Recomanacions per a la compra de xurros i bunyols en Falles

La Unió de Consumidors ha fet unes recomanacions per a la compra de xurros i bunyols durant les falles | Laia Solanellas

 

La Unió de Consumidors de València, en col·laboració amb el Gremi de Bunyolers i Xurrers, està fent una campanya informativa sobre les recomanacions en la compra i consum de bunyols i xurros durant les Falles.

 

L’organització destaca, en un comunicat, que totes les parades de venda al públic han d’indicar de manera visible i clara el preu de tots els productes que estiguen a la venda i, igual que els altres establiments, les parades de bunyols han de disposar del model oficial de Fulles de Reclamacions de la Generalitat Valenciana i facilitar-li-la als usuaris que la sol·liciten.

 

A demés, els establiments estan obligats a entregar als consumidors el comprovant de la compra, necessari en el cas d’haver de posar una queixa o reclamació.

 

En este sentit, la Unió de Consumidors insta als clients a comprovar que les parades tenen les corresponents autoritzacions, ja que han d’estar exposades en un lloc visible i que han d’estar correctament identificades per a què, en cas de qualsevol incidència, els usuaris puguen fàcilment identificar-les.

 

Des de l’entitat recorden que, durant estos dies, l’Ajuntament de València farà inspeccions en les casetes de bunyols per a comprovar el compliment de la normativa, especialment controlarà la qualitat de l’oli amb les corresponents anàlisis, i les condicions higiènic sanitàries dels productes.

 

Igualment, han de tindre en compte que tots els productes que estiguen a la venda han d’estar protegits per vitrines o sistemes similars com caixes o separadors, a excepció dels envasaments. I en el cas d’aquells aliments que per la seua composició requerisquen ser conservats amb refrigeració, com cremes i nates, és necessari que estiguen en un lloc refrigerat amb termòmetres de lectura exterior per a què el consumidor el puga comprovar.

 

Neteja de les instal·lacions i els utensilis

Altra de les qüestions a tindre en compte és la neteja tant de la instal·lació com dels utensilis utilitzats per a l’elaboració dels aliments, i en el cas que en el mateix establiment s’elaboren també masses fregides aptes per a celíacs i no celíacs és necessari la separació física dels dos productes i la utilització d’utensilis diferents per a evitar les contaminacions creuades.

 

Independentment d’això, tot el personal encarregat de la manipulació dels aliments ha d’haver fet els corresponents cursos de formació en higiene alimentària. Per tant, i en opinió de la Unió de Consumidors de València, els productes han de manipular-se amb pinces o paletes específiques, i mai directament amb les mans.

 

Pel que fa als recipients a on s’elaboren els aliments han d’estar degudament coberts quan no s’estiguen utilitzant per a protegir adequadament l’oli i evitar la reutilització excessiva de l’oli, ja que generalment un excessiu ús del mateix oli pot presentar alteracions. Quan l’oli de fritada presenta una olor desagradable, color inapropiat (enfosquiment intens), augment de la viscositat, aparició de restes alimentoses en l’oli, evidència una deterioració del producte.

 

Contra l’intrussisme

Finalment, el secretari de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, Vicente Inglada, destaca la col·laboració amb el Gremi de Bunyolers que permet fomentar una millora de la qualitat del producte i lluitar contra l’intrusisme denunciat pel propi sector.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.