Idees originals per a decorar per Nadal

Boles de Nadal

Amb Nadal cada any més gent s’anima amb la decoració, les compres originals dels productes per a preparar els menjars o sopars, els regals i les manualitats amb xiquets.

A l’hora de decorar la casa per a les festes de Nadal se sol recomanar el menys és més, és a dir, col·locar uns pocs adorns però amb molta elegància.

L’Arbre de Nadal i el Betlem

Quan hi han xiquets menuts a casa, la decoració nadalenca comença a prendre forma durant les vacances escolars que s’aprofiten per a posar l’Arbre de Nadal i el Naixement. No obstant això, estes tradicions tan famoses s’han anat adaptant en els últims anys amb arbres de disseny minimalista, garlandes, llums i adorns de fusta, peluixos o fets a mà.

L’Arbre de Nadal ens convida a deixar volar la nostra imaginació i a l’hora d’adornar-lo es pot triar una gamma de colors per a combinar, és a dir, triar l’estil nòrdic en el qual els colors blancs, plata i adorns de fusta són els protagonistes; o bé, l’estil escandinau amb decoracions en vermell, daurat i verd.

Els pessebres van evolucionant i encara que algunes famílies solen col·locar el Betlem tradicional amb figures de qualitat, il·luminació blanca, cases de suro i paisatges elaborats, la veritat és que a les cases petites es pot buscar un lloc estratègic on posar únicament el Naixement com a decoració integrada en el rebedor o el saló.

L'Arbre de Nadal i el Betlem

La decoració de la casa

Una vegada muntats tant el Naixement com l’Arbre de Nadal, podem decorar la porta d’entrada a la nostra llar amb una corona nadalenca, natural o artificial.

Actualment, la majoria de corones nadalenques estan elaborades amb productes naturals com a pinyes, branques de pi, grévol, suro, vesc; però també, s’han posat de moda les corones amb peluixos, adorns de fusta i garlandes.

D’altra banda, quan hi ha nens a casa se solen decorar les finestres on es pot pintar el cristall amb motius relacionats amb les festes com a ninots de neu, xiquets, regals, Pare Noel o els Reis Mags.

En el marc de les portes interiors i a la terrassa o el balcó, també queda molt bé posar adorns nadalencs i ninots infantils, llums de colors, garlandes o esferes brillants.

La decoració es pot completar per la resta de la llar amb veles, cistelles plenes de pinyes naturals, tests amb flors de pasqua, rams d’eucaliptus amb flors i gerros de cristall amb boles daurades i estrelles platejades.

La decoració de la casa

La taula de Nadal

Adornar la taula per als menjars nadalencs o per als sopars requereix temps, dedicació i una mica d’imaginació. Encara que hi ha famílies que els agrada posar tocs clàssics i treure la tradicional vaixella guardada en l’armari de rebost per a estes dates, sempre es pot innovar.

Tant per als més clàssics com per als més moderns, deixem algunes idees originals per a ser més creatius i sorprendre els convidats en la taula.

Precisament, pensant en els convidats que ens acompanyen durant les celebracions és tendència col·locar una targeta amb el seu nom o deixar un missatge amb lletres fetes a mà. Els centres de taula naturals també són imprescindibles en la taula pel que si ens atrevim, podem preparar-los nosaltres mateixos amb una mica d’imaginació.

Col·locar veles amb fulles seques, petites flors, cintes daurades o platejades, pinyes o grévol és una estupenda opció. Els gerros de cristall també poden presidir la taula si els posem un ram de frèsies o lliris, fulles d’eucaliptus, pi o vesc.

La veritat és que qualsevol element creatiu és vàlid per a decorar la taula en estes dates. És més, fins i tot els típics dolços, si sabem distribuir-los dins d’una font folrada amb paper brillant o cel·lofana juntament amb fruita seca, torró, fruita, caramels, galetes i bombons, són una opció per a les celebracions nadalenques més infantils.

La taula de Nadal

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.