Tens pensat viatjar a Mallorca este estiu, què has de saber?

 

Arriba l’estiu i amb ell les esperades vacances. Enguany, gràcies al bon ritme de la campanya de vacunació contra la Covid-19 i l’alçament de les restriccions, són moltes les persones que es plantegen fer un viatge.
No obstant això, cal complir tota una sèrie de requisits. Un dels destins tradicionals, són les Balears i com no, a Mallorca.

L’Illa sempre ha sigut una bona destinació per a passar les teues vacances, desconnectar de tot i gaudir amb els teus més reunits, però últimament este lloc està sent notícia per un ‘megabrot’ de coronavirus que està afectant quasi 1.000 persones de diferents punts de la geografia espanyola.

Este fet no té per què afectar-te si compleixes les mesures de seguretat i a més no has estat abans de viatjar a l’Illa amb cap dels contagiats en eixe moment.

 

Això vol dir que Mallorca no és segur?

 

No, continua sent un lloc on viatjar tranquil·lament i sense perill, tan sols has de complir una sèrie de requisits. Estos seran els mateixos si viatges a Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera a conseqüència de la Covid-19. T’expliquem quins són.

 

Necessite una PCR o un test d’antígens per a viatjar a les Balears?

 

Totes les persones que viatgen a Balears procedents de comunitats autònomes amb una incidència acumulada superior als 60 casos per cada 100.000 habitants necessiten una PCR.

La prova ha de tindre resultat negatiu en origen. Estan exempts fer presentar la prova a aquelles persones que acrediten que han passat la Covid-19 o hagen rebut almenys una dosi d’alguna de les vacunes autoritzades per l’Agència Europea del Medicament (EMA), en els 15 dies previs al viatge.

La prova PCR o TMA ha de ser de 72 hores abans del viatge, mentre que, en el cas del test d’antígens, ha de ser de 48 hores abans. El govern balear dona l’opció si es fes una prova d’antígens durant les 48 hores posteriors a l’arribada, però llavors cal fer quarantena fins a tindre els resultats. Els no residents han de pagar la prova.

 

Quan no és obligatori presentar una PCR a les illes Balears?

 

Balears ha deixat d’exigir prova negativa als turistes nacionals inoculats amb la primera dosi de la vacuna, almenys 15 dies abans de la seua arribada a l’illa, als viatgers que ja hagen passat el coronavirus, així com als quals provinguen de comunitats on la incidència se situe per davall dels 60 casos per cada cent mil habitants, en 14 dies.

Actualment, la Comunitat Valenciana (32,45) i Ceuta (20,19) són les úniques autonomies que se situen per davall dels 60 casos per cada cent mil habitants. A més, els desplaçaments entre les illes estan exempts de control documental i sanitari.

Em puc vacunar en segona dosi en les Balears?

 

Ara com ara no és possible vacunar-se fora de la comunitat on es resideix. Es tracta d’una de les qüestions que està estudiant el Consell Interterritorial de Salut.

Els xiquets han de fer-se una PCR per a viatjar a les Balears?

 

Els xiquets i xiquetes menors de sis anys no hauran de fer-se cap prova diagnòstica de la Covid-19 abans de viatjar cap a les Balears.

Formulari obligatori

 

Les persones que viatgen a Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera hauran de passar control documental presentant el codi QR que hauran obtingut en emplenar i enviar un formulari de control sanitari digital. 

Este formulari es considera una declaració responsable, i aquells que es negue a omplir-ho o done dades falses podran ser sancionats.

 

Viatgers internacionals

 

Dilluns passat, els països de la Unió Europea van acordar reobrir la seua frontera exterior als turistes inoculats, almenys 14 dies abans del seu viatge, amb la pauta completa de les vacunes autoritzades per l’EMA.

No obstant això, esta decisió encara ha de ser formalitzada entre els ministres del Consell de la Unió Europea, per la qual cosa fins que no entre en vigor, els turistes internacionals, tal com va establir el Govern central el passat 1 de juliol de 2020, han de presentar una PCR negativa.

 

No oblides les mesures de Seguretat

 

1.- Llava’t les mans amb freqüència. Usa aigua i sabó o un desinfectant de mans a base d’alcohol.

2.- Mantingues una distància de seguretat (1,5 m) amb persones que tussen o esternuden.

3.- Utilitza màscara quan no siga possible mantindre el distanciament físic.

4.- No et toques els ulls, el nas ni la boca.

5.- Quan tusses o esternudes, cobreix-te el nas i la boca amb el colze flexionat o amb un mocador.

6.- Si no et trobes bé, queda’t a casa.

7.- En cas que tingues febre, tos o dificultat per a respirar, busca atenció mèdica.

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.