Habiliten el telèfon 965 918 658 per facilitar l’accés als medicaments dels pacients crònics

Ejemplo de shortcode con estilo
La Conselleria disposa de més d'un centenar d'ambulàncies de transport per, si cal, fer el trasllat de pacients vulnerables o facilitar medicació i tractament de crònics com a diàlisi i sintrom

La Conselleria de Sanitat, en coordinació amb Creu Roja i el Col·legi de Farmacèutics de València, ha habilitat el número de telèfon 965 918 658 per facilitar l’accés dels pacients crònics que es troben en zones afectades per la DANA a la província de València els medicaments que necessiten i tenen prescrits.

A través d’aquest telèfon, s’explicarà als malalts crònics on es troben les oficines de farmàcia obertes i operatives més pròximes a la seua ubicació/domicili i on poden adquirir el medicament que  requerixen.

En els casos en què, per algun motiu, els pacients no puguen accedir a l’oficina de farmàcia, a través d’aquest telèfon sindicaran els passos a seguir per  facilitar l’accés als fàrmacs requerits.

Aquesta mesura s’ha adoptat després d’una reunió mantinguda entre la directora general de Farmàcia de la Conselleria de Sanitat, Elena Gras i representants de Creu Roja i el Col·legi de Farmacèutics de València.

A més, la Conselleria recorda que, com a mesura de contingència, s’ha procedit a la prolongació automàtica dels tractaments crònics de pacients dels departaments afectats i que els pacients que no disposen de documentació, en haver-se vist afectats per les condicions meteorològiques i les seues conseqüències, podran recollir medicació prescrita a les oficines de farmàcia amb el número de DNI.

Amb aquesta mesura es pretén facilitar la dispensació de fàrmacs davant de situacions de pèrdua de targeta SIP i documentació identificativa i garantir així que la població afectada puga disposar de la medicació prescrita en qualsevol circumstància. A més, es renovaran de manera automàtica els tractaments de crònics.

Així mateix, la Conselleria de Sanitat disposa de més d’un centenar d’ambulàncies de transport no assistit (TNA) coordinades pel servei d’emergències sanitàries per, si cal, facilitar el trasllat de pacients vulnerables a centres sanitaris, façalitar medicació i tractaments de crònics com a diàlisi o sintrom. També s’ha protocol·litzat l’assistència a residències de gent gran i persones amb discapacitat per proveir de la medicació necessària.

Les farmàcies atendran les peticions de medicació de les forces i cossos de seguretat de l’Estat o de qualsevol autoritat sanitària.

Finalment, la Direcció General de Farmàcia sol·licita a la ciutadania que s’abstinga de donar medicaments, ja que el subministrament de medicaments ha de seguir les vies establides per la Conselleria de Sanitat per assegurar-ne la qualitat i la traçabilitat als pacients.

Últimes notícies

Baldoví i Micó criden a mobilitzar-se contra la dreta i Vox

Joan Baldoví i Àgueda Micó han apel·lat a una «revolta cívica» durant el 49é Aplec del Puig. La coalició vol reforçar la seua representació en les eleccions generals del 29 de novembre.

Dos muertos y tres heridos en un choque con tres vehículos en Vila-real

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en un accident amb tres vehicles a la N-340, a Vila-real. Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 10.42 hores.

El tranvía de la L4 recupera el servicio tras el descarrilamiento

La circulació de la L4 de Metrovalencia s’ha représ després de reparar la via, sense ferits en el descarrilament. La L6 també ha recuperat el servici.

Elena Albalat deixa la Conselleria després de ser candidata del PP

El DOGV ha publicat el cessament, a petició pròpia, d’Elena Albalat com a consellera de Servicis Socials, Família i Infància. La decisió arriba després de la seua candidatura al Congrés per Castelló.

Alaquàs recorda les víctimes de la dana i els dos desapareguts

La societat valenciana ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 en un acte a Alaquàs. Dos persones continuen desaparegudes.

El Elche sale del descenso y Lemar pide mantener la mentalidad

El Elche ha salido de los puestos de descenso tras ganar al Rayo Vallecano en Vallecas. Thomas Lemar reclama continuidad y destaca la defensa del equipo.

El descarrilament d’un tramvia interromp la Línia 4 a València

Un tramvia ha descarrilat este diumenge abans de les 10 hores i ha interromput la Línia 4 entre Pont de Fusta i Empalme. No hi ha ferits i els tècnics treballen per a restablir el servici.

Natzaret tindrà un tanc de tempestes de més de 3.000 m³

El futur depòsit de Natzaret tindrà una capacitat superior a 3.000 metres cúbics i costarà 12 milions d’euros. Retindrà temporalment l’aigua més contaminada quan ploga i la conduirà a la depuradora de Pinedo.