La Generalitat se suma la celebració de la Setmana Europea de la Mobilitat

El tema escollit per la Comissió Europea per a la campanya d’este any és “Eficiència energètica” i el lema per a este i els pròxims anys és “Combina i mou-te” (Mix and move! en anglés) i pretén encoratjar la població perquè combine diferents maneres de desplaçament sostenible a l’hora d’arribar a les seues destinacions, afavorint així la intermodalitat de mitjans de transport.

22 de setembre, transport públic gratuït

Amb motiu d’este esdeveniment la Generalitat ha previst diferents iniciatives i propostes que conclouran el dia 22 de setembre, amb el Dia sense cotxe, quan s’oferirà, gràcies a la iniciativa Hui descansa el cotxe, transport gratuït als serveis de Metrovalència, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló i Metrobus.

L’objectiu de la Generalitat és promoure hàbits de mobilitat per a tota la societat i recordar que el transport públic és un mitjà totalment segur a l’hora de facilitar els desplaçaments urbans i interurbans.

La finalitat és assolir una mobilitat equilibrada que siga funcional, segura, universal i saludable. Gràcies a la mobilitat, la ciutadania progressa, per la qual cosa la mobilitat és un factor de progrés.

Més avantatges per utilitzar el transport públic

Dins d’estes iniciatives, la Generalitat manté en vigor els principals avantatges que ofereix per afavorir l’ús dels serveis de transport públic autonòmic. La reducció del 50% en el preu dels abonaments i títols multiviatge es mantindrà en vigor fins al 31 de gener de 2024 i la gratuïtat per a joves menors de fins a 31 anys continuarà sent vàlida fins al 31 de desembre.

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Política Territorial, Salomé Pradas, ha assenyalat que estes mesures pretenen “pal·liar la difícil situació econòmica i social que travessa Espanya i que, en particular, afecta durament a la nostra Comunitat”.

Com a exemple, ha recordat que ens enfrontem a una “inflació disparada”, la qual cosa “repercuteix directament en el cost de la vida de milions de valencians i, alhora, en la renda disponible de les famílies”.

“Estes mesures suposen una invitació a tota la societat valenciana que coneguen els avanços en el transport públic i adopten un patró de mobilitat més sostenible i equilibrat”, ha conclòs.

Estes actuacions sobre la política tarifària dels transports públics de titularitat autonòmica s’apliquen tant als serveis de transport públic gestionats directament per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, entre els quals hi ha les línies interurbanes i el sistema TRAM de Castelló, com els gestionats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) i per l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), ens per als quals ja s’han dictat les resolucions corresponents.

El cost estimat de l’adopció de les dos mesures contemplades als decrets llei, és a dir, les destinades a la reducció del preu i la gratuïtat en els transports gestionats directament per la Conselleria seran de prop de 7,2 milions d’euros.

Actes de la Setmana Europea de la Mobilitat

Entre altres iniciatives el dimecres 20 de setembre se celebra la Jornada Valenciana per la Mobilitat 2023, acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat que arranca amb una conferència i segueix amb el lliurament de premis SEMcv2023, a les iniciatives que més han destacat l’últim any en esta matèria.

Dijous se celebra el seminari sobre “Transport públic a la Demanda (TAD): present i futur”. Al saló d’actes de l’Escola d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de la Universitat Politècnica de València hi ha experts regionals, nacionals i internacionals en la matèria, per debatre els problemes i les oportunitats d’esta nova forma de concebre la mobilitat en zones de feble trànsit i en entorns urbans/metropolitans de baixa densitat de població.

Aquella mateixa vesprada s’ha organitzat un recital per a la mobilitat sostenible i s’ha convocat el lliurament de premis de la iniciativa educativa “Hui Descansa el Cotxe (HDC) 2022-23”. És el colofó ​​al conjunt d´activitats de difusió de la mobilitat sostenible que s’ha realitzat durant l’any amb professors, estudiants de primària i les seues famílies.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.