Barceló anuncia unes Falles ‘que no són per estar de festa’

 

Taules a les carpes falleres amb les mateixes restriccions que en hostaleria, músics controlats amb mesures preventives, agents covid en cada comissió fallera i «prudència» per «evitar aglomeracions». Aquestes són algunes de les mesures que ha anunciat hui la consellera de Sanitat, Ana Barceló respecte a la celebració de les properes Falles a València.

 

Una celebració que, com ha reiterat Barceló «tothom va mirar», reiterant que es tracta d’uns actes en un moment que «no és per estar de festa».

 

D’aquesta manera, la participació en els casals fallers, les possibles aglomeracions o fins i tot les cercaviles tindran un màxim de participants «d’acord amb les restriccions que els han traslladat i que han de complir» tal com ha incidit la consellera.

 

Així, els actes previstos, encara que siguen a l’aire lliure, hauran de celebrar-se seguint una sèrie de condicions com l’ús obligatori de màscara i la distància de seguretat de metre i mig. A més, sempre s’hauran de realitzar en espais on puga controlar l’aforament.

 

Prohibició de revetlles

Respecte a esdeveniments com les cercaviles, A les condicions anteriors s’afegeix el fet que s’hauran d’evitar les aglomeracions i, quan siga necessari, canviar els itineraris tradicionals per fer-ho possible.

 

Barceló ha insistit en el fet que la resta de mesures restrictives es mantenen en vigor, entre les quals la prohibició de revetlles, discomòbils o karaokes. Tampoc es permetrà el ball, ni en espais exteriors ni interiors.

 

Qualsevol activitat que es puga realitzar a l’exterior similar a les de la restauració «ha de complir amb la normativa vigent del sector, ha recordat la consellera. És a dir, un aforament en interiors del 50% amb una distància de 2 metres, i del 100% en terrasses amb distància de metre i mig.

Cremà abans del ‘toc de queda’

Pel que fa a ‘La nit de la cremà‘, «Que es durà a terme abans de el toc de queda«, la consellera ha parlat de la cremà de les falles de la Plaça de l’Ajuntament a porta tancada «i la resta, com acorden, però sempre respectant esta doble tanca i les directrius establertes».

Últimes notícies

Presó provisional per a dos detinguts per robatoris violents a ancians a Torrevieja

Dos hòmens de 31 i 32 anys han ingressat a la presó provisional acusats de cometre almenys quatre robatoris amb violència a persones d'entre 75 i 93 anys a Torrevieja i La Mata mitjançant el mètode de l'estirada.

Detingut a Torrent un home per agredir i amenaçar a la seua parella embarassada

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 28 anys per presumptes maltractaments físics i psicològics a la seua parella, a la qual hauria agredit durant l'embaràs i després del naixement del bebé.

Detingut a Oliva un jove per agredir a un vianant per a robar-li una cadena d’or

Un jove de 18 anys ha sigut detingut a Oliva acusat de colpejar en la cara a un vianant per a arrabassar-li una cadena d'or. La Guàrdia Civil ho va identificar gràcies a testimonis i va recuperar la joia sostreta.

‘El meu pare és un Millennial’, el llibre que acosta a la generació Alfa a la vida sense mòbil

‘El meu pare és un Millennial’ és una novel·la juvenil del professor Jorge Morcillo que explica a la generació Alfa com era créixer en els 90 i 2000 sense mòbils ni Internet per a millorar el diàleg amb els seus pares.

Possibles ruixats este dissabte a l’interior de Castelló i València i baixada de les màximes

El dissabte es presenta amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, augment de núvols a la vesprada i possibles ruixats a l'interior de Castelló i València, amb descens de les màximes en el nord i el litoral central.

Mor un copilot i el pilot resulta ferit molt greu en el Rallye de la Ceràmica a Castelló

Un greu accident en el segon tram del Rallye de la Ceràmica, en la carretera entre L'Alcora i Onda, causa la mort del copilot Samuel Ortiz i deixa molt greu al seu germà i pilot, Jordi.

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.