“Tots tenim un gen donant. Activa-ho!”,  anima a donar òrgans

Ejemplo de shortcode con estilo
Espanya es manté com a líder mundial en donació d'òrgans, malgrat les dificultats generades per la pandèmia de COVID-19

Com cada any, el primer dimecres del mes de juny té lloc a Espanya la celebració del Dia Nacional del Donant d’Òrgans i Teixits, organitzat per la Unió de Trasplantats d’Òrgans Sòlids i que enguany porta per lema “Tots tenim un gen donant. Activa-ho!”.

La Unió de Trasplantats d’Òrgans Sòlids (UTxs) és resultat de la cooperació de quatre entitats de pacients: la Federació Nacional per a la lluita contra les Malalties del Renyó (ALCER), la Federació Espanyola de Fibrosi Quística (FEFQ), la Federació Espanyola de Trasplantats de Cor (FETCO) i la Federació Nacional de Malalts i Trasplantats Hepàtics (FNETH), que també compten amb el suport de l’Organització Nacional de Trasplantaments (ONT), com en anys anteriors.

L’objectiu d’aquest dia és homenatjar els donants i familiars en tot el territori nacional per la seua enorme generositat, a més de sensibilitzar a la societat sobre la vital importància que té la donació d’òrgans per a les persones que es troben a l’espera d’un trasplantament.

En 2021, malgrat les dificultats generades per la pandèmia de COVID-19, es van realitzar al nostre país 4.781 trasplantaments d’òrgans, gràcies a les 1.905 persones que van donar els seus òrgans després de morir i a les 324 persones que van donar un renyó o part del seu fetge en vida.

Concretament, es van realitzar 2.950 trasplantaments renals, 1.078 hepàtics, 362 pulmonars, 302 cardíacs, 82 de pàncrees i 7 intestinals. Encara que les taxes no aconsegueixen encara els anivelles rècord, registrats a Espanya en 2019, s’ha pogut veure una recuperació del 8% en trasplantament i del 7% en donació d’òrgans en comparació amb 2020.

Espanya és un model de referència per a molts països, ja que continua sent líder mundial en aquest àmbit, gràcies al Programa de Donació i Trasplantament de l’ONT, que es caracteritza pel talent i el compromís dels professionals sanitaris, l’avanç científic, la solidaritat i la humanitat dels donants i les seues famílies.

Amb la col·laboració: Malgrat el creixement en donació i trasplantament del passat any, persisteix un nombre important de pacients en llista d’espera, pendents d’un òrgan. A 31 de desembre de 2021, la llista d’espera es va situar en 4.762 pacients, una xifra similar a la registrada en 2020 amb 4.794 pacients.

Per això, és important recordar la importància de la donació d’òrgans perquè moltes persones puguen continuar vivint, així com l’agraïment als donants i les seues famílies, ja que, gràcies a ells s’inicia un procés que canvia la vida de milers de persones cada any al nostre país, i que tampoc seria possible sense la labor dels professionals sanitaris i el paper desenvolupat per l’Organització Nacional de Trasplantaments. 

Jose Navarro Mallach, president d’ALCER Túria “Totes les persones tenim un gen donant en el nostre ADN, només fa falta activar-lo per a salvar milers de vides i millorar la qualitat de moltes més. Hem recuperat l’activitat trasplantadora, quasi com un any prepandèmia, gràcies a la solidaritat de tota la societat i el bon fer del personal sanitari. Tot el nostre reconeixement als donants, les seues famílies i professionals, per l’amor que demostren en cada donació, Donar és Estimar”.

Últimes notícies

Noves ajudes del Consell per a ramaders, llauradors i comerços afectats per la dana Adam

El Consell aprovarà este divendres un nou paquet d’ajudes per a ramaders, llauradors, comerços i afectats per pèrdua de vehicle per la dana Adam, que se sumen als 23,5 milions ja anunciats. La línia per a ajuntaments passa de 27 a 36 municipis beneficiaris, amb fins a 200.000 euros per consistori.

Els veïns d’Oliva i Miramar continuen netejant vivendes i garatges i calculant danys

Els veïns de Miramar i Oliva continuen netejant vivendes i garatges després de la dana Adam, mentre valoren els danys i intenten salvar negocis i pertinences.

El tractor autònom i la IA mèdica marquen el pas en el VDS 2026

La novena edició de València Digital Summit reunix més de 12.000 professionals i exhibix startups punteres com Quibim i Voltrac, amb aplicacions disruptives en salut, agricultura i defensa. També destaca el creixement internacional d’Euroairlines, fundada per quatre germans de Requena.

Ryanair estrena quatre noves rutes d’hivern des d’Alacant amb Itàlia i Alemanya

Ryanair incorpora quatre rutes noves des de l’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández i reforça freqüències fins a oferir més de 3,3 milions de seients este hivern.

Les infeccions respiratòries es disparen a la Comunitat Valenciana per la grip i la covid

La grip ha multiplicat per quasi tres la seua incidència en una setmana a la Comunitat Valenciana i la covid-19 l ha duplicada, mentre les infeccions respiratòries agudes greus han augmentat lleugerament.

Pérez Llorca reclama que els plans antiriades incloguen la neteja de canyars als barrancs

Juanfran Pérez Llorca defensa en la Marina Alta que els plans de prevenció davant pluges torrencials incorporen la neteja de canyars en rius i barrancs per evitar desbordaments, després dels danys provocats per la dana Adam. El Consell ha anunciat ajudes urgents per a municipis, veïns, ramaders, agricultors i comerços afectats, amb especial incidència en zones com Oliva i la depuradora de Sanet i Negrals.

PP i Vox reclamen certificats del Museu de Villena i el PSOE defensa la seguretat

La comissió municipal sobre el robatori del Tresor de Villena ha tancat les compareixences amb el PSPV-PSOE defensant la seguretat del museu i PP i Vox exigint certificats que acrediten el blindatge de la vitrina i el servici de vigilància.

L’alcalde de Picanya assegura que el 29-O van fer vida normal perquè no van rebre cap avís

Josep Almenar ha declarat davant la jutgessa que ni ell ni l’Ajuntament ni la Policia Local van rebre avisos del Centre de Coordinació d’Emergències abans de la dana del 29 d’octubre de 2024. Segons ha relatat, al municipi van mantindre la normalitat fins que el barranc del Poyo quasi es va desbordar a última hora de la vesprada.