16.9 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

La Generalitat se suma la celebració de la Setmana Europea de la Mobilitat

El tema escollit per la Comissió Europea per a la campanya d’este any és “Eficiència energètica” i el lema per a este i els pròxims anys és “Combina i mou-te” (Mix and move! en anglés) i pretén encoratjar la població perquè combine diferents maneres de desplaçament sostenible a l’hora d’arribar a les seues destinacions, afavorint així la intermodalitat de mitjans de transport.

22 de setembre, transport públic gratuït

Amb motiu d’este esdeveniment la Generalitat ha previst diferents iniciatives i propostes que conclouran el dia 22 de setembre, amb el Dia sense cotxe, quan s’oferirà, gràcies a la iniciativa Hui descansa el cotxe, transport gratuït als serveis de Metrovalència, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló i Metrobus.

L’objectiu de la Generalitat és promoure hàbits de mobilitat per a tota la societat i recordar que el transport públic és un mitjà totalment segur a l’hora de facilitar els desplaçaments urbans i interurbans.

La finalitat és assolir una mobilitat equilibrada que siga funcional, segura, universal i saludable. Gràcies a la mobilitat, la ciutadania progressa, per la qual cosa la mobilitat és un factor de progrés.

Més avantatges per utilitzar el transport públic

Dins d’estes iniciatives, la Generalitat manté en vigor els principals avantatges que ofereix per afavorir l’ús dels serveis de transport públic autonòmic. La reducció del 50% en el preu dels abonaments i títols multiviatge es mantindrà en vigor fins al 31 de gener de 2024 i la gratuïtat per a joves menors de fins a 31 anys continuarà sent vàlida fins al 31 de desembre.

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Política Territorial, Salomé Pradas, ha assenyalat que estes mesures pretenen “pal·liar la difícil situació econòmica i social que travessa Espanya i que, en particular, afecta durament a la nostra Comunitat”.

Com a exemple, ha recordat que ens enfrontem a una “inflació disparada”, la qual cosa “repercuteix directament en el cost de la vida de milions de valencians i, alhora, en la renda disponible de les famílies”.

“Estes mesures suposen una invitació a tota la societat valenciana que coneguen els avanços en el transport públic i adopten un patró de mobilitat més sostenible i equilibrat”, ha conclòs.

Estes actuacions sobre la política tarifària dels transports públics de titularitat autonòmica s’apliquen tant als serveis de transport públic gestionats directament per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, entre els quals hi ha les línies interurbanes i el sistema TRAM de Castelló, com els gestionats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) i per l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), ens per als quals ja s’han dictat les resolucions corresponents.

El cost estimat de l’adopció de les dos mesures contemplades als decrets llei, és a dir, les destinades a la reducció del preu i la gratuïtat en els transports gestionats directament per la Conselleria seran de prop de 7,2 milions d’euros.

Actes de la Setmana Europea de la Mobilitat

Entre altres iniciatives el dimecres 20 de setembre se celebra la Jornada Valenciana per la Mobilitat 2023, acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat que arranca amb una conferència i segueix amb el lliurament de premis SEMcv2023, a les iniciatives que més han destacat l’últim any en esta matèria.

Dijous se celebra el seminari sobre “Transport públic a la Demanda (TAD): present i futur”. Al saló d’actes de l’Escola d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de la Universitat Politècnica de València hi ha experts regionals, nacionals i internacionals en la matèria, per debatre els problemes i les oportunitats d’esta nova forma de concebre la mobilitat en zones de feble trànsit i en entorns urbans/metropolitans de baixa densitat de població.

Aquella mateixa vesprada s’ha organitzat un recital per a la mobilitat sostenible i s’ha convocat el lliurament de premis de la iniciativa educativa “Hui Descansa el Cotxe (HDC) 2022-23”. És el colofó ​​al conjunt d´activitats de difusió de la mobilitat sostenible que s’ha realitzat durant l’any amb professors, estudiants de primària i les seues famílies.

Últimes notícies

Morant defén que el PSOE ha reaccionat de manera immediata davant els casos d’assetjament

Diana Morant ha assegurat que no es pot demanar més al PSOE davant les denúncies d'assetjament, subratllant mesures en hores i suport a les víctimes. També ha reclamat explicacions a Vox i ha donat per resolta una querella contra Leire Díez.

Kindelán urgix a simplificar la regulació financera per a impulsar el creixement a Europa

La presidenta de la AEB ha reclamat una simplificació reguladora urgent per a reforçar el creixement i la competitivitat d'Europa. CECA i UNACC han demanat un marc més proporcionat i basat en principis, mentres el sector avança en inclusió i digitalització.

La Generalitat retira 18.304 vivendes turístiques del registre en 2025 i activa noves revisions

La Comunitat Valenciana ha donat de baixa 18.304 VUT en 2025 per incomplir el decret llei 9/2024, amb faltes com la referència cadastral o el NIF. Turisme prepara dos fases per a revisar 11.029 ICUS i depurar 3.394 referències duplicades.

El TSJ valencià ha denegat les cautelarísimas contra els servicis mínims de la vaga de metges

El Tribunal Superior de Justícia valencià ha rebutjat la petició de CESM per a suspendre o reduir els servicis mínims durant la vaga de metges. La decisió manté vigent la resolució de la Generalitat mentres s'estudia el fons del recurs.

La jutgessa de la DANA rebutja anul·lar actuacions des de setembre i nega repetir declaracions

La instructora manté vàlides les diligències practicades des del 4 de setembre i descarta retrotraure la investigació. Ordena a més dos noves diligències.

Morant celebra la suspensió de Ábalos com a diputat: ‘Al PSOE no el representa un puter’

Diana Morant ha aplaudit la suspensió de José Luis Ábalos com a diputat per València i ha defés que l'escó ha de representar als votants socialistes. També ha demanat que la Justícia seguisca el seu curs i ha subratllat que al PSOE no el representa un 'puter'.

El cap de gabinet de Mazón es va quedar ‘tirat’ a Carlet després d’anar a un tema del PP el 29-O

La causa judicial per la DANA incorpora missatges que mostren que José Manuel Cuenca va quedar encallat prop de Carlet després d'un assumpte del PP i que es va començar a cancel·lar l'agenda.

Morant lamenta que Pérez Llorca continue abrigallant a Mazón i l’acusa de blanquejar la seua gestió de la dana

Diana Morant ha criticat que Juanfran Pérez Llorca continue protegint a Carlos Mazón i ha denunciat vetos i fallades en la gestió de la dana. Ha demanat acceptar la condonació de 11.000 milions i el pla de vivenda del Govern.