La Generalitat destina tres milions d’euros per al foment d’activitats d’interés sociocultural i econòmic

La Generalitat destina tres milions d’euros per al foment i la realització d’activitats i esdeveniments d’interés públic sociocultural o econòmic i aprova el decret pel qual s’establixen les bases reguladores i la convocatòria per a la concessió d’estes ajudes econòmiques.

Entre les activitats subvencionables està la realització de congressos, fires, esdeveniments, concursos, jornades, debats, tallers, competicions, conferències i exposicions, espectacles esportius, de música, teatre, dansa o moda, la celebració de la qual s’alinee amb les polítiques públiques de la Generalitat, contribuïsca a dinamitzar l’activitat econòmica en sectors vinculats a la tecnologia, la innovació, la cultura, l’esport i tinga un impacte positiu per a la Comunitat Valenciana.

Podran ser beneficiàries d’estes ajudes les persones jurídiques, institucions i entitats que hagen realitzat activitats entre l’1 de gener i el 31 desembre de 2024, i els pagaments del qual hagen sigut relacionats, quantificats i satisfets amb anterioritat a la finalització del termini de justificació.

El termini de presentació de sol·licituds començarà el 13 d’agost i finalitzarà a les 15.00 hores del 30 de setembre de 2024.

Podran ser justificats com a gasto la contractació del personal per a l’activitat, arrendament de servicis professionals, lloguers de locals (exclòs el lloguer de la seu social de l’entitat beneficiària), instal·lacions i servicis tècnics, gastos lligats a la publicitat i difusió de les activitats i esdeveniments objecte de l’ajuda, contractació d’assegurances obligatòries i trofeus o premis atorgats.

En cap cas seran gastos subvencionables les inversions o gastos de capital, ni els impostos i tributs lligats a l’activitat, ni els interessos deutors dels comptes bancaris, interessos, recàrrecs i sancions administratives o penals i els gastos de procediments judicials. No serà subvencionable l’IVA satisfet per l’adquisició de béns o servicis i, en general, qualsevol impost pagat pel beneficiari.

L’import màxim d’estes ajudes no podrà ser de tal quantia que supere el 60% del cost total de l’activitat. Este percentatge podria ampliar-se fins al 75% si la Presidència de la Generalitat concorre amb entitats del sector públic de la Generalitat al finançament de l’esdeveniment.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.