Felipe Orts vestirà l’Euskaltel-Euskadi fins a 2028 i liderarà el nou projecte de ciclocross

Felipe Orts, ciclista alacantí natural de Villajoyosa i seté del rànquing mundial de ciclocross, ha fitxat fins a 2028 per la Fundació Euskadi per a córrer en carretera amb l’Euskaltel-Euskadi i liderar un nou projecte de ciclocross que dona activitat a l’estructura durant tot l’any.

L’acord per a la disciplina de ciclocross, especialitat en què destaca Orts, comprén del 1 d’octubre de 2026 al 30 de setembre de 2028. Durant este període, a més del suport directe de la Fundació Euskadi, el corredor comptarà també amb els seus propis ‘patrocinadores personales’.

Cinquena pota de la Fundació Euskadi

Amb la incorporació d’Orts, la Fundació Euskadi ha explicat que ha creat ‘una quinta unidad de actividad, el ciclocross‘. Esta nova pota se suma als equips professionals masculí i femení, al conjunt de formació sub-23 i a l’estructura de ciclisme adaptat.

Segons han remarcat des de l’entitat, el fitxatge no només incorpora ‘un ciclista de talla internacional’, sinó que també ‘garantiza una visibilidad de marca ininterrumpida durante los doce meses del año’. A més, destaquen que el ciclocross oferix ‘un impacto mediático de primer orden durante los meses invernales’, quan la major part de competicions de carretera s’han aturat.

Per a la Fundació, apostar pel ciclocross permet aprofitar l’empenta mediàtica d’una disciplina que té el seu calendari principal a l’hivern. Així mantenen en actiu el projecte esportiu mentres els altres equips reduïxen l’activitat.

Compromís total d’Orts amb el projecte

En declaracions difoses per l’esquadra basca, Felipe Orts ha explicat que no va tindre dubtes quan va aparéixer l’opció d’unir-se al conjunt taronja. ‘No dudé ni un segundo‘ quan se li va oferir vestir el mallot de l’Euskaltel-Euskadi, ha assegurat.

El vilajoiós ha reconegut que abans havia valorat altres camins per al seu futur immediat. Entre ells, ‘crear un proyecto estrictamente personal o incluso de volver a competir con un equipo belga’. Tot i això, ha triat l’estructura de la Fundació Euskadi perquè li oferix estabilitat tant en carretera com en ciclocross.

‘Orts ha destacat la importància de tindre un equip fort al voltant. ‘Para mí es fundamental contar con un bloque sólido para disputar la temporada de carretera’, ha indicat. Confia que aprendrà molt dels seus nous companys i ha avançat que espera ‘ayudar a conseguir grandes resultados’ mentres millora la seua preparació física de cara a l’hivern.

Sobre el projecte específic de ciclocross, el corredor ha admés que competir sota la marca de la Fundació Euskadi li dona un punt extra de motivació. ‘En el ciclocross competir bajo el paraguas de la Fundación Euskadi me llena de orgullo y tranquilidad’, ha recalcat.

Vuit títols nacionals i èxits internacionals

Felipe Orts és el gran referent actual del ciclocross espanyol. En el seu palmarés acumula huit títols de campió d’Espanya consecutius entre 2019 i 2026, fet que reflectix la seua clara hegemonia a nivell estatal durant quasi una dècada.

A més dels èxits al campionat nacional, Orts ha destacat de manera notable en el panorama internacional. En 2025 va aconseguir el subcampionat d’Europa de ciclocross, un resultat que el consolida entre els millors especialistes del continent.

Eixe mateix any 2025 també va firmar un històric segon lloc en la Copa del Món de Hulst. Aquell resultat suposà un dels millors registres d’un ciclista espanyol en esta disciplina en una cita del màxim nivell mundial.

En 2026, l’alacantí va tornar a estar entre els més forts de la Copa del Món. Va acabar tercer en la prova de Benidorm, on només el van superar estrelles com Mathieu van der Poel i Thibau Nys. En l’últim Campionat del Món ha aconseguit una destacada setena posició.

La regularitat també s’ha vist reflectida en el rànquing internacional. En la classificació mundial UCI 2025-2026, Orts ha tancat la temporada en el seté lloc, la qual cosa confirma el seu status com a ciclista de referència en el ciclocross.

Amb el seu desembarcament en el projecte de la Fundació Euskadi, el corredor buscarà mantindre este nivell d’exigència. El nou calendari en carretera amb l’Euskaltel-Euskadi ha de servir-li per a reforçar la preparació i arribar a l’hivern en òptimes condicions per a continuar lluitant entre l’elit mundial del ciclocross.

Últimes notícies

El far del Port de València es traslladarà davant de Veles e Vents per a fer-lo accessible

L’Ajuntament de València i l’Autoritat Portuària han acordat traslladar l’antic far al canal d’accés, davant de Veles e Vents, per a acostar-lo a la ciutadania i revaloritzar-lo com a símbol del front marítim.

El nou Centre del Mediterrani d’Intel·ligència Climàtica arrancarà en els pròxims mesos a València

El president Juanfran Pérez Llorca ha avançat que el Centre del Mediterrani d’Intel·ligència Climàtica començarà a funcionar en els pròxims mesos amb seu al Centre d’Investigació Príncep Felip, com a primer centre regional europeu dedicat a anticipar i gestionar riscos climàtics al Mediterrani.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 38,2 graus en pobles de l’interior

La Comunitat Valenciana ha viscut una altra matinada tòrrida, amb fins a 38,2 graus a Cocentaina i Muro d'Alcoi i mínimes molt altes a la costa i l'interior.

El Valencia Basket començarà la temporada el 19 de setembre en la Supercopa de Badalona

El Valencia Basket obrirà el curs 2026-27 el 19 de setembre en una semifinal de la Supercopa de Badalona, davant l’Asisa Joventut o el Barça, i ja coneix les dates clau de la Lliga Endesa i de la Copa del Rei al Roig Arena.

3,4 milions per a reforçar el suport als jóvens afectats per la DANA d’octubre

La Generalitat destinarà 3,4 milions d’euros a reforçar l’atenció psicosocial i la reconstrucció d’espais per a jóvens dels municipis afectats per la DANA d’octubre de 2024, donant continuïtat al treball iniciat per la Fundació Princesa de Girona.

Les platges valencianes acolliran una campanya per a previndre ofegaments aquest estiu

La Fundació Mapfre ha posat en marxa la campanya Prevenidos, listos, ya per a previndre ofegaments en nou ciutats, amb especial presència a Castelló, València i diverses platges d’Alacant, on s’instal·laran carpes informatives amb tallers de prevenció i primers auxilis.

València afronta temperatures de fins a 40 graus amb avís taronja per calor extrema

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dijous l’avís taronja per temperatures de fins a 40 graus a l’interior sud de València i Emergències ha declarat el risc extrem d’incendis en tota la Comunitat Valenciana.

Una investigació valenciana conclou que el Nen del Cerro El Plomo va morir en un sacrifici ritual inca

Un equip internacional liderat per la Universitat de València ha determinat que el Nen del Cerro El Plomo, trobat en 1954 als Andes xilens, no va morir per hipotèrmia sinó en un sacrifici ritual de la cerimònia inca de la Capacocha. L’estudi també revalua el cas de Cerro Esmeralda i aporta nova informació sobre estos rituals d’expansió del Tawantinsuyu.