Govern i oposició recorden a les víctimes del 11M en el 20 aniversari dels atemptats

Membres del Govern i de l’oposició han commemorat aquest dilluns a les víctimes de l’atemptat jihadista perpetrat a Madrid un dia com hui fa 20 anys, deixant 192 víctimes mortals i més de 2.000 ferits després de l’explosió de deu motxilles carregades d’explosius en diferents punts de la línia de Rodalies de Madrid.

La primera autoritat de l’Executiu a pronunciar-se ha sigut la ministra de Transició Ecològica i Medi ambient, Teresa Ribera, que ha volgut transmetre en un missatge en la xarxa social X el seu “afecte i solidaritat” per a totes les víctimes d’aquell “terrible” 11 de març del 2004.

Li ha seguit el ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, que s’ha referit a l’aniversari manant un record per a les víctimes, per a tots els ferits i les seues famílies. “Hem de treballar pel que ells volen, per la justícia, per la veritat, per la seua dignitat, que és la nostra dignitat també i per la memòria“, ha subratllat.

El ministre de Política Territorial i Memòria Democràtica, Ángel Víctor Torres, ha reaccionat a l’aniversari subratllant que Espanya va patir el major atemptat terrorista de la seua història després d’entrar en un conflicte bèl·lic “pese el clam popular“. “I després, van venir les mentides“, ha asseverat.

En aquest mateixa línia s’ha expressat el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, també en X: “20 anys de la major tragèdia i de la major infàmia de la nostra democràcia. Res ha canviat. Tornarien a fer el mateix en les mateixes circumstàncies. De fet, segueixen fent-ho cada dia“.

Altres dirigents del PSOE també han enviat un missatge d’afecte a les víctimes, com el primer secretari del PSC, Salvador Illa, que ha remorat els atemptats jihadistes dient que “hui i sempre, la nostra memòria està amb totes les víctimes i les seues famílies“.

SUMAR RECORDA LA “RÀBIA”

La vicepresidenta segona del Govern, Yolanda Díaz, ha recordat la “ràbia” de la ciutadania en conèixer les “mentides” del PP sobre els atemptats jihadistes.

Hui, 11M, es compleixen 20 anys del major atemptat terrorista que ha patit el nostre país. Recorde la sensació de por, el silenci dels carrers, la ràbia en conèixer les mentides del PP i l’orgull d’una ciutadania que va estar a l’altura de les circumstàncies. No oblidem“, ha assenyalat Díaz a través del seu perfil en la xarxa social X.

Tant la ministra de Treball com el compte institucional de Sumar han publicat una imatge del ‘skyline’ de Madrid acompanyada del següent missatge: “No a la guerra. No a la mentida. No us oblidem“.

REPULSA Al TERRORISME DEL PP

Quant a l’oposició, el president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha recordat a les víctimes dels atemptats i ha reafirmat la seua repulsa al terrorisme “en totes les seues formes“.

El terrorisme és una infàmia que no pot caure en l’oblit. En el vintè aniversari del 11M volem reafirmar la nostra repulsa al terrorisme en totes les seues formes“, ha expressat el líder dels ‘populars’ en un missatge en la xarxa social X.

En la mateixa línia la secretària general del partit, Cuca Gamarra, ha expressat el seu “reconeixement” a les víctimes dels atacs i ha assenyalat que el terrorisme “no té cabuda en una societat democràtica“.

També la presidenta madrilenya, Isabel Díaz Ayuso, ha recordat a les víctimes del major atemptat de la història d’Espanya. “El poble de Madrid defensa la seua llibertat amb els seus carrers plens de vida, sense que res ni ningú li canvie a través del terror”, ha indicat a través de la xarxa social X.

El president de la Junta d’Andalusia, Juanma Moreno, també ha recordat aquest dilluns a les víctimes i ha expressat el seu reconeixement a tots els que en aquella jornada “van demostrar la grandesa d’aquest país“.

VOX RECLAMA SABER “TOTA LA VERITAT”

Per la seua banda, Vox ha transmès el seu record per a les víctimes de l’atemptat jihadista, i ha reclamat conèixer “tota la veritat” de l’esdevingut. “20 anys volent saber tota la veritat del que va ocórrer“, ha requerit el partit des del seu compte institucional en X.

El líder de la formació, Santiago Abascal, ha criticat les paraules del president del Govern, Pedro Sánchez, contra l’expresident ‘popular’ José María Aznar, a qui va acusar de mentir. “Que Pedro Sánchez s’atrevisca a acusar a algú de mentir resulta un insult a la memòria de les víctimes“, ha sentenciat.

El vicepresident del partit i portaveu del mateix a l’Ajuntament de Madrid, Javier Ortega Smith, ha apuntat també després de l’acte en record de les víctimes celebrat en la madrilenya Porta del Sol que “hui és el dia d’alçar la veu en record de les víctimes i també en l’exigència que els delictes de terrorisme no poden prescriure mai“.

PODEM RECORDA QUE LA DRETA “ÉS CAPAÇ DE TOT”

La secretària general i líder de Podem, Ione Belarra, ha manat “tot l’afecte” a les víctimes i ha recordat que avui també és un dia per a “no oblidar que la dreta és capaç de tot i que les conseqüències de la guerra les paguen els de a baix, i no els qui les ordenen“.

Per la seua banda l’exministra d’Igualtat i candidata dels ‘morats’ a les eleccions europees, Irene Montero, ha indicat que honrar la memòria de les víctimes és també “expulsar la mentida de les institucions i defensar la pau encara que EUA i Europa vulguen guerra”, en referència al conflicte a Ucraïna.

Últimes notícies

Més de 1.600 aspirants s’examinen per a entrar en el cos de Bombers de València

Un total de 1.634 persones es presenten este dissabte al primer examen de l'oposició al cos de Bombers de València, que oferix fins a 122 noves places i aspira a completar el procés abans de final d'any.

La Fiscalia demana imputar a un exalte càrrec de Justícia per la filtració d’un àudio de la dana

La Fiscalia Provincial de València sol·licita que el exsubsecretario de Justícia Ricardo García declare com investigat per la filtració d'un àudio reservat entre Aemet i Emergències durant la dana.

Els taxistes valencians redoblen les protestes i acusen el Consell de precarizar els servicis públics

Uns 1.500 taxistes tornen a col·lapsar el centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar la precarització dels servicis públics.

Loteries destinarà 60 milions en quatre anys a la labor social de Creu Roja

Hisenda i Creu Roja renoven el seu conveni de col·laboració, pel qual Loteries i Apostes de l'Estat aportarà 60 milions d'euros en quatre anys per a projectes socials i humanitaris.

Diego López demana un València més ambiciós després de l’empat davant el Raig

Diego López reclama que el València tanque bé la temporada i faça un salt competitiu el pròxim curs, després d'un empat davant el Raig que deixa la salvació pendent.

Martínez Mus reafirma que presentarà este mes la nova regulació per a taxis i VTC

Vicente Martínez Mus assegura que la Generalitat manté el compromís de disposar este mes d'una nova regulació del sector, que busca un millor servici públic i preus raonables per als usuaris.

Hisenda pactarà amb la Generalitat una reunió sobre el nou model de finançament autonòmic

El ministre d'Hisenda anuncia que contactarà en breu amb la Generalitat per a abordar el nou model de finançament, que inclou condonació de deute i més recursos per a les autonomies.

Mediterrània Triatló bat rècord a Alacant amb 1.600 participants este cap de setmana

El Mediterrània Triatló d'Alacant reunix prop de 1.600 participants i firma la seua edició més multitudinària, amb proves sprint, olímpica, supersprint i un duatló familiar.