La borrasca ‘Glòria’ afona la torre del castell d’Azuébar

Castell d'Azuébar

El castell d’Azuébar abans de ser derruït pel fort temporal | Generalitat Valenciana

La borrasca ‘Glòria’ ha provocat moltes conseqüències en gran part del territori valencià. Especialment, les platges han quedat destrossades, però també el temporal provocat per la borrasca ha deixat algunes runes en l’interior de la Comunitat Valenciana.

 

Un exemple és el castell d’Azuébar, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), una fortalesa musulmana del segle XII, «una de les imàtgens més icòniques de la Serra d’Espadà». D’esta manera la descrivia Julio Tárrega a través de Twitter.

 

 

L’única torre que quedava en peu d’este castell ha sigut derruïda pel fort temporal. Segons han informat alguns veïns de la localitat a ‘Mediterráneo’, es va sentir un soroll molt fort en caure les restes de la torre per la muntanya que coronava. 

 

El castell es trobava en runes, encara que conservava dos aljubs adossats rectangulars i, sobre el seu assentament, s’han trobat restes d’un poblat iber. Esta fortalesa va ser declarada Bé d’Interés Cultural.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.

La Conselleria d’Educació dona per trencada la negociació amb els sindicats en deu minuts i la vaga seguix

La reunió entre la Conselleria d'Educació i els sindicats docents es va tancar en tot just deu minuts després d'alçar-se de la taula la consellera Carmen Ortí, per la qual cosa la vaga indefinida del professorat valencià continua.

L’IVAM obri Apoteosi Now, la gran explosió fotogràfica de Cristina de Middel

L'IVAM presenta Apoteosi Now, una exposició de Cristina de Middel amb 252 fotografies disposades com una gran explosió visual que qüestiona la saturació d'imatges.

Troben a la platja de l’Almadrava un bust romà d’època altoimperial en excel·lent estat

Unes obres de regeneració a la platja de l'Almadrava, a Alacant, han tret a la llum un bust romà de marbre blanc dels segles I-II d. C., probablement vinculat a la deessa Venus.

Una cort indonèsia anunciarà el dilluns la sentència pel naufragi de la família valenciana en Komodo

El tribunal de Labuan Baix comunicarà el dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana.

Pérez Llorca anuncia un nou Pla de Ciència lligat a una llei de Ciència i Innovació en la Comunitat

El Consell treballa en un nou Pla de Ciència vinculat a la futura llei de la Ciència i la Innovació, acompanyat d'un acord plurianual de finançament universitari i mesures per a reforçar talent i beques.