebrat que el públic "s'ha entusiasmat". "La reacció que val és la que veus a la gent que vé tots els dies, que els marque alguna cosa, que diguen que ha impactat i que has oferit alguna cosa diferent, nova, pense que ho hem aconseguit", ha comentat.

 

Gregori ha detallat que l'onzena mascletà del calendari faller ha comprès 4.041 detonacions i s'ha perllongat 355 segons, durant els quals s'han disparat 148,600 quilos de pólvora en onze retencions.

 

"M'ha agradat tot, la veritat", ha manifestat aquest professional, que ha indicat que l'espectacle "s'ha començat amb el més tradicional", una traca valenciana i tres fases de tro aeri. "Quan allò ja estava tancant, s'ha fet unes passades de digital, que això sempre és un adorn, i, després, en les retencions de terra, l'acompanyament ha anat augmentant molt progressivament, amb molta contundència i barrejant efectes", ha relatat.

La Fallera Major de València presència la mascletà a peu de carrer

El balcó de la casa consistorial ha comptat aquest dilluns amb la presència del president de Les Corts, Enric Morera i altres representants polítics. En aquesta ocasió, la Fallera Major de València, Marina Civera, i la seua Cort d'Honor han presenciat l'espectacle a peu de carrer, al costat de l'alcalde de la ciutat, Joan Ribó.

 

Torna a viure la mascletà ací

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.