Febrer s’acomiada en la Comunitat amb possibles pluges i descens de les màximes

Febrer s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més núvols, un canvi de temps que deixa possibles pluges en el sud de València i nord d’Alacant i un descens de les temperatures màximes, que serà localment notable a l’interior el dissabte. El vent bufarà fluix en zones interiors i amb més intensitat en el litoral, la qual cosa mantindrà la sensació d’humitat prop de la mar i un ambient més fresc a mesura que avance el cap de setmana.

Evolució per dies

Divendres 27 predominarà el cel poc nuvolós, amb bancs de boira o intervals de núvols baixos a primeres hores en el litoral i prelitoral, i boires o boires en depressions de l’interior. A la vesprada augmentaran els núvols alts. Les temperatures a penes canviaran i el vent serà fluix de direcció variable, tendint a l’est al migdia, amb alguns intervals moderats en el litoral de València a la vesprada. La presència de boires a primeres hores pot reduir la visibilitat en carreteres pròximes a la costa i en valls de l’interior.

Dissabte 28, últim dia de febrer, s’esperen intervals de nuvolositat alta en general i baixa en litorals i prelitorals a primeres hores, augmentant a nuvolós d’oest a est. No es descarten precipitacions en el litoral sud de València, el nord d’Alacant i l’interior de la mitat nord, de caràcter feble i irregular. Les mínimes pujaran en el litoral, mentres que les màximes baixaran, de manera lleugera en la costa i localment notable a l’interior, senyal d’un ambient clarament més fresc terra endins. El vent serà moderat del nord-est en el litoral i fluix de component este a l’interior, amb augments ocasionals d’intensitat a l’interior d’Alacant, un flux que aportarà humitat des del Mediterrani.

Diumenge 1 predominaran els intervals de núvols baixos en general, amb nuvolositat mitjana en el litoral de València durant la primera mitat del dia. No es descarten precipitacions febles en el sud de València i nord d’Alacant, més probables al matí. Les temperatures baixaran lleugerament o quedaran sense canvis i el vent bufarà de l’est i nord-est: fluix a l’interior, fluix a moderat en el litoral de Castelló i moderat en la resta del litoral. L’ambient continuarà humit i amb sensació tèrmica continguda en la franja costanera.

En les últimes vint-i-quatre hores, les capitals de província van anotar estos valors extrems: Castelló 6,3 i 17,4 graus; València 7,1 i 19,6; Alacant 6,8 i 21,6.

Pronòstic marítim: en les aigües costaneres de Castelló bufarà vent variable força 2 a 3, amb marejadilla i possibles àrees de boira, i un estat de la mar temporalment regular o dolenta. Enfront de València, el vent serà variable 2 a 3, tendint a la vesprada a sud-est 2 a 4, amb marejadilla i possibles boires, també amb períodes de mar regular o dolenta. A Alacant, el vent bufarà del nord-est 3 a 4, amb maror que disminuirà a marejadilla i estat de la mar temporalment regular. La combinació de boires i mar una mica agitada pot complicar la visibilitat i la navegació d’esbarjo en alguns trams.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé ha enaltit la capacitat de servir del personal públic en el lliurament de les medalles del Mèrit Civil

Bernabé ha enaltit la capacitat de servir del personal públic en el lliurament de les medalles del Mèrit Civil, amb reconeixements a trajectòries destacades. L'acte ha posat en valor la resposta en emergències i la coordinació institucional en la Comunitat Valenciana.

El Barça busca celebrar els 100 partits de Flic davant un Vila-real en ratxa al Camp Nou

El líder de LaLiga vol festejar el partit 100 de Hansi Flic davant un Vila-real que encadena dos triomfs seguits com a visitant al Camp Nou. El dol arriba abans de la Copa.

Morant desitja molta sort a Oltra i veu persecució política després de l’obertura de juí

Diana Morant ha desitjat 'molta sort' a Mónica Oltra després de l'orde de l'Audiència de València d'obrir juí per encobriment i ha denunciat una persecució política. La dirigent socialista ha evitat pronunciar-se sobre la seua hipotètica candidatura de Compromís i ha remarcat la seua respecte a la Justícia.

Morant denuncia masclisme en els atacs a lideratges femenins després del suport a l’alcalde d’Almussafes

La líder del PSPV-PSOE ha defés noves línies roges davant comportaments que no caben en el partit i ha demanat pensar en les denunciants.

Barcala reitera que Alacant col·labora amb la Justícia en la investigació de les VPP

Luis Barcala ha assegurat que l'Ajuntament d'Alacant col·labora amb la Justícia en la investigació de les VPP de Platja de Sant Joan. Ha avançat mesures perquè qui no complisca els requisits retorne la vivenda i no quede impune.

València tanca 2025 amb 72 milions de deute i executa 201 milions en inversions

L'Ajuntament ha liquidat 2025 amb un deute del 6,5% i un 90% d'inversions executades; l'oposició qüestiona la taxa d'escombraries i la baixa execució del gasto.

Alliberades 3 dones i 20 detinguts per tràfic; 7 arrestos en la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha detingut a vint persones en una operació contra el tràfic de persones en diverses comunitats i ha alliberat tres dones. Set dels arrestos s'han practicat en la Comunitat Valenciana, amb sis a Vila-real i un a Dénia; tres detinguts han ingressat a la presó.

El Consell impulsa el cotxe compartit en sis zones clau de València

La Generalitat ha posat en marxa 'València Compartix Cotxe' per a connectar conductors i passatgers en sis focus d'alta demanda i reduir trànsit i emissions. L'app verifica usuaris, mesura impactes i oferix incentius econòmics per trajecte compartit.