Un incendi forestal amenaça El Ràfol d’Almúnia a Alacant

Un nou incendi assota a la província, en la localitat del Ràfol d’Almúnia. Les flames, iniciades prop de les 21.00 hores, consumixen ràpidament la Serra de Segària, una àrea de gran valor ecològic.

Des de diversos municipis veïns com Sanet i Negrals, Pego i la Font d’en Carròs, es reporten albiraments de l’incendi, la qual cosa ha generat una sèrie d’anomenades al 112. Les imatges capturades de l’esdeveniment mostren flames que s’eleven cap al cel nocturn, un espectacle tant impressionant com alarmant.

La resposta dels serveis d’emergència és immediata. Tres unitats de bombers forestals, secundades per tres autobombes i huit dotacions, es dirigixen al lloc del sinistre. A esta resposta se sumen quatre dotacions addicionals dels Bombers d’Alacant i un capatàs forestal. El Centre de Prevenció d’Incendis Forestals també intervé, enviant al cap de comarca per a coordinar les operacions.

El Centre de Coordinació d’Emergències eleva la situació al nivell 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals, reflectint la gravetat de l’incendi i la necessitat d’una acció coordinada. Este nivell d’alerta subratlla la serietat de l’esdeveniment i la urgència d’una resposta efectiva.

De moment no hi ha evacuats

El foc no sols amenaça la biodiversitat de la Serra de Segària, sinó que també posa en risc a les comunitats pròximes. Les flames s’acosten a Benimeli, i la direcció del vent planteja una possible amenaça a les zones residencials. Esta situació és d’especial preocupació, atés que moltes famílies residixen en estes àrees.

Les condicions meteorològiques actuals compliquen els esforços de contenció. L’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) informa que les temperatures en la zona han aconseguit els 30 °C durant el dia, i prop de les 22.00 hores, es mantenen al voltant dels 25 °C. Un vent de ponent, amb ratxes de fins a 30 km/h, i una humitat relativa inferior al 30%, contribuïxen a la ràpida propagació del foc.

S’espera la participació de mitjans aeris a partir de les 07.40 hores, sempre que les condicions meteorològiques ho permeten. Estos recursos són vitals per a proporcionar una visió aèria i accedir a àrees que podrien ser inaccessibles per als equips en terra.

Últimes notícies

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.

Pérez Llorca demana deixar de costat l’estratègia política i centrar-se en l’educació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, insta els sindicats docents a no alçar-se de la taula de negociació i defensa que l’acord és possible si es deixen de banda les estratègies polítiques i s’atén el que és important: l’educació pública.

Pérez Llorca insta Diana Morant a centrar-se en presentar els pressupostos d’Espanya

Juanfran Pérez Llorca reprova a Diana Morant que critique els comptes de la Generalitat de 2026 i li reclama que el seu govern presente d’una vegada els pressupostos generals d’Espanya i garantisca una millor financiació per a la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la dana reny als manifestants i els recorda que ja són acusació particular

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana insta almenys dos manifestants, personats com a acusació particular, a canalitzar les seues peticions de prova i protestes per via judicial i no amb altaveus davant del jutjat.

Barcala assegura que només queden quatre flecos per a les llicències de les fogueres d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, garantix que les subvencions a les fogueres ja estan abonades, que les de les barraques es pagaran en els pròxims dies i que les llicències estan pràcticament resoltes, a l’espera de quatre detalls tècnics.

Barcala es ratifica i manté el silenci sobre el cas de Les Naus a la Platja de Sant Joan

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, reitera que no farà cap declaració sobre el cas de Les Naus, malgrat la comissió municipal i la investigació judicial per les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, i participa en l’homenatge a l’enginyer Florentino Regalado.