Habiliten el telèfon 965 918 658 per facilitar l’accés als medicaments dels pacients crònics

La Conselleria de Sanitat, en coordinació amb Creu Roja i el Col·legi de Farmacèutics de València, ha habilitat el número de telèfon 965 918 658 per facilitar l’accés dels pacients crònics que es troben en zones afectades per la DANA a la província de València els medicaments que necessiten i tenen prescrits.

A través d’aquest telèfon, s’explicarà als malalts crònics on es troben les oficines de farmàcia obertes i operatives més pròximes a la seua ubicació/domicili i on poden adquirir el medicament que  requerixen.

En els casos en què, per algun motiu, els pacients no puguen accedir a l’oficina de farmàcia, a través d’aquest telèfon sindicaran els passos a seguir per  facilitar l’accés als fàrmacs requerits.

Aquesta mesura s’ha adoptat després d’una reunió mantinguda entre la directora general de Farmàcia de la Conselleria de Sanitat, Elena Gras i representants de Creu Roja i el Col·legi de Farmacèutics de València.

A més, la Conselleria recorda que, com a mesura de contingència, s’ha procedit a la prolongació automàtica dels tractaments crònics de pacients dels departaments afectats i que els pacients que no disposen de documentació, en haver-se vist afectats per les condicions meteorològiques i les seues conseqüències, podran recollir medicació prescrita a les oficines de farmàcia amb el número de DNI.

Amb aquesta mesura es pretén facilitar la dispensació de fàrmacs davant de situacions de pèrdua de targeta SIP i documentació identificativa i garantir així que la població afectada puga disposar de la medicació prescrita en qualsevol circumstància. A més, es renovaran de manera automàtica els tractaments de crònics.

Així mateix, la Conselleria de Sanitat disposa de més d’un centenar d’ambulàncies de transport no assistit (TNA) coordinades pel servei d’emergències sanitàries per, si cal, facilitar el trasllat de pacients vulnerables a centres sanitaris, façalitar medicació i tractaments de crònics com a diàlisi o sintrom. També s’ha protocol·litzat l’assistència a residències de gent gran i persones amb discapacitat per proveir de la medicació necessària.

Les farmàcies atendran les peticions de medicació de les forces i cossos de seguretat de l’Estat o de qualsevol autoritat sanitària.

Finalment, la Direcció General de Farmàcia sol·licita a la ciutadania que s’abstinga de donar medicaments, ja que el subministrament de medicaments ha de seguir les vies establides per la Conselleria de Sanitat per assegurar-ne la qualitat i la traçabilitat als pacients.

Últimes notícies

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.