Escapades amb cotxe per Espanya: així seran les vacances dels espanyols este estiu

Este estiu els espanyols tornaran a apostar pel turisme nacional. El 79% dels espanyols triarà un racó d’Espanya com a destí vacacional. Un percentatge que creix lleugerament respecte a l’any anterior, quan se situava entorn del 75%. Només el 18% optarà per un viatge internacional: un 13% triarà un destí europeu, mentre que només un 5% visitarà un altre continent.

Encara que s’aposta pel turisme local, la població cada vegada té més ganes de viatjar i sentir que, a poc a poc, es recupera la normalitat. A causa de la situació actual de la pandèmia i l’alçament de moltes de les restriccions, el 48% afirma que enguany viatjarà més que l’anterior. De fet, quasi la meitat dels espanyols (47%) realitzarà més d’una escapada este estiu. Per contra, tan sols el 14% dels espanyols ha decidit no desplaçar-se enguany.

Platja, cotxe i major despesa

 

Estes ganes de tornar a viatjar i recuperar la mobilitat es veuen reflectides també en la despesa que faran els espanyols. El 61% gastarà més de 600 euros en les seues vacances. D’ells, prop del 40% té previst destinar més de 1.000 €. I és que fins a un 48% de la població afirma que la seua despesa serà major este estiu que el passat.

També destaca el temps que enguany els espanyols destinaran a viatjar durant les seues vacances. L’any passat la mitjana se situava entre uns pocs dies i una setmana, mentre que este estiu el 70% dels espanyols dedicaran una setmana o més a viatjar. Un any més, els destins de platja tornen a ser els més demandats (61%) a l’estiu, enfront dels destins de ciutat (23%) o muntanya (17%).

El mitjà de transport estrela serà el cotxe, ja que serà l’opció triada pel 74% dels espanyols. Només un 20% viatjarà amb avió, mentre que un xicotet percentatge de la població triarà mitjans de transport com el tren (3%), el vaixell (2%) o l’autobús (1%). D’altra banda, enguany es prioritzarà l’estada en un apartament o casa particular (51%), enfront de l’hotel (41%) o el càmping (7%).

Canvi d’hàbits a l’hora de reservar les vacances

 

La pandèmia està provocant molts canvis en els hàbits diaris de la població. Una realitat que també queda reflectida a l’hora de reservar les vacances d’estiu. El 57% dels espanyols reconeix haver-ho gestionat amb una antelació menor a la qual solia fer-ho abans de la covid-19: el 12% les reservava amb almenys un any d’antelació, mentre que el 45% ho feia diversos mesos abans.

En esta ocasió, tots ells han preferit esperar a l’últim moment a l’espera de com avançava la pandèmia.

L’ordinador ha sigut el dispositiu més utilitzat per a reservar estes vacances d’estiu (64%), seguit pel telèfon mòbil (43%) o la tauleta (18%). Les agències de viatge han sigut les menys utilitzades enguany, sent l’opció triada només pel 16% de la població.

Una altra de les tendències que es reflecteixen  és la cerca d’ofertes i preus més competitius. Encara que la pàgina web o l’app de les aerolínies i hotels continuen sent la primera opció per al 64% dels espanyols a l’hora de fer les seues reserves, cada vegada són més els que recorren a pàgines web o aplicacions de descomptes. De fet, enguany el 54% les ha reservades a través d’estes plataformes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.