Un incendi forestal amenaça El Ràfol d’Almúnia a Alacant

Un nou incendi assota a la província, en la localitat del Ràfol d’Almúnia. Les flames, iniciades prop de les 21.00 hores, consumixen ràpidament la Serra de Segària, una àrea de gran valor ecològic.

Des de diversos municipis veïns com Sanet i Negrals, Pego i la Font d’en Carròs, es reporten albiraments de l’incendi, la qual cosa ha generat una sèrie d’anomenades al 112. Les imatges capturades de l’esdeveniment mostren flames que s’eleven cap al cel nocturn, un espectacle tant impressionant com alarmant.

La resposta dels serveis d’emergència és immediata. Tres unitats de bombers forestals, secundades per tres autobombes i huit dotacions, es dirigixen al lloc del sinistre. A esta resposta se sumen quatre dotacions addicionals dels Bombers d’Alacant i un capatàs forestal. El Centre de Prevenció d’Incendis Forestals també intervé, enviant al cap de comarca per a coordinar les operacions.

El Centre de Coordinació d’Emergències eleva la situació al nivell 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals, reflectint la gravetat de l’incendi i la necessitat d’una acció coordinada. Este nivell d’alerta subratlla la serietat de l’esdeveniment i la urgència d’una resposta efectiva.

De moment no hi ha evacuats

El foc no sols amenaça la biodiversitat de la Serra de Segària, sinó que també posa en risc a les comunitats pròximes. Les flames s’acosten a Benimeli, i la direcció del vent planteja una possible amenaça a les zones residencials. Esta situació és d’especial preocupació, atés que moltes famílies residixen en estes àrees.

Les condicions meteorològiques actuals compliquen els esforços de contenció. L’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) informa que les temperatures en la zona han aconseguit els 30 °C durant el dia, i prop de les 22.00 hores, es mantenen al voltant dels 25 °C. Un vent de ponent, amb ratxes de fins a 30 km/h, i una humitat relativa inferior al 30%, contribuïxen a la ràpida propagació del foc.

S’espera la participació de mitjans aeris a partir de les 07.40 hores, sempre que les condicions meteorològiques ho permeten. Estos recursos són vitals per a proporcionar una visió aèria i accedir a àrees que podrien ser inaccessibles per als equips en terra.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.