Els serveis d’extinció continuen treballant este dilluns per controlar i extingir l’incendi forestal declarat dijous passat a Segorbe (Castellón). El foc es va originar per un llamp i ja s’ha estabilitzat després de cremar 630 hectàrees al Parc Natural de la Serra Calderona.
Segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat, este és ja el quint dia de treballs seguits contra l’incendi. Mentres el foc continua actiu, l’objectiu dels equips terrestres és consolidar el perímetre e evitar reproduccions a l’interior de la zona cremada.
En la zona intervenen este matí sis unitats i sis autobombes del Servici de Bombers Forestals de la Generalitat. A estes dotacions se suma una dotació i tres brigades forestals del Consorci Provincial de Bombers de Castellón, així com tres dotacions i tres brigades del Consorci de València.
Rebaixa de l’alerta i tornada a casa
Després que l’incendi es donara per estabilitzat diumenge a les 7.30 hores, s’han pogut relaxar algunes mesures d’emergència. Els veïns de Gàtova desallotjats divendres han pogut tornar als seus domicilis, encara que amb restriccions.
Les autoritats mantenen l’ordre que estos residents continuen confinats als seus habitatges. A més, els han indicat que només consumisquen aigua embotellada, com a mesura de precaució mentre es garantix la qualitat de l’aigua de la xarxa.
A causa de l’evolució favorable del foc, també s’ha rebaixat el nivell d’alerta del Pla Especial d’Incendis Forestals de la Comunitat Valenciana (PEIF). S’ha passat de la situació 2, que indica un risc i afectació majors, a la situació 1, de menor gravetat.
Esta millora en el panorama ha permés desmobilitzar la Unitat Militar d’Emergències (UME), que havia sigut activada en els primers dies de l’incendi. Ara el protagonisme recau principalment en els mitjans terrestres autonòmics i provincials, que rematen les tasques d’extinció.
Repartiment dels danys per municipis
Del total de 630 hectàrees calcinades al Parc Natural de la Serra Calderona, la major part pertany al terme municipal de Segorbe. Concretament, un 62 %, és a dir, 395 hectàrees, corresponen a este municipi de la província de Castellón.
El 38 % restant, unes 235 hectàrees, formen part del terme municipal de Gàtova, ja en la província de València. Este repartiment mostra l’afectació important en ambdós municipis, encara que amb un impacte més gran a Segorbe.
Mentres continuen les labors d’extinció i vigilància, els responsables d’emergències analitzen l’evolució de l’incendi hora a hora. La prioritat és evitar rebrots i consolidar la seguretat en tot el perímetre abans de poder donar el foc per controlat i posteriorment extingit.









