24.9 C
València
Dijous, 12 juny, 2025

Greus desperfectes en l’església de Santa Caterina a causa del temporal en València

València

L’interior del temple patix moltes inundacions en cada temporal | Google

 
El temporal ‘Glòria’ ha afectat l’església de Santa Catalina de la ciutat de València, del segle XIII, que ha patit el trencament d’una de les seues vidrieres contemporànies, la inundació de la seua nau central i la coberta de la teulada que dona al carrer de la Sombrereria es troba ‘podrida’, també els llistons de fusta que el suporten,.

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El rector del temple, Francisco Ruiz, ha explicat que el temporal ha aguditzat «la situació de gran deteriorament d’esta església», situada en el centre de la ciutat i declarada Monument Nacional i també Bé d’Interés Cultural des de 1981, segons ha informat l’Arquebisbat en un comunicat.

 

Els forts vents han provocat «un remolí al costat de l’església que va arrancar una de les vidrieres contemporànies i va fer que entrara una gran quantitat d’aigua», ha explicat Francisco Ruiz. Ara, en el finestral de la vidriera s’ha col·locat un panell provisional mentres s’arregla.

 

D’esta forma, «algunes llums de les capelles de l’església, com les de la Immaculada, no funcionen perquè l’aigua ha caigut per totes les parets i han quedat en mal estat», ha relatat. El rector de Santa Catalina ha assegurat que anteriorment es va donar a conéixer a Patrimoni «l’estat de conservació del temple i van constatar el seu deteriorament en una visita», però van traslladar a l’església «la falta de recursos per a reparar-lo».

 

«Des de fa temps, quan plou de manera molt forta l’església s’inunda» i «estem intentant saber de quina manera es pot arreglar», ha explicat Ruiz, que explica que «hi ha un grup de seglars que té interés en saber com conseguir finançament». «Cal tindre en compte, a demés, tot l’edifici en el seu conjunt perquè necessita manteniment amb el pas del temps», ha advertit.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sanitat alerta de risc alt per calor este dijous a Zorita del Maestrazgo, Castelló

La Conselleria de Sanitat emet un avís de risc alt per altes temperatures a Zorita del Maestrazgo i risc mitjà en altres localitats dels Ports, Castelló.

Cel buidat i pols en suspensió afectaran visibilitat este dijous en Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana tindrà el dijous un cel poc nuvolós o buidat amb possibilitat de pols en suspensió que podria reduir la visibilitat. Temperatures estables i vent variable moderat a la vesprada.

Mor una dona apunyalada a Villena (Alacant) i detenen a quatre persones

Una dona de 42 anys mor després d'una agressió amb arma blanca a Villena, Alacant. Quatre persones, totes de nacionalitat búlgara, han sigut detingudes, entre elles el presumpte homicida.

Toni Pérez garantix servicis òptims en el Consorci Provincial de Bombers d’Alacant després de preacord històric

El president de la Diputació d'Alacant, Toni Pérez, confirma la millora i estabilitat en els servicis i condicions laborals del Consorci Provincial de Bombers després d'un preacord amb sindicats.

El Captiu, la nova pel·lícula d’Amenábar sobre Cervantes que s’estrena al setembre després de rodar-se a Alacant

El Captiu, la pel·lícula dirigida per Alejandro Amenábar sobre la joventut i captivitat de Miguel de Cervantes, s'estrenarà el 12 de setembre després del seu rodatge a Alacant i altres localitzacions.

L’interior de València aconseguix màximes de fins a 35,3 graus a Chelva

L'interior de la província de València registra temperatures màximes que superen els 34 graus, amb un rècord de 35,3 a Chelva, segons Aemet.

La Policia Nacional reforça Alacant amb 307 agents en l’Operació Estiu 2025 per a garantir la seguretat turística

La Policia Nacional incrementarà la seua presència a Alacant amb 307 agents durant l'Operació Estiu 2025, de l'1 de juliol al 31 d'agost, per a protegir turistes i residents en zones d'alta afluència.

Santiago Posteguillo anuncia ‘Els tres mons’, el tercer lliurament de la seua saga sobre Juli Cèsar

Santiago Posteguillo llançarà el 21 d'octubre 'Els tres mons', tercera part de la seua exitosa saga sobre Juli Cèsar, centrada en la conquesta de la Gàl·lia i l'ascens militar del líder romà.