“Tots tenim un gen donant. Activa-ho!”,  anima a donar òrgans

Com cada any, el primer dimecres del mes de juny té lloc a Espanya la celebració del Dia Nacional del Donant d’Òrgans i Teixits, organitzat per la Unió de Trasplantats d’Òrgans Sòlids i que enguany porta per lema “Tots tenim un gen donant. Activa-ho!”.

La Unió de Trasplantats d’Òrgans Sòlids (UTxs) és resultat de la cooperació de quatre entitats de pacients: la Federació Nacional per a la lluita contra les Malalties del Renyó (ALCER), la Federació Espanyola de Fibrosi Quística (FEFQ), la Federació Espanyola de Trasplantats de Cor (FETCO) i la Federació Nacional de Malalts i Trasplantats Hepàtics (FNETH), que també compten amb el suport de l’Organització Nacional de Trasplantaments (ONT), com en anys anteriors.

L’objectiu d’aquest dia és homenatjar els donants i familiars en tot el territori nacional per la seua enorme generositat, a més de sensibilitzar a la societat sobre la vital importància que té la donació d’òrgans per a les persones que es troben a l’espera d’un trasplantament.

En 2021, malgrat les dificultats generades per la pandèmia de COVID-19, es van realitzar al nostre país 4.781 trasplantaments d’òrgans, gràcies a les 1.905 persones que van donar els seus òrgans després de morir i a les 324 persones que van donar un renyó o part del seu fetge en vida.

Concretament, es van realitzar 2.950 trasplantaments renals, 1.078 hepàtics, 362 pulmonars, 302 cardíacs, 82 de pàncrees i 7 intestinals. Encara que les taxes no aconsegueixen encara els anivelles rècord, registrats a Espanya en 2019, s’ha pogut veure una recuperació del 8% en trasplantament i del 7% en donació d’òrgans en comparació amb 2020.

Espanya és un model de referència per a molts països, ja que continua sent líder mundial en aquest àmbit, gràcies al Programa de Donació i Trasplantament de l’ONT, que es caracteritza pel talent i el compromís dels professionals sanitaris, l’avanç científic, la solidaritat i la humanitat dels donants i les seues famílies.

Amb la col·laboració: Malgrat el creixement en donació i trasplantament del passat any, persisteix un nombre important de pacients en llista d’espera, pendents d’un òrgan. A 31 de desembre de 2021, la llista d’espera es va situar en 4.762 pacients, una xifra similar a la registrada en 2020 amb 4.794 pacients.

Per això, és important recordar la importància de la donació d’òrgans perquè moltes persones puguen continuar vivint, així com l’agraïment als donants i les seues famílies, ja que, gràcies a ells s’inicia un procés que canvia la vida de milers de persones cada any al nostre país, i que tampoc seria possible sense la labor dels professionals sanitaris i el paper desenvolupat per l’Organització Nacional de Trasplantaments

Jose Navarro Mallach, president d’ALCER Túria “Totes les persones tenim un gen donant en el nostre ADN, només fa falta activar-lo per a salvar milers de vides i millorar la qualitat de moltes més. Hem recuperat l’activitat trasplantadora, quasi com un any prepandèmia, gràcies a la solidaritat de tota la societat i el bon fer del personal sanitari. Tot el nostre reconeixement als donants, les seues famílies i professionals, per l’amor que demostren en cada donació, Donar és Estimar”.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.