Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

Quasi 90 veïns desallotjats pel fort incendi declarat dijous als baixos d’un edifici del número 25 del carrer Picayo de València han sigut reallotjats esta passada nit per l’Ajuntament de València, mentres este dissabte s’han posat en marxa les tasques de neteja i reparació de la finca afectada.

Segons han informat fonts municipals, els servicis de l’Ajuntament han garantit allotjament provisional a totes les persones que no podien tornar encara a les seues vivendes. L’objectiu és que cap família quede sense alternativa mentres es revisen els danys i es recupera la seguretat a l’immoble.

Treballs de neteja i revisió de danys

Este dissabte al matí han començat els treballs de neteja i desescombrament dels baixos incendiats i la reparació de les baixants afectades al pati 23. Estes actuacions són necessàries per a eliminar restes de fum i runa i per a comprovar l’estat de les instal·lacions afectades pel foc i la calor.

Les tasques tècniques servixen també per a valorar l’abast real dels danys i determinar quan podran tornar als seus pisos els veïns que continuen fora de casa. Fins que no hi haja garanties plenes de seguretat, la finca sinistrada romandrà sense residents.

L’origen del foc i el desallotjament

El portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, va explicar divendres que l’incendi es va declarar cap a les quatre de la vesprada de dijous en un baix que al matí havia sigut desallotjat per la Policia Nacional per una orde judicial. Eixe mateix dijous, els Bombers van donar el foc per controlat i durant la nit es van fer labors de refresc per apagar els últims rescoldes i donar-lo finalment per extingit.

Davant la intensitat del fum i per motius de seguretat, es va ordenar el confinament inicial de les persones que estaven als pisos de la finca afectada i dels edificis contigus. Posteriorment, quan la situació ho va permetre, es va procedir a l’evacuació escalonada.

Segons les mateixes fonts, finalment es van desallotjar les finques dels números 23, 25 i 27 del carrer Picayo. La del 25 és la que acull el baix incendiat. A mesura que els Bombers van anar controlant les flames i es va considerar que ja no hi havia risc immediat, els veïns dels edificis 23 i 27 van poder tornar a les seues cases.

No obstant això, els residents de la finca 25 i alguns veïns del 23 més pròxims al baix sinistrat han hagut de romandre fora per precaució, a l’espera dels informes tècnics i de la reparació dels elements danyats.

Quatre operaris detinguts

La Policia Nacional ha informat de la detenció de quatre operaris com a presumptes responsables d’un delicte d’imprudència greu. Segons les primeres investigacions, estaven fent treballs de soldadura amb maquinària elèctrica als baixos quan una guspira hauria provocat l’inici de l’incendi.

La investigació policial continua oberta per aclarir tots els detalls del succés i confirmar si els treballs complien les mesures de seguretat exigides. Mentrestant, els veïns esperen poder tornar prompte a la normalitat una vegada concloguen la neteja i les reparacions a l’edifici del carrer Picayo.

Últimes notícies

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.