9.7 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Recomanacions per a la compra de xurros i bunyols en Falles

La Unió de Consumidors ha fet unes recomanacions per a la compra de xurros i bunyols durant les falles | Laia Solanellas

 

La Unió de Consumidors de València, en col·laboració amb el Gremi de Bunyolers i Xurrers, està fent una campanya informativa sobre les recomanacions en la compra i consum de bunyols i xurros durant les Falles.

 

L’organització destaca, en un comunicat, que totes les parades de venda al públic han d’indicar de manera visible i clara el preu de tots els productes que estiguen a la venda i, igual que els altres establiments, les parades de bunyols han de disposar del model oficial de Fulles de Reclamacions de la Generalitat Valenciana i facilitar-li-la als usuaris que la sol·liciten.

 

A demés, els establiments estan obligats a entregar als consumidors el comprovant de la compra, necessari en el cas d’haver de posar una queixa o reclamació.

 

En este sentit, la Unió de Consumidors insta als clients a comprovar que les parades tenen les corresponents autoritzacions, ja que han d’estar exposades en un lloc visible i que han d’estar correctament identificades per a què, en cas de qualsevol incidència, els usuaris puguen fàcilment identificar-les.

 

Des de l’entitat recorden que, durant estos dies, l’Ajuntament de València farà inspeccions en les casetes de bunyols per a comprovar el compliment de la normativa, especialment controlarà la qualitat de l’oli amb les corresponents anàlisis, i les condicions higiènic sanitàries dels productes.

 

Igualment, han de tindre en compte que tots els productes que estiguen a la venda han d’estar protegits per vitrines o sistemes similars com caixes o separadors, a excepció dels envasaments. I en el cas d’aquells aliments que per la seua composició requerisquen ser conservats amb refrigeració, com cremes i nates, és necessari que estiguen en un lloc refrigerat amb termòmetres de lectura exterior per a què el consumidor el puga comprovar.

 

Neteja de les instal·lacions i els utensilis

Altra de les qüestions a tindre en compte és la neteja tant de la instal·lació com dels utensilis utilitzats per a l’elaboració dels aliments, i en el cas que en el mateix establiment s’elaboren també masses fregides aptes per a celíacs i no celíacs és necessari la separació física dels dos productes i la utilització d’utensilis diferents per a evitar les contaminacions creuades.

 

Independentment d’això, tot el personal encarregat de la manipulació dels aliments ha d’haver fet els corresponents cursos de formació en higiene alimentària. Per tant, i en opinió de la Unió de Consumidors de València, els productes han de manipular-se amb pinces o paletes específiques, i mai directament amb les mans.

 

Pel que fa als recipients a on s’elaboren els aliments han d’estar degudament coberts quan no s’estiguen utilitzant per a protegir adequadament l’oli i evitar la reutilització excessiva de l’oli, ja que generalment un excessiu ús del mateix oli pot presentar alteracions. Quan l’oli de fritada presenta una olor desagradable, color inapropiat (enfosquiment intens), augment de la viscositat, aparició de restes alimentoses en l’oli, evidència una deterioració del producte.

 

Contra l’intrussisme

Finalment, el secretari de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, Vicente Inglada, destaca la col·laboració amb el Gremi de Bunyolers que permet fomentar una millora de la qualitat del producte i lluitar contra l’intrusisme denunciat pel propi sector.

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica el seu cor municipalista al capdavant de la Generalitat

El president ha defés un lideratge de proximitat i una línia continuista, amb exemples de gestió en sanitat, educació infantil i suport a sectors productius.

La Guàrdia Civil incauta 32 peces d’ivori a València i el mal a la fauna s’estima en 3,6 milions

La Guàrdia Civil ha confiscat 32 peces d'ivori tallat a la venda en internet sense certificats CITES. Una dona de 71 anys ha quedat investigada per delictes contra la fauna i contraban.

L’IPC puja al 3,4% al novembre en la Comunitat Valenciana i els aliments repunten al 2,9%

La Comunitat Valenciana va registrar al novembre un IPC del 3,4%, entre els més alts autonòmics, amb aliments al 2,9%. A Espanya l'índex va ser del 3% i la subjacent del 2,6%.

L’IPC es va situar al 3,4% al novembre en la Comunitat Valenciana i els aliments van repuntar al 2,9%

L'IPC es va situar al 3,4% al novembre en la Comunitat Valenciana, un dels més alts per comunitats. A Espanya, l'índex general va quedar en el 3% i la subjacent en el 2,6%.

Alcón (CRUE) alerta: sense finançament no hi ha investigació en la universitat pública

La presidenta de la CRUE ha advertit d'una falta de finançament generalitzat i ha defés que investigar costa diners i no es pot renunciar a això. Reclama beques-salari, urgix els sexennis de transferència i alerta de l'impacte del nou estatut del becari i de la vivenda en l'accés a la universitat.

El València Basket sotmet a l’Efes (94-82) i s’aferma a dalt amb la seua quarta victòria seguida

El València Basket va controlar al Anadolu Efes amb un partit seriós i va encadenar el seu quart triomf seguit en Eurolliga. Taylor i Pradilla van liderar un 94-82 que consolida als taronja en la zona alta.

La col·lisió de tres camions talla l’AP-7 a Castelló des de la matinada i deixa dos ferits

Un xoc entre tres camions talla l'AP-7 al seu pas per Castelló des de la 1 de la matinada. El trànsit es desvia per la N-340 i hi ha dos ferits.

Pluges i cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana des d’este divendres i durant el cap de setmana

Aemet preveu precipitacions que poden iniciar-se este divendres en el sud, amb pluges persistents el dissabte i generalitzades el diumenge en la Comunitat Valenciana.