Un incendi forestal amenaça El Ràfol d’Almúnia a Alacant

Un nou incendi assota a la província, en la localitat del Ràfol d’Almúnia. Les flames, iniciades prop de les 21.00 hores, consumixen ràpidament la Serra de Segària, una àrea de gran valor ecològic.

Des de diversos municipis veïns com Sanet i Negrals, Pego i la Font d’en Carròs, es reporten albiraments de l’incendi, la qual cosa ha generat una sèrie d’anomenades al 112. Les imatges capturades de l’esdeveniment mostren flames que s’eleven cap al cel nocturn, un espectacle tant impressionant com alarmant.

La resposta dels serveis d’emergència és immediata. Tres unitats de bombers forestals, secundades per tres autobombes i huit dotacions, es dirigixen al lloc del sinistre. A esta resposta se sumen quatre dotacions addicionals dels Bombers d’Alacant i un capatàs forestal. El Centre de Prevenció d’Incendis Forestals també intervé, enviant al cap de comarca per a coordinar les operacions.

El Centre de Coordinació d’Emergències eleva la situació al nivell 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals, reflectint la gravetat de l’incendi i la necessitat d’una acció coordinada. Este nivell d’alerta subratlla la serietat de l’esdeveniment i la urgència d’una resposta efectiva.

De moment no hi ha evacuats

El foc no sols amenaça la biodiversitat de la Serra de Segària, sinó que també posa en risc a les comunitats pròximes. Les flames s’acosten a Benimeli, i la direcció del vent planteja una possible amenaça a les zones residencials. Esta situació és d’especial preocupació, atés que moltes famílies residixen en estes àrees.

Les condicions meteorològiques actuals compliquen els esforços de contenció. L’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) informa que les temperatures en la zona han aconseguit els 30 °C durant el dia, i prop de les 22.00 hores, es mantenen al voltant dels 25 °C. Un vent de ponent, amb ratxes de fins a 30 km/h, i una humitat relativa inferior al 30%, contribuïxen a la ràpida propagació del foc.

S’espera la participació de mitjans aeris a partir de les 07.40 hores, sempre que les condicions meteorològiques ho permeten. Estos recursos són vitals per a proporcionar una visió aèria i accedir a àrees que podrien ser inaccessibles per als equips en terra.

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.