Castellfort ha registrat esta vesprada 26 litres de pluja per metre quadrat en només mitja hora, una intensitat molt elevada que ha afectat el nucli interior de la província de Castelló, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).
Segons Aemet, en altres punts de l’interior de la província s’estan produint també tempestes. En alguns casos estan descarregant amb força i van acompanyades de pedra, la qual cosa pot provocar danys en cultius, vehicles i mobiliari urbà.
Aemet ha mantingut per a la vesprada i la nit d’este divendres l’avís taronja en l’interior nord de Castelló. El motiu és el risc de precipitació acumulada de 20 litres per metre quadrat en una hora, junt amb tempestes que poden portar granís i ratxes de vent molt fortes.
Risc per intensitat de pluja i vents forts
L’organisme meteorològic ha advertit que estes tempestes poden descarregar en períodes molt curts de temps. Això augmenta la possibilitat de xicotetes inundacions puntuals en zones mal drenades o punts baixos dels municipis afectats.
A més, les ratxes de vent molt fortes associades a les tronades poden complicar la situació en carretera i en zones a l’aire lliure. Davant d’este escenari, es recomana extremar la precaució, especialment en l’interior nord de Castelló, on continua activat l’avís taronja per fortes pluges i tempestes amb granís.












