Escapades amb cotxe per Espanya: així seran les vacances dels espanyols este estiu

Este estiu els espanyols tornaran a apostar pel turisme nacional. El 79% dels espanyols triarà un racó d’Espanya com a destí vacacional. Un percentatge que creix lleugerament respecte a l’any anterior, quan se situava entorn del 75%. Només el 18% optarà per un viatge internacional: un 13% triarà un destí europeu, mentre que només un 5% visitarà un altre continent.

Encara que s’aposta pel turisme local, la població cada vegada té més ganes de viatjar i sentir que, a poc a poc, es recupera la normalitat. A causa de la situació actual de la pandèmia i l’alçament de moltes de les restriccions, el 48% afirma que enguany viatjarà més que l’anterior. De fet, quasi la meitat dels espanyols (47%) realitzarà més d’una escapada este estiu. Per contra, tan sols el 14% dels espanyols ha decidit no desplaçar-se enguany.

Platja, cotxe i major despesa

 

Estes ganes de tornar a viatjar i recuperar la mobilitat es veuen reflectides també en la despesa que faran els espanyols. El 61% gastarà més de 600 euros en les seues vacances. D’ells, prop del 40% té previst destinar més de 1.000 €. I és que fins a un 48% de la població afirma que la seua despesa serà major este estiu que el passat.

També destaca el temps que enguany els espanyols destinaran a viatjar durant les seues vacances. L’any passat la mitjana se situava entre uns pocs dies i una setmana, mentre que este estiu el 70% dels espanyols dedicaran una setmana o més a viatjar. Un any més, els destins de platja tornen a ser els més demandats (61%) a l’estiu, enfront dels destins de ciutat (23%) o muntanya (17%).

El mitjà de transport estrela serà el cotxe, ja que serà l’opció triada pel 74% dels espanyols. Només un 20% viatjarà amb avió, mentre que un xicotet percentatge de la població triarà mitjans de transport com el tren (3%), el vaixell (2%) o l’autobús (1%). D’altra banda, enguany es prioritzarà l’estada en un apartament o casa particular (51%), enfront de l’hotel (41%) o el càmping (7%).

Canvi d’hàbits a l’hora de reservar les vacances

 

La pandèmia està provocant molts canvis en els hàbits diaris de la població. Una realitat que també queda reflectida a l’hora de reservar les vacances d’estiu. El 57% dels espanyols reconeix haver-ho gestionat amb una antelació menor a la qual solia fer-ho abans de la covid-19: el 12% les reservava amb almenys un any d’antelació, mentre que el 45% ho feia diversos mesos abans.

En esta ocasió, tots ells han preferit esperar a l’últim moment a l’espera de com avançava la pandèmia.

L’ordinador ha sigut el dispositiu més utilitzat per a reservar estes vacances d’estiu (64%), seguit pel telèfon mòbil (43%) o la tauleta (18%). Les agències de viatge han sigut les menys utilitzades enguany, sent l’opció triada només pel 16% de la població.

Una altra de les tendències que es reflecteixen  és la cerca d’ofertes i preus més competitius. Encara que la pàgina web o l’app de les aerolínies i hotels continuen sent la primera opció per al 64% dels espanyols a l’hora de fer les seues reserves, cada vegada són més els que recorren a pàgines web o aplicacions de descomptes. De fet, enguany el 54% les ha reservades a través d’estes plataformes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell reclama al Govern les obres hidràuliques pendents i un repartiment just de l’aigua

El Consell defén un model integral de gestió de l'aigua en la Comunitat Valenciana i reclama al Govern central que execute sense demora les obres hidràuliques compromeses i reforce el finançament.

El Govern demana al PP que deixe de protegir a Mazón malgrat no ser investigat per la DANA

L'Executiu respecta que el TSJCV no investigue a Carlos Mazón per la seua gestió de la DANA, però insistix que les seues responsabilitats polítiques són innegables i reclama al PP que deixe de blindar-li.

El temps es manté estable hui i empitjora des de demà amb més fred i vent en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts una jornada de cel buidat i temperatures en ascens, abans d'un canvi de temps des de demà amb més núvols, descens de màximes, vent moderat en el litoral i possibles pluges en el nord de Castelló.

Catalá planteja més control de la mobilitat i sancions més dures en Falles

L'alcaldessa de València, María José Catalá, defén revisar l'organització de les Falles per a ordenar millor la mobilitat i endurir les sancions a les conductes incíviques davant el creixement de la festa.

L’Enforne EÓ Alacant fitxa el jove lateral egipci Hamza Abdalla fins a 2028

L'Enforne EÓ Alacant reforça la seua primera línia amb el lateral egipci Hamza Abdalla, internacional sub21, que firma fins a la temporada 2027-2028.

Un snack de carabassa de la Politècnica de València guanya el premi Ecotrophelia España 2026

Un equip de la Universitat Politècnica de València s'alça amb el premi Ecotrophelia España 2026 gràcies a CALÇ·LITOS, un aperitiu de carabassa que aposta per l'aprofitament integral de l'aliment i la reducció del desaprofitament.

Ingressada a l’hospital una dona de 65 anys després de ser atropellada en un carrer d’Alcoi

Una dona de 65 anys ha sigut ingressada a l'hospital Verge dels Lliris d'Alcoi després de ser atropellada per un turisme i patir un traumatisme craneoencefalico i dolor lumbar.

La CEV demana reforçar el suport a les empreses malgrat veure positiu el pla del Govern per l’Iran

La patronal CEV valora el paquet de mesures del Govern per a pal·liar l'impacte econòmic del conflicte a Orient Pròxim, però reclama un suport més intens i flexible per a les empreses, especialment les més dependents de l'energia.