Habiliten el telèfon 965 918 658 per facilitar l’accés als medicaments dels pacients crònics

La Conselleria de Sanitat, en coordinació amb Creu Roja i el Col·legi de Farmacèutics de València, ha habilitat el número de telèfon 965 918 658 per facilitar l’accés dels pacients crònics que es troben en zones afectades per la DANA a la província de València els medicaments que necessiten i tenen prescrits.

A través d’aquest telèfon, s’explicarà als malalts crònics on es troben les oficines de farmàcia obertes i operatives més pròximes a la seua ubicació/domicili i on poden adquirir el medicament que  requerixen.

En els casos en què, per algun motiu, els pacients no puguen accedir a l’oficina de farmàcia, a través d’aquest telèfon sindicaran els passos a seguir per  facilitar l’accés als fàrmacs requerits.

Aquesta mesura s’ha adoptat després d’una reunió mantinguda entre la directora general de Farmàcia de la Conselleria de Sanitat, Elena Gras i representants de Creu Roja i el Col·legi de Farmacèutics de València.

A més, la Conselleria recorda que, com a mesura de contingència, s’ha procedit a la prolongació automàtica dels tractaments crònics de pacients dels departaments afectats i que els pacients que no disposen de documentació, en haver-se vist afectats per les condicions meteorològiques i les seues conseqüències, podran recollir medicació prescrita a les oficines de farmàcia amb el número de DNI.

Amb aquesta mesura es pretén facilitar la dispensació de fàrmacs davant de situacions de pèrdua de targeta SIP i documentació identificativa i garantir així que la població afectada puga disposar de la medicació prescrita en qualsevol circumstància. A més, es renovaran de manera automàtica els tractaments de crònics.

Així mateix, la Conselleria de Sanitat disposa de més d’un centenar d’ambulàncies de transport no assistit (TNA) coordinades pel servei d’emergències sanitàries per, si cal, facilitar el trasllat de pacients vulnerables a centres sanitaris, façalitar medicació i tractaments de crònics com a diàlisi o sintrom. També s’ha protocol·litzat l’assistència a residències de gent gran i persones amb discapacitat per proveir de la medicació necessària.

Les farmàcies atendran les peticions de medicació de les forces i cossos de seguretat de l’Estat o de qualsevol autoritat sanitària.

Finalment, la Direcció General de Farmàcia sol·licita a la ciutadania que s’abstinga de donar medicaments, ja que el subministrament de medicaments ha de seguir les vies establides per la Conselleria de Sanitat per assegurar-ne la qualitat i la traçabilitat als pacients.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.

El nou Pla General d’Alacant preveu ampliar la planta de residus i crear tres ecoparcs

L'esborrany del Pla General Estructural d'Alacant inclou l'ampliació de la planta municipal de tractament de residus i la creació de tres nous ecoparcs per a garantir una gestió sostenible durant els pròxims 25 anys.

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.

Corberán avisa d’un dol exigent davant un Celta en gran moment

Carlos Corberán destaca el gran nivell del Cèltic, en quarts de l'Europa League i en zona europea, i anticipa un partit molt exigent a Mestalla, on el València busca sumar tres punts clau.