Froilán en la batuda d’un ‘after’ on hi havia menors i cocaïna rosa

Nova polèmica del net del Rei Emèrit, Felipe Juan Froilán de Marichalar. El jove hauria tornat a Espanya després de passar unes setmanes a Abu Dhabi i hauria passat una nit de festa al costat dels seus amics a un after de Madrid.

El problema va eixir després d’una batuda policial en la qual es van decomissar drogues, un matxet de grans dimensions i que incomplia l’aforament permés.

Ha sigut el periodista Nacho Abad el que feia públiques, en el programa En boca de tots (Cuatro), les fotografies fetes per la Policia en el local després de deixar clar que Froilán no apareix en l’atestat dels investigadors, ja que «simplement es trobava en el local» però no se li imputa «cap delicte».

Els agents de la Policia Local van haver de cridar a l’UCES (Unitats Centrals de Seguretat) per a evacuar el local del carrer Orense en el qual hi havia 229 persones quan el nombre de clients autoritzats era de 99.

A més, el mateix mig revela que hi havia menors d’edat i nombrosos assistents que consumien substàncies estupefaents, sobretot tusi -el que es coneix comunament com a cocaïna rosa-. No era la primera vegada que la Policia havia d’intervindre en aquest local per a desallotjar-lo per excés de l’aforament.

Què va ocórrer?

Tot ocorria a les 08 hores del matí d’aquest diumenge, quan la Policia Local procedia a desallotjar a tothom i a identificar-los. La batuda en l’after es va produir després que diversos veïns alertaren del soroll que procedia de la sala. Segons Abad, l’establiment té una llicència en vigor com a «sauna» però no com a discoteca.

A l’arribada dels agents es va procedir a comptabilitzar el nombre d’ocupants del local, que tenia un aforament limitat per a 99 persones. La seua sorpresa va ser que van comptar un total de 229 joves. Entre ells, a alguns menors d’edat; el cas més cridaner, el d’una xica de 17 anys que estava en el local al costat del seu pare, que superava la quarantena.

En l’establiment s’estava consumint alcohol, drogues (com a cocaïna rosa) i s’estaven fumant en pipes. Les habitacions, habilitades amb llits de matrimoni i jacuzzis, també tenien un excés d’aforament cridaner: fins a 20 persones van arribar a eixir d’una d’aquestes habitacions privades.

Segons Abad, en les cabines o reservats VIP, confeccionats per a dues persones, hi havia entre 10 i 20 joves, mentre que en l’estada principal hi havia 179 persones. A més, els reservats comptaven únicament amb una porta cap a l’interior, la qual cosa suposava un «greu risc d’incendi».

Cridaner també en l’atestat policial revelat per ‘En boca de todos’, el decomís d’un ganivet de grans dimensions que li van interceptar a un dels assistents i que es pot veure en les imatges emeses pel programa de Quatre que presenta Diego Losada.

Diferents informacions apunten al fet que Froilán «es va anar tranquil·lament amb els seus amics» a un altre after, situat en el districte de Vallecas (Madrid) per a seguir amb la seua festa. El nom del nebot del Rei no apareix en l’atestat policial dels identificats per la Policia, però Abad confirma que «Froilán era allí dins».

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.