La Generalitat exigeix ​​al Govern ‘el mateix tracte’ que a Catalunya després de condonar-li un 20% de deute

La Generalitat Valenciana exigeix ​​al Govern d’Espanya «almenys el mateix tracte que a Catalunya perquè nosaltres sí que som, la Comunitat Valenciana sí que és, una comunitat efectivament històricament finançada», ha asseverat la portaveu del Consell Ruth Merino este divendres 3 de novembre. Ha destacat, així mateix, que l’acord aconseguit entre el PSOE i ERC deixa les comunitats autònomes en una situació de «desconeixement i d’indefensió» davant del que puga passar.

«És una mena de quota basca a la catalana«, considera i critica que no es coneix com s’ha elaborat el càlcul per assolir resoldre la condonació d’un 20% del deute català amb l’estat.

«Com que la comunitat catalana de Catalunya no està finançada, han hagut de buscar un altre barem en què basar-se han acudit a este de l’impacte en el deute de la crisi del cicle econòmic de crisi del 2008″, s’ha queixat la portaveu. I ha avançat que des de la Generalitat “no deixarem d’exigir allò que és just. No pot ser que de nou un tracte específic donant privilegis a una comunitat, en este cas com dic mercadejant els vots per a una investidura, deixe les comunitats de sempre fora de l’equació”.

De moment, la Generalitat no ha perfilat cap càlcul sobre el que requereix el Govern en desconéixer els criteris que han estipulat per a la quantitat que es condonarà a Catalunya i entre els seus principals objectius és perseguir un nou model de finançament just per a les comunitats autònomes.

En qualsevol cas, el que sí que ha deixat palés la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, juntament amb Merino a la roda de premsa després del Ple del Consell, és que queda descartat sol·licitar traspassos com el de les Rodalies. «Seria irresponsable i seria irreal» ha recalcat perquè «no tenim diners per a qüestions bàsiques i fonamentals per part de l’Estat».

És un objectiu en estos moments inassumible però, sí que ha reclamat en este sentit al Govern que executi el Pla de millora de Rodalies aprovat pel PP per a la Comunitat el 2017, xifrat en 1400 milions d’euros i dels quals “s’han executat al voltant a un 20%”.

El PSPV-PSOE xifra la condonació del deute de la Comunitat en 10.000 milions

Qui sí que ha posat xifra a la condonació del deute de la Comunitat ha estat l’expresident Ximo Puig que ha manifestat este divendres que l’acord aconseguit amb Sumar i liderat per Pedro Sánchez per a la conformació del pròxim Govern d’Espanya “avança en la direcció correcta per a la Comunitat Valenciana” i “suposarà la condonació de 10.000 milions d’euros de tot el nostre deute acumulat”.

Després d’una reunió mantinguda amb la síndica socialista a les Corts, Rebeca Torró i el portaveu adjunt a la Cambra, Arcadi Espanya, Ximo Puig ha explicat que, “gràcies a les mesures acordades en el pacte, la Comunitat Valenciana és l’autonomia que més diners s’estalviarà, fins a 1.800 euros d’estalvi per cada valencià i valenciana”.

Així mateix, ha valorat que «lacord reconega de manera expressa que som la comunitat autònoma pitjor finançada de tot Espanya i aborde, des d’una perspectiva global la reforma del finançament autonòmic per garantir la igualtat entre territoris». A més, ha explicat que, mentre es duu a terme esta reforma, «es posarà en marxa un fons transitori per a la Comunitat Valenciana» a fi de compensar esta situació d’infrafinançament.

Per això, Ximo Puig ha criticat la “revolta dels barons del PP que s’oposen a estos avanços”. «Exigisc a Carlos Mazón que actue com a representant de la Comunitat Valenciana i no com una sucursal del PP», ha afegit després de reiterar que «no es pot estar en contra d’una mesura que beneficia tots els valencians i valencianes i que suposa estalviar-nos un 20% del deute, mentre més del 70% del deute continua sent heretat del PP”.

Merino sobre els pressupostos autonòmics: ‘No serveix de res inflar les partides si no s’executen’

Merino ha eixit també al pas de les crítiques de l’oposició que han qualificat aquesta setmana com «una burla» les retallades en els primers pressupostos del Consell de Carlos Mazón. Qualifica els pressupostos una vegada més com a «reals i rigorosos«. «De res serveix pressupostar i executar un 20% de les inversions, això és el que està ocorrent en els últims anys».

PP-VOX titlla d’aberració política sense precedents’ que ‘dinamita l’Estat constitucional’ l’acord sobre la llei d’amnistia

A l’inici de la trobada amb els mitjans després de la celebració del Ple del Consell, la portaveu ha llegit una declaració institucional per expressar el rebuig davant l’acord d’amnistia amb partits separatistes catalans. Així, este comunicat manifesta que “el president del Govern en funcions ja ha defensat públicament la seua decisió de perpetrar un acte de traïció sense precedents i que atempta greument contra la Constitució espanyola i la igualtat de tots els espanyols”.

El bipartit PP-VOX titlla d’“aberració jurídica sense precedents” esta previsible llei en què es perdona polítics “per atemptar contra la unitat nacional” “i malversar diners de tots per destinar-los als seus fins il·lícits” com a contrapartida d’una negociació política. I afegeix que «pretén desacreditar l’Estat de Dret reconeixent que va ser just el procés de la secessió i injust el dret que els va sancionar» i que «s’està privant els tribunals d’enjudiciar els presumptes delictes comesos pels amnistiats així com d’executar allò que s’ha jutjat a totes aquelles causes relacionades amb el procés separatista”.

Una “dinamització” de l’Estat constitucional i “l’acte de corrupció política més gran”, diu el text. I també adverteix que els diputats que voten a favor d’esta proposta “seran responsables d’una ruptura inaudita dels valors bàsics constitucionals”.

Últimes notícies

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.