La borrasca ‘Glòria’ afona la torre del castell d’Azuébar

Castell d'Azuébar

El castell d’Azuébar abans de ser derruït pel fort temporal | Generalitat Valenciana

La borrasca ‘Glòria’ ha provocat moltes conseqüències en gran part del territori valencià. Especialment, les platges han quedat destrossades, però també el temporal provocat per la borrasca ha deixat algunes runes en l’interior de la Comunitat Valenciana.

 

Un exemple és el castell d’Azuébar, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), una fortalesa musulmana del segle XII, «una de les imàtgens més icòniques de la Serra d’Espadà». D’esta manera la descrivia Julio Tárrega a través de Twitter.

 

 

L’única torre que quedava en peu d’este castell ha sigut derruïda pel fort temporal. Segons han informat alguns veïns de la localitat a ‘Mediterráneo’, es va sentir un soroll molt fort en caure les restes de la torre per la muntanya que coronava. 

 

El castell es trobava en runes, encara que conservava dos aljubs adossats rectangulars i, sobre el seu assentament, s’han trobat restes d’un poblat iber. Esta fortalesa va ser declarada Bé d’Interés Cultural.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Potries, el poble de 1.135 habitants que aspira a ser Capital Europea de la Cultura 2031

Potries ultima la seua candidatura per a 2031 amb l'objectiu de donar veu al món rural i demostrar que la cultura de qualitat no depén de grans pressupostos. Defendrà el seu projecte l'11 de març amb ampli suport institucional.

Diversos abastos causen 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna

Diversos abastos estan generant 8 km de retenció a Loriguilla i 6 km en el baipás de Paterna, els dos sentit Barcelona. Alhora se sumen cues en A-7, V-30, V-21, CV-35, CV-36 i Pista de Silla.

Ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens este dilluns

Intervals nuvolosos i ruixats aïllats a primera hora en el litoral i al final del dia a l'interior. Les màximes pujaran i les mínimes a penes variaran.

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.