Habiliten el telèfon 965 918 658 per facilitar l’accés als medicaments dels pacients crònics

Ejemplo de shortcode con estilo
La Conselleria disposa de més d'un centenar d'ambulàncies de transport per, si cal, fer el trasllat de pacients vulnerables o facilitar medicació i tractament de crònics com a diàlisi i sintrom

La Conselleria de Sanitat, en coordinació amb Creu Roja i el Col·legi de Farmacèutics de València, ha habilitat el número de telèfon 965 918 658 per facilitar l’accés dels pacients crònics que es troben en zones afectades per la DANA a la província de València els medicaments que necessiten i tenen prescrits.

A través d’aquest telèfon, s’explicarà als malalts crònics on es troben les oficines de farmàcia obertes i operatives més pròximes a la seua ubicació/domicili i on poden adquirir el medicament que  requerixen.

En els casos en què, per algun motiu, els pacients no puguen accedir a l’oficina de farmàcia, a través d’aquest telèfon sindicaran els passos a seguir per  facilitar l’accés als fàrmacs requerits.

Aquesta mesura s’ha adoptat després d’una reunió mantinguda entre la directora general de Farmàcia de la Conselleria de Sanitat, Elena Gras i representants de Creu Roja i el Col·legi de Farmacèutics de València.

A més, la Conselleria recorda que, com a mesura de contingència, s’ha procedit a la prolongació automàtica dels tractaments crònics de pacients dels departaments afectats i que els pacients que no disposen de documentació, en haver-se vist afectats per les condicions meteorològiques i les seues conseqüències, podran recollir medicació prescrita a les oficines de farmàcia amb el número de DNI.

Amb aquesta mesura es pretén facilitar la dispensació de fàrmacs davant de situacions de pèrdua de targeta SIP i documentació identificativa i garantir així que la població afectada puga disposar de la medicació prescrita en qualsevol circumstància. A més, es renovaran de manera automàtica els tractaments de crònics.

Així mateix, la Conselleria de Sanitat disposa de més d’un centenar d’ambulàncies de transport no assistit (TNA) coordinades pel servei d’emergències sanitàries per, si cal, facilitar el trasllat de pacients vulnerables a centres sanitaris, façalitar medicació i tractaments de crònics com a diàlisi o sintrom. També s’ha protocol·litzat l’assistència a residències de gent gran i persones amb discapacitat per proveir de la medicació necessària.

Les farmàcies atendran les peticions de medicació de les forces i cossos de seguretat de l’Estat o de qualsevol autoritat sanitària.

Finalment, la Direcció General de Farmàcia sol·licita a la ciutadania que s’abstinga de donar medicaments, ja que el subministrament de medicaments ha de seguir les vies establides per la Conselleria de Sanitat per assegurar-ne la qualitat i la traçabilitat als pacients.

Últimes notícies

Rescats per les fortes pluges a Piles, Miramar i Oliva i reforç amb helicòpters

Els bombers han rescatat veïns durant la nit a Piles, Miramar i Oliva per les inundacions, i reforcen el dispositiu amb mitjans aeris. La UME es desplaça també a Oliva després d’activar-se la situació 2 del pla d’inundacions a la Safor.

Pluges torrencials a Oliva obliguen a rescats amb helicòpter

Les pluges torrencials a la Safor, amb més de 500 litres per metre quadrat, han obligat a activar rescats amb helicòpter a Oliva i han elevat el risc en rius i barrancs. Emergències demana no desplaçar-se i buscar zones altes davant el perill d’inundacions.

Quinze carreteres tancades per la pluja en cinc províncies, amb diversos talls a Alacant i Oliva

La DGT ha mantingut tallades 15 carreteres secundàries per les fortes pluges en les províncies d’Alacant, València, Còrdova, Sevilla i Toledo, amb diversos talls a la Marina Alta i un a Oliva.

La UME es desplega a Oliva per les inundacions extremes causades per la dana Adam

Unitats de la UME han eixit de la base de Bétera per reforçar els serveis d’emergències davant les greus inundacions a Oliva i la Safor, amb registres de pluja històrics que superen els 600 litres per metre quadrat.

Pluges històriques a la Safor i la Marina Alta amb més de 600 l/m²

El temporal de pluges intenses al litoral sud de la província de València i el nord d'Alacant ha deixat més de 600 l/m² en 24 hores en municipis de la Safor i la Marina Alta, amb registres rècord a Pego i Forna.

Nou avís Es-Alert per pluges a la Comunitat: es demana no eixir de casa

La Generalitat ha enviat un nou missatge Es-Alert a les zones afectades per les pluges persistents i les inundacions a la Comunitat Valenciana i demana a la població que evite desplaçaments i romanga en la vivenda.

Desallotgen un càmping a Xàbia i més de 100 persones passen la nit en un alberg

Els bombers han desallotjat el càmping El Naranjal de Xàbia per l’episodi intens de pluges, i més d’un centenar de persones s’han traslladat a un alberg municipal. Les autoritats demanen evitar desplaçaments innecessaris mentres continuen els avisos per pluja a la Comunitat Valenciana.

Gandia reforça la vigilància a Beniopa i obri el pavelló del Raval per la pluja extrema

Gandia ha reforçat la vigilància en zones inundables com el barranc de Beniopa i està habilitant el pavelló del Raval per als veïns, davant les fortes pluges que han deixat 309,2 litres per metre quadrat en 24 hores.