La Generalitat ha distribuït més de 200.000 abonaments de transport gratuïts des del seu llançament

La Generalitat ha distribuït en un mes més de 200.000 abonaments de transport gratuït per a joves de fins a 30 anys des del seu llançament el passat 9 d’octubre.

Aquest títol estarà en vigor fins al pròxim 15 de gener de 2023 i permet viatjar en Metrobús, Metrovalencia, TRAM de Castelló, TRAM d’Alacant i EMT. A més, també es poden beneficiar d’aquesta mesura els usuaris d’autobusos urbans, els ajuntaments dels quals se sumen a la mesura.

Dels 204.524 Abonaments Temporals Joves Gratuïts, 165.000 han sigut distribuïts per Metrovalencia, 12.524 per TRAM de Castelló i 27.000 des de TRAM d’Alacant.

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha destacat, en complir-se un mes des del llançament d’aquest abonament, el “molt bon acolliment” de la iniciativa per part dels joves de la Comunitat i ha agraït “l’esforç tècnic i humà realitzat per les entitats implicades per a arribar al nombre més gran possible de persones”.

Els abonaments ja distribuïts han permés realitzar més d’1,5 milions de desplaçaments. Segons les estimacions realitzades per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), els usuaris de fins a 30 anys que viatgen de manera gratuïta ja suposen més d’un 32% dels desplaçaments. Al seu torn, gràcies a aquest nou abonament, s’ha aconseguit incrementar l’ús dels serveis de transport en un 5%.

Aquesta iniciativa, a la qual encara es poden anar sumant més joves, té com a finalitat ajudar a una part de la població que depén molt del transport públic en el seu dia a dia, per la qual cosa permet reduir de manera efectiva les despeses de moltes famílies”, ha assenyalat Torró.

A més, és important recordar que el transport gratuït per a joves es complementa amb totes les polítiques d’estalvi en el transport impulsades per la Generalitat, com els nous títols SUMA, la reducció de zones del TRAM, els diumenges gratuïts i el descompte del 30% que es prolongarà durant l’any 2023, mesures que ens converteixen en el transport públic més econòmic d’Espanya i que tenen una afecció directa en tota la població”, ha assenyalat la consellera.

Distribució d’abonaments

Per a fer front a la demanda d’aquests títols, FGV ha reforçat la dotació de personal en les seues estacions per a agilitzar la distribució dels nous abonaments que, en el cas de València, també serveixen per a altres serveis de transport com a EMT i Metrobús. El lliurament s’està realitzant de manera àgil, gràcies també al sistema de cita prèvia disponible per a tots els usuaris.

Per a facilitar la recollida de l’Abonament Jove, per part d’FGV, s’han habilitat diferents estacions en Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

A València, de dilluns a divendres, estan oberts els següents punts: Centre d’Atenció del Client (CAC) de Benimaclet; Albereda; Àngel Guimerà (eixida a carrer Palleter); Benimàmet; Burjassot-Godella; Campanar; Facultats-Manuel Broseta (taquilla secundària); Marítim; Mislata (taquilla secundària); Montcada-Alfara; Paiporta; Paterna; Salt de l’Aigua; Torrent Avinguda i Xàtiva (taquilla secundària, eixida a l’institut I.E.S. Lluís Vives). I cada dia de dilluns a diumenge en l’Espai del Client d’Alacant.

A Alacant, de dilluns a divendres, també es poden recollir aquests abonaments en el Punt del Client d’Estels; El Campello; Dénia; Mercat; Benidorm i Gata de Gorgos.

TRAM de Castelló distribueix aquests abonaments des de la seua oficina situada al carrer Carcaixent, 1 de la ciutat de Castelló.

Les webs de Metrovalencia i de TRAM d’Alacant ofereixen un accés exclusiu per a la sol·licitud de cita prèvia amb un model similar al seguit en l’obtenció del Bo Viatge de la Generalitat, pel qual s’obté torn per a, a una hora determinada i un dia determinat, sol·licitar la cita prèvia que posteriorment permetrà establir la data per a concretar la recollida de l’abonament en l’estació seleccionada.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.