12.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

La Generalitat ofereix fins a final d’any transport gratuït als menors de 30 anys

La Generalitat ofereix servei gratuït en els transports de la seua competència als joves de fins a 30 anys, des del 9 d’octubre i fins al 15 de gener de 2023. Aquesta targeta es pot utilitzar en els serveis de transport de Metrovalencia, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló, Metrobús i EMT.

La Generalitat també finança el 50% del transport urbà gratuït dels menors de 30 anys en aquells ajuntaments que se sumen a aquesta actuació de lluita contra la inflació.

Aquesta mesura complementa totes les iniciatives d’estalvi en el transport públic posades en marxa per la Generalitat de manera pionera des que va començar l’any per a fomentar la mobilitat sostenible, alleujar les despeses dels i les ciutadanes i combatre els efectes de la inflació.

Al llarg d’enguany la Generalitat ha posat en marxa la targeta SUMA en l’àrea metropolitana de València amb descomptes de fins a un 55%; ha fet efectiva des de juny una simplificació del pla zonal del TRAM d’Alacant que ha permés reduir els preus fins a un 50%; ha facilitat el transport gratuït els diumenges de maig agost; i aplica un descompte addicional d’un 30% des del passat 1 de setembre i fins al 31 de desembre.

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha explicat que “la mesura anunciada pel President es dirigeix als joves i als menors per a ajudar a una part de la població que depén molt del transport públic en el seu dia a dia i alleujarà les butxaques de moltes famílies”.

A més, és important recordar que es complementa amb totes les polítiques d’estalvi en el transport impulsades per la Generalitat, el 50% aplicat amb SUMA, la reducció de zones del TRAM, el 30% addicional de descompte addicional, mesures que ens fan el transport públic més econòmic d’Espanya i que tenen una afecció directa en tota la població”, ha assenyalat la consellera.

Amb aquesta iniciativa la Generalitat té l’objectiu d’acostar a la població més jove al transport públic per a generar hàbits sostenibles i poder avançar en la lluita contra el canvi climàtic per a aconseguir ciutats més descarbonitzades.

Transport gratuït

L’Abonament Temporal Jove Gratuït és unipersonal, vàlid per a viatjar per les zones ABC de Metrovalencia i de MetroBús, sense límit de viatges, fins al 15 de gener de 2023. També és vàlid per a EMT, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló i autobusos urbans que se sumen a la iniciativa.

El títol es carrega en una targeta anònima de cartó, però és personal i intransferible atés que ha d’anar associada a un document d’identitat, DNI, NIE o passaport. El títol i el suport de cartó són gratuïts.

Tots els i les usuàries que vulguen viatjar gratis hauran de tindre aquesta nova targeta temporal, independentment que compten amb una altra mena d’abonament personalitzat. Per a sol·licitar la targeta tan sols serà necessari el DNI, amb el qual s’acreditarà l’edat del sol·licitant.

Com aconseguir-ho

Per a la seua obtenció fa falta posseir un document d’identitat en vigor i registrar-se en la pàgina web de Metrovalencia www.metrovalencia.es o TRAM d’Alacant www.tramalacant.es, amb un document d’identificació i una adreça de correu electrònic.

El tràmit de cita prèvia per a l’obtenció de l’Abonament Temporal Jove Gratuït facilita primerament un número de torn i una data de sol·licitud. A partir del dia 17 d’octubre estarà disponible en aquestes mateixes pàgines la inscripció a la cita prèvia per a obtindre el títol. En aquest segon pas se selecciona el centre o estació de recollida, el dia i l’hora de la cita presencial. Per a la recollida de l’Abonament Temporal Jove Gratuït cal presentar el document identificatiu i el resguard de la cita (impresa o digital).

En el cas dels i les castellonenques es podran acostar de manera presencial a l’oficina situada al carrer Carcaixent, 1.

Aquesta solució s’ha pres per part d’FGV en col·laboració amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i Comunicacions, on s’ha treballat per a respondre a la gran demanda que ha originat la posada en servei d’aquest abonament, del qual poden beneficiara més d’1,5 milions de persones en la Comunitat Valenciana.

Punts d’emissió a València

Laborables de dilluns a divendres en CAC Benimaclet; Albereda; Àngel Guimerà (eixida a carrer Palleter); Benimàmet; Burjassot-Godella; Campanar; Facultats – Manuel Broseta (taquilla secundària); Marítim; Mislata (taquilla secundària); Moncada-Alfara; Paiporta; Paterna; Salt de l’Aigua; Torrent Avinguda i Xàtiva (taquilla secundària, eixida a institut I.E.S. Lluís Vives). I tots els dies de dilluns a diumenge en l’Espai del Client d’Alacant.

Punts d’emissió a Alacant

Els dies laborables de dilluns a divendres es poden recollir en el Punt del Client d’Estels; El Campello Dénia; Estels; Mercat; Benidorm i Gata de Gorgos.

FGV ha previst també reforçar la dotació de personal en les seues estacions per a agilitar la distribució dels nous abonaments.

Últimes notícies

Febrer arranca estable en la Comunitat Valenciana amb el vent com a protagonista

La setmana comença amb cels que aniran buidant i ponent en augment. Es preveuen ratxes molt fortes a l'interior de València i la mar tendirà a agitar-se a la vesprada.

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.