L’alcalde de Vila-real reitera que Generalitat ha de cobrir part de les despeses de bous al carrer

Amb més d’un centenar d’assistents a la sala i altres punts a nivell virtual, Borriana s’ha convertit hui en el centre neuràlgic d’un debat que es base en la part econòmica i de responsabilitats que ajuntaments, penyes, federacions i administracions superiors, com en aquest cas l’autonòmica, han d’assumir en els bous al carrer, especialment respecte al tema de cobertures i assegurances.

No obstant això, després de quasi dues hores de reunió, l’única cosa clara és que la setmana vinent hi haurà una nova trobada “ja amb els representants de les companyies d’assegurances“. No obstant això, sorprén que en la reunió de hui, no tothom ha escoltat el mateix. Prova d’això són les declaracions contradictòries del director de Seguretat I Emergències José Máría Ángel enfront de les de l’alcalde de Vila-real José Benlloch.

I és que mentre Benlloch apuntava que s’havia parlat d’aqueixa limitació de la responsabilitat dels ajuntaments demanant-li a la Generalitat que assumira una part d’ella “com es fa en molts altres actes”, José María Ángel ha reiterat fins a tres ocasions que no havia sentit res en referència a aqueixa demanda.

Malgrat això, sí que ha apuntat a preguntes dels periodistes que en “la implicació de la Generalitat Valenciana”, l’única cosa que pot fer és “escoltar els ajuntaments i en tot cas alguna modificació en l’exigència a la quantitat econòmica de la pòlissa. Això és el que pot fer la Generalitat Valenciana”. És a dir, que ha descartat que aqueixa “implicació” puga suposar un desemborsament econòmic per part de l’administració autonòmica. “Això hui no s’ha plantejat sobre la taula”, ha insistit.

No, no, ningú ha demanat que la Generalitat Valenciana haguera de cobrir les assegurances dels festejos de bous al carrer, jo no he sentit, jo no he escoltat….. és possible que algun alcalde…. però jo no he pres nota… ni d’aqueixa anotació ni res”, s’ha reafirmat el Director d’Emergències.

Benlloch: “per quins altres actes sí i els bous no?”

Segons després que José María Ángel abandonarà els micròfons, l’alcalde de Vila-real, que també ha presidit la taula en aquest acte, resumia els punts tractats de manera molt diferent i posava l’accent en aqueixa petició a la Generalitat que assumisca una part de les responsabilitats i costege a través de la Sanitat Pública determinades despesescom ja es fa en moltes altres activitats”, argumentava.

Així, l’alcalde explicava que no es tractava en absolut de defugir responsabilitats sinó de compartir-les amb una altra administració que com ha exemplificat, no actua amb les mateixes regles en el cas d’esdeveniments d’un altre tipus. “Els 280 ajuntaments que organitzem festejos taurins assumim una responsabilitat, de la qual no defugim, però que és excessiva i sobredimensionada respecte a altres activitats que s’organitzen a la Comunitat Valenciana”.

Benlloch s’ha preguntat per quines altres activitats que també comporten un risc sí que tenen coberta l’assistència pública sanitària, per la qual cosa, ha advertit que els ajuntaments “exigirem que la Generalitat medie i que faça possible que una activitat que té un impacte de 300 milions d’euros a l’any en la Comunitat, tinga garantida la seguretat jurídica, i si ha d’assumir la Generalitat una part, que ho faça”.

Assegurances per a mort o incapacitat però cobertura sanitària pública

En concret, quant a les assegurances, i l’alt cost que molts ajuntaments ja no poden assumir, i que és al cap i a la fi el que ha unit a tots els col·lectius taurins en aquesta ocasió, Benlloch advoca, com a mesura immediata, per la modificació de l’article 15 del Decret de Bous al Carrer de la Generalitat Valenciana perquè “només siga exigible la cobertura mitjançant assegurança per a mort i incapacitat permanent, mentre que l’assistència sanitària la cobrira la Generalitat Valenciana”. Un article al qual precisament també s’havia referit minuts abans José María Ángel, encara que en el seu cas sense especificar res respecte a aqueixos costos que recaurien en la Conselleria de Sanitat, si això finalment es modificara.

El primer edil vila-realenc ha insistit que “es tracta de garantir la seguretat jurídica dels organitzadors, que no sempre són alcaldes i alcaldesses, sinó que també són penyes taurines i altres entitats sense ànim de lucre, que es poden estar jugant el seu patrimoni i la seua responsabilitat”. Al final és també “un tema d’ordre públic”, ha afegit.

Una mútua que reunisca a les tres diputacions

Com a alternativa a llarg termini, Benlloch ha avançat que els ajuntaments baixaren, de la mà de la Federació de Penyes Taurines, la creació d’una mútua, amb la implicació de les tres diputacions provincials, que, d’acord amb el que s’estableix en la Llei d’Ordenació i Supervisió d’Assegurances Privades, garantira un fons de 5 milions d’euros per responsabilitat civil i 1 milió d’euros per a assistència sanitària.

Estem parlant d’un tema important, que ens preocupa i ocupa, perquè es tracta de garantir que la meitat de municipis de la Comunitat puguen continuar celebrant bous al carrer amb seguretat jurídica.

Últimes notícies

Baldoví tanca files amb Mónica Oltra i recolza la seua candidatura a l’Alcaldia de València

Joan Baldoví assegura que Compromís recolzarà a Mónica Oltra quan la seua candidatura a l'Alcaldia de València siga ferma i la definix com una líder absolutament neta enfront del que qualifica de lawfare de manual.

Pérez Llorca rebutja que Mónica Oltra torne a la política i siga candidata a València

Juanfran Pérez Llorca considera que Mónica Oltra no hauria de tornar a la primera línia ni presentar-se a l'alcaldia de València mentres afronta un juí pel presumpte encobriment d'abusos a una menor.

Avís groc a Castelló per fortes ratxes de vent de fins a 90 km/h

La Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per vent del nord-oest amb ratxes molt fortes, que podran aconseguir entre 80 i 90 km/h.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses afectades per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions per a les empreses més afectades per la guerra de l'Iran i convocarà la taula del Diàleg Social per a definir un escut econòmic i social.

Un comandament dubta que Basset no sabera de la retirada dels bombers en la dana

El cap de Bombers Forestals d'Alzira declara davant la jutgessa per la gestió de la dana i posa en qüestió que l'ex inspector cap José Miguel Basset ignorara la desmobilització d'efectius en els rius Magre i Poyo.

Gelades a l’interior de la Comunitat Valenciana i avís per vent fort a Castelló

Les comarques de l'interior de la Comunitat Valenciana han registrat mínimes de fins a -3,5 graus i Aemet manté avisos grocs per vent fort i risc d'incendis, especialment a Castelló.

Presó provisional per a un jove de 24 anys per disparar al seu oncle en el coll en una baralla familiar a Alacant

Un jove de 24 anys ha sigut enviat a presó provisional acusat de disparar en el coll al seu oncle durant una baralla familiar en un barri d'Alacant, en un cas on també han sigut detinguts els seus pares.

La Fiscalia demana tres anys i mig de presó per a un sacerdot per estafar 65.000 euros a una dona

La Fiscalia sol·licita tres anys i mig de presó per a un sacerdot missioner acusat d'aprofitar una relació sentimental amb una dona per a obtindre d'ella quasi 65.000 euros durant cinc anys.