Milers de peregrins participen baix la pluja en la romeria de la Santa Faç d’Alacant

Alacant ha celebrat després dos anys la romeria de la Santa Faç. Malgrat la pluja, milers de devots no ha volgut perdre’s aquest tradicional pelegrinatge que té lloc cada any el segon dijous després de Setmana Santa des de fa més de cinc-cents anys. La comitiva recorre els huit quilòmetres que hi ha entre la Cocatedral de Sant Nicolás fins al Monestir de la Santa Faç.

La romeria de la Santa Faç és la més important en antiguitat i participació, només per darrere de la del Rocío. Aquest acte es remunta a 1789 quan, segons compte la història, en una processó rogativa per a acabar amb una sequia va brollar una llàgrima de l’ull dret de la Santa Faç. Es tracta d’un llenç amb el qual, segons la tradició, La Verònica va netejar el rostre de Crist durant la seua Passió quedant gravat el seu rostre.

L’Ajuntament d’Alacant ha repartit 15.000 canyes entre els pelegrins que han estat acompanyats per un dispositiu de prop mil efectius de cossos i forces de Seguretat. L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha assenyalat que “és una gran satisfacció poder eixir acompanyant la relíquia fins al caseriu de la Santa Faç, i tornar a celebrar la Romeria en un any molt important”, i l’ha definida com la Romeria de “l’esperança, la recuperació, la normalitat i el retrobament”.

En finalitzar la missa l’alcalde, Luis Barcala, juntament amb el president de la Diputació, Carlos Mazón, han mantingut una reunió amb les monges   Agustines per a abordar el pla d’obres de  rehabilitació del Monestir de la Santa Faç al qual es destinarà una inversió inicial de 400.000 euros.

Així mateix, el primer edil ha ressenyat que “s’ha notat que hi ha moltes ganes de peregrinar malgrat la pluja, després de dos anys sense fer-ho. El monestir, atenent la campanya Santa Faç 365 dies, que es va posar en marxa en 2021, ha romàs obert durant dotze hores diàries. Però visitar a la Santa Faç en el seu moment és una cosa que els alacantins porten molt dins. Això, i complint amb les mesures sanitàries fixades, ni la pluja ho ha impedit”.

Al recorregut de la Santa Faç també ha participat el president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha manifestat el seu suport a la petició per part de l’Ajuntament d’Alacant de declarar aquesta romeria en festa d’interés turístic autonòmic.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.