Augmenta la demanda d’autocaravanes per a les vacances

 

Les caravanes són una de les tendències vacacionals més demandades des de l’any passat 2020. La por als contagis de coronavirus ha provocat que moltes persones preferisquen realitzar les seues vacances en autocaravana.

Cada vegada són més els que busquen estar en contacte amb la naturalesa sense trencar la bambolla de convivència. A Espanya hi ha una flota total de 5.500 autocaravanes de lloguer.

Aquells que opten per l’opció de viatjar en autocaravana destaquen la seua versatilitat, el fet de poder estar a l’aire lliure, però sobretot que el veuen més segur enfront del coronavirus.  Este és un dels motius de l’auge.

Els preus en estos casos varien, però es troben entre els 100 euros i els 150 euros al dia. Les reserves es troben al 70% de cara a l’estiu. Ramón Terradellas, de l’Associació Espanyola del Caravaning, indica que aposten que, per a este estiu, les reserves arriben al 100%.

El perfil d’aquells que es decideixen per llogar una autocaravana és una persona client nacional i que prova per primera vegada este tipus de turisme.

 

Compra d’autocaravanes

 

Malgrat existir esta opció, són molts els que es plantegen comprar una autocaravana. En plena pandèmia del coronavirus, va haver-hi més de 8.600 matriculacions noves.

L’objectiu és evitar haver d’agafar un autobús, un tren o un avió per a anar a la destinació vacacional.

Tampoc compartir zones comunes als hotels després del coronavirus. A més, si hi ha algun problema amb la ruta a causa de les restriccions pel coronavirus, es pot canviar sense cap problema.

 

Com triar l’autocaravana més indicada

 

Ara que coneixem les diferències ens centrarem en les autocaravanes al ser les més completes i confortables de totes. A l’hora de triar una de lloguer no sols hem de fixar-nos en el seu preu, sinó també en la seua antiguitat, el seu equipament, la seua grandària i fins i tot en l’assegurança que contractem.

Les millors empreses de lloguer solen comptar amb vehicles de no més de dos anys d’antiguitat, però el més comú és trobar autocaravanes amb entre dos i quatre anys de vida. Pot haver-les més antigues i més barates, però també més susceptibles a patir problemes.

El tipus de viatge que vages a realitzar marcarà l’equipament que pugues esperar. Hi ha alguns bàsics, com a roba de capa i parament, però es poden afegir extres com a taules i cadires de jardí, calefacció, televisió, caixa forta, GPS i un llarg etcètera.

L’aigua, el gas i l’electricitat són altres tres bàsics. L’aigua dependrà d’un depòsit d’aigua neta que pot ser emplenat i es generaran dos tipus d’aigües d’un sol ús: les grises (provinents de l’aigüera, el lavabo o la dutxa) i les negres (originades en el WC).

Ambdues han de ser rebutjades únicament en punts habilitats per a això. El gas per a cuinar dependrà d’una bombona, siga gas butà, propà o GLP (gas liquat de petroli) que pot ser reemplaçada, i l’electricitat en general d’una bateria independent a la del vehicle dedicada a alimentar elements com el frigorífic, encara que depenent del model a vegades es requerisca una connexió externa per a utilitzar els endolls o la calefacció.

Un altre dels factors determinants a l’hora de triar l’autocaravana que més et convé és la seua grandària. En definitiva, el nombre de persones serà el que marque la grandària del vehicle, tant per seients de viatge com per llits per a dormir, però si sou dos, és probable que el preu una autocaravana de quatre places no s’allunye molt del preu d’una de dos, i sens dubte el confort serà major.

Tingues en compte que com més gran siga més difícil serà de manejar i més combustible consumirà. A més, no oblides que amb el carnet B de cotxe estàs autoritzat a conduir vehicles de com a màxim 3.500 quilos.

Quan vages a formalitzar el contracte de lloguer de la teua autocaravana fixa’t bé en les condicions del segur, tingues en compte que el preu de qualsevol mal ocasionat ací és molt més elevat que en el lloguer d’un cotxe.

La franquícia serà la quantia que hauràs de pagar com a màxim en cas de tindre algun contratemps, encara que per a curar-te en salut l’opció més recomanada és sempre optar per un tot risc sense franquícia.

No perdes d’ull la lletra xicoteta on es poden especificar limitacions en les quals l’assegurança perdria validesa, com per exemple al circular per determinada mena de carreteres.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El València perdona al Girona i marxa al descans amb empat sense gols

València i Girona es van anar al descans amb 0-0 a Mestalla després d'una primera part dominada pel conjunt local, que va disposar de les millors ocasions però sense punteria.

La manifestació del 25 d’abril a València unix lluites per drets, territori i llibertats

La manifestació del 25 d’abril a València reunix milers de persones i entitats que denuncien amenaces a la llengua, la cultura, el territori i els drets socials i civils en la Comunitat Valenciana.

Detingut un home per robar 300.000 euros en cosmètica de luxe en naus industrials

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 29 anys a què atribuïx sis robatoris amb força en tres naus industrials de la província de València, on hauria sostret cosmètica de luxe valorada en uns 300.000 euros. Els investigadors analitzen ara si estaria darrere de més assalts similars.

Detingudes quatre persones a Elda per una plantació interior amb 1.481 plantes de marihuana

La Policia Nacional arresta a Elda a un home i tres dones per cultivar 1.481 plantes de marihuana en dos vivendes equipades amb un cultiu interior avançat.

CACSA ordena a L’Umbracle acatar la sentència sobre soroll i respecte als veïns

La Ciutat de les Arts i les Ciències exigix a la concessionària de L’Umbracle que suspenga tota activitat musical que vulnere l'ordenança acústica i els drets fonamentals dels veïns, en compliment d'una sentència recent.

Mbappé i Lamine Yamal blinden els seus gestos i noms com a marques esportives

Kylian Mbappé i Lamine Yamal se situen entre els esportistes més actius en el registre i protecció dels seus gestos i noms com a marques, en plena ofensiva contra la pirateria i la falsificació en el sector esportiu.

Concentració a València contra els acomiadaments anunciats per Glovo

Repartidors de Glovo es concentren a València durant les jornades de vaga per a rebutjar el ERE, els acomiadaments previstos i denunciar la deterioració de les seues condicions laborals.

Centenars reclamen a València la fi de l’escalada bèl·lica a Orient Pròxim

La plataforma Parar la Guerra reunix manifestants en la Plaça de la Verge de València per a exigir la fi de la guerra a Orient Pròxim i mantindre viu el focus sobre Gaza.