Coneix la programació de Moros i Cristians de Teulada Moraira 2022

Com cada any a principis del mes de juny, Moraira celebra una de les seues festes més importants: els Moros i Cristians. Del 6 al 12 de juny podran gaudir d’una àmplia programació per a commemorar una festivitat tan característica del municipi.

Tornen l’estiu i amb ell Moraira s’ompli de color. Ja podem fer olor la pólvora, sentir la música i començar a preparar els nostres vestits perquè tornen els Moros i Cristians. Vull animar a tots a participar amb més ganes que mai d’una de les nostres festes més representatives, història viva que conforma la identitat de Teulada Moraira”, ha assenyalat la regidora de Festes, Rosana Caselles.

Així doncs, des de la Junta Central de Moros i Cristians en col·laboració amb l’Ajuntament de Teulada i altres entitats, s’ha preparat un variat programa d’actes perquè residents i visitants puguen gaudir dels Moros i Cristians de Moraira.

Divendres 3 de juny

19:30 h. Inauguració Mercat Medieval Andalusí.

Dissabte 4 de juny

12:00 h. Concentració de moros i cristians en el Bosc Urbà i preparació del menjar de germanor. Tot amenitzat per la xaranga Bataclán de Xaló.

Dilluns 6 de juny

20:00 h. Concert de la Coral Britànica en la Parròquia de Moraira.

Dimecres 8 de juny

20:00 h. Pregó de festes. Concert de la Colla El Falçó, Associació de Dolçainers i Tabaleters de Teulada i l’Agrupació Musical Cultural de Teulada en carrer Doctor Calatayud. Lliurament de premis del concurs de dibuixos.

Dijous 9 de juny

19:30 h. Concentració de totes les filàs en el Fortí i cercavila, acompanyats per la Colla El Falçó, Associació de Dolçainers i Tabaleters de Teulada i la Colla La Llebetjà del Poble Nou de Benitatxell fins a l’Esplanada del Castell.

20:00 h. Acte de presentació de banderoles a l’esplanada del Castell. En finalitzar, sopar de germanor.

Divendres 10 de juny

13:00 h. Concentració de totes les filàs en el Fortí i cercavila amb arcabusseria.
13:30 h. Tret d’arcabusseria a l’Esplanada del Castell.
19:15 h. Ofrena de flors en honor al Santíssim Crist de Moraira en l’Ermita del Castell.
22:30 h. Desfilada dels bàndols moros i cristians fins a la platja.
23:00 h. Conquesta Mora a la Platja de la Butllofa, seguit de l’Ambaixada Mora i Conquesta del Castell de Moraira. A continuació, nit decapitanés.

Dissabte 11 de juny

08:00 h. Despertà general amb arcabussos i xaranga.
11:00 h. Concentració de totes les filàs en el Fortí i cercavila amb banderoles.
12:00 h. Missa en honor al Santíssim Crist en la Parròquia de Moraira i cercavila.
13:30 h. Tret d’arcabusseria a l’Esplanada del Castell i desfilada informal de filàs.
19:30 h. Desfilada dels bàndols moros i cristians fins a la platja.
20:00 h. Reconquesta Cristiana a la platja de la Butllofa. Assalt al Castell de Moraira per part del Bàndol Cristià seguit de l’Ambaixada Cristiana i Reconquesta del Castell.
00:00 h Revardit Popular des del Fortí. A continuació Nit de Cabiles amb l’actuació de l’orquestra LA METRE en l’avinguda del Portet.

Diumenge 12 de juny

08:00 h. Despertà general amb arcabussos.
12:00 h. Cercavila amb arcabusseria des del Fortí.
12:30 h. Tret d’arcabusseria a l’Esplanada del Castell.
19:00 h. Entrada de Bandes de Música des del Castell fins al Fortí.
20:00 h. Gran Desfilada de Gala dels Bàndols Moros i Cristians. En finalitzar la desfilada Castillo de focs artificials.

Bàndol cristià:
Filà Almogàvers
Filà Hosts del Cid
Filà Cavallers del Rei D.Jaime
Filà Muladíes
Filà Conqueridores- Capitania Cristiana

Bàndol Moro:
Filà Almoraima
Filà Marsa Mudhayra
Filà Bashira
Filà Al-Madhrabba
Filà Almorach
Filà Califes-Capitania Mora

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.