14.3 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

Escapades amb cotxe per Espanya: així seran les vacances dels espanyols este estiu

Este estiu els espanyols tornaran a apostar pel turisme nacional. El 79% dels espanyols triarà un racó d’Espanya com a destí vacacional. Un percentatge que creix lleugerament respecte a l’any anterior, quan se situava entorn del 75%. Només el 18% optarà per un viatge internacional: un 13% triarà un destí europeu, mentre que només un 5% visitarà un altre continent.

Encara que s’aposta pel turisme local, la població cada vegada té més ganes de viatjar i sentir que, a poc a poc, es recupera la normalitat. A causa de la situació actual de la pandèmia i l’alçament de moltes de les restriccions, el 48% afirma que enguany viatjarà més que l’anterior. De fet, quasi la meitat dels espanyols (47%) realitzarà més d’una escapada este estiu. Per contra, tan sols el 14% dels espanyols ha decidit no desplaçar-se enguany.

Platja, cotxe i major despesa

 

Estes ganes de tornar a viatjar i recuperar la mobilitat es veuen reflectides també en la despesa que faran els espanyols. El 61% gastarà més de 600 euros en les seues vacances. D’ells, prop del 40% té previst destinar més de 1.000 €. I és que fins a un 48% de la població afirma que la seua despesa serà major este estiu que el passat.

També destaca el temps que enguany els espanyols destinaran a viatjar durant les seues vacances. L’any passat la mitjana se situava entre uns pocs dies i una setmana, mentre que este estiu el 70% dels espanyols dedicaran una setmana o més a viatjar. Un any més, els destins de platja tornen a ser els més demandats (61%) a l’estiu, enfront dels destins de ciutat (23%) o muntanya (17%).

El mitjà de transport estrela serà el cotxe, ja que serà l’opció triada pel 74% dels espanyols. Només un 20% viatjarà amb avió, mentre que un xicotet percentatge de la població triarà mitjans de transport com el tren (3%), el vaixell (2%) o l’autobús (1%). D’altra banda, enguany es prioritzarà l’estada en un apartament o casa particular (51%), enfront de l’hotel (41%) o el càmping (7%).

Canvi d’hàbits a l’hora de reservar les vacances

 

La pandèmia està provocant molts canvis en els hàbits diaris de la població. Una realitat que també queda reflectida a l’hora de reservar les vacances d’estiu. El 57% dels espanyols reconeix haver-ho gestionat amb una antelació menor a la qual solia fer-ho abans de la covid-19: el 12% les reservava amb almenys un any d’antelació, mentre que el 45% ho feia diversos mesos abans.

En esta ocasió, tots ells han preferit esperar a l’últim moment a l’espera de com avançava la pandèmia.

L’ordinador ha sigut el dispositiu més utilitzat per a reservar estes vacances d’estiu (64%), seguit pel telèfon mòbil (43%) o la tauleta (18%). Les agències de viatge han sigut les menys utilitzades enguany, sent l’opció triada només pel 16% de la població.

Una altra de les tendències que es reflecteixen  és la cerca d’ofertes i preus més competitius. Encara que la pàgina web o l’app de les aerolínies i hotels continuen sent la primera opció per al 64% dels espanyols a l’hora de fer les seues reserves, cada vegada són més els que recorren a pàgines web o aplicacions de descomptes. De fet, enguany el 54% les ha reservades a través d’estes plataformes.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.