Anuncios

L’Hostaleria valenciana exigeix ​​els informes per saber el per què de les seues restriccions

 

Els hostalers valencians han aconseguit presentar-se davant l’opinió pública com un dels sectors més condemnats “injustament” per les restriccions i mesures adoptades pel Consell.

Des de l’inici de la pandèmia ha protagonitzat, protestes, Cassolades, manifestacions … i tota una infinitat d’actes públics per evidenciar “l’angoixa” del seu sector. Ha estat també sens dubte un dels sectors que més minuts i línies ha copat en els mitjans de comunicació.

Anuncios

I encara que les seues postures han variat des de la crida a la desobediència o els seus recursos davant els tribunals fins interminables reunions per negociar horaris, un dels arguments que més s’han repetit ha estat el de sentir que se’ls “culpabilitzava” cada vegada que empitjorava la situació pandèmica.

Ara, la Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH) insisteix que les mesures que ha adoptat el Consell per mitigar el repunt dels contagis, i que afecten de manera “desproporcionada” al sector de l’oci i l’hostaleria, limitant i restringint la seua activitat, són una fugida cap endavant davant la “caòtica gestió “del Govern autonòmic després del final del toc de queda del passat 7 de juny.

De fet, la Coordinadora manté la seua denúncia que la manca de planificació i mesures de control i prevenció per part de la Generalitat Valenciana, van convertir carrers, places, platges i domicilis particulars en macrobotellons que han posat en perill la salut pública de la ciutadania i ha obligat a la Comunitat Valenciana a retrocedir en el procés de desescalada, estigmatitzant, de nou, als locals d’oci i hostalers.

Per això, la CEOH, que s’oposa al fet que el sector haja d’assumir la culpa del rebrot de contagis juvenils, ha sol·licitat per registre d’entrada les actes i informes de la darrera reunió de president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, amb el Comité d’Experts Covid i de la Comissió Interdepartamental, del passat dia 8 i 9 de juliol, respectivament, emparant-se en l’article 15 de la Llei 2/2015 de Transparència de la Generalitat Valenciana.

La CEOH, que també ha demanat l’acta de la composició i nomenament dels components de l’esmentat Comité d’Experts, vol conéixer, de primera mà, els arguments tècnics i científics que esgrimeixen i en els quals es basa el Consell per decretar el tancament de l’oci nocturn i les retallades d’horaris de l’hostaleria, més quan la pròpia consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha admés públicament que, a hores d’ara, es desconeixen els orígens dels contagis.

L’escrit va ser presentat, amb data de 13 de juliol, via telemàtica, i la Coordinadora anuncia que no descarta emprendre accions penals contra el comité d’experts i els responsables polítics de l’executiu valencià, en funció dels arguments que continguen els informes emesos sobre la relació dels brots en els establiments de restauració i oci reglat.

La Coordinadora assegura que es tracta d’informació transcendent per al col·lectiu, els seus associats i el sector, ja que afecta directament els seus interessos com empresaris als quals se’ls està limitant la seua activitat i generant grans perjudicis, en alguns casos irreparables.

Cassolada, el dimecres 21

 

Així mateix, la Coordinadora ha convocat una cassolada, a les portes de Palau de la Generalitat Valenciana, per al dimecres 21 de juliol, a les 11.30 hores, que reunirà empresaris i treballadors dels locals d’oci i de l’hostaleria de les tres províncies sota el lema “La vostra Mala Gestió és la nostra Condemna”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.
Anuncios