Una dona fingeix estar enamorada d’un ancià de 87 anys per a estafar-li 67.000 euros

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat valenciana de Torrent a una dona de 33 anys, d’origen romanés, com a presumpta autora d’un delicte d’estafa, després de pel que sembla enganyar un ancià per a robar-li 67.000 euros mitjançant l’anomenada «estafa amorosa«.

Les investigacions es van iniciar després de tindre coneixement la UDEF de València que un ancià de 87 anys estava sent víctima d’esta coneguda estafa, en el qual una dona jove hauria forçat una trobada «a priori fortuïta«amb la víctima, entaulant una relació d’amistat, d’acord amb la informació policial.

Posteriorment, van esbrinar que la sospitosa, després de mantindre una relació d’amistat durant un temps amb l’home, li va amprar diners en diverses ocasions, amb la promesa de retornar-li-ho quan formalitzara la venda d’una propietat al seu país, reconeixent el préstec sempre amb documents signats per tots dos.

Durant la seua relació, feia partícip a l’ancià dels seus múltiples problemes, tant econòmics com familiars o de salut, aconseguint que la víctima li anara prestant múltiples quantitats de diners per a fer front a aqueixes situacions, unes vegades en metàl·lic i altres mitjançant transferències per un import total de 67.000 euros.

Finalment, i després de nombroses perquisicions, la sospitosa ha sigut arrestada com a presumpta autora d’un delicte d’estafa. Així mateix, la Policia Nacional ha informat que la dona ja va ser detinguda l’any 2013 per un fet amb idèntic modus operandi en el qual va aconseguir estafar 7.500 euros. L’arrestada, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

 

Modus operandi de «l’estafa amorosa»

 

«L’estafa amorosa» se sol practicar amb freqüència en xarxes d’estafadors, les víctimes dels quals són ancians que els qui es guanyen la confiança utilitzant joves de diferents nacionalitats que arriben fins i tot a proposar-los matrimoni o mantindre relacions sentimentals durant un llarg període de temps, amb la finalitat de ser incloses en les escriptures dels seus pisos i fins i tot com a beneficiàries en els seus testaments.

Segons explica la Policia Nacional, en general es tracta d’homes d’alt poder adquisitiu, als qui ofereixen, entre altres, serveis d’assistència domèstica, aconseguint traspassos de patrimoni per valors importants.

A vegades, les seues víctimes, al no disposar dels suficients diners, han arribat a vendre les seues propietats i béns, cancel·lant fons de pensions o obtenint préstecs, amb la finalitat de satisfer a estes persones mancades d’escrúpols.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.