8.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Barceló anuncia unes Falles ‘que no són per estar de festa’

 

Taules a les carpes falleres amb les mateixes restriccions que en hostaleria, músics controlats amb mesures preventives, agents covid en cada comissió fallera i “prudència” per “evitar aglomeracions”. Aquestes són algunes de les mesures que ha anunciat hui la consellera de Sanitat, Ana Barceló respecte a la celebració de les properes Falles a València.

 

Una celebració que, com ha reiterat Barceló “tothom va mirar”, reiterant que es tracta d’uns actes en un moment que “no és per estar de festa”.

 

D’aquesta manera, la participació en els casals fallers, les possibles aglomeracions o fins i tot les cercaviles tindran un màxim de participants “d’acord amb les restriccions que els han traslladat i que han de complir” tal com ha incidit la consellera.

 

Així, els actes previstos, encara que siguen a l’aire lliure, hauran de celebrar-se seguint una sèrie de condicions com l’ús obligatori de màscara i la distància de seguretat de metre i mig. A més, sempre s’hauran de realitzar en espais on puga controlar l’aforament.

 

Prohibició de revetlles

Respecte a esdeveniments com les cercaviles, A les condicions anteriors s’afegeix el fet que s’hauran d’evitar les aglomeracions i, quan siga necessari, canviar els itineraris tradicionals per fer-ho possible.

 

Barceló ha insistit en el fet que la resta de mesures restrictives es mantenen en vigor, entre les quals la prohibició de revetlles, discomòbils o karaokes. Tampoc es permetrà el ball, ni en espais exteriors ni interiors.

 

Qualsevol activitat que es puga realitzar a l’exterior similar a les de la restauració “ha de complir amb la normativa vigent del sector, ha recordat la consellera. És a dir, un aforament en interiors del 50% amb una distància de 2 metres, i del 100% en terrasses amb distància de metre i mig.

Cremà abans del ‘toc de queda’

Pel que fa a ‘La nit de la cremà‘, “Que es durà a terme abans de el toc de queda“, la consellera ha parlat de la cremà de les falles de la Plaça de l’Ajuntament a porta tancada “i la resta, com acorden, però sempre respectant esta doble tanca i les directrius establertes”.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.