Barceló anuncia unes Falles ‘que no són per estar de festa’

 

Taules a les carpes falleres amb les mateixes restriccions que en hostaleria, músics controlats amb mesures preventives, agents covid en cada comissió fallera i «prudència» per «evitar aglomeracions». Aquestes són algunes de les mesures que ha anunciat hui la consellera de Sanitat, Ana Barceló respecte a la celebració de les properes Falles a València.

 

Una celebració que, com ha reiterat Barceló «tothom va mirar», reiterant que es tracta d’uns actes en un moment que «no és per estar de festa».

 

D’aquesta manera, la participació en els casals fallers, les possibles aglomeracions o fins i tot les cercaviles tindran un màxim de participants «d’acord amb les restriccions que els han traslladat i que han de complir» tal com ha incidit la consellera.

 

Així, els actes previstos, encara que siguen a l’aire lliure, hauran de celebrar-se seguint una sèrie de condicions com l’ús obligatori de màscara i la distància de seguretat de metre i mig. A més, sempre s’hauran de realitzar en espais on puga controlar l’aforament.

 

Prohibició de revetlles

Respecte a esdeveniments com les cercaviles, A les condicions anteriors s’afegeix el fet que s’hauran d’evitar les aglomeracions i, quan siga necessari, canviar els itineraris tradicionals per fer-ho possible.

 

Barceló ha insistit en el fet que la resta de mesures restrictives es mantenen en vigor, entre les quals la prohibició de revetlles, discomòbils o karaokes. Tampoc es permetrà el ball, ni en espais exteriors ni interiors.

 

Qualsevol activitat que es puga realitzar a l’exterior similar a les de la restauració «ha de complir amb la normativa vigent del sector, ha recordat la consellera. És a dir, un aforament en interiors del 50% amb una distància de 2 metres, i del 100% en terrasses amb distància de metre i mig.

Cremà abans del ‘toc de queda’

Pel que fa a ‘La nit de la cremà‘, «Que es durà a terme abans de el toc de queda«, la consellera ha parlat de la cremà de les falles de la Plaça de l’Ajuntament a porta tancada «i la resta, com acorden, però sempre respectant esta doble tanca i les directrius establertes».

Últimes notícies

Una empresa del Parc Científic d’Alacant crea una tecnologia per a blindar arxius 3D industrials

Curial, empresa vinculada al Parc Científic de la Universitat d’Alacant, ha desenvolupat una tecnologia pròpia que marca de forma indetectable cada arxiu 3D per a reforçar-ne la protecció i rastrejar possibles fugues en projectes industrials d’I+D+i.

Rescaten un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos

Bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos, i també han auxiliat un motorista accidentat en una pista forestal entre Adzaneta del Maestrat i Llucena.

Per què Aemet no activa l’avís roig per les últimes pluges a València

Aemet defensa que l’avís roig per pluges a València s’ha de limitar a episodis realment extraordinaris i que els llindars varien segons la freqüència d’estos fenòmens a cada territori.

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.

Catalá es pregunta si l’alerta taronja hauria d’haver sigut roja per la intensitat de la pluja a València

María José Catalá ha posat en dubte si l’alerta taronja per les pluges a València hauria d’haver sigut roja i ha qüestionat la gestió de la CHJ i del Govern en el desallotjament de l’estadi d’Orriols.

Naix per primera vegada un margai a Terra Natura Benidorm, felí quasi amenaçat

Terra Natura Benidorm ha aconseguit per primera vegada la reproducció d’un margai, felí llatinoamericà catalogat com a quasi amenaçat per la UICN. La cria, nascuda el 10 de setembre, evoluciona bé junt amb la seua mare, Lecia, sota un seguiment discret del equip tècnic.

El Valencia Basket inicia l’era Xavi Albert defensant la Supercopa davant el Barça

El Valencia Basket debuta en la Supercopa este dissabte a Badalona davant el Barça, en el primer gran repte de l’era Xavi Albert i amb una plantilla profundament renovada.