‘El feixisme disfressat de creu’

El 4 de gener del 2023 quedarà guardat a la memòria dels demòcrates de Castelló, com el dia que es va fer un nou pas per reparar la memòria de tots aquells que van lluitar per la llibertat i en contra del franquisme al País Valencià i arreu de l’Estat Espanyol.

La creu franquista del Passeig Ribalta, per fi ja és història, i no estarà exposada a la via pública. Massa anys hem hagut d’aguantar amb una creu, que sols feia referència als caiguts a la guerra civil pel bàndol franquista, el mateix que es va alçar amb un colp d’estat, contra un govern democràtic elegit per la majoria del poble.

Enhorabona, Vero Ruiz per fer-ho possible, sobre tot sabent de la dificultat de treballar quan estàs immers en una política tan judicialitzada com la que malauradament ens toca viure ací al País Valencià; amb la dreta i l’extrema dreta, incapaços d’acceptar des del 2015, que la ciutadania valenciana, cansada i farta de la corrupció del Partit Popular i les seues polítiques destinades majoritàriament sols a una minoria de la societat, apostaren pel canvi que venia de la mà de Compromís.

Quina gran tasca envers el compliment de la llei de memòria democràtica que estan duent avant persones com Carles Mulet o Vero Ruiz. És per això que estan al centre de la diana per part dels feixistes. Amb la creu del Parc Ribalta, en la que no hi ha cap connotació religiosa, sinó una clara acceptació de tindre un lloc de culte del feixisme, l’entitat ultra feixista de “Abogados Cristianos” amenaça a la nostra regidora. Hem de tindre clar que totes aquestes entitats i associacions són feixistes, feixistes amb totes les lletres. I davant del feixisme sols ens queda una cosa, lluitar, lluitar i lluitar.

Tractar de complir la llei de memòria democràtica, no significa reobrir noves ferides, sinó tancar-les.

El feixisme s’envalenteix davant la passivitat de policies i institucions judicials. Ho vam comprovar dimecres, amb un grapat de feixistes insultant-nos i amenaçant-nos davant la passivitat de les forces policials. Fa pocs mesos, en la processó cívica del 9 d’Octubre a València, la policia espanyola va identificar a diversos companys de Compromís per ensenyar una bandera antifeixista a un grapat de nazis que ens estaven insultant. Per què eixes diferències per part de la policia? Pot ser que l’Estat espanyol vol vendre el que no és i el règim del 78, amb els hereus del franquisme, encara fan i desfan?
Tanquem les ferides d’una vegada per totes, complim amb la llei de memòria democràtica i trenquem amb el franquisme.

I ja posats a parlar, per què no obrir el debat sobre el model d’Estat que més s’estima la ciutadania? El poble, des de la seua sobirania, hauria de poder decidir de manera democràtica i mitjançant un referèndum vinculant, el model d’Estat que prefereix: continuar amb una monarquia corrupta i innecessària, pròpia de l’edat mitjana, que a més a més ha estat elegida per un dictador, o un model republicà més just i igualitari.

També vull deixar clar que la relació que poguérem tindre des del País Valencià amb eixa suposada república, és un altre debat que necessitarem tindre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Fiscalia demana substituir la condemna a l’acusat d’enaltiment gihadista per la seua expulsió d’Espanya

La Fiscalia ha demanat en l'Audiència Nacional canviar la possible condemna a un acusat d'enaltiment gihadista per la seua expulsió d'Espanya. Al·lega que ja existia una orde administrativa prèvia, que la pena sol·licitada no supera els sis anys i que l'acusat manca d'arrelament.

El TSJCV confirma 2,5 anys a un multireincident per robar un televisor i menjar a Vila-real

El Tribunal Superior valencià ha ratificat dos anys i mig de presó per a un home amb antecedents per sostraure menjar i un televisor en un local de Vila-real. La condemna inclou indemnitzar pels danys en finestres i encara pot recórrer-se en cassació.

L’Elx prepara la visita del Mallorca amb les absències de John, Héctor Fort i Da Silva

L'Elx ha treballat amb les absències de John Chetauya i Héctor Fort, mentres que André da Silva ha sigut dosificat. El davanter lusità no està descartat per al dissabte.

La Fiscalia s’ha oposat a excarcerar a Ábalos i Koldo abans del juí pel cas de les màscares

La Fiscalia s'ha oposat al fet que José Luis Ábalos i Koldo García isquen de presó abans del juí del 7 d'abril pel cas de les màscares, en apreciar risc de fugida. Anticorrupció al·lega la proximitat de la vista, la gravetat de les penes sol·licitades i l'absència de traves concretes per a preparar la defensa des de presó.

Pérez Llorca desfilarà en el segon dia de l’Ofrena de les Falles de València

Pérez Llorca participarà este dimecres en l'Ofrena de les Falles amb Marqués de Zenete i serà el primer cap del Consell a fer-ho. La cita reunirà 130.000 participants en dos dies.

El camp assumix fins a 100 milions de sobrecost per la guerra: 4 milions setmanals en la Comunitat Valenciana

El sector agrari ja suporta fins a 100 milions d'euros de sobrecost per la guerra, amb pujades del 28% en gasoil i de més del 40% en fertilitzants. AVA-Asaja xifra 4 milions setmanals en la Comunitat Valenciana.

El València CF complix 107 anys entre la baralla per la permanència i el Nou Mestalla

El club celebra el seu 107 aniversari amb el focus a assegurar la permanència i en l'avanç del Nou Mestalla. La situació és més còmoda que en cursos previs, però encara exigix resultats.

Marcelino avisa: l’impacte de Matarazzo ha sigut immediat i la Real incomoda moltíssim

Marcelino va destacar l'efecte immediat de Matarazzo en la Reial Societat i va advertir sobre la seua pressió i transicions abans del dol del divendres. Va confirmar la baixa de Ayoze i que Gerard està llest per a ser titular.