La Generalitat se suma la celebració de la Setmana Europea de la Mobilitat

El tema escollit per la Comissió Europea per a la campanya d’este any és “Eficiència energètica” i el lema per a este i els pròxims anys és “Combina i mou-te” (Mix and move! en anglés) i pretén encoratjar la població perquè combine diferents maneres de desplaçament sostenible a l’hora d’arribar a les seues destinacions, afavorint així la intermodalitat de mitjans de transport.

22 de setembre, transport públic gratuït

Amb motiu d’este esdeveniment la Generalitat ha previst diferents iniciatives i propostes que conclouran el dia 22 de setembre, amb el Dia sense cotxe, quan s’oferirà, gràcies a la iniciativa Hui descansa el cotxe, transport gratuït als serveis de Metrovalència, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló i Metrobus.

L’objectiu de la Generalitat és promoure hàbits de mobilitat per a tota la societat i recordar que el transport públic és un mitjà totalment segur a l’hora de facilitar els desplaçaments urbans i interurbans.

La finalitat és assolir una mobilitat equilibrada que siga funcional, segura, universal i saludable. Gràcies a la mobilitat, la ciutadania progressa, per la qual cosa la mobilitat és un factor de progrés.

Més avantatges per utilitzar el transport públic

Dins d’estes iniciatives, la Generalitat manté en vigor els principals avantatges que ofereix per afavorir l’ús dels serveis de transport públic autonòmic. La reducció del 50% en el preu dels abonaments i títols multiviatge es mantindrà en vigor fins al 31 de gener de 2024 i la gratuïtat per a joves menors de fins a 31 anys continuarà sent vàlida fins al 31 de desembre.

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Política Territorial, Salomé Pradas, ha assenyalat que estes mesures pretenen “pal·liar la difícil situació econòmica i social que travessa Espanya i que, en particular, afecta durament a la nostra Comunitat”.

Com a exemple, ha recordat que ens enfrontem a una “inflació disparada”, la qual cosa “repercuteix directament en el cost de la vida de milions de valencians i, alhora, en la renda disponible de les famílies”.

“Estes mesures suposen una invitació a tota la societat valenciana que coneguen els avanços en el transport públic i adopten un patró de mobilitat més sostenible i equilibrat”, ha conclòs.

Estes actuacions sobre la política tarifària dels transports públics de titularitat autonòmica s’apliquen tant als serveis de transport públic gestionats directament per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, entre els quals hi ha les línies interurbanes i el sistema TRAM de Castelló, com els gestionats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) i per l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), ens per als quals ja s’han dictat les resolucions corresponents.

El cost estimat de l’adopció de les dos mesures contemplades als decrets llei, és a dir, les destinades a la reducció del preu i la gratuïtat en els transports gestionats directament per la Conselleria seran de prop de 7,2 milions d’euros.

Actes de la Setmana Europea de la Mobilitat

Entre altres iniciatives el dimecres 20 de setembre se celebra la Jornada Valenciana per la Mobilitat 2023, acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat que arranca amb una conferència i segueix amb el lliurament de premis SEMcv2023, a les iniciatives que més han destacat l’últim any en esta matèria.

Dijous se celebra el seminari sobre “Transport públic a la Demanda (TAD): present i futur”. Al saló d’actes de l’Escola d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de la Universitat Politècnica de València hi ha experts regionals, nacionals i internacionals en la matèria, per debatre els problemes i les oportunitats d’esta nova forma de concebre la mobilitat en zones de feble trànsit i en entorns urbans/metropolitans de baixa densitat de població.

Aquella mateixa vesprada s’ha organitzat un recital per a la mobilitat sostenible i s’ha convocat el lliurament de premis de la iniciativa educativa “Hui Descansa el Cotxe (HDC) 2022-23”. És el colofó ​​al conjunt d´activitats de difusió de la mobilitat sostenible que s’ha realitzat durant l’any amb professors, estudiants de primària i les seues famílies.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.