La Generalitat ofereix fins a final d’any transport gratuït als menors de 30 anys

La Generalitat ofereix servei gratuït en els transports de la seua competència als joves de fins a 30 anys, des del 9 d’octubre i fins al 15 de gener de 2023. Aquesta targeta es pot utilitzar en els serveis de transport de Metrovalencia, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló, Metrobús i EMT.

La Generalitat també finança el 50% del transport urbà gratuït dels menors de 30 anys en aquells ajuntaments que se sumen a aquesta actuació de lluita contra la inflació.

Aquesta mesura complementa totes les iniciatives d’estalvi en el transport públic posades en marxa per la Generalitat de manera pionera des que va començar l’any per a fomentar la mobilitat sostenible, alleujar les despeses dels i les ciutadanes i combatre els efectes de la inflació.

Al llarg d’enguany la Generalitat ha posat en marxa la targeta SUMA en l’àrea metropolitana de València amb descomptes de fins a un 55%; ha fet efectiva des de juny una simplificació del pla zonal del TRAM d’Alacant que ha permés reduir els preus fins a un 50%; ha facilitat el transport gratuït els diumenges de maig agost; i aplica un descompte addicional d’un 30% des del passat 1 de setembre i fins al 31 de desembre.

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha explicat que “la mesura anunciada pel President es dirigeix als joves i als menors per a ajudar a una part de la població que depén molt del transport públic en el seu dia a dia i alleujarà les butxaques de moltes famílies”.

A més, és important recordar que es complementa amb totes les polítiques d’estalvi en el transport impulsades per la Generalitat, el 50% aplicat amb SUMA, la reducció de zones del TRAM, el 30% addicional de descompte addicional, mesures que ens fan el transport públic més econòmic d’Espanya i que tenen una afecció directa en tota la població”, ha assenyalat la consellera.

Amb aquesta iniciativa la Generalitat té l’objectiu d’acostar a la població més jove al transport públic per a generar hàbits sostenibles i poder avançar en la lluita contra el canvi climàtic per a aconseguir ciutats més descarbonitzades.

Transport gratuït

L’Abonament Temporal Jove Gratuït és unipersonal, vàlid per a viatjar per les zones ABC de Metrovalencia i de MetroBús, sense límit de viatges, fins al 15 de gener de 2023. També és vàlid per a EMT, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló i autobusos urbans que se sumen a la iniciativa.

El títol es carrega en una targeta anònima de cartó, però és personal i intransferible atés que ha d’anar associada a un document d’identitat, DNI, NIE o passaport. El títol i el suport de cartó són gratuïts.

Tots els i les usuàries que vulguen viatjar gratis hauran de tindre aquesta nova targeta temporal, independentment que compten amb una altra mena d’abonament personalitzat. Per a sol·licitar la targeta tan sols serà necessari el DNI, amb el qual s’acreditarà l’edat del sol·licitant.

Com aconseguir-ho

Per a la seua obtenció fa falta posseir un document d’identitat en vigor i registrar-se en la pàgina web de Metrovalencia www.metrovalencia.es o TRAM d’Alacant www.tramalacant.es, amb un document d’identificació i una adreça de correu electrònic.

El tràmit de cita prèvia per a l’obtenció de l’Abonament Temporal Jove Gratuït facilita primerament un número de torn i una data de sol·licitud. A partir del dia 17 d’octubre estarà disponible en aquestes mateixes pàgines la inscripció a la cita prèvia per a obtindre el títol. En aquest segon pas se selecciona el centre o estació de recollida, el dia i l’hora de la cita presencial. Per a la recollida de l’Abonament Temporal Jove Gratuït cal presentar el document identificatiu i el resguard de la cita (impresa o digital).

En el cas dels i les castellonenques es podran acostar de manera presencial a l’oficina situada al carrer Carcaixent, 1.

Aquesta solució s’ha pres per part d’FGV en col·laboració amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i Comunicacions, on s’ha treballat per a respondre a la gran demanda que ha originat la posada en servei d’aquest abonament, del qual poden beneficiara més d’1,5 milions de persones en la Comunitat Valenciana.

Punts d’emissió a València

Laborables de dilluns a divendres en CAC Benimaclet; Albereda; Àngel Guimerà (eixida a carrer Palleter); Benimàmet; Burjassot-Godella; Campanar; Facultats – Manuel Broseta (taquilla secundària); Marítim; Mislata (taquilla secundària); Moncada-Alfara; Paiporta; Paterna; Salt de l’Aigua; Torrent Avinguda i Xàtiva (taquilla secundària, eixida a institut I.E.S. Lluís Vives). I tots els dies de dilluns a diumenge en l’Espai del Client d’Alacant.

Punts d’emissió a Alacant

Els dies laborables de dilluns a divendres es poden recollir en el Punt del Client d’Estels; El Campello Dénia; Estels; Mercat; Benidorm i Gata de Gorgos.

FGV ha previst també reforçar la dotació de personal en les seues estacions per a agilitar la distribució dels nous abonaments.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.