La borrasca ‘Glòria’ afona la torre del castell d’Azuébar

Castell d'Azuébar

El castell d’Azuébar abans de ser derruït pel fort temporal | Generalitat Valenciana

La borrasca ‘Glòria’ ha provocat moltes conseqüències en gran part del territori valencià. Especialment, les platges han quedat destrossades, però també el temporal provocat per la borrasca ha deixat algunes runes en l’interior de la Comunitat Valenciana.

 

Un exemple és el castell d’Azuébar, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), una fortalesa musulmana del segle XII, «una de les imàtgens més icòniques de la Serra d’Espadà». D’esta manera la descrivia Julio Tárrega a través de Twitter.

 

 

L’única torre que quedava en peu d’este castell ha sigut derruïda pel fort temporal. Segons han informat alguns veïns de la localitat a ‘Mediterráneo’, es va sentir un soroll molt fort en caure les restes de la torre per la muntanya que coronava. 

 

El castell es trobava en runes, encara que conservava dos aljubs adossats rectangulars i, sobre el seu assentament, s’han trobat restes d’un poblat iber. Esta fortalesa va ser declarada Bé d’Interés Cultural.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.