L’Hostaleria valenciana exigeix ​​els informes per saber el per què de les seues restriccions

 

Els hostalers valencians han aconseguit presentar-se davant l’opinió pública com un dels sectors més condemnats «injustament» per les restriccions i mesures adoptades pel Consell.

Des de l’inici de la pandèmia ha protagonitzat, protestes, Cassolades, manifestacions … i tota una infinitat d’actes públics per evidenciar «l’angoixa» del seu sector. Ha estat també sens dubte un dels sectors que més minuts i línies ha copat en els mitjans de comunicació.

I encara que les seues postures han variat des de la crida a la desobediència o els seus recursos davant els tribunals fins interminables reunions per negociar horaris, un dels arguments que més s’han repetit ha estat el de sentir que se’ls «culpabilitzava» cada vegada que empitjorava la situació pandèmica.

Ara, la Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH) insisteix que les mesures que ha adoptat el Consell per mitigar el repunt dels contagis, i que afecten de manera «desproporcionada» al sector de l’oci i l’hostaleria, limitant i restringint la seua activitat, són una fugida cap endavant davant la «caòtica gestió «del Govern autonòmic després del final del toc de queda del passat 7 de juny.

De fet, la Coordinadora manté la seua denúncia que la manca de planificació i mesures de control i prevenció per part de la Generalitat Valenciana, van convertir carrers, places, platges i domicilis particulars en macrobotellons que han posat en perill la salut pública de la ciutadania i ha obligat a la Comunitat Valenciana a retrocedir en el procés de desescalada, estigmatitzant, de nou, als locals d’oci i hostalers.

Per això, la CEOH, que s’oposa al fet que el sector haja d’assumir la culpa del rebrot de contagis juvenils, ha sol·licitat per registre d’entrada les actes i informes de la darrera reunió de president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, amb el Comité d’Experts Covid i de la Comissió Interdepartamental, del passat dia 8 i 9 de juliol, respectivament, emparant-se en l’article 15 de la Llei 2/2015 de Transparència de la Generalitat Valenciana.

La CEOH, que també ha demanat l’acta de la composició i nomenament dels components de l’esmentat Comité d’Experts, vol conéixer, de primera mà, els arguments tècnics i científics que esgrimeixen i en els quals es basa el Consell per decretar el tancament de l’oci nocturn i les retallades d’horaris de l’hostaleria, més quan la pròpia consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha admés públicament que, a hores d’ara, es desconeixen els orígens dels contagis.

L’escrit va ser presentat, amb data de 13 de juliol, via telemàtica, i la Coordinadora anuncia que no descarta emprendre accions penals contra el comité d’experts i els responsables polítics de l’executiu valencià, en funció dels arguments que continguen els informes emesos sobre la relació dels brots en els establiments de restauració i oci reglat.

La Coordinadora assegura que es tracta d’informació transcendent per al col·lectiu, els seus associats i el sector, ja que afecta directament els seus interessos com empresaris als quals se’ls està limitant la seua activitat i generant grans perjudicis, en alguns casos irreparables.

Cassolada, el dimecres 21

 

Així mateix, la Coordinadora ha convocat una cassolada, a les portes de Palau de la Generalitat Valenciana, per al dimecres 21 de juliol, a les 11.30 hores, que reunirà empresaris i treballadors dels locals d’oci i de l’hostaleria de les tres províncies sota el lema «La vostra Mala Gestió és la nostra Condemna».

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.