L’alcalde de Vila-real reitera que Generalitat ha de cobrir part de les despeses de bous al carrer

Amb més d’un centenar d’assistents a la sala i altres punts a nivell virtual, Borriana s’ha convertit hui en el centre neuràlgic d’un debat que es base en la part econòmica i de responsabilitats que ajuntaments, penyes, federacions i administracions superiors, com en aquest cas l’autonòmica, han d’assumir en els bous al carrer, especialment respecte al tema de cobertures i assegurances.

No obstant això, després de quasi dues hores de reunió, l’única cosa clara és que la setmana vinent hi haurà una nova trobada “ja amb els representants de les companyies d’assegurances“. No obstant això, sorprén que en la reunió de hui, no tothom ha escoltat el mateix. Prova d’això són les declaracions contradictòries del director de Seguretat I Emergències José Máría Ángel enfront de les de l’alcalde de Vila-real José Benlloch.

I és que mentre Benlloch apuntava que s’havia parlat d’aqueixa limitació de la responsabilitat dels ajuntaments demanant-li a la Generalitat que assumira una part d’ella “com es fa en molts altres actes”, José María Ángel ha reiterat fins a tres ocasions que no havia sentit res en referència a aqueixa demanda.

Malgrat això, sí que ha apuntat a preguntes dels periodistes que en “la implicació de la Generalitat Valenciana”, l’única cosa que pot fer és “escoltar els ajuntaments i en tot cas alguna modificació en l’exigència a la quantitat econòmica de la pòlissa. Això és el que pot fer la Generalitat Valenciana”. És a dir, que ha descartat que aqueixa “implicació” puga suposar un desemborsament econòmic per part de l’administració autonòmica. “Això hui no s’ha plantejat sobre la taula”, ha insistit.

No, no, ningú ha demanat que la Generalitat Valenciana haguera de cobrir les assegurances dels festejos de bous al carrer, jo no he sentit, jo no he escoltat….. és possible que algun alcalde…. però jo no he pres nota… ni d’aqueixa anotació ni res”, s’ha reafirmat el Director d’Emergències.

Benlloch: “per quins altres actes sí i els bous no?”

Segons després que José María Ángel abandonarà els micròfons, l’alcalde de Vila-real, que també ha presidit la taula en aquest acte, resumia els punts tractats de manera molt diferent i posava l’accent en aqueixa petició a la Generalitat que assumisca una part de les responsabilitats i costege a través de la Sanitat Pública determinades despesescom ja es fa en moltes altres activitats”, argumentava.

Així, l’alcalde explicava que no es tractava en absolut de defugir responsabilitats sinó de compartir-les amb una altra administració que com ha exemplificat, no actua amb les mateixes regles en el cas d’esdeveniments d’un altre tipus. “Els 280 ajuntaments que organitzem festejos taurins assumim una responsabilitat, de la qual no defugim, però que és excessiva i sobredimensionada respecte a altres activitats que s’organitzen a la Comunitat Valenciana”.

Benlloch s’ha preguntat per quines altres activitats que també comporten un risc sí que tenen coberta l’assistència pública sanitària, per la qual cosa, ha advertit que els ajuntaments “exigirem que la Generalitat medie i que faça possible que una activitat que té un impacte de 300 milions d’euros a l’any en la Comunitat, tinga garantida la seguretat jurídica, i si ha d’assumir la Generalitat una part, que ho faça”.

Assegurances per a mort o incapacitat però cobertura sanitària pública

En concret, quant a les assegurances, i l’alt cost que molts ajuntaments ja no poden assumir, i que és al cap i a la fi el que ha unit a tots els col·lectius taurins en aquesta ocasió, Benlloch advoca, com a mesura immediata, per la modificació de l’article 15 del Decret de Bous al Carrer de la Generalitat Valenciana perquè “només siga exigible la cobertura mitjançant assegurança per a mort i incapacitat permanent, mentre que l’assistència sanitària la cobrira la Generalitat Valenciana”. Un article al qual precisament també s’havia referit minuts abans José María Ángel, encara que en el seu cas sense especificar res respecte a aqueixos costos que recaurien en la Conselleria de Sanitat, si això finalment es modificara.

El primer edil vila-realenc ha insistit que “es tracta de garantir la seguretat jurídica dels organitzadors, que no sempre són alcaldes i alcaldesses, sinó que també són penyes taurines i altres entitats sense ànim de lucre, que es poden estar jugant el seu patrimoni i la seua responsabilitat”. Al final és també “un tema d’ordre públic”, ha afegit.

Una mútua que reunisca a les tres diputacions

Com a alternativa a llarg termini, Benlloch ha avançat que els ajuntaments baixaren, de la mà de la Federació de Penyes Taurines, la creació d’una mútua, amb la implicació de les tres diputacions provincials, que, d’acord amb el que s’estableix en la Llei d’Ordenació i Supervisió d’Assegurances Privades, garantira un fons de 5 milions d’euros per responsabilitat civil i 1 milió d’euros per a assistència sanitària.

Estem parlant d’un tema important, que ens preocupa i ocupa, perquè es tracta de garantir que la meitat de municipis de la Comunitat puguen continuar celebrant bous al carrer amb seguretat jurídica.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.