21.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

L’Hostaleria valenciana exigeix ​​els informes per saber el per què de les seues restriccions

 

Els hostalers valencians han aconseguit presentar-se davant l’opinió pública com un dels sectors més condemnats “injustament” per les restriccions i mesures adoptades pel Consell.

Des de l’inici de la pandèmia ha protagonitzat, protestes, Cassolades, manifestacions … i tota una infinitat d’actes públics per evidenciar “l’angoixa” del seu sector. Ha estat també sens dubte un dels sectors que més minuts i línies ha copat en els mitjans de comunicació.

I encara que les seues postures han variat des de la crida a la desobediència o els seus recursos davant els tribunals fins interminables reunions per negociar horaris, un dels arguments que més s’han repetit ha estat el de sentir que se’ls “culpabilitzava” cada vegada que empitjorava la situació pandèmica.

Ara, la Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH) insisteix que les mesures que ha adoptat el Consell per mitigar el repunt dels contagis, i que afecten de manera “desproporcionada” al sector de l’oci i l’hostaleria, limitant i restringint la seua activitat, són una fugida cap endavant davant la “caòtica gestió “del Govern autonòmic després del final del toc de queda del passat 7 de juny.

De fet, la Coordinadora manté la seua denúncia que la manca de planificació i mesures de control i prevenció per part de la Generalitat Valenciana, van convertir carrers, places, platges i domicilis particulars en macrobotellons que han posat en perill la salut pública de la ciutadania i ha obligat a la Comunitat Valenciana a retrocedir en el procés de desescalada, estigmatitzant, de nou, als locals d’oci i hostalers.

Per això, la CEOH, que s’oposa al fet que el sector haja d’assumir la culpa del rebrot de contagis juvenils, ha sol·licitat per registre d’entrada les actes i informes de la darrera reunió de president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, amb el Comité d’Experts Covid i de la Comissió Interdepartamental, del passat dia 8 i 9 de juliol, respectivament, emparant-se en l’article 15 de la Llei 2/2015 de Transparència de la Generalitat Valenciana.

La CEOH, que també ha demanat l’acta de la composició i nomenament dels components de l’esmentat Comité d’Experts, vol conéixer, de primera mà, els arguments tècnics i científics que esgrimeixen i en els quals es basa el Consell per decretar el tancament de l’oci nocturn i les retallades d’horaris de l’hostaleria, més quan la pròpia consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha admés públicament que, a hores d’ara, es desconeixen els orígens dels contagis.

L’escrit va ser presentat, amb data de 13 de juliol, via telemàtica, i la Coordinadora anuncia que no descarta emprendre accions penals contra el comité d’experts i els responsables polítics de l’executiu valencià, en funció dels arguments que continguen els informes emesos sobre la relació dels brots en els establiments de restauració i oci reglat.

La Coordinadora assegura que es tracta d’informació transcendent per al col·lectiu, els seus associats i el sector, ja que afecta directament els seus interessos com empresaris als quals se’ls està limitant la seua activitat i generant grans perjudicis, en alguns casos irreparables.

Cassolada, el dimecres 21

 

Així mateix, la Coordinadora ha convocat una cassolada, a les portes de Palau de la Generalitat Valenciana, per al dimecres 21 de juliol, a les 11.30 hores, que reunirà empresaris i treballadors dels locals d’oci i de l’hostaleria de les tres províncies sota el lema “La vostra Mala Gestió és la nostra Condemna”.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.

L’Hèrcules i la seua Fundació van anunciar recurs de cassació després de la sentència del cas Abde

L'Hèrcules i la seua Fundació van comunicar que presentaran un recurs de cassació davant el Suprem després de la condemna del TSJCV en el cas Abde. L'entitat defén la legalitat de les seues actuacions i el seu bon nom.

La jutgessa que investiga la DANA cita a 39 agents mediambientals i bombers forestals com a testimonis

La magistrada que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat citar a 39 nous testimonis. Entre ells hi ha personal de la CHJ, de la Conselleria i bombers forestals.

El València Basket rep a un ASVEL combatiu després de l’avís de l’EFES

El València Basket rep al cuer ASVEL amb el record recent del colp de l'EFES i el Top 6 en joc. Pedro Martínez alerta d'un rival físic i competitiu.

Arranca l’últim tram per a reforçar el subministrament d’aigua en l’àrea de València

La EMSHI ha iniciat este dimecres l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón, amb 13,5 milions d'inversió. La connexió garantirà el servici a 1,7 milions d'habitants davant incidències com a apagades o inundacions.

Presó provisional per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja. La investigació seguix oberta per homicidi o assassinat.

Pérez Llorca mostra el seu cabreig per les irregularitats en les vivendes protegides d’Alacant

Pérez Llorca ha expressat el seu cabreig i indignació per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan i ha anunciat una revisió exhaustiva.