Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

Quasi 90 veïns desallotjats pel fort incendi declarat dijous als baixos d’un edifici del número 25 del carrer Picayo de València han sigut reallotjats esta passada nit per l’Ajuntament de València, mentres este dissabte s’han posat en marxa les tasques de neteja i reparació de la finca afectada.

Segons han informat fonts municipals, els servicis de l’Ajuntament han garantit allotjament provisional a totes les persones que no podien tornar encara a les seues vivendes. L’objectiu és que cap família quede sense alternativa mentres es revisen els danys i es recupera la seguretat a l’immoble.

Treballs de neteja i revisió de danys

Este dissabte al matí han començat els treballs de neteja i desescombrament dels baixos incendiats i la reparació de les baixants afectades al pati 23. Estes actuacions són necessàries per a eliminar restes de fum i runa i per a comprovar l’estat de les instal·lacions afectades pel foc i la calor.

Les tasques tècniques servixen també per a valorar l’abast real dels danys i determinar quan podran tornar als seus pisos els veïns que continuen fora de casa. Fins que no hi haja garanties plenes de seguretat, la finca sinistrada romandrà sense residents.

L’origen del foc i el desallotjament

El portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, va explicar divendres que l’incendi es va declarar cap a les quatre de la vesprada de dijous en un baix que al matí havia sigut desallotjat per la Policia Nacional per una orde judicial. Eixe mateix dijous, els Bombers van donar el foc per controlat i durant la nit es van fer labors de refresc per apagar els últims rescoldes i donar-lo finalment per extingit.

Davant la intensitat del fum i per motius de seguretat, es va ordenar el confinament inicial de les persones que estaven als pisos de la finca afectada i dels edificis contigus. Posteriorment, quan la situació ho va permetre, es va procedir a l’evacuació escalonada.

Segons les mateixes fonts, finalment es van desallotjar les finques dels números 23, 25 i 27 del carrer Picayo. La del 25 és la que acull el baix incendiat. A mesura que els Bombers van anar controlant les flames i es va considerar que ja no hi havia risc immediat, els veïns dels edificis 23 i 27 van poder tornar a les seues cases.

No obstant això, els residents de la finca 25 i alguns veïns del 23 més pròxims al baix sinistrat han hagut de romandre fora per precaució, a l’espera dels informes tècnics i de la reparació dels elements danyats.

Quatre operaris detinguts

La Policia Nacional ha informat de la detenció de quatre operaris com a presumptes responsables d’un delicte d’imprudència greu. Segons les primeres investigacions, estaven fent treballs de soldadura amb maquinària elèctrica als baixos quan una guspira hauria provocat l’inici de l’incendi.

La investigació policial continua oberta per aclarir tots els detalls del succés i confirmar si els treballs complien les mesures de seguretat exigides. Mentrestant, els veïns esperen poder tornar prompte a la normalitat una vegada concloguen la neteja i les reparacions a l’edifici del carrer Picayo.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.