“Tots tenim un gen donant. Activa-ho!”,  anima a donar òrgans

Ejemplo de shortcode con estilo
Espanya es manté com a líder mundial en donació d'òrgans, malgrat les dificultats generades per la pandèmia de COVID-19

Com cada any, el primer dimecres del mes de juny té lloc a Espanya la celebració del Dia Nacional del Donant d’Òrgans i Teixits, organitzat per la Unió de Trasplantats d’Òrgans Sòlids i que enguany porta per lema “Tots tenim un gen donant. Activa-ho!”.

La Unió de Trasplantats d’Òrgans Sòlids (UTxs) és resultat de la cooperació de quatre entitats de pacients: la Federació Nacional per a la lluita contra les Malalties del Renyó (ALCER), la Federació Espanyola de Fibrosi Quística (FEFQ), la Federació Espanyola de Trasplantats de Cor (FETCO) i la Federació Nacional de Malalts i Trasplantats Hepàtics (FNETH), que també compten amb el suport de l’Organització Nacional de Trasplantaments (ONT), com en anys anteriors.

L’objectiu d’aquest dia és homenatjar els donants i familiars en tot el territori nacional per la seua enorme generositat, a més de sensibilitzar a la societat sobre la vital importància que té la donació d’òrgans per a les persones que es troben a l’espera d’un trasplantament.

En 2021, malgrat les dificultats generades per la pandèmia de COVID-19, es van realitzar al nostre país 4.781 trasplantaments d’òrgans, gràcies a les 1.905 persones que van donar els seus òrgans després de morir i a les 324 persones que van donar un renyó o part del seu fetge en vida.

Concretament, es van realitzar 2.950 trasplantaments renals, 1.078 hepàtics, 362 pulmonars, 302 cardíacs, 82 de pàncrees i 7 intestinals. Encara que les taxes no aconsegueixen encara els anivelles rècord, registrats a Espanya en 2019, s’ha pogut veure una recuperació del 8% en trasplantament i del 7% en donació d’òrgans en comparació amb 2020.

Espanya és un model de referència per a molts països, ja que continua sent líder mundial en aquest àmbit, gràcies al Programa de Donació i Trasplantament de l’ONT, que es caracteritza pel talent i el compromís dels professionals sanitaris, l’avanç científic, la solidaritat i la humanitat dels donants i les seues famílies.

Amb la col·laboració: Malgrat el creixement en donació i trasplantament del passat any, persisteix un nombre important de pacients en llista d’espera, pendents d’un òrgan. A 31 de desembre de 2021, la llista d’espera es va situar en 4.762 pacients, una xifra similar a la registrada en 2020 amb 4.794 pacients.

Per això, és important recordar la importància de la donació d’òrgans perquè moltes persones puguen continuar vivint, així com l’agraïment als donants i les seues famílies, ja que, gràcies a ells s’inicia un procés que canvia la vida de milers de persones cada any al nostre país, i que tampoc seria possible sense la labor dels professionals sanitaris i el paper desenvolupat per l’Organització Nacional de Trasplantaments. 

Jose Navarro Mallach, president d’ALCER Túria “Totes les persones tenim un gen donant en el nostre ADN, només fa falta activar-lo per a salvar milers de vides i millorar la qualitat de moltes més. Hem recuperat l’activitat trasplantadora, quasi com un any prepandèmia, gràcies a la solidaritat de tota la societat i el bon fer del personal sanitari. Tot el nostre reconeixement als donants, les seues famílies i professionals, per l’amor que demostren en cada donació, Donar és Estimar”.

Últimes notícies

Rescaten un gos encallat al Ponoig després de seguir unes cabres

Els bombers han rescatat un gos al Ponoig, a Polop de la Marina, després que seguira unes cabres en un tram ascendent. L’animal ha tornat sa i estalvi amb el seu propietari.

Sindicats docents es tanquen a Educació per a reprendre les negociacions

STEPV, CCOO i UGT s’han tancat en la Conselleria d’Educació per a reclamar una data i el calendari de negociació dels temes pendents de la vaga indefinida.

El PSPV critica que Justicia asuma la major part de Serveis Socials

El PSPV-PSOE ha rebutjat que Juanfran Pérez Llorca integre la major part de les competències de Serveis Socials en la Conselleria de Justícia.

Gastrónoma reuneix més de 200 ponents i 252 expositors a València

La fira ha obert a Feria Valencia amb més de 200 ponents i 252 expositors. Les jornades tracten la cuina, el producte, la sostenibilitat i l’hospitalitat.

Feijóo farà el míting central del PP a València el 21 de novembre

Alberto Núñez Feijóo farà un míting de campanya a la plaça de bous de València el dissabte 21 de novembre, a les 12 hores.

Villarreal C i Levante B s’escapen en la Tercera Federació

El Villarreal C conserva el lideratge del grup sisé, amb quatre punts d’avantatge sobre l’Atlético Levante després de la huitena jornada.

L’Elx encadena tres jornades sense encaixar gols en Primera

L’Elx ha encadenat tres partits de Primera sense rebre gols, una ratxa que no aconseguia des de les primeres jornades de la temporada 2020-21.

Cuerpo condemna els disturbis de Barcelona i anuncia responsabilitats

Carlos Cuerpo ha condemnat la violència registrada a Barcelona i ha assegurat que s’investigaran les responsabilitats, també si hi ha menors implicats.