Barceló anuncia unes Falles ‘que no són per estar de festa’

 

Taules a les carpes falleres amb les mateixes restriccions que en hostaleria, músics controlats amb mesures preventives, agents covid en cada comissió fallera i “prudència” per “evitar aglomeracions”. Aquestes són algunes de les mesures que ha anunciat hui la consellera de Sanitat, Ana Barceló respecte a la celebració de les properes Falles a València.

 

Una celebració que, com ha reiterat Barceló “tothom va mirar”, reiterant que es tracta d’uns actes en un moment que “no és per estar de festa”.

 

D’aquesta manera, la participació en els casals fallers, les possibles aglomeracions o fins i tot les cercaviles tindran un màxim de participants “d’acord amb les restriccions que els han traslladat i que han de complir” tal com ha incidit la consellera.

 

Així, els actes previstos, encara que siguen a l’aire lliure, hauran de celebrar-se seguint una sèrie de condicions com l’ús obligatori de màscara i la distància de seguretat de metre i mig. A més, sempre s’hauran de realitzar en espais on puga controlar l’aforament.

 

Prohibició de revetlles

Respecte a esdeveniments com les cercaviles, A les condicions anteriors s’afegeix el fet que s’hauran d’evitar les aglomeracions i, quan siga necessari, canviar els itineraris tradicionals per fer-ho possible.

 

Barceló ha insistit en el fet que la resta de mesures restrictives es mantenen en vigor, entre les quals la prohibició de revetlles, discomòbils o karaokes. Tampoc es permetrà el ball, ni en espais exteriors ni interiors.

 

Qualsevol activitat que es puga realitzar a l’exterior similar a les de la restauració “ha de complir amb la normativa vigent del sector, ha recordat la consellera. És a dir, un aforament en interiors del 50% amb una distància de 2 metres, i del 100% en terrasses amb distància de metre i mig.

Cremà abans del ‘toc de queda’

Pel que fa a ‘La nit de la cremà‘, “Que es durà a terme abans de el toc de queda“, la consellera ha parlat de la cremà de les falles de la Plaça de l’Ajuntament a porta tancada “i la resta, com acorden, però sempre respectant esta doble tanca i les directrius establertes”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.