Coneix la programació de Moros i Cristians de Teulada Moraira 2022

Ejemplo de shortcode con estilo
Del 6 al 12 de juny podran gaudir d'una àmplia programació per a commemorar una festivitat tan característica del municipi

Com cada any a principis del mes de juny, Moraira celebra una de les seues festes més importants: els Moros i Cristians. Del 6 al 12 de juny podran gaudir d’una àmplia programació per a commemorar una festivitat tan característica del municipi.

“Tornen l’estiu i amb ell Moraira s’ompli de color. Ja podem fer olor la pólvora, sentir la música i començar a preparar els nostres vestits perquè tornen els Moros i Cristians. Vull animar a tots a participar amb més ganes que mai d’una de les nostres festes més representatives, història viva que conforma la identitat de Teulada Moraira”, ha assenyalat la regidora de Festes, Rosana Caselles.

Així doncs, des de la Junta Central de Moros i Cristians en col·laboració amb l’Ajuntament de Teulada i altres entitats, s’ha preparat un variat programa d’actes perquè residents i visitants puguen gaudir dels Moros i Cristians de Moraira.

Divendres 3 de juny

19:30 h. Inauguració Mercat Medieval Andalusí.

Dissabte 4 de juny

12:00 h. Concentració de moros i cristians en el Bosc Urbà i preparació del menjar de germanor. Tot amenitzat per la xaranga Bataclán de Xaló.

Dilluns 6 de juny

20:00 h. Concert de la Coral Britànica en la Parròquia de Moraira.

Dimecres 8 de juny

20:00 h. Pregó de festes. Concert de la Colla El Falçó, Associació de Dolçainers i Tabaleters de Teulada i l’Agrupació Musical Cultural de Teulada en carrer Doctor Calatayud. Lliurament de premis del concurs de dibuixos.

Dijous 9 de juny

19:30 h. Concentració de totes les filàs en el Fortí i cercavila, acompanyats per la Colla El Falçó, Associació de Dolçainers i Tabaleters de Teulada i la Colla La Llebetjà del Poble Nou de Benitatxell fins a l’Esplanada del Castell.

20:00 h. Acte de presentació de banderoles a l’esplanada del Castell. En finalitzar, sopar de germanor.

Divendres 10 de juny

13:00 h. Concentració de totes les filàs en el Fortí i cercavila amb arcabusseria.
13:30 h. Tret d’arcabusseria a l’Esplanada del Castell.
19:15 h. Ofrena de flors en honor al Santíssim Crist de Moraira en l’Ermita del Castell.
22:30 h. Desfilada dels bàndols moros i cristians fins a la platja.
23:00 h. Conquesta Mora a la Platja de la Butllofa, seguit de l’Ambaixada Mora i Conquesta del Castell de Moraira. A continuació, nit decapitanés.

Dissabte 11 de juny

08:00 h. Despertà general amb arcabussos i xaranga.
11:00 h. Concentració de totes les filàs en el Fortí i cercavila amb banderoles.
12:00 h. Missa en honor al Santíssim Crist en la Parròquia de Moraira i cercavila.
13:30 h. Tret d’arcabusseria a l’Esplanada del Castell i desfilada informal de filàs.
19:30 h. Desfilada dels bàndols moros i cristians fins a la platja.
20:00 h. Reconquesta Cristiana a la platja de la Butllofa. Assalt al Castell de Moraira per part del Bàndol Cristià seguit de l’Ambaixada Cristiana i Reconquesta del Castell.
00:00 h Revardit Popular des del Fortí. A continuació Nit de Cabiles amb l’actuació de l’orquestra LA METRE en l’avinguda del Portet.

Diumenge 12 de juny

08:00 h. Despertà general amb arcabussos.
12:00 h. Cercavila amb arcabusseria des del Fortí.
12:30 h. Tret d’arcabusseria a l’Esplanada del Castell.
19:00 h. Entrada de Bandes de Música des del Castell fins al Fortí.
20:00 h. Gran Desfilada de Gala dels Bàndols Moros i Cristians. En finalitzar la desfilada Castillo de focs artificials.

Bàndol cristià:
Filà Almogàvers
Filà Hosts del Cid
Filà Cavallers del Rei D.Jaime
Filà Muladíes
Filà Conqueridores- Capitania Cristiana

Bàndol Moro:
Filà Almoraima
Filà Marsa Mudhayra
Filà Bashira
Filà Al-Madhrabba
Filà Almorach
Filà Califes-Capitania Mora

Últimes notícies

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.

L’Audiència rebutja el recurs d’Emilio Argüeso pel cas de la DANA a Chiva i Utiel

La Secció Segona de l’Audiència de València ha confirmat l’ordre que exigix als ajuntaments de Chiva i Utiel certificar si reberen els avisos d’Emergències durant la DANA, i ha tombat el recurs de la defensa d’Emilio Argüeso.

Tres informes ja advertien que el Museu de Villena necessitava vigilància 24 hores abans del robatori del Tresor

La comissió municipal sobre el robatori del Tresor de Villena ha constatat que tres informes previs recomanaven vigilància física 24 hores al museu. L’oposició reclama més documentació, mentres el govern local defensa que les exigències mínimes de seguretat sí que es complien.

Sis mesos de presó a un empresari per tindre deu empleats sense alta en la Seguretat Social

Un empresari de 42 anys ha sigut condemnat a sis mesos de presó i una multa per tindre tota la plantilla, deu treballadors colombians, sense contracte ni alta en la Seguretat Social a Alacant. La pena de presó ha quedat en suspens sempre que no torne a delinquir.

Divaldirectia complix 10 anys formant directius locals amb tres presidents de la Diputació

La Diputació de València ha celebrat el desé aniversari de Divaldirectia amb la presència dels tres últims presidents i l’inici de la sisena edició del programa, que ha format ja 239 directius locals.

Nicolás Olea, nou doctor honoris causa de la UA: ‘El cos humà no es pot separar del seu ambient’

El metge i catedràtic emèrit Nicolás Olea ha sigut investit doctor honoris causa per la Universitat d’Alacant, on ha defensat que el cos humà està íntimament lligat al seu entorn i que la medicina ha de prevenir el sofriment abans que calga curar-lo.