14.8 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

La Generalitat se suma la celebració de la Setmana Europea de la Mobilitat

El tema escollit per la Comissió Europea per a la campanya d’este any és “Eficiència energètica” i el lema per a este i els pròxims anys és “Combina i mou-te” (Mix and move! en anglés) i pretén encoratjar la població perquè combine diferents maneres de desplaçament sostenible a l’hora d’arribar a les seues destinacions, afavorint així la intermodalitat de mitjans de transport.

22 de setembre, transport públic gratuït

Amb motiu d’este esdeveniment la Generalitat ha previst diferents iniciatives i propostes que conclouran el dia 22 de setembre, amb el Dia sense cotxe, quan s’oferirà, gràcies a la iniciativa Hui descansa el cotxe, transport gratuït als serveis de Metrovalència, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló i Metrobus.

L’objectiu de la Generalitat és promoure hàbits de mobilitat per a tota la societat i recordar que el transport públic és un mitjà totalment segur a l’hora de facilitar els desplaçaments urbans i interurbans.

La finalitat és assolir una mobilitat equilibrada que siga funcional, segura, universal i saludable. Gràcies a la mobilitat, la ciutadania progressa, per la qual cosa la mobilitat és un factor de progrés.

Més avantatges per utilitzar el transport públic

Dins d’estes iniciatives, la Generalitat manté en vigor els principals avantatges que ofereix per afavorir l’ús dels serveis de transport públic autonòmic. La reducció del 50% en el preu dels abonaments i títols multiviatge es mantindrà en vigor fins al 31 de gener de 2024 i la gratuïtat per a joves menors de fins a 31 anys continuarà sent vàlida fins al 31 de desembre.

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Política Territorial, Salomé Pradas, ha assenyalat que estes mesures pretenen “pal·liar la difícil situació econòmica i social que travessa Espanya i que, en particular, afecta durament a la nostra Comunitat”.

Com a exemple, ha recordat que ens enfrontem a una “inflació disparada”, la qual cosa “repercuteix directament en el cost de la vida de milions de valencians i, alhora, en la renda disponible de les famílies”.

“Estes mesures suposen una invitació a tota la societat valenciana que coneguen els avanços en el transport públic i adopten un patró de mobilitat més sostenible i equilibrat”, ha conclòs.

Estes actuacions sobre la política tarifària dels transports públics de titularitat autonòmica s’apliquen tant als serveis de transport públic gestionats directament per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, entre els quals hi ha les línies interurbanes i el sistema TRAM de Castelló, com els gestionats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) i per l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), ens per als quals ja s’han dictat les resolucions corresponents.

El cost estimat de l’adopció de les dos mesures contemplades als decrets llei, és a dir, les destinades a la reducció del preu i la gratuïtat en els transports gestionats directament per la Conselleria seran de prop de 7,2 milions d’euros.

Actes de la Setmana Europea de la Mobilitat

Entre altres iniciatives el dimecres 20 de setembre se celebra la Jornada Valenciana per la Mobilitat 2023, acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat que arranca amb una conferència i segueix amb el lliurament de premis SEMcv2023, a les iniciatives que més han destacat l’últim any en esta matèria.

Dijous se celebra el seminari sobre “Transport públic a la Demanda (TAD): present i futur”. Al saló d’actes de l’Escola d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de la Universitat Politècnica de València hi ha experts regionals, nacionals i internacionals en la matèria, per debatre els problemes i les oportunitats d’esta nova forma de concebre la mobilitat en zones de feble trànsit i en entorns urbans/metropolitans de baixa densitat de població.

Aquella mateixa vesprada s’ha organitzat un recital per a la mobilitat sostenible i s’ha convocat el lliurament de premis de la iniciativa educativa “Hui Descansa el Cotxe (HDC) 2022-23”. És el colofó ​​al conjunt d´activitats de difusió de la mobilitat sostenible que s’ha realitzat durant l’any amb professors, estudiants de primària i les seues famílies.

Últimes notícies

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.

València Basket busca prolongar la seua ratxa en la pista de l’Estudiants

El conjunt taronja visita a Estudiants en la jornada 17 per a estirar una ratxa de cinc victòries, impulsat pel seu bon moment en Eurolliga i la volta de peces clau.

Un Llevant Femení reforçat vol aprofitar el cansament del Reial Madrid

El Llevant Femení arriba animat pel seu primer triomf del curs i rep al Reial Madrid, segon en la taula, amb la idea d'explotar el seu menor descans. El dol es juga el dissabte a les 12.00 a Buñol.

La Generalitat valenciana titlla de xerrameca el finançament autonòmic fins que hi haja un text en el Congrés

El Consell ha sostingut que la proposta del Govern central és només un anunci fins que es registre un projecte de llei en el Congrés. Reclama un fons d'anivellament i més recursos per a servicis essencials.