Anuncios

Recomanacions per a la compra de xurros i bunyols en Falles

La Unió de Consumidors ha fet unes recomanacions per a la compra de xurros i bunyols durant les falles | Laia Solanellas

 

La Unió de Consumidors de València, en col·laboració amb el Gremi de Bunyolers i Xurrers, està fent una campanya informativa sobre les recomanacions en la compra i consum de bunyols i xurros durant les Falles.

 

Anuncios

L’organització destaca, en un comunicat, que totes les parades de venda al públic han d’indicar de manera visible i clara el preu de tots els productes que estiguen a la venda i, igual que els altres establiments, les parades de bunyols han de disposar del model oficial de Fulles de Reclamacions de la Generalitat Valenciana i facilitar-li-la als usuaris que la sol·liciten.

 

A demés, els establiments estan obligats a entregar als consumidors el comprovant de la compra, necessari en el cas d’haver de posar una queixa o reclamació.

 

En este sentit, la Unió de Consumidors insta als clients a comprovar que les parades tenen les corresponents autoritzacions, ja que han d’estar exposades en un lloc visible i que han d’estar correctament identificades per a què, en cas de qualsevol incidència, els usuaris puguen fàcilment identificar-les.

 

Des de l’entitat recorden que, durant estos dies, l’Ajuntament de València farà inspeccions en les casetes de bunyols per a comprovar el compliment de la normativa, especialment controlarà la qualitat de l’oli amb les corresponents anàlisis, i les condicions higiènic sanitàries dels productes.

 

Igualment, han de tindre en compte que tots els productes que estiguen a la venda han d’estar protegits per vitrines o sistemes similars com caixes o separadors, a excepció dels envasaments. I en el cas d’aquells aliments que per la seua composició requerisquen ser conservats amb refrigeració, com cremes i nates, és necessari que estiguen en un lloc refrigerat amb termòmetres de lectura exterior per a què el consumidor el puga comprovar.

 

Neteja de les instal·lacions i els utensilis

Altra de les qüestions a tindre en compte és la neteja tant de la instal·lació com dels utensilis utilitzats per a l’elaboració dels aliments, i en el cas que en el mateix establiment s’elaboren també masses fregides aptes per a celíacs i no celíacs és necessari la separació física dels dos productes i la utilització d’utensilis diferents per a evitar les contaminacions creuades.

 

Independentment d’això, tot el personal encarregat de la manipulació dels aliments ha d’haver fet els corresponents cursos de formació en higiene alimentària. Per tant, i en opinió de la Unió de Consumidors de València, els productes han de manipular-se amb pinces o paletes específiques, i mai directament amb les mans.

 

Pel que fa als recipients a on s’elaboren els aliments han d’estar degudament coberts quan no s’estiguen utilitzant per a protegir adequadament l’oli i evitar la reutilització excessiva de l’oli, ja que generalment un excessiu ús del mateix oli pot presentar alteracions. Quan l’oli de fritada presenta una olor desagradable, color inapropiat (enfosquiment intens), augment de la viscositat, aparició de restes alimentoses en l’oli, evidència una deterioració del producte.

 

Contra l’intrussisme

Finalment, el secretari de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, Vicente Inglada, destaca la col·laboració amb el Gremi de Bunyolers que permet fomentar una millora de la qualitat del producte i lluitar contra l’intrusisme denunciat pel propi sector.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La primera pacient ingressada per sospita de hantavirus a Espanya continua estable a Alacant

La primera persona ingressada a Espanya per sospita de hantavirus, una dona de 32 anys, continua a l'hospital de Sant Joan d'Alacant amb un quadre lleu i tos sota estricte aïllament.

La Generalitat reforça el servici d’avisos per fauna silvestre davant l’augment d’incidències

La Generalitat ha reforçat el servici d'atenció d'avisos per fauna silvestre que es gestiona a través del 112, davant l'augment d'intervencions i el context de risc sanitari per pesta porcina africana.

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada després del tancament per la pluja

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada a les 17.00 després de la suspensió cautelar de les activitats per la pluja i reprendrà part de la seua programació cultural.

València organitza un gran dispositiu a la Malva-rosa per a seguir l’eclipsi solar d’agost

L'Ajuntament de València prepara un ampli dispositiu de mobilitat, seguretat, emergències i neteja per a l'eclipsi solar del 12 d'agost, que s'observarà de manera total des de la platja de la Malva-rosa.

Les tempestes es desplacen cap al nord i mantenen l’avís groc en quasi tota la Comunitat Valenciana

Les tempestes que afecten a Alacant es desplacen cap al nord amb intensitat forta i graníssol, mantenint activat l'avís groc per pluges en quasi tota la Comunitat Valenciana.

El Llevant encadena quatre triomfs en el Ciutat i frega la seua millor ratxa en Primera

El Llevant suma quatre victòries consecutives en el Ciutat de València i se situa a un sol triomf d'igualar la seua millor ratxa històrica com a local en Primera Divisió.

El València Basket es juga el passe a la final en Fontajau amb només un punt de renda

El València Basket defén en Fontajau el mínim avantatge reeixit en el Roig Arena per a aconseguir la final de la Lliga Femenina Endesa i assegurar bitllet europeu.

La Comunitat Valenciana aconseguix el major augment històric de professorat amb 8.082 docents més en dos anys

La Comunitat Valenciana suma 8.082 nous docents en dos anys, el major increment de plantilla de la seua història educativa, amb una inversió global de 687 milions d'euros i reforç en inclusió i cobertura de baixes.
Anuncios