Anuncios

Fernando Simón anuncia la millor notícia del Covid-19: «No havia passat en cap moment»

 

Este dilluns 15 de febrer, Sanitat va actualitzar les dades de la pandèmia del coronavirus després del cap de setmana, com ja és habitual, i ho ha fet amb les millores xifres d’un cap de setmana des del passat mes de desembre en el cas dels nous contagis, i des de principis de gener pel que fa a la incidència acumulada.

 

Però estes no van ser les úniques dades que s’han vist sobre l’evolució de la pandèmia en Espanya perquè encara que la tendència és a la baixa, se seguixen notificant molts casos i els hospitals encara tenen cert nivell de saturació. A demés, se seguixen comptant per centenars les víctimes mortals cada dia.

Anuncios

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón, en una nova compareixença davant els mitjans, ha sorprès donant una dada que permet tindre esperances de cara al mitjà i llarg termini, i fa pensar que la ‘normalitat’ podria estar més a prop del què creiem.

 

27 de desembre, data de l’inici de la vacuna en Espanya

Concretament, Simón ha explicat que en els últims informes de Sanitat ja s’han començat a notar els efectes de les vacunes, que es van començar a administrar en Espanya fa un mes i mig, el 27 de desembre.

 

Segons el director del CCAES, en els últims dies ha baixat considerablement la incidència acumulada general en Espanya, i en tots els grups de població, però hi ha una dada que s’ha donat per primera volta durant tota la pandèmia: la incidència és menor en els majors de 65 anys que viuen en residències respecte als majors de 65 anys que no viuen en estes.

 

És a dir, actualment hi ha més casos de Covid-19 a la població general de majors de 65 anys que en aquells que viuen en residències i centres sociosanitaris, un fet que demostraria que les vacunes són efectives.

 

Simón ha apuntat que les dades són prou bones

Simón ha apuntat que «el grup d’edat que ja està vacunat té ara mateix una incidència menor que aquell mateix grup d’edat que encara no està vacunat», una dada important i que «no s’havia observat des de l’inici de la pandèmia», perquè «fins a la setmana passada, esta incidència en les persones que estan en residències era igual o inclòs major dels que ja no ho estan».

 

El doctor ha especificat que, de moment, són dades preliminars que el Ministeri ha d’acabar de confirmar, però són prou bones per tindre esperances. Simón ha explicat que les dades «no indiquen encara que l’efectivitat de la vacuna siga igual que l’eficàcia dels assajos clínics», encara que ha admès que «el més lògic és que estiga al voltant» d’aquell 93% d’efectivitat que Pfizer i Moderna van adjudicar a les seues vacunes.

 

A demés, l’expert ha indicat que «la velocitat a la que ha descendit» la incidència en el grup de persones vacunades «és molt més gran que en cap altre grup». Així, Fernando Simón s’ha posicionat públicament a l’hora de donar suport a la tesi que la vacunació ja està tenint un efecte important en els nous contagis per coronavirus en Espanya, tot i que encara és prompte i s’ha d’esperar al fet que es confirmen les dades.

 

Més d’un milió de persones immunitzades

Precisament este dilluns, Sanitat ha informat que ja hi ha més d’un milió de persones que han rebut les dos dosis de la vacuna. Concretament, 1.070.091 persones en Espanya estarien immunitzades contra el coronavirus en rebre el 41,8% de les 2.914.755 dosis que el país ha rebut de Pfizer, Moderna i AstraZeneca.

 

D’esta manera, la vacunació avança de manera positiva en Espanya, encara que més lentament del que s’esperava. Actualment, el 2,2% de la població espanyola està vacunada, però Sanitat pretén arribar a l’estiu amb el 70% de la societat immunitzada.

 

La bona notícia és que està previst que l’Agència Europea del Medicament i la Comissió Europea aproven i autoritzen, respectivament, l’ús d’una nova vacuna a Europa, la de Johnson & Johnson, el pròxim mes de març. Una vacuna que només necessita una dosi, per això s’espera que la velocitat de vacunació augmente considerablement.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.

Castelló arranca el repartiment d’ulleres per a veure l’eclipsi total del 12 d’agost

Castelló ha començat en el Planetari el repartiment de més de 12.000 ulleres homologades per la UE per a observar amb seguretat l'eclipsi total de sol del 12 d'agost de 2026, dins d'una programació especial d'activitats divulgatives.

Sis ferits en bolcar una furgoneta a Moncofa i un patinet en un altre accident a Castelló

Sis persones han resultat ferides de diversa consideració en bolcar la furgoneta en la qual viatjaven a Moncofa, mentres que un home de 41 anys ha patit politraumatismes en un altre accident entre un cotxe i un patinet a Castelló.

Diana Morant crida a obrir el PSPV perquè la societat decidisca projecte i candidatures

Diana Morant proposa obrir el PSPV a 100.000 activistes del canvi perquè la ciutadania participe en el projecte polític i en l'elecció de lideratges i candidatures.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Baskonia a l’aguait

El València Basket rep al Kosner Baskonia en un dol directe per la segona plaça de la Lliga Endesa, clau per a assegurar el factor pista i evitar al Reial Madrid en semifinals.
Anuncios