La mascletà de Tomás fa tremolar la Plaça amb més de 4.000 detonacions progressives i final «espectacular»

Ejemplo de shortcode con estilo
    La pirotècnia Tomás de Benicarló (Castelló) ha disparat aquest dilluns l'onzena mascletà de les Falles 2019 en la Plaça de l'Ajuntament de València, que ha tremolat i s'ha omplit de fum gràcies a les més de 4.000 detonacions que han augmentat d'intensitat i ritme de forma progressiva fins a arribar a un "fort" […]

 

 

La pirotècnia Tomás de Benicarló (Castelló) ha disparat aquest dilluns l'onzena mascletà de les Falles 2019 en la Plaça de l'Ajuntament de València, que ha tremolat i s'ha omplit de fum gràcies a les més de 4.000 detonacions que han augmentat d'intensitat i ritme de forma progressiva fins a arribar a un "fort" terratrèmol de cinc fases, trons en sec i aeris d'avís que han conformat un "acabament espectacular".

 

La "sincronització", els "temps marcats", l'"augment progressiu" i la "densitat" de l'espectacle faller han deixat "molt satisfets" els responsables d'aquesta pirotècnia que va desplegar la seua pólvora per primera vegada en el cor de la capital valenciana fa 23 anys. Des d'aleshores, disparen en la Plaça de l'Ajuntament cada 11 de març, una cita a la qual acudeixen centenars de benicarlandos i que és ja un acte més del programa festiu del municipi castellonenc.

 

"És igual que siga dilluns o diumenge, sempre venim a oferir un gran espectacle, tenim la pressió entre cometes de la gent de Benicarló que vé i fan l'esforç de no haver anat a treballar", ha explicat després de la mascletà un dels propietaris de la pirotècnia Tomás, José Antoni Gregori.

 

Aquest professional ha destacat que l'execució del dispar "ha ratllat la perfecció" i ha celebrat que el públic "s'ha entusiasmat". "La reacció que val és la que veus a la gent que vé tots els dies, que els marque alguna cosa, que diguen que ha impactat i que has oferit alguna cosa diferent, nova, pense que ho hem aconseguit", ha comentat.

 

Gregori ha detallat que l'onzena mascletà del calendari faller ha comprès 4.041 detonacions i s'ha perllongat 355 segons, durant els quals s'han disparat 148,600 quilos de pólvora en onze retencions.

 

"M'ha agradat tot, la veritat", ha manifestat aquest professional, que ha indicat que l'espectacle "s'ha començat amb el més tradicional", una traca valenciana i tres fases de tro aeri. "Quan allò ja estava tancant, s'ha fet unes passades de digital, que això sempre és un adorn, i, després, en les retencions de terra, l'acompanyament ha anat augmentant molt progressivament, amb molta contundència i barrejant efectes", ha relatat.

La Fallera Major de València presència la mascletà a peu de carrer

El balcó de la casa consistorial ha comptat aquest dilluns amb la presència del president de Les Corts, Enric Morera i altres representants polítics. En aquesta ocasió, la Fallera Major de València, Marina Civera, i la seua Cort d'Honor han presenciat l'espectacle a peu de carrer, al costat de l'alcalde de la ciutat, Joan Ribó.

 

Torna a viure la mascletà ací

Últimes notícies

Sánchez destaca la dimissió de Puente després de l’accident d’Urda

Sánchez ha elogiat la dimissió d’Óscar Puente, que ha assumit responsabilitat política després de l’accident d’Urda, amb 69 morts.

Pilar Bernabé reivindica València com a exemple de diferència política

El PSOE ha représ la precampanya a València amb un míting multitudinari. Pilar Bernabé ha reivindicat les diferències amb el PP i ha criticat la gestió de la dana.

La Torre homenatja els voluntaris de la dana amb una escultura

La nova escultura de La Torre recorda les persones que van ajudar durant la dana del 29 d’octubre de 2024. L’obra, dissenyada per Paco Roca, té 2,30 metres d’altura i pesa 370 quilos.

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d’euros en el sorteig de la Lotería de Navidad

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d'euros en el sorteig del 22 de desembre. La província de València concentra 242 milions.

Aguirre avisa: cal jugar perfecte per a véncer el Real Madrid

Aguirre considera que el Valencia haurà de jugar a la perfecció per a guanyar el Real Madrid. L’equip busca la primera victòria com a local este dissabte, a Mestalla.

El Valencia busca estrenar-se a casa davant un Madrid en ratxa

El Valencia rep dissabte el Real Madrid a les 21.00 hores, amb l’objectiu de sumar la primera victòria de la temporada a casa en LaLiga. Els visitants arriben amb set triomfs seguits i aspiren al lideratge.

Hugo Sotelo tornarà a Balaídos amb una samarreta diferent

El migcampista del Levante jugarà este diumenge a Balaídos davant del Celta de Vigo, el club al qual pertany. Sotelo també ha parlat de la seua recuperació i de la mort de Jesús de Miguel.

Pérez Llorca i Catalá qüestionen l’interés de Sánchez per València

Pérez Llorca ha criticat l’acte del PSOE amb Sánchez a València. María José Catalá ha qüestionat els temes que abordarà el president.