17.1 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Augmenta la demanda d’autocaravanes per a les vacances

 

Les caravanes són una de les tendències vacacionals més demandades des de l’any passat 2020. La por als contagis de coronavirus ha provocat que moltes persones preferisquen realitzar les seues vacances en autocaravana.

Cada vegada són més els que busquen estar en contacte amb la naturalesa sense trencar la bambolla de convivència. A Espanya hi ha una flota total de 5.500 autocaravanes de lloguer.

Aquells que opten per l’opció de viatjar en autocaravana destaquen la seua versatilitat, el fet de poder estar a l’aire lliure, però sobretot que el veuen més segur enfront del coronavirus.  Este és un dels motius de l’auge.

Els preus en estos casos varien, però es troben entre els 100 euros i els 150 euros al dia. Les reserves es troben al 70% de cara a l’estiu. Ramón Terradellas, de l’Associació Espanyola del Caravaning, indica que aposten que, per a este estiu, les reserves arriben al 100%.

El perfil d’aquells que es decideixen per llogar una autocaravana és una persona client nacional i que prova per primera vegada este tipus de turisme.

 

Compra d’autocaravanes

 

Malgrat existir esta opció, són molts els que es plantegen comprar una autocaravana. En plena pandèmia del coronavirus, va haver-hi més de 8.600 matriculacions noves.

L’objectiu és evitar haver d’agafar un autobús, un tren o un avió per a anar a la destinació vacacional.

Tampoc compartir zones comunes als hotels després del coronavirus. A més, si hi ha algun problema amb la ruta a causa de les restriccions pel coronavirus, es pot canviar sense cap problema.

 

Com triar l’autocaravana més indicada

 

Ara que coneixem les diferències ens centrarem en les autocaravanes al ser les més completes i confortables de totes. A l’hora de triar una de lloguer no sols hem de fixar-nos en el seu preu, sinó també en la seua antiguitat, el seu equipament, la seua grandària i fins i tot en l’assegurança que contractem.

Les millors empreses de lloguer solen comptar amb vehicles de no més de dos anys d’antiguitat, però el més comú és trobar autocaravanes amb entre dos i quatre anys de vida. Pot haver-les més antigues i més barates, però també més susceptibles a patir problemes.

El tipus de viatge que vages a realitzar marcarà l’equipament que pugues esperar. Hi ha alguns bàsics, com a roba de capa i parament, però es poden afegir extres com a taules i cadires de jardí, calefacció, televisió, caixa forta, GPS i un llarg etcètera.

L’aigua, el gas i l’electricitat són altres tres bàsics. L’aigua dependrà d’un depòsit d’aigua neta que pot ser emplenat i es generaran dos tipus d’aigües d’un sol ús: les grises (provinents de l’aigüera, el lavabo o la dutxa) i les negres (originades en el WC).

Ambdues han de ser rebutjades únicament en punts habilitats per a això. El gas per a cuinar dependrà d’una bombona, siga gas butà, propà o GLP (gas liquat de petroli) que pot ser reemplaçada, i l’electricitat en general d’una bateria independent a la del vehicle dedicada a alimentar elements com el frigorífic, encara que depenent del model a vegades es requerisca una connexió externa per a utilitzar els endolls o la calefacció.

Un altre dels factors determinants a l’hora de triar l’autocaravana que més et convé és la seua grandària. En definitiva, el nombre de persones serà el que marque la grandària del vehicle, tant per seients de viatge com per llits per a dormir, però si sou dos, és probable que el preu una autocaravana de quatre places no s’allunye molt del preu d’una de dos, i sens dubte el confort serà major.

Tingues en compte que com més gran siga més difícil serà de manejar i més combustible consumirà. A més, no oblides que amb el carnet B de cotxe estàs autoritzat a conduir vehicles de com a màxim 3.500 quilos.

Quan vages a formalitzar el contracte de lloguer de la teua autocaravana fixa’t bé en les condicions del segur, tingues en compte que el preu de qualsevol mal ocasionat ací és molt més elevat que en el lloguer d’un cotxe.

La franquícia serà la quantia que hauràs de pagar com a màxim en cas de tindre algun contratemps, encara que per a curar-te en salut l’opció més recomanada és sempre optar per un tot risc sense franquícia.

No perdes d’ull la lletra xicoteta on es poden especificar limitacions en les quals l’assegurança perdria validesa, com per exemple al circular per determinada mena de carreteres.

Últimes notícies

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.

La família de Nino Bravo rescindix contractes i el museu de Aielo tanca per a obrir un nou cicle

La família ha rescindit els contractes de cessió amb l'Ajuntament de Aielo i el museu dedicat al cantant ha tancat. Busquen obrir un nou cicle per a impulsar projectes de major abast amb una transició ordenada.

Cuenca sosté que el ‘no confinar’ a Pradas en la DANA va ser només una reflexió

José Manuel Cuenca ha defés davant la comissió que el seu missatge 'de confinar, res' a la llavors consellera Salomé Pradas va ser una reflexió. Ha negat haver donat ordes durant la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El València de Corberán cau del 54% de punts al 33% entre la 24-25 i la 25-26

Després del 0-2 davant el Reial Madrid, el València de Carlos Corberán ha passat de convertir quasi el 54% dels punts en la 24-25 a un 33,3% en la 25-26. Amb 23 de 69 possibles, l'equip queda a 1 punt del descens i a 11 d'Europa.

Aguayo fixa l’ascens del Lucentum a l’ACB com a objectiu sense posar terminis

Roberto Aguayo, del grup Díaz Laso, va assegurar que l'ascens a l'ACB és la meta del Lucentum, sense urgències. Prioritza consolidar el club i anuncia dos fitxatges