15.5 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

La Generalitat eleva a 155 la xifra de morts per la DANA

El cinquè balanç de víctimes mortals pel pas de la DANA per la província de València deixa 155 víctimes mortals, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana.

Des d’última hora d’este dimarts es va activar el Procediment de Múltiples Víctimes, que està fent els balanços facilitats a través de la informació rebuda dels diferents cossos i forces de seguretat i emergències, segons ha detallat el CECOPI.

En este moment, i de manera provisional, la xifra de víctimes mortals puja a 155 persones. Les autoritats continuen el procés d’aixecament i d’identificació de les víctimes.

L’Institut de Medicina Legal de València ha activat nou equips forenses perquè es desplacen als llocs afectats per la DANA que ha fuetejat la província en les últimes hores a fi de realitzar els aixecaments dels cadàvers i fer les ressenyes pertinents.

Els jutges de guàrdia dels partits judicials afectats estan delegant estos tràmits als especialistes i les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia a la Comunitat Valenciana.

Este procés és el que té en estos moments la “màxima prioritat”. Una vegada recuperats i, realitzats els alçaments de les restes mortals, estes seran remesos a la Ciutat de la Justícia de València, on s’ha buidat i posat a disposició un soterrani complet de l’aparcament per a la recepció, com a pas previ a la pràctica de les corresponents autòpsies i els treballs encaminats a la identificació de les víctimes.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.

Transports ha executat 5.580 milions en el Corredor Mediterrani des de 2018

Transports ha executat 5.580 milions en el Corredor Mediterrani des de 2018, amb 8.381 milions licitats i més de 6.600 adjudicats. Més de 800 km estan en obres i 2026 fixa fites a Barcelona com La Llagosta i el tram Martorell-Castellbisbal

Corberán destaca el bon joc del Cèltic i reivindica arguments del València per a guanyar en Balaídos

El tècnic del València va subratllar el nivell del Cèltic i va defendre que el seu equip té pla, mentalitat i recursos per a competir i buscar la victòria en Balaídos. Després de l'aturada, va valorar el compromís del grup i el treball individual per a començar l'any millorant els resultats.

L’Executiva del PSPV es reunix el 8 de gener a Paiporta per a fer costat als municipis de la DANA

L'Executiva del PSPV celebrarà el 8 de gener la seua reunió a Paiporta, zona zero de la DANA, per a recolzar als municipis afectats. El partit reivindica les ajudes estatals i critica la inacció de la Generalitat.

Compromís denuncia una pujada encoberta d’impostos a València en arrancar 2026

Compromís ha denunciat que l'arrancada de 2026 arriba amb una pujada encoberta d'impostos a València. Assenyala l'impacte conjunt de Tamer, la nova taxa d'escombraries i la tarifa d'inversions de Emivasa.