16 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Illa comparix després de Reis i ho confirma: «A finals de la setmana que ve»

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha comparegut este dijous, 7 de gener, en roda de premsa per a valorar la situació epidemiològica en Espanya, que qualifica de «preocupant» i per a aclarir com serà l’arribada de les vacunes de Moderna. Cal recordar, que l’Agència Europea del Medicament ja ha aprovat estes dosis. D’esta manera, el país comptarà amb dos vacunes diferents per a ampliar la capacitat de vacunació.

 

Un dels punts destacats de la seua compareixença ha sigut conèixer la postura del Ministeri sobre la nova vacuna i si l’arribada d’estes dosis incidirà en els temps que Sanitat s’ha marcat per a distribuir-la. Segons Illa, el pla de vacunació ja comptava que anirien arribant més dosis de la vacuna a mesura que avancen les setmanes, en funció del que tarda la Comissió Europea en autoritzar la seua distribució al país. Per tant, no es preveu que canvien els terminis que es van marcar en el seu dia.

 

És a dir, la primera fase de la vacunació, que inclou a residents en centres sociosanitaris, el personal que atén i els metges de primera línia dels hospitals i servicis d’Urgències, seguirà activa fins al mes de març, i a partir d’eixe moment començarà la segona fase i s’ampliaran els grups que aniran rebent la vacuna.

 

Seguint eixos terminis, Sanitat preveu que a l’estiu es puga arribar al percentatge del 70% de la població vacunada, arribant a una tímida immunitat de grup, quelcom que alguns experts encara no ho veuen del tot clar. En qualsevol cas, l’arribada de les dosis de Moderna probablement pot agilitzar el procés de vacunació, que en algunes comunitats seguix molt endarrerit mentres en altres ha agafat una velocitat «de creuer», segons el mateix Illa.

 

El ministre no vol entrar a fer rànquings de velocitat de les autonomies i la rapidesa que distribuïxen les dosis, i creu que el procés de vacunació «no és un ‘sprint’», sinó una prova de fons a on s’arribarà a l’objectiu final després de moltes setmanes d’esforç per part de les administracions.

 

Comencen a arribar les vacunes de Moderna, que s’unixen a les de Pfizer

Sobre les dosis de Moderna, Illa ha explicat que està previst que comencen a arribar la setmana que ve, entre 7 i 10 dies, i a partir d’este moment podrien arribar a Espanya 600.000 dosis en les següents sis setmanes. Això significa que a mitats de febrer hi podria haver vacunes de Moderna per a immunitzar 300.000 persones.

 

Tenint en compte que Pfizer envia a Espanya cada setmana 350.000 vacunes, a mitats de febrer ja haurien arribat 2.800.000 vacunes, que serviran per a vacunar a 1,4 milions de persones, més les 300.000 que seran vacunades amb les de Moderna. En total, 2,7 milions de persones vacunades en un mes i mig.

 

Preguntat sobre la gestió de les autonomies d’estes vacunes, Illa creu que totes estan mostrant esforços per a fer arribar les dosis a la població, encara que algunes ho estiguen fent de manera més ràpida que d’altres.

 

De fet, recordant que Madrid ha subcontractat Creu Roja per a accelerar el procés de vacunació després que la regió només haja posat el 6% de les vacunes rebudes abans de Reis, el ministre creu que Espanya té un sistema sanitari públic perfectament capaç de distribuir estes vacunes, com algunes regions han demostrat, i que no hauria de fer falta recórrer a recursos privats per dur-ho a terme.

Últimes notícies

Danjuma defén a Corberán després de la tercera derrota del València

Danjuma va recolzar públicament a Carlos Corberán després de la tercera derrota seguida del València davant el Reial Madrid. El neerlandés va destacar l'esforç del tècnic i del grup.

La comissió de la DANA de Les Corts citarà a les víctimes el 23 i 24 de febrer

La comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre de 2024 citarà a nou associacions i a un afectat els dies 23 i 24, en sessions de matí i vesprada.

Les vivendes turístiques cauen un 23% en la Comunitat Valenciana fins a 48.441

L'INE xifra en 48.441 les vivendes turístiques en la Comunitat Valenciana, un 23% menys que al maig. A Espanya sumen 329.764, el nivell més baix des d'agost de 2023.

Un escorta situa a Mazón al Palau a les 19.50 el 29-O i rumb al Cecopi a les 20.00

Un escorta que va declarar en la causa per la DANA ha situat a Carlos Mazón al Palau a les 19.50 del 29-O i la seua eixida cap al Cecopi a les 20.00. El testimoni va detallar un menjar privat eixe dia i un desplaçament sense escorta que va qualificar de 'rar'.

Benavent no ratifica les seues declaracions en el cas Imelsa i admet que anava ‘fumat’ de marihuana

Marcos Benavent ha assegurat en el juí de la peça E del cas Imelsa que no ratifica les seues declaracions d'instrucció perquè anava perjudicat i 'fumat'. També ha admés que manipulava gravacions i que la seua anterior estratègia era implicar a tothom.

Un escorta situa a Mazón al Palau a les 19.50 el 29-O i rumb al Cecopi a les 20.00

Un escorta ha afirmat davant la jutgessa que Carlos Mazón va arribar al Palau sobre les 19.50 el 29-O i va eixir cap al Cecopi entorn de les 20.00. El testimoniatge fixa una cronologia de la seua vesprada en plena gestió de la DANA.

Un escorta situa a Mazón al Palau a les 19.50 el 29-O i rumb al Cecopi a les 20.00

Un escorta va declarar que el llavors president va arribar al Palau sobre les 19.50 el 29 d'octubre de 2024 i va eixir cap al Cecopi al voltant de les 20.00. El testimoniatge detalla la seua jornada, amb acte matinal, menjar fora i arribada a l'Eliana entorn de les 20.30.

Investiguen explosions en clavegueres del centre de Castelló després d’un desallotjament preventiu

La Policia Local investiga diverses explosions en clavegueres del centre de Castelló que van obligar a desallotjar un edifici. No va haver-hi ferits i la zona es va estabilitzar.