Idees originals per a decorar per Nadal

Boles de Nadal

Amb Nadal cada any més gent s’anima amb la decoració, les compres originals dels productes per a preparar els menjars o sopars, els regals i les manualitats amb xiquets.

A l’hora de decorar la casa per a les festes de Nadal se sol recomanar el menys és més, és a dir, col·locar uns pocs adorns però amb molta elegància.

L’Arbre de Nadal i el Betlem

Quan hi han xiquets menuts a casa, la decoració nadalenca comença a prendre forma durant les vacances escolars que s’aprofiten per a posar l’Arbre de Nadal i el Naixement. No obstant això, estes tradicions tan famoses s’han anat adaptant en els últims anys amb arbres de disseny minimalista, garlandes, llums i adorns de fusta, peluixos o fets a mà.

L’Arbre de Nadal ens convida a deixar volar la nostra imaginació i a l’hora d’adornar-lo es pot triar una gamma de colors per a combinar, és a dir, triar l’estil nòrdic en el qual els colors blancs, plata i adorns de fusta són els protagonistes; o bé, l’estil escandinau amb decoracions en vermell, daurat i verd.

Els pessebres van evolucionant i encara que algunes famílies solen col·locar el Betlem tradicional amb figures de qualitat, il·luminació blanca, cases de suro i paisatges elaborats, la veritat és que a les cases petites es pot buscar un lloc estratègic on posar únicament el Naixement com a decoració integrada en el rebedor o el saló.

L'Arbre de Nadal i el Betlem

La decoració de la casa

Una vegada muntats tant el Naixement com l’Arbre de Nadal, podem decorar la porta d’entrada a la nostra llar amb una corona nadalenca, natural o artificial.

Actualment, la majoria de corones nadalenques estan elaborades amb productes naturals com a pinyes, branques de pi, grévol, suro, vesc; però també, s’han posat de moda les corones amb peluixos, adorns de fusta i garlandes.

D’altra banda, quan hi ha nens a casa se solen decorar les finestres on es pot pintar el cristall amb motius relacionats amb les festes com a ninots de neu, xiquets, regals, Pare Noel o els Reis Mags.

En el marc de les portes interiors i a la terrassa o el balcó, també queda molt bé posar adorns nadalencs i ninots infantils, llums de colors, garlandes o esferes brillants.

La decoració es pot completar per la resta de la llar amb veles, cistelles plenes de pinyes naturals, tests amb flors de pasqua, rams d’eucaliptus amb flors i gerros de cristall amb boles daurades i estrelles platejades.

La decoració de la casa

La taula de Nadal

Adornar la taula per als menjars nadalencs o per als sopars requereix temps, dedicació i una mica d’imaginació. Encara que hi ha famílies que els agrada posar tocs clàssics i treure la tradicional vaixella guardada en l’armari de rebost per a estes dates, sempre es pot innovar.

Tant per als més clàssics com per als més moderns, deixem algunes idees originals per a ser més creatius i sorprendre els convidats en la taula.

Precisament, pensant en els convidats que ens acompanyen durant les celebracions és tendència col·locar una targeta amb el seu nom o deixar un missatge amb lletres fetes a mà. Els centres de taula naturals també són imprescindibles en la taula pel que si ens atrevim, podem preparar-los nosaltres mateixos amb una mica d’imaginació.

Col·locar veles amb fulles seques, petites flors, cintes daurades o platejades, pinyes o grévol és una estupenda opció. Els gerros de cristall també poden presidir la taula si els posem un ram de frèsies o lliris, fulles d’eucaliptus, pi o vesc.

La veritat és que qualsevol element creatiu és vàlid per a decorar la taula en estes dates. És més, fins i tot els típics dolços, si sabem distribuir-los dins d’una font folrada amb paper brillant o cel·lofana juntament amb fruita seca, torró, fruita, caramels, galetes i bombons, són una opció per a les celebracions nadalenques més infantils.

La taula de Nadal

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Baldoví s’obri a primàries en Compromís per a legitimar als futurs candidats

Joan Baldoví es mostra a favor de celebrar primàries en Compromís per a triar als qui encapçalaran les pròximes candidatures, amb l'objectiu de reforçar la seua legitimitat davant la militància i els òrgans interns.

El PP acusa a Arcadi España de costar 163 milions a la Comunitat Valenciana en el seu primer mes com a ministre

El PP sosté que el primer mes d'Arcadi España al capdavant d'Hisenda ha suposat 163 milions menys en lliuraments a compte per a la Comunitat Valenciana i eleva a 423 milions el desfasament en el que va d'any.

Pérez Llorca reclama menys burocràcia i impostos perquè els jóvens puguen emprendre

Juanfran Pérez Llorca defén que les administracions reduïsquen burocràcia i impostos i reforcen la formació i les ajudes directes perquè els jóvens puguen emprendre i desenrotllar el seu projecte de vida en la Comunitat Valenciana.

Llibertat provisional per al conductor de l’accident mortal amb dos morts a Ontinyent

El jutjat d'Ontinyent decreta llibertat provisional per al conductor del vehicle que va caure al riu Clariano i va causar la mort de dos ocupants, amb mesures cautelars i causa oberta per homicidi i delictes contra la seguretat viària.

El Govern garantix resoldre en tres mesos totes les sol·licituds de regularització d’immigrants

El Govern assegura que totes les sol·licituds del procés extraordinari de regularització d'immigrants presentades fins al 30 de juny es tramitaran en un màxim de tres mesos, amb una autorització provisional en quinze dies hàbils.

Seguretat Social celebrarà els seus 45 anys amb un gran concert en el Roig Arena en 2027

Seguretat Social llança el senzill 'Pertot arreu et veig', avançament del seu àlbum i llibre 'Vaig a Mart', i anuncia un gran concert pels seus 45 anys en el Roig Arena de València al maig de 2027.

Arcadi España reafirma com a prioritat la reforma del finançament autonòmic i la quitació de deute

Arcadi España situa entre les seues prioritats la reforma del model de finançament autonòmic dissenyat per María Jesús Montero i la quitació de deute a les comunitats, ja en tramitació en el Congrés.

Vox manté la prioritat nacional i el PP desplaça el debat a l’arrelament en les ajudes socials

Vox defén que els nacionals tinguen prioritat en l'accés a ajudes socials mentres el PP centra la discussió a exigir arrelament. PSPV i Compromís alerten que el concepte de prioritat nacional és inconstitucional i racista.