Un incendi forestal amenaça El Ràfol d’Almúnia a Alacant

Un nou incendi assota a la província, en la localitat del Ràfol d’Almúnia. Les flames, iniciades prop de les 21.00 hores, consumixen ràpidament la Serra de Segària, una àrea de gran valor ecològic.

Des de diversos municipis veïns com Sanet i Negrals, Pego i la Font d’en Carròs, es reporten albiraments de l’incendi, la qual cosa ha generat una sèrie d’anomenades al 112. Les imatges capturades de l’esdeveniment mostren flames que s’eleven cap al cel nocturn, un espectacle tant impressionant com alarmant.

La resposta dels serveis d’emergència és immediata. Tres unitats de bombers forestals, secundades per tres autobombes i huit dotacions, es dirigixen al lloc del sinistre. A esta resposta se sumen quatre dotacions addicionals dels Bombers d’Alacant i un capatàs forestal. El Centre de Prevenció d’Incendis Forestals també intervé, enviant al cap de comarca per a coordinar les operacions.

El Centre de Coordinació d’Emergències eleva la situació al nivell 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals, reflectint la gravetat de l’incendi i la necessitat d’una acció coordinada. Este nivell d’alerta subratlla la serietat de l’esdeveniment i la urgència d’una resposta efectiva.

De moment no hi ha evacuats

El foc no sols amenaça la biodiversitat de la Serra de Segària, sinó que també posa en risc a les comunitats pròximes. Les flames s’acosten a Benimeli, i la direcció del vent planteja una possible amenaça a les zones residencials. Esta situació és d’especial preocupació, atés que moltes famílies residixen en estes àrees.

Les condicions meteorològiques actuals compliquen els esforços de contenció. L’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) informa que les temperatures en la zona han aconseguit els 30 °C durant el dia, i prop de les 22.00 hores, es mantenen al voltant dels 25 °C. Un vent de ponent, amb ratxes de fins a 30 km/h, i una humitat relativa inferior al 30%, contribuïxen a la ràpida propagació del foc.

S’espera la participació de mitjans aeris a partir de les 07.40 hores, sempre que les condicions meteorològiques ho permeten. Estos recursos són vitals per a proporcionar una visió aèria i accedir a àrees que podrien ser inaccessibles per als equips en terra.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.