10.6 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Barceló anuncia unes Falles ‘que no són per estar de festa’

 

Taules a les carpes falleres amb les mateixes restriccions que en hostaleria, músics controlats amb mesures preventives, agents covid en cada comissió fallera i “prudència” per “evitar aglomeracions”. Aquestes són algunes de les mesures que ha anunciat hui la consellera de Sanitat, Ana Barceló respecte a la celebració de les properes Falles a València.

 

Una celebració que, com ha reiterat Barceló “tothom va mirar”, reiterant que es tracta d’uns actes en un moment que “no és per estar de festa”.

 

D’aquesta manera, la participació en els casals fallers, les possibles aglomeracions o fins i tot les cercaviles tindran un màxim de participants “d’acord amb les restriccions que els han traslladat i que han de complir” tal com ha incidit la consellera.

 

Així, els actes previstos, encara que siguen a l’aire lliure, hauran de celebrar-se seguint una sèrie de condicions com l’ús obligatori de màscara i la distància de seguretat de metre i mig. A més, sempre s’hauran de realitzar en espais on puga controlar l’aforament.

 

Prohibició de revetlles

Respecte a esdeveniments com les cercaviles, A les condicions anteriors s’afegeix el fet que s’hauran d’evitar les aglomeracions i, quan siga necessari, canviar els itineraris tradicionals per fer-ho possible.

 

Barceló ha insistit en el fet que la resta de mesures restrictives es mantenen en vigor, entre les quals la prohibició de revetlles, discomòbils o karaokes. Tampoc es permetrà el ball, ni en espais exteriors ni interiors.

 

Qualsevol activitat que es puga realitzar a l’exterior similar a les de la restauració “ha de complir amb la normativa vigent del sector, ha recordat la consellera. És a dir, un aforament en interiors del 50% amb una distància de 2 metres, i del 100% en terrasses amb distància de metre i mig.

Cremà abans del ‘toc de queda’

Pel que fa a ‘La nit de la cremà‘, “Que es durà a terme abans de el toc de queda“, la consellera ha parlat de la cremà de les falles de la Plaça de l’Ajuntament a porta tancada “i la resta, com acorden, però sempre respectant esta doble tanca i les directrius establertes”.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.