La Generalitat ha distribuït més de 200.000 abonaments de transport gratuïts des del seu llançament

La Generalitat ha distribuït en un mes més de 200.000 abonaments de transport gratuït per a joves de fins a 30 anys des del seu llançament el passat 9 d’octubre.

Aquest títol estarà en vigor fins al pròxim 15 de gener de 2023 i permet viatjar en Metrobús, Metrovalencia, TRAM de Castelló, TRAM d’Alacant i EMT. A més, també es poden beneficiar d’aquesta mesura els usuaris d’autobusos urbans, els ajuntaments dels quals se sumen a la mesura.

Dels 204.524 Abonaments Temporals Joves Gratuïts, 165.000 han sigut distribuïts per Metrovalencia, 12.524 per TRAM de Castelló i 27.000 des de TRAM d’Alacant.

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha destacat, en complir-se un mes des del llançament d’aquest abonament, el “molt bon acolliment” de la iniciativa per part dels joves de la Comunitat i ha agraït “l’esforç tècnic i humà realitzat per les entitats implicades per a arribar al nombre més gran possible de persones”.

Els abonaments ja distribuïts han permés realitzar més d’1,5 milions de desplaçaments. Segons les estimacions realitzades per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), els usuaris de fins a 30 anys que viatgen de manera gratuïta ja suposen més d’un 32% dels desplaçaments. Al seu torn, gràcies a aquest nou abonament, s’ha aconseguit incrementar l’ús dels serveis de transport en un 5%.

Aquesta iniciativa, a la qual encara es poden anar sumant més joves, té com a finalitat ajudar a una part de la població que depén molt del transport públic en el seu dia a dia, per la qual cosa permet reduir de manera efectiva les despeses de moltes famílies”, ha assenyalat Torró.

A més, és important recordar que el transport gratuït per a joves es complementa amb totes les polítiques d’estalvi en el transport impulsades per la Generalitat, com els nous títols SUMA, la reducció de zones del TRAM, els diumenges gratuïts i el descompte del 30% que es prolongarà durant l’any 2023, mesures que ens converteixen en el transport públic més econòmic d’Espanya i que tenen una afecció directa en tota la població”, ha assenyalat la consellera.

Distribució d’abonaments

Per a fer front a la demanda d’aquests títols, FGV ha reforçat la dotació de personal en les seues estacions per a agilitzar la distribució dels nous abonaments que, en el cas de València, també serveixen per a altres serveis de transport com a EMT i Metrobús. El lliurament s’està realitzant de manera àgil, gràcies també al sistema de cita prèvia disponible per a tots els usuaris.

Per a facilitar la recollida de l’Abonament Jove, per part d’FGV, s’han habilitat diferents estacions en Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

A València, de dilluns a divendres, estan oberts els següents punts: Centre d’Atenció del Client (CAC) de Benimaclet; Albereda; Àngel Guimerà (eixida a carrer Palleter); Benimàmet; Burjassot-Godella; Campanar; Facultats-Manuel Broseta (taquilla secundària); Marítim; Mislata (taquilla secundària); Montcada-Alfara; Paiporta; Paterna; Salt de l’Aigua; Torrent Avinguda i Xàtiva (taquilla secundària, eixida a l’institut I.E.S. Lluís Vives). I cada dia de dilluns a diumenge en l’Espai del Client d’Alacant.

A Alacant, de dilluns a divendres, també es poden recollir aquests abonaments en el Punt del Client d’Estels; El Campello; Dénia; Mercat; Benidorm i Gata de Gorgos.

TRAM de Castelló distribueix aquests abonaments des de la seua oficina situada al carrer Carcaixent, 1 de la ciutat de Castelló.

Les webs de Metrovalencia i de TRAM d’Alacant ofereixen un accés exclusiu per a la sol·licitud de cita prèvia amb un model similar al seguit en l’obtenció del Bo Viatge de la Generalitat, pel qual s’obté torn per a, a una hora determinada i un dia determinat, sol·licitar la cita prèvia que posteriorment permetrà establir la data per a concretar la recollida de l’abonament en l’estació seleccionada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.

L’Oviedo repetix triomf davant el València (1-0) i s’agarra a la permanència

Un gol de David Costas va donar al Real Oviedo el seu quart triomf del curs davant un València sense resposta. Els blaus ja estan a cinc punts de la permanència.

Oviedo 1-0 València: Costas decidix i l’equip continua viu

El Real Oviedo va véncer 1-0 al València amb un gol de David Costas en un córner i per fi va tancar un partit després d'avançar-se. Va sumar el seu quart triomf del curs i es queda a cinc punts de la permanència.

Carvajal, Fran García i Camavinga, les novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx tres canvis per a rebre a l'Elx: Carvajal i Fran García en els laterals i Camavinga en la medul·lar. L'equip arriba amb deu absències.

Oviedo s’imposa 1-0 a un València sense mordent

L'Oviedo, malgrat la seua condició de cuera, va firmar la seua quarta victòria de lliga en superar 1-0 al València en el Carlos Tartiere. David Costas va decidir i el VAR va anul·lar el 2-0 en el 77.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze del Reial Madrid davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en la medul·lar per a rebre a l'Elx. L'equip ajusta peces amb deu baixes.

Avís groc per vent de fins a 80 km/h a l’interior de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vent del nord amb ratxes de fins a 80 km/h a Castelló. L'episodi s'estén per trams i afecta també a València i Alacant.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en el centre. Amb deu baixes, reserva a Alexander-Arnold i a Arda Güler i manté a Thiago Pitarch.