Barceló anuncia unes Falles ‘que no són per estar de festa’

 

Taules a les carpes falleres amb les mateixes restriccions que en hostaleria, músics controlats amb mesures preventives, agents covid en cada comissió fallera i «prudència» per «evitar aglomeracions». Aquestes són algunes de les mesures que ha anunciat hui la consellera de Sanitat, Ana Barceló respecte a la celebració de les properes Falles a València.

 

Una celebració que, com ha reiterat Barceló «tothom va mirar», reiterant que es tracta d’uns actes en un moment que «no és per estar de festa».

 

D’aquesta manera, la participació en els casals fallers, les possibles aglomeracions o fins i tot les cercaviles tindran un màxim de participants «d’acord amb les restriccions que els han traslladat i que han de complir» tal com ha incidit la consellera.

 

Així, els actes previstos, encara que siguen a l’aire lliure, hauran de celebrar-se seguint una sèrie de condicions com l’ús obligatori de màscara i la distància de seguretat de metre i mig. A més, sempre s’hauran de realitzar en espais on puga controlar l’aforament.

 

Prohibició de revetlles

Respecte a esdeveniments com les cercaviles, A les condicions anteriors s’afegeix el fet que s’hauran d’evitar les aglomeracions i, quan siga necessari, canviar els itineraris tradicionals per fer-ho possible.

 

Barceló ha insistit en el fet que la resta de mesures restrictives es mantenen en vigor, entre les quals la prohibició de revetlles, discomòbils o karaokes. Tampoc es permetrà el ball, ni en espais exteriors ni interiors.

 

Qualsevol activitat que es puga realitzar a l’exterior similar a les de la restauració «ha de complir amb la normativa vigent del sector, ha recordat la consellera. És a dir, un aforament en interiors del 50% amb una distància de 2 metres, i del 100% en terrasses amb distància de metre i mig.

Cremà abans del ‘toc de queda’

Pel que fa a ‘La nit de la cremà‘, «Que es durà a terme abans de el toc de queda«, la consellera ha parlat de la cremà de les falles de la Plaça de l’Ajuntament a porta tancada «i la resta, com acorden, però sempre respectant esta doble tanca i les directrius establertes».

Últimes notícies

Atracament violent a la vivenda de Gulacsi mentre era amb la família

El porter del Villarreal Peter Gulacsi ha patit un robatori a mà armada esta matinada a la seua vivenda de Puçol mentre estava amb la família. El futbolista es perdrà el duel de Champions contra el Nàpols, encara que ni ell ni els seus familiars han resultat ferits.

El ple de la Diputació tomba la crítica del PSPV i reivindica la seua gestió de la DANA

El ple extraordinari de la Diputació de València ha rebutjat una moció del PSPV que qüestionava la gestió de la DANA d’octubre de 2024, mentres el govern provincial ha defensat l’atenció als municipis afectats i les inversions en aigua i carreteres. El debat ha estat marcat per l’abandonament de la sala per part dels socialistes i per les peticions de dimissió del president, Vicent Mompó, per part de Compromís.

El Teatre Principal de València busca futur amb cooperació institucional i 60 milions sobre la taula

El Teatre Principal de València, tancat des del 22 de setembre per riscos estructurals, s’està planificant amb una inversió estimada de més de 60 milions i amb cooperació entre Generalitat, Diputació i Ajuntament. Mentrestant, la programació teatral s’ha traslladat al Teatre Martín i Soler, on la consellera Carmen Ortí assegura que la seguretat està garantida.

Condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment la seua neboda menor a Alacant

L’Audiència d’Alacant ha imposat dos anys de presó i una multa de 12 mesos a un home que va agredir sexualment la seua neboda quan tenia entre 8 i 9 anys i li va mostrar pornografia. La pena de presó queda suspesa durant quatre anys, amb ordre d’allunyament i indemnització de 6.000 euros per danys morals.

La Fiscalia de Madrid investiga els crits catalanòfobs en el partit Atlètic-Villarreal

La Fiscalia Provincial de Madrid ha obert diligències per possibles delictes d’odi pels crits de 'puta Barça y puta Cataluña' de part de l’afició de l’Atlético en el partit contra el Villarreal del 23 d’agost, arran d’una denúncia de l’associació Acció Cassandra.

La jutgessa de la DANA veu indicis clars que Pradas i Argüeso podien haver evitat les morts de La Torre

La jutgessa que investiga la DANA a València assenyala en un auto que hi ha indicis clars que les morts de La Torre podien haver-se evitat si la consellera Salomé Pradas i el seu número dos, Emilio Argüeso, hagueren exercit correctament les seues funcions.

Fi de l’acampada per la vivenda a Alacant després de 10 dies de protesta

L’acampada per la vivenda a la plaça de la Muntanyeta d’Alacant s’ha donat per finalitzada després de deu dies, després que els sindicats de vivenda cediren l’organització a una assemblea per a centrar-se en la vaga general de l’11 de novembre.

Sergio García tanca la temporada i es dona unes setmanes per decidir on jugarà

Sergio García ha donat per acabada la temporada després de l’Abierto de España i es dona unes setmanes per decidir si aposta pel nou projecte LIV 2.0 o intenta tornar al DP World Tour per mantindre opcions de jugar la Ryder Cup de 2027.