Escapades amb cotxe per Espanya: així seran les vacances dels espanyols este estiu

Este estiu els espanyols tornaran a apostar pel turisme nacional. El 79% dels espanyols triarà un racó d’Espanya com a destí vacacional. Un percentatge que creix lleugerament respecte a l’any anterior, quan se situava entorn del 75%. Només el 18% optarà per un viatge internacional: un 13% triarà un destí europeu, mentre que només un 5% visitarà un altre continent.

Encara que s’aposta pel turisme local, la població cada vegada té més ganes de viatjar i sentir que, a poc a poc, es recupera la normalitat. A causa de la situació actual de la pandèmia i l’alçament de moltes de les restriccions, el 48% afirma que enguany viatjarà més que l’anterior. De fet, quasi la meitat dels espanyols (47%) realitzarà més d’una escapada este estiu. Per contra, tan sols el 14% dels espanyols ha decidit no desplaçar-se enguany.

Platja, cotxe i major despesa

 

Estes ganes de tornar a viatjar i recuperar la mobilitat es veuen reflectides també en la despesa que faran els espanyols. El 61% gastarà més de 600 euros en les seues vacances. D’ells, prop del 40% té previst destinar més de 1.000 €. I és que fins a un 48% de la població afirma que la seua despesa serà major este estiu que el passat.

També destaca el temps que enguany els espanyols destinaran a viatjar durant les seues vacances. L’any passat la mitjana se situava entre uns pocs dies i una setmana, mentre que este estiu el 70% dels espanyols dedicaran una setmana o més a viatjar. Un any més, els destins de platja tornen a ser els més demandats (61%) a l’estiu, enfront dels destins de ciutat (23%) o muntanya (17%).

El mitjà de transport estrela serà el cotxe, ja que serà l’opció triada pel 74% dels espanyols. Només un 20% viatjarà amb avió, mentre que un xicotet percentatge de la població triarà mitjans de transport com el tren (3%), el vaixell (2%) o l’autobús (1%). D’altra banda, enguany es prioritzarà l’estada en un apartament o casa particular (51%), enfront de l’hotel (41%) o el càmping (7%).

Canvi d’hàbits a l’hora de reservar les vacances

 

La pandèmia està provocant molts canvis en els hàbits diaris de la població. Una realitat que també queda reflectida a l’hora de reservar les vacances d’estiu. El 57% dels espanyols reconeix haver-ho gestionat amb una antelació menor a la qual solia fer-ho abans de la covid-19: el 12% les reservava amb almenys un any d’antelació, mentre que el 45% ho feia diversos mesos abans.

En esta ocasió, tots ells han preferit esperar a l’últim moment a l’espera de com avançava la pandèmia.

L’ordinador ha sigut el dispositiu més utilitzat per a reservar estes vacances d’estiu (64%), seguit pel telèfon mòbil (43%) o la tauleta (18%). Les agències de viatge han sigut les menys utilitzades enguany, sent l’opció triada només pel 16% de la població.

Una altra de les tendències que es reflecteixen  és la cerca d’ofertes i preus més competitius. Encara que la pàgina web o l’app de les aerolínies i hotels continuen sent la primera opció per al 64% dels espanyols a l’hora de fer les seues reserves, cada vegada són més els que recorren a pàgines web o aplicacions de descomptes. De fet, enguany el 54% les ha reservades a través d’estes plataformes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.