Recomanacions per a la compra de xurros i bunyols en Falles

La Unió de Consumidors ha fet unes recomanacions per a la compra de xurros i bunyols durant les falles | Laia Solanellas

 

La Unió de Consumidors de València, en col·laboració amb el Gremi de Bunyolers i Xurrers, està fent una campanya informativa sobre les recomanacions en la compra i consum de bunyols i xurros durant les Falles.

 

L’organització destaca, en un comunicat, que totes les parades de venda al públic han d’indicar de manera visible i clara el preu de tots els productes que estiguen a la venda i, igual que els altres establiments, les parades de bunyols han de disposar del model oficial de Fulles de Reclamacions de la Generalitat Valenciana i facilitar-li-la als usuaris que la sol·liciten.

 

A demés, els establiments estan obligats a entregar als consumidors el comprovant de la compra, necessari en el cas d’haver de posar una queixa o reclamació.

 

En este sentit, la Unió de Consumidors insta als clients a comprovar que les parades tenen les corresponents autoritzacions, ja que han d’estar exposades en un lloc visible i que han d’estar correctament identificades per a què, en cas de qualsevol incidència, els usuaris puguen fàcilment identificar-les.

 

Des de l’entitat recorden que, durant estos dies, l’Ajuntament de València farà inspeccions en les casetes de bunyols per a comprovar el compliment de la normativa, especialment controlarà la qualitat de l’oli amb les corresponents anàlisis, i les condicions higiènic sanitàries dels productes.

 

Igualment, han de tindre en compte que tots els productes que estiguen a la venda han d’estar protegits per vitrines o sistemes similars com caixes o separadors, a excepció dels envasaments. I en el cas d’aquells aliments que per la seua composició requerisquen ser conservats amb refrigeració, com cremes i nates, és necessari que estiguen en un lloc refrigerat amb termòmetres de lectura exterior per a què el consumidor el puga comprovar.

 

Neteja de les instal·lacions i els utensilis

Altra de les qüestions a tindre en compte és la neteja tant de la instal·lació com dels utensilis utilitzats per a l’elaboració dels aliments, i en el cas que en el mateix establiment s’elaboren també masses fregides aptes per a celíacs i no celíacs és necessari la separació física dels dos productes i la utilització d’utensilis diferents per a evitar les contaminacions creuades.

 

Independentment d’això, tot el personal encarregat de la manipulació dels aliments ha d’haver fet els corresponents cursos de formació en higiene alimentària. Per tant, i en opinió de la Unió de Consumidors de València, els productes han de manipular-se amb pinces o paletes específiques, i mai directament amb les mans.

 

Pel que fa als recipients a on s’elaboren els aliments han d’estar degudament coberts quan no s’estiguen utilitzant per a protegir adequadament l’oli i evitar la reutilització excessiva de l’oli, ja que generalment un excessiu ús del mateix oli pot presentar alteracions. Quan l’oli de fritada presenta una olor desagradable, color inapropiat (enfosquiment intens), augment de la viscositat, aparició de restes alimentoses en l’oli, evidència una deterioració del producte.

 

Contra l’intrussisme

Finalment, el secretari de la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, Vicente Inglada, destaca la col·laboració amb el Gremi de Bunyolers que permet fomentar una millora de la qualitat del producte i lluitar contra l’intrusisme denunciat pel propi sector.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.