Feria Valencia encendrà este dilluns la seua gran cita anual amb l’interiorisme. Durant quatre jornades, les fires Hàbitat, Textilhogar, Espacio Cocina SICI i el nou saló 360 by Cevisama mostraran a València les últimes novetats en moble, il·luminació, tèxtil, cuina i bany a professionals d’arreu del món.
En total, estes quatre convocatòries reunixen 1.220 marques i firmes representades. Segons l’organització, el 78 % dels expositors són espanyols i el 22 % estrangers. La proposta abasta mueble, il·luminació, descans, roba de la llar, cuina i bany, tot concentrat en els pavellons de Feria Valencia.
La principal novetat d’esta edició és la incorporació de l’oferta de bany a la cita conjunta. Ho fa mitjançant el nou saló 360 by Cevisama, que reunix bany i revestiment ceràmic pensats tant per a vivendes com per a grans superfícies. Este saló tindrà caràcter biennal a partir d’ara.
De Cevisama tradicional a 360 by Cevisama
La històrica fira del producte ceràmic Cevisama ha sigut durant dècades un dels dos grans pilars de Feria Valencia junt amb la fira del moble. La seua última edició es va celebrar en febrer de 2025. Uns mesos després, en juny, la Conselleria va anunciar que la següent convocatòria es faria de forma conjunta amb Hàbitat, Textilhogar i Espacio Cocina en setembre de 2026.
Enguany es materialitza este canvi amb l’estrena de 360 by Cevisama. Segons la pròpia organització, la cita ‘evoluciona des de la tradicional convocatòria ceràmica cap a un concepte en què el bany cobra protagonisme’. També destaquen ‘els revestiments i superfícies focalitzats en projectes d’interiorisme i grans instal·lacions’. El nou saló reunix al voltant d’un centenar de firmes especialitzades.
En conjunt, més de 1.200 firmes expositores ocuparan deu pavellons i una superfície superior als 110.000 metres quadrats. Feria Valencia preveu convertir el recinte en un ‘mapa del disseny contemporani’, amb la convivència de grans marques internacionals, fabricants, editores tèxtils, empreses de cuina, firmes ceràmiques i nous materials.
Una plataforma integral per al disseny
L’objectiu de la convocatòria conjunta és funcionar com una plataforma integral per al disseny d’espais contemporanis. La fira vol que el professional puga trobar en un únic recorregut totes les solucions necessàries per a desenvolupar un projecte complet, des del mobiliari fins als revestiments.
Sota el paraigua València Inspira Disseny, la direcció de Feria Valencia ha volgut donar coherència a la confluència de les diferents fires. La cita se celebra del 28 de setembre a l’1 d’octubre. Per a reforçar el component comercial, s’ha convidat 3.000 compradors nacionals i internacionals dins de diverses missions comercials.
Pel que fa a la superfície expositiva, Hàbitat i Textilhogar compartiran 90.000 dels 112.000 metres quadrats totals. L’espai de cuina disposarà de 12.000 metres i 360 by Cevisama completarà l’oferta amb 10.000 metres quadrats dedicats a bany i revestiments.
Repartiment d’expositors i presència internacional
La distribució d’expositors mostra el pes específic de cada saló. Hàbitat reunirà 367 expositors directes i 689 firmes representades. Textilhogar comptarà amb 55 expositors i 136 firmes, mentres que Espacio Cocina SICI agruparà 65 expositors i 187 firmes. Per la seua banda, 360 by Cevisama reunirà 103 expositors i 209 firmes.
La convocatòria tindrà una clara vocació internacional. Participen empreses d’Alemanya, Algèria, Argentina, Àustria, Bèlgica, Brasil, la Xina, Croàcia, Dinamarca, Emirats Àrabs Units, Espanya, França, Grècia, Itàlia, Letònia, Mèxic, Països Baixos, Polònia, Portugal, Regne Unit, Romanía, San Marino, Suècia i Turquia. L’organització preveu l’assistència de 40.000 professionals procedents d’un centenar de països.
Per al president de FEVAMA (Federación Empresarial de la Madera y Mueble de la Comunidad Valenciana), Alejandro Bermejo, la participació en el certamen és clau per al sector. Segons ha afirmat, acudir a Feria Valencia constituïx ‘una ferramenta imprescindible per a les empreses i és una oportunitat estratègica per a connectar directament amb clients i col·laboradors que valoren la innovació i la qualitat’.
Bermejo ha subratllat que l’esforç de les companyies va més enllà de mostrar producte. ‘No sols dona visibilitat a les col·leccions. És apostar pel futur, mantindre’ns en l’avantguarda i reforçar la confiança en la marca’, ha indicat.
Segons el president de FEVAMA, les empreses de la Comunitat Valenciana estan apostant pel disseny, la innovació i la sostenibilitat com a valors diferencials. Estes palanques les posicionen, segons ha asseverat, com ‘referent d’esta indústria en el món’. La celebració conjunta d’Hàbitat, Textilhogar, Espacio Cocina SICI i 360 by Cevisama reforça eixa imatge davant compradors i prescriptors internacionals.






