La Generalitat se suma la celebració de la Setmana Europea de la Mobilitat

El tema escollit per la Comissió Europea per a la campanya d’este any és “Eficiència energètica” i el lema per a este i els pròxims anys és “Combina i mou-te” (Mix and move! en anglés) i pretén encoratjar la població perquè combine diferents maneres de desplaçament sostenible a l’hora d’arribar a les seues destinacions, afavorint així la intermodalitat de mitjans de transport.

22 de setembre, transport públic gratuït

Amb motiu d’este esdeveniment la Generalitat ha previst diferents iniciatives i propostes que conclouran el dia 22 de setembre, amb el Dia sense cotxe, quan s’oferirà, gràcies a la iniciativa Hui descansa el cotxe, transport gratuït als serveis de Metrovalència, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló i Metrobus.

L’objectiu de la Generalitat és promoure hàbits de mobilitat per a tota la societat i recordar que el transport públic és un mitjà totalment segur a l’hora de facilitar els desplaçaments urbans i interurbans.

La finalitat és assolir una mobilitat equilibrada que siga funcional, segura, universal i saludable. Gràcies a la mobilitat, la ciutadania progressa, per la qual cosa la mobilitat és un factor de progrés.

Més avantatges per utilitzar el transport públic

Dins d’estes iniciatives, la Generalitat manté en vigor els principals avantatges que ofereix per afavorir l’ús dels serveis de transport públic autonòmic. La reducció del 50% en el preu dels abonaments i títols multiviatge es mantindrà en vigor fins al 31 de gener de 2024 i la gratuïtat per a joves menors de fins a 31 anys continuarà sent vàlida fins al 31 de desembre.

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Política Territorial, Salomé Pradas, ha assenyalat que estes mesures pretenen “pal·liar la difícil situació econòmica i social que travessa Espanya i que, en particular, afecta durament a la nostra Comunitat”.

Com a exemple, ha recordat que ens enfrontem a una “inflació disparada”, la qual cosa “repercuteix directament en el cost de la vida de milions de valencians i, alhora, en la renda disponible de les famílies”.

“Estes mesures suposen una invitació a tota la societat valenciana que coneguen els avanços en el transport públic i adopten un patró de mobilitat més sostenible i equilibrat”, ha conclòs.

Estes actuacions sobre la política tarifària dels transports públics de titularitat autonòmica s’apliquen tant als serveis de transport públic gestionats directament per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, entre els quals hi ha les línies interurbanes i el sistema TRAM de Castelló, com els gestionats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) i per l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), ens per als quals ja s’han dictat les resolucions corresponents.

El cost estimat de l’adopció de les dos mesures contemplades als decrets llei, és a dir, les destinades a la reducció del preu i la gratuïtat en els transports gestionats directament per la Conselleria seran de prop de 7,2 milions d’euros.

Actes de la Setmana Europea de la Mobilitat

Entre altres iniciatives el dimecres 20 de setembre se celebra la Jornada Valenciana per la Mobilitat 2023, acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat que arranca amb una conferència i segueix amb el lliurament de premis SEMcv2023, a les iniciatives que més han destacat l’últim any en esta matèria.

Dijous se celebra el seminari sobre “Transport públic a la Demanda (TAD): present i futur”. Al saló d’actes de l’Escola d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de la Universitat Politècnica de València hi ha experts regionals, nacionals i internacionals en la matèria, per debatre els problemes i les oportunitats d’esta nova forma de concebre la mobilitat en zones de feble trànsit i en entorns urbans/metropolitans de baixa densitat de població.

Aquella mateixa vesprada s’ha organitzat un recital per a la mobilitat sostenible i s’ha convocat el lliurament de premis de la iniciativa educativa “Hui Descansa el Cotxe (HDC) 2022-23”. És el colofó ​​al conjunt d´activitats de difusió de la mobilitat sostenible que s’ha realitzat durant l’any amb professors, estudiants de primària i les seues famílies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.