L’Hostaleria valenciana exigeix ​​els informes per saber el per què de les seues restriccions

 

Els hostalers valencians han aconseguit presentar-se davant l’opinió pública com un dels sectors més condemnats «injustament» per les restriccions i mesures adoptades pel Consell.

Des de l’inici de la pandèmia ha protagonitzat, protestes, Cassolades, manifestacions … i tota una infinitat d’actes públics per evidenciar «l’angoixa» del seu sector. Ha estat també sens dubte un dels sectors que més minuts i línies ha copat en els mitjans de comunicació.

I encara que les seues postures han variat des de la crida a la desobediència o els seus recursos davant els tribunals fins interminables reunions per negociar horaris, un dels arguments que més s’han repetit ha estat el de sentir que se’ls «culpabilitzava» cada vegada que empitjorava la situació pandèmica.

Ara, la Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH) insisteix que les mesures que ha adoptat el Consell per mitigar el repunt dels contagis, i que afecten de manera «desproporcionada» al sector de l’oci i l’hostaleria, limitant i restringint la seua activitat, són una fugida cap endavant davant la «caòtica gestió «del Govern autonòmic després del final del toc de queda del passat 7 de juny.

De fet, la Coordinadora manté la seua denúncia que la manca de planificació i mesures de control i prevenció per part de la Generalitat Valenciana, van convertir carrers, places, platges i domicilis particulars en macrobotellons que han posat en perill la salut pública de la ciutadania i ha obligat a la Comunitat Valenciana a retrocedir en el procés de desescalada, estigmatitzant, de nou, als locals d’oci i hostalers.

Per això, la CEOH, que s’oposa al fet que el sector haja d’assumir la culpa del rebrot de contagis juvenils, ha sol·licitat per registre d’entrada les actes i informes de la darrera reunió de president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, amb el Comité d’Experts Covid i de la Comissió Interdepartamental, del passat dia 8 i 9 de juliol, respectivament, emparant-se en l’article 15 de la Llei 2/2015 de Transparència de la Generalitat Valenciana.

La CEOH, que també ha demanat l’acta de la composició i nomenament dels components de l’esmentat Comité d’Experts, vol conéixer, de primera mà, els arguments tècnics i científics que esgrimeixen i en els quals es basa el Consell per decretar el tancament de l’oci nocturn i les retallades d’horaris de l’hostaleria, més quan la pròpia consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha admés públicament que, a hores d’ara, es desconeixen els orígens dels contagis.

L’escrit va ser presentat, amb data de 13 de juliol, via telemàtica, i la Coordinadora anuncia que no descarta emprendre accions penals contra el comité d’experts i els responsables polítics de l’executiu valencià, en funció dels arguments que continguen els informes emesos sobre la relació dels brots en els establiments de restauració i oci reglat.

La Coordinadora assegura que es tracta d’informació transcendent per al col·lectiu, els seus associats i el sector, ja que afecta directament els seus interessos com empresaris als quals se’ls està limitant la seua activitat i generant grans perjudicis, en alguns casos irreparables.

Cassolada, el dimecres 21

 

Així mateix, la Coordinadora ha convocat una cassolada, a les portes de Palau de la Generalitat Valenciana, per al dimecres 21 de juliol, a les 11.30 hores, que reunirà empresaris i treballadors dels locals d’oci i de l’hostaleria de les tres províncies sota el lema «La vostra Mala Gestió és la nostra Condemna».

Últimes notícies

Vesprada de ruixats i tronades fortes a València i al sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes molt fortes de vent.

Més de 700 efectius combaten l’incendi forestal de Tuéjar amb 11 mitjans aeris i la UME

L’incendi declarat a Tuéjar ha calcinat ja 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar unes 25 persones, mentres 11 mitjans aeris i la UME reforcen hui l’extinció.

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.