La borrasca ‘Glòria’ afona la torre del castell d’Azuébar

Castell d'Azuébar

El castell d’Azuébar abans de ser derruït pel fort temporal | Generalitat Valenciana

La borrasca ‘Glòria’ ha provocat moltes conseqüències en gran part del territori valencià. Especialment, les platges han quedat destrossades, però també el temporal provocat per la borrasca ha deixat algunes runes en l’interior de la Comunitat Valenciana.

 

Un exemple és el castell d’Azuébar, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), una fortalesa musulmana del segle XII, «una de les imàtgens més icòniques de la Serra d’Espadà». D’esta manera la descrivia Julio Tárrega a través de Twitter.

 

 

L’única torre que quedava en peu d’este castell ha sigut derruïda pel fort temporal. Segons han informat alguns veïns de la localitat a ‘Mediterráneo’, es va sentir un soroll molt fort en caure les restes de la torre per la muntanya que coronava. 

 

El castell es trobava en runes, encara que conservava dos aljubs adossats rectangulars i, sobre el seu assentament, s’han trobat restes d’un poblat iber. Esta fortalesa va ser declarada Bé d’Interés Cultural.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Gandia es concentra per Ceuta i l’alcalde reclama unitat per damunt de les sigles

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha encapçalat una concentració institucional de suport a Ceuta i ha demanat unitat política per damunt de les sigles i els partidismes, amb serenitat i en defensa de la convivència.

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.

Etta Eyong rebutja ofertes milionàries i continua al Levante malgrat l’interés del Valencia

El director esportiu del Levante, Héctor Rodas, ha explicat que el club ha rebut ofertes econòmicament molt potents per Etta Eyong, inclosos contactes del Valencia CF, però el davanter camerunés ha decidit quedar-se i lluitar per la permanència.

El Levante recorrerà a la FIFA per a inscriure Akieme fora de termini

El Levante ha anunciat que presentarà un recurs davant la FIFA per a intentar validar la cessió de Sergio Akieme, rebutjada per LaLiga per arribar fora de termini.