Recomanacions per a la compra de xurros i bunyols en Falles

La Unió de Consumidors ha fet unes recomanacions per a la compra de xurros i bunyols durant les falles | Laia Solanellas

 

La Unió de Consumidors de València, en col·laboració amb el Gremi de Bunyolers i Xurrers, està fent una campanya informativa sobre les recomanacions en la compra i consum de bunyols i xurros durant les Falles.

 

L’organització destaca, en un comunicat, que totes les parades de venda al públic han d’indicar de manera visible i clara el preu de tots els productes que estiguen a la venda i, igual que els altres establiments, les parades de bunyols han de disposar del model oficial de Fulles de Reclamacions de la Generalitat Valenciana i facilitar-li-la als usuaris que la sol·liciten.

 

A demés, els establiments estan obligats a entregar als consumidors el comprovant de la compra, necessari en el cas d’haver de posar una queixa o reclamació.

 

En este sentit, la Unió de Consumidors insta als clients a comprovar que les parades tenen les corresponents autoritzacions, ja que han d’estar exposades en un lloc visible i que han d’estar correctament identificades per a què, en cas de qualsevol incidència, els usuaris puguen fàcilment identificar-les.

 

Des de l’entitat recorden que, durant estos dies, l’Ajuntament de València farà inspeccions en les casetes de bunyols per a comprovar el compliment de la normativa, especialment controlarà la qualitat de l’oli amb les corresponents anàlisis, i les condicions higiènic sanitàries dels productes.

 

Igualment, han de tindre en compte que tots els productes que estiguen a la venda han d’estar protegits per vitrines o sistemes similars com caixes o separadors, a excepció dels envasaments. I en el cas d’aquells aliments que per la seua composició requerisquen ser conservats amb refrigeració, com cremes i nates, és necessari que estiguen en un lloc refrigerat amb termòmetres de lectura exterior per a què el consumidor el puga comprovar.

 

Neteja de les instal·lacions i els utensilis

Altra de les qüestions a tindre en compte és la neteja tant de la instal·lació com dels utensilis utilitzats per a l’elaboració dels aliments, i en el cas que en el mateix establiment s’elaboren també masses fregides aptes per a celíacs i no celíacs és necessari la separació física dels dos productes i la utilització d’utensilis diferents per a evitar les contaminacions creuades.

 

Independentment d’això, tot el personal encarregat de la manipulació dels aliments ha d’haver fet els corresponents cursos de formació en higiene alimentària. Per tant, i en opinió de la Unió de Consumidors de València, els productes han de manipular-se amb pinces o paletes específiques, i mai directament amb les mans.

 

Pel que fa als recipients a on s’elaboren els aliments han d’estar degudament coberts quan no s’estiguen utilitzant per a protegir adequadament l’oli i evitar la reutilització excessiva de l’oli, ja que generalment un excessiu ús del mateix oli pot presentar alteracions. Quan l’oli de fritada presenta una olor desagradable, color inapropiat (enfosquiment intens), augment de la viscositat, aparició de restes alimentoses en l’oli, evidència una deterioració del producte.

 

Contra l’intrussisme

Finalment, el secretari de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, Vicente Inglada, destaca la col·laboració amb el Gremi de Bunyolers que permet fomentar una millora de la qualitat del producte i lluitar contra l’intrusisme denunciat pel propi sector.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.