Un incendi forestal amenaça El Ràfol d’Almúnia a Alacant

Un nou incendi assota a la província, en la localitat del Ràfol d’Almúnia. Les flames, iniciades prop de les 21.00 hores, consumixen ràpidament la Serra de Segària, una àrea de gran valor ecològic.

Des de diversos municipis veïns com Sanet i Negrals, Pego i la Font d’en Carròs, es reporten albiraments de l’incendi, la qual cosa ha generat una sèrie d’anomenades al 112. Les imatges capturades de l’esdeveniment mostren flames que s’eleven cap al cel nocturn, un espectacle tant impressionant com alarmant.

La resposta dels serveis d’emergència és immediata. Tres unitats de bombers forestals, secundades per tres autobombes i huit dotacions, es dirigixen al lloc del sinistre. A esta resposta se sumen quatre dotacions addicionals dels Bombers d’Alacant i un capatàs forestal. El Centre de Prevenció d’Incendis Forestals també intervé, enviant al cap de comarca per a coordinar les operacions.

El Centre de Coordinació d’Emergències eleva la situació al nivell 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals, reflectint la gravetat de l’incendi i la necessitat d’una acció coordinada. Este nivell d’alerta subratlla la serietat de l’esdeveniment i la urgència d’una resposta efectiva.

De moment no hi ha evacuats

El foc no sols amenaça la biodiversitat de la Serra de Segària, sinó que també posa en risc a les comunitats pròximes. Les flames s’acosten a Benimeli, i la direcció del vent planteja una possible amenaça a les zones residencials. Esta situació és d’especial preocupació, atés que moltes famílies residixen en estes àrees.

Les condicions meteorològiques actuals compliquen els esforços de contenció. L’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) informa que les temperatures en la zona han aconseguit els 30 °C durant el dia, i prop de les 22.00 hores, es mantenen al voltant dels 25 °C. Un vent de ponent, amb ratxes de fins a 30 km/h, i una humitat relativa inferior al 30%, contribuïxen a la ràpida propagació del foc.

S’espera la participació de mitjans aeris a partir de les 07.40 hores, sempre que les condicions meteorològiques ho permeten. Estos recursos són vitals per a proporcionar una visió aèria i accedir a àrees que podrien ser inaccessibles per als equips en terra.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.