12.1 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Govern i oposició recorden a les víctimes del 11M en el 20 aniversari dels atemptats

Membres del Govern i de l’oposició han commemorat aquest dilluns a les víctimes de l’atemptat jihadista perpetrat a Madrid un dia com hui fa 20 anys, deixant 192 víctimes mortals i més de 2.000 ferits després de l’explosió de deu motxilles carregades d’explosius en diferents punts de la línia de Rodalies de Madrid.

La primera autoritat de l’Executiu a pronunciar-se ha sigut la ministra de Transició Ecològica i Medi ambient, Teresa Ribera, que ha volgut transmetre en un missatge en la xarxa social X el seu “afecte i solidaritat” per a totes les víctimes d’aquell “terrible” 11 de març del 2004.

Li ha seguit el ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, que s’ha referit a l’aniversari manant un record per a les víctimes, per a tots els ferits i les seues famílies. “Hem de treballar pel que ells volen, per la justícia, per la veritat, per la seua dignitat, que és la nostra dignitat també i per la memòria“, ha subratllat.

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha reaccionat a l’aniversari subratllant que Espanya va patir el major atemptat terrorista de la seua història després d’entrar en un conflicte bèl·lic “pese el clam popular“. “I després, van venir les mentides“, ha asseverat.

En aquest mateixa línia s’ha expressat el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, també en X: “20 anys de la major tragèdia i de la major infàmia de la nostra democràcia. Res ha canviat. Tornarien a fer el mateix en les mateixes circumstàncies. De fet, segueixen fent-ho cada dia“.

Altres dirigents del PSOE també han enviat un missatge d’afecte a les víctimes, com el primer secretari del PSC, Salvador Illa, que ha remorat els atemptats jihadistes dient que “hui i sempre, la nostra memòria està amb totes les víctimes i les seues famílies“.

SUMAR RECORDA LA “RÀBIA”

La vicepresidenta segona del Govern, Yolanda Díaz, ha recordat la “ràbia” de la ciutadania en conèixer les “mentides” del PP sobre els atemptats jihadistes.

Hui, 11M, es compleixen 20 anys del major atemptat terrorista que ha patit el nostre país. Recorde la sensació de por, el silenci dels carrers, la ràbia en conèixer les mentides del PP i l’orgull d’una ciutadania que va estar a l’altura de les circumstàncies. No oblidem“, ha assenyalat Díaz a través del seu perfil en la xarxa social X.

Tant la ministra de Treball com el compte institucional de Sumar han publicat una imatge del ‘skyline’ de Madrid acompanyada del següent missatge: “No a la guerra. No a la mentida. No us oblidem“.

REPULSA Al TERRORISME DEL PP

Quant a l’oposició, el president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha recordat a les víctimes dels atemptats i ha reafirmat la seua repulsa al terrorisme “en totes les seues formes“.

El terrorisme és una infàmia que no pot caure en l’oblit. En el vintè aniversari del 11M volem reafirmar la nostra repulsa al terrorisme en totes les seues formes“, ha expressat el líder dels ‘populars’ en un missatge en la xarxa social X.

En la mateixa línia la secretària general del partit, Cuca Gamarra, ha expressat el seu “reconeixement” a les víctimes dels atacs i ha assenyalat que el terrorisme “no té cabuda en una societat democràtica“.

També la presidenta madrilenya, Isabel Díaz Ayuso, ha recordat a les víctimes del major atemptat de la història d’Espanya. “El poble de Madrid defensa la seua llibertat amb els seus carrers plens de vida, sense que res ni ningú li canvie a través del terror”, ha indicat a través de la xarxa social X.

El president de la Junta d’Andalusia, Juanma Moreno, també ha recordat aquest dilluns a les víctimes i ha expressat el seu reconeixement a tots els que en aquella jornada “van demostrar la grandesa d’aquest país“.

VOX RECLAMA SABER “TOTA LA VERITAT”

Per la seua banda, Vox ha transmès el seu record per a les víctimes de l’atemptat jihadista, i ha reclamat conèixer “tota la veritat” de l’esdevingut. “20 anys volent saber tota la veritat del que va ocórrer“, ha requerit el partit des del seu compte institucional en X.

El líder de la formació, Santiago Abascal, ha criticat les paraules del president del Govern, Pedro Sánchez, contra l’expresident ‘popular’ José María Aznar, a qui va acusar de mentir. “Que Pedro Sánchez s’atrevisca a acusar a algú de mentir resulta un insult a la memòria de les víctimes“, ha sentenciat.

El vicepresident del partit i portaveu del mateix a l’Ajuntament de Madrid, Javier Ortega Smith, ha apuntat també després de l’acte en record de les víctimes celebrat en la madrilenya Porta del Sol que “hui és el dia d’alçar la veu en record de les víctimes i també en l’exigència que els delictes de terrorisme no poden prescriure mai“.

PODEM RECORDA QUE LA DRETA “ÉS CAPAÇ DE TOT”

La secretària general i líder de Podem, Ione Belarra, ha manat “tot l’afecte” a les víctimes i ha recordat que avui també és un dia per a “no oblidar que la dreta és capaç de tot i que les conseqüències de la guerra les paguen els de a baix, i no els qui les ordenen“.

Per la seua banda l’exministra d’Igualtat i candidata dels ‘morats’ a les eleccions europees, Irene Montero, ha indicat que honrar la memòria de les víctimes és també “expulsar la mentida de les institucions i defensar la pau encara que EUA i Europa vulguen guerra”, en referència al conflicte a Ucraïna.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.