Habiliten el telèfon 965 918 658 per facilitar l’accés als medicaments dels pacients crònics

La Conselleria de Sanitat, en coordinació amb Creu Roja i el Col·legi de Farmacèutics de València, ha habilitat el número de telèfon 965 918 658 per facilitar l’accés dels pacients crònics que es troben en zones afectades per la DANA a la província de València els medicaments que necessiten i tenen prescrits.

A través d’aquest telèfon, s’explicarà als malalts crònics on es troben les oficines de farmàcia obertes i operatives més pròximes a la seua ubicació/domicili i on poden adquirir el medicament que  requerixen.

En els casos en què, per algun motiu, els pacients no puguen accedir a l’oficina de farmàcia, a través d’aquest telèfon sindicaran els passos a seguir per  facilitar l’accés als fàrmacs requerits.

Aquesta mesura s’ha adoptat després d’una reunió mantinguda entre la directora general de Farmàcia de la Conselleria de Sanitat, Elena Gras i representants de Creu Roja i el Col·legi de Farmacèutics de València.

A més, la Conselleria recorda que, com a mesura de contingència, s’ha procedit a la prolongació automàtica dels tractaments crònics de pacients dels departaments afectats i que els pacients que no disposen de documentació, en haver-se vist afectats per les condicions meteorològiques i les seues conseqüències, podran recollir medicació prescrita a les oficines de farmàcia amb el número de DNI.

Amb aquesta mesura es pretén facilitar la dispensació de fàrmacs davant de situacions de pèrdua de targeta SIP i documentació identificativa i garantir així que la població afectada puga disposar de la medicació prescrita en qualsevol circumstància. A més, es renovaran de manera automàtica els tractaments de crònics.

Així mateix, la Conselleria de Sanitat disposa de més d’un centenar d’ambulàncies de transport no assistit (TNA) coordinades pel servei d’emergències sanitàries per, si cal, facilitar el trasllat de pacients vulnerables a centres sanitaris, façalitar medicació i tractaments de crònics com a diàlisi o sintrom. També s’ha protocol·litzat l’assistència a residències de gent gran i persones amb discapacitat per proveir de la medicació necessària.

Les farmàcies atendran les peticions de medicació de les forces i cossos de seguretat de l’Estat o de qualsevol autoritat sanitària.

Finalment, la Direcció General de Farmàcia sol·licita a la ciutadania que s’abstinga de donar medicaments, ja que el subministrament de medicaments ha de seguir les vies establides per la Conselleria de Sanitat per assegurar-ne la qualitat i la traçabilitat als pacients.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.