Escapades amb cotxe per Espanya: així seran les vacances dels espanyols este estiu

Este estiu els espanyols tornaran a apostar pel turisme nacional. El 79% dels espanyols triarà un racó d’Espanya com a destí vacacional. Un percentatge que creix lleugerament respecte a l’any anterior, quan se situava entorn del 75%. Només el 18% optarà per un viatge internacional: un 13% triarà un destí europeu, mentre que només un 5% visitarà un altre continent.

Encara que s’aposta pel turisme local, la població cada vegada té més ganes de viatjar i sentir que, a poc a poc, es recupera la normalitat. A causa de la situació actual de la pandèmia i l’alçament de moltes de les restriccions, el 48% afirma que enguany viatjarà més que l’anterior. De fet, quasi la meitat dels espanyols (47%) realitzarà més d’una escapada este estiu. Per contra, tan sols el 14% dels espanyols ha decidit no desplaçar-se enguany.

Platja, cotxe i major despesa

 

Estes ganes de tornar a viatjar i recuperar la mobilitat es veuen reflectides també en la despesa que faran els espanyols. El 61% gastarà més de 600 euros en les seues vacances. D’ells, prop del 40% té previst destinar més de 1.000 €. I és que fins a un 48% de la població afirma que la seua despesa serà major este estiu que el passat.

També destaca el temps que enguany els espanyols destinaran a viatjar durant les seues vacances. L’any passat la mitjana se situava entre uns pocs dies i una setmana, mentre que este estiu el 70% dels espanyols dedicaran una setmana o més a viatjar. Un any més, els destins de platja tornen a ser els més demandats (61%) a l’estiu, enfront dels destins de ciutat (23%) o muntanya (17%).

El mitjà de transport estrela serà el cotxe, ja que serà l’opció triada pel 74% dels espanyols. Només un 20% viatjarà amb avió, mentre que un xicotet percentatge de la població triarà mitjans de transport com el tren (3%), el vaixell (2%) o l’autobús (1%). D’altra banda, enguany es prioritzarà l’estada en un apartament o casa particular (51%), enfront de l’hotel (41%) o el càmping (7%).

Canvi d’hàbits a l’hora de reservar les vacances

 

La pandèmia està provocant molts canvis en els hàbits diaris de la població. Una realitat que també queda reflectida a l’hora de reservar les vacances d’estiu. El 57% dels espanyols reconeix haver-ho gestionat amb una antelació menor a la qual solia fer-ho abans de la covid-19: el 12% les reservava amb almenys un any d’antelació, mentre que el 45% ho feia diversos mesos abans.

En esta ocasió, tots ells han preferit esperar a l’últim moment a l’espera de com avançava la pandèmia.

L’ordinador ha sigut el dispositiu més utilitzat per a reservar estes vacances d’estiu (64%), seguit pel telèfon mòbil (43%) o la tauleta (18%). Les agències de viatge han sigut les menys utilitzades enguany, sent l’opció triada només pel 16% de la població.

Una altra de les tendències que es reflecteixen  és la cerca d’ofertes i preus més competitius. Encara que la pàgina web o l’app de les aerolínies i hotels continuen sent la primera opció per al 64% dels espanyols a l’hora de fer les seues reserves, cada vegada són més els que recorren a pàgines web o aplicacions de descomptes. De fet, enguany el 54% les ha reservades a través d’estes plataformes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.