L’Hostaleria valenciana exigeix ​​els informes per saber el per què de les seues restriccions

 

Els hostalers valencians han aconseguit presentar-se davant l’opinió pública com un dels sectors més condemnats “injustament” per les restriccions i mesures adoptades pel Consell.

Des de l’inici de la pandèmia ha protagonitzat, protestes, Cassolades, manifestacions … i tota una infinitat d’actes públics per evidenciar “l’angoixa” del seu sector. Ha estat també sens dubte un dels sectors que més minuts i línies ha copat en els mitjans de comunicació.

I encara que les seues postures han variat des de la crida a la desobediència o els seus recursos davant els tribunals fins interminables reunions per negociar horaris, un dels arguments que més s’han repetit ha estat el de sentir que se’ls “culpabilitzava” cada vegada que empitjorava la situació pandèmica.

Ara, la Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH) insisteix que les mesures que ha adoptat el Consell per mitigar el repunt dels contagis, i que afecten de manera “desproporcionada” al sector de l’oci i l’hostaleria, limitant i restringint la seua activitat, són una fugida cap endavant davant la “caòtica gestió “del Govern autonòmic després del final del toc de queda del passat 7 de juny.

De fet, la Coordinadora manté la seua denúncia que la manca de planificació i mesures de control i prevenció per part de la Generalitat Valenciana, van convertir carrers, places, platges i domicilis particulars en macrobotellons que han posat en perill la salut pública de la ciutadania i ha obligat a la Comunitat Valenciana a retrocedir en el procés de desescalada, estigmatitzant, de nou, als locals d’oci i hostalers.

Per això, la CEOH, que s’oposa al fet que el sector haja d’assumir la culpa del rebrot de contagis juvenils, ha sol·licitat per registre d’entrada les actes i informes de la darrera reunió de president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, amb el Comité d’Experts Covid i de la Comissió Interdepartamental, del passat dia 8 i 9 de juliol, respectivament, emparant-se en l’article 15 de la Llei 2/2015 de Transparència de la Generalitat Valenciana.

La CEOH, que també ha demanat l’acta de la composició i nomenament dels components de l’esmentat Comité d’Experts, vol conéixer, de primera mà, els arguments tècnics i científics que esgrimeixen i en els quals es basa el Consell per decretar el tancament de l’oci nocturn i les retallades d’horaris de l’hostaleria, més quan la pròpia consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha admés públicament que, a hores d’ara, es desconeixen els orígens dels contagis.

L’escrit va ser presentat, amb data de 13 de juliol, via telemàtica, i la Coordinadora anuncia que no descarta emprendre accions penals contra el comité d’experts i els responsables polítics de l’executiu valencià, en funció dels arguments que continguen els informes emesos sobre la relació dels brots en els establiments de restauració i oci reglat.

La Coordinadora assegura que es tracta d’informació transcendent per al col·lectiu, els seus associats i el sector, ja que afecta directament els seus interessos com empresaris als quals se’ls està limitant la seua activitat i generant grans perjudicis, en alguns casos irreparables.

Cassolada, el dimecres 21

 

Així mateix, la Coordinadora ha convocat una cassolada, a les portes de Palau de la Generalitat Valenciana, per al dimecres 21 de juliol, a les 11.30 hores, que reunirà empresaris i treballadors dels locals d’oci i de l’hostaleria de les tres províncies sota el lema “La vostra Mala Gestió és la nostra Condemna”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges intenses deixen 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² a la Marina Alta

L'episodi d'este dimecres ha deixat 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² en diverses localitats de la Marina Alta. S'han obert clars cap al nord, mentres Alacant seguix molt nuvolós.

Afectats de covid persistent denuncien la falta de reconeixement com a malaltia crònica en la Comunitat Valenciana

El Col·lectiu Covid Persistent Comunitat Valenciana denúncia que no s'ha implantat l'Estratègia de Cronicitat que reconeix la malaltia com a malaltia crònica. Sanitat defén que treballa en la seua adaptació i anuncia formació en Atenció Primària.

Dos milions seguixen amb covid persistent: el 62% es va contagiar en el treball

Un estudi de CSIF assenyala que més de dos milions de persones continuen amb seqüeles de covid persistent. El 62% creu que es va contagiar treballant i només al 21% se li reconeix l'origen laboral.

Detinguts pare i fill per presumpta agressió sexual a una treballadora de la seua xurreria a València

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i al seu fill per la seua presumpta implicació en una agressió sexual a una treballadora temporal de la seua xurreria durant les Falles. Els dos van ser arrestats el dilluns 9 de març i van passar a disposició judicial eixe mateix dia.

Les pluges han deixat quasi 70 l/m² a La Vall d’Ebo amb avís groc en el litoral nord d’Alacant i sud de València

L'episodi de precipitacions ha acumulat 69,8 l/m² a La Vall d'Ebo; Aemet ha establit l'avís groc en el litoral nord d'Alacant i el sud de València fins al migdia.

El Suprem dona tres dies a les acusacions per a pronunciar-se sobre la llibertat de Ábalos i Koldo García

El Suprem ha donat tres dies a Fiscalia i a l'acusació popular per a pronunciar-se sobre l'excarceració de Ábalos i Koldo García. Els dos han demanat eixir de presó per a preparar el juí de màscares i al·leguen falta de mitjans a la presó

Pérez Llorca ha anunciat un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

El president ha proposat que els ajuntaments destinen part del sòl dotacional sense ús a vivenda. Amb la mitat de 8 milions de m², es podrien fer 120.000 vivendes.

Pérez Llorca anuncia diàleg amb Vox per a aprovar nous pressupostos de la Generalitat

Pérez Llorca ha avançat que obrirà converses amb Vox per a tirar avant nous comptes en 2026 i ha reivindicat l'estabilitat del pacte PP-Vox. També ha assenyalat que la seua prioritat és governar i que demanarà un congrés del PPCV abans de les autonòmiques.