Ford i Renault van anunciar un acord estratègic pel qual el fabricant estatunidenc produirà dos cotxes elèctrics destinats al mercat europeu en el complex industrial ElectriCity, en el nord de França. L’operació s’emmarca en l’expansió de les operacions industrials de Ford a Europa i en l’aposta de Renault per escalar la seua plataforma elèctrica Ampere.
Els models, concebuts per Ford i desenrotllats de manera conjunta amb Renault, prometen ‘prestacions úniques’ i una experiència d’ús ‘intuïtiva’. En secundar-se en una plataforma comuna i en instal·lacions amb gran capacitat, les dos companyies busquen accelerar el desenrotllament, contindre costos i portar als concessionaris productes més competitius.
Producció a França i calendari
El primer d’estos vehicles, presentats com la primera etapa d’una nova ofensiva de productes de Ford a Europa, hauria d’arribar a les concessions al començament de 2028. Els dos es basaran en la plataforma elèctrica de Renault, Ampere, amb l’objectiu d’aprofitar la competitivitat i l’escala de l’ecosistema de ElectriCity.
Ford va assenyalar que està desenrotllant les seues operacions industrials a Europa per a acompanyar la transició cap a vehicles multienergia i oferir més opcions al client. En eixe esquema, la planta de Ford a València continuarà exercint un paper fonamental, la qual cosa apunta a una estratègia de complementar capacitats: mantindre producció pròpia i, en paral·lel, secundar-se en socis per a guanyar velocitat i eficiència sense duplicar inversions.
En paral·lel, Renault i Ford van firmar una carta d’intencions per a explorar una cooperació en l’àmbit de les furgonetes a Europa. La possibilitat de desenrotllar i fabricar junts diversos models de vehicle comercial obri la porta a compartir components, estandarditzar processos i aconseguir economies d’escala en un segment clau per a la rendibilitat del sector.
Per a Renault, l’acord ‘demostra la força del nostre saber fer en aliances i la nostra competitivitat a Europa’, segons el seu conseller delegat, François Provost, qui va afegir que ‘a llarg termini’ combinar forces amb Ford els farà ‘més innovadors i més reactius’ en un mercat automobilístic europeu en ràpida mutació. Des de Ford, Jim Farley va sostindre que ‘esta aliança estratègica amb Renault Group constituïx una etapa important per a Ford i recolza la nostra estratègia de construir una activitat altament eficient i adaptada als desafiaments a Europa’.
Farley va remarcar: ‘Associarem l’escala industrial i les bases de Renault Group en el vehicle elèctric amb el disseny icònic i amb les prestacions específiques de Ford en carretera per a crear vehicles lúdics, eficients, que encarnen l’esperit de Ford’.



