La mascletà de Tomás fa tremolar la Plaça amb més de 4.000 detonacions progressives i final «espectacular»

 

 

La pirotècnia Tomás de Benicarló (Castelló) ha disparat aquest dilluns l'onzena mascletà de les Falles 2019 en la Plaça de l'Ajuntament de València, que ha tremolat i s'ha omplit de fum gràcies a les més de 4.000 detonacions que han augmentat d'intensitat i ritme de forma progressiva fins a arribar a un "fort" terratrèmol de cinc fases, trons en sec i aeris d'avís que han conformat un "acabament espectacular".

 

La "sincronització", els "temps marcats", l'"augment progressiu" i la "densitat" de l'espectacle faller han deixat "molt satisfets" els responsables d'aquesta pirotècnia que va desplegar la seua pólvora per primera vegada en el cor de la capital valenciana fa 23 anys. Des d'aleshores, disparen en la Plaça de l'Ajuntament cada 11 de març, una cita a la qual acudeixen centenars de benicarlandos i que és ja un acte més del programa festiu del municipi castellonenc.

 

"És igual que siga dilluns o diumenge, sempre venim a oferir un gran espectacle, tenim la pressió entre cometes de la gent de Benicarló que vé i fan l'esforç de no haver anat a treballar", ha explicat després de la mascletà un dels propietaris de la pirotècnia Tomás, José Antoni Gregori.

 

Aquest professional ha destacat que l'execució del dispar "ha ratllat la perfecció" i ha celebrat que el públic "s'ha entusiasmat". "La reacció que val és la que veus a la gent que vé tots els dies, que els marque alguna cosa, que diguen que ha impactat i que has oferit alguna cosa diferent, nova, pense que ho hem aconseguit", ha comentat.

 

Gregori ha detallat que l'onzena mascletà del calendari faller ha comprès 4.041 detonacions i s'ha perllongat 355 segons, durant els quals s'han disparat 148,600 quilos de pólvora en onze retencions.

 

"M'ha agradat tot, la veritat", ha manifestat aquest professional, que ha indicat que l'espectacle "s'ha començat amb el més tradicional", una traca valenciana i tres fases de tro aeri. "Quan allò ja estava tancant, s'ha fet unes passades de digital, que això sempre és un adorn, i, després, en les retencions de terra, l'acompanyament ha anat augmentant molt progressivament, amb molta contundència i barrejant efectes", ha relatat.

La Fallera Major de València presència la mascletà a peu de carrer

El balcó de la casa consistorial ha comptat aquest dilluns amb la presència del president de Les Corts, Enric Morera i altres representants polítics. En aquesta ocasió, la Fallera Major de València, Marina Civera, i la seua Cort d'Honor han presenciat l'espectacle a peu de carrer, al costat de l'alcalde de la ciutat, Joan Ribó.

 

Torna a viure la mascletà ací

Últimes notícies

La mobilitat per carretera cau un 60 % en la Comunitat per l’alerta roja

La Generalitat ha confirmat una caiguda del 60 % del trànsit rodat a la Comunitat Valenciana després de l’activació de l’alerta roja per pluges, sense incidents greus fins ara. Les comarques del litoral sud de València, el nord d’Alacant i el nord de Castelló concentren la major intensitat de precipitació.

Aemet activa avís roig per pluges a Castelló i el litoral de València este divendres

Aemet manté per a este divendres l’avís roig per pluges molt intenses a tota la província de Castelló i el litoral de València, amb fins a 90 litres en una hora. El litoral d’Alacant estarà en nivell taronja i l’interior de València i Alacant en nivell groc.

Lionel Messi es converteix en el nou amo del CD Eldense

El CD Eldense ha confirmat l’adquisició del club per part de Lionel Messi, a l’espera del vistiplau del Consell Superior de Deportes.

L’aiguat descarrega 80 litres en 40 minuts a Yátova i activa els avisos a l’interior

Les pluges han deixat en el municipi de Yátova fins a 80 litres per metre quadrat en 40 minuts i més de 100 litres en altres punts de l’interior en poques hores, sobretot a les comarques de Castelló.

Emergències manté l’alerta roja a la Comunitat Valenciana fins divendres de matinada

El Centre de Coordinació d’Emergències manté l’alerta roja per pluges fins demà divendres per evitar avisos nocturns d’Es-Alert i davant una situació meteorològica molt canviant.

Preemergència hidrològica groga per risc d’inundacions al Baix i Alt Túria

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al Baix Túria i Alt Túria i ha demanat als ajuntaments que reforcen la vigilància dels punts més conflictius.

Renfe talla els Rodalia i els Euromed des de València per l’alerta roja per pluges

Renfe ha suspés des de les 18.00 hores la circulació dels trens de Rodalia de València, de Mitjana Distància i dels Euromed i Intercity que connecten amb Catalunya, per l’alerta roja per pluges i tempestes.

Tercer avís Es-Alert per la gota freda a l’interior sud de Castelló

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat el tercer missatge Es-Alert del dia a l’interior sud de Castelló en elevar-se l’avís per pluges a nivell roig. La població ha de limitar els desplaçaments, evitar barrancs i seguir les instruccions de seguretat.