Controlat un incendi a Teulada Moraira provocat per un castell de focs d’artifici

Efectius de bombers han controlat esta matinada un incendi de vegetació a la localitat alacantina de Teulada, darrere del cementeri municipal, arran de la celebració d’un castell de focs d’artifici, sense registrar ferits. La proximitat d’alguns habitatges ha obligat a evacuar preventivament alguns veïns.

L’avís del foc es va rebre a les 22.53 hores i va quedar estabilitzat a la una del matí i controlat a les 2.16 hores, informa el Consorci Provincial de Bombers d’Alacant.

Inicialment, el castell va provocar almenys tres focus de foc. Un d’ells va saltar a la zona de l’auditori de Teulada, cremant zones de matoll, encara que este focus de l’incendi va quedar controlat a les 23.49 hores.

El vent en la zona, unit al tipus de vegetació, va fer que el foc es propagara amb rapidesa. Açò va fer témer que aplegara alguns habitatges més dispersos, per la qual cosa preventivament es van evacuar alguns veïns.

De moment, el Consorci de Bombers calcula que aproximadament s’han calcinat al voltant de 2,5 hectàrees, junt amb un cotxe i una casa d’eines on han mort alguns coloms.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València Basket busca vols per al retorn a Espanya del seu júnior des d’Abu Dhabi

El València Basket intenta assegurar un vol perquè el seu equip júnior torne des d'Abu Dhabi després del tancament de l'espai aeri per la tensió regional. El club coordina amb Exteriors, ambaixades i aerolínies i evita rutes per carretera per la saturació de fronteres

EVAP llança EXPERTA, la xarxa que connecta i dona visibilitat a dones en tecnologia

EVAP ha llançat EXPERTA, una plataforma per a identificar i promoure professionals femenines d'innovació i tecnologia. El directori connectarà talent amb esdeveniments, mitjans i institucions per a augmentar la seua presència en panells i espais de decisió.

3i4 publica tres poemaris inèdits de Vicent Andrés Estellés

Edicions 3i4 ha inclòs 'Homenatges', 'Homenatge a Ronsard' i 'Pinacoteca' en el Volum 13 de l'Obra Completa revisada. El pla passa a 14 toms amb un últim dedicat a la prosa memorialística.

L’IVF reedita en 2026 la línia per al sector agroalimentari i amplia els terminis fins a 10 anys

El programa compta amb 2,2 milions per a subvencionar interessos i facilitar finançament en condicions avantatjoses

Chiva ha completat la rehabilitació del barri de Bechinos i reforça la seua protecció enfront de riuades

Chiva ha culminat la revitalització del barri de Bechinos, el nucli més antic del municipi, amb obres per a resistir futures riuades sense perdre el seu caràcter. El projecte, finançat amb fons estatals després de la DANA de 2024, inclou millores de drenatge, repavimentació i reforços estructurals.

Naixen els primers pollets d’òbila comuna del programa de Bioparc València

Bioparc València ha acollit les primeres eclosions d'òbila comuna dins del seu programa de conservació. La cria se supervisa per cambres per a evitar empremta humana i preparar la reintroducció en zones periurbanes.

Desarticulen un punt de venda de droga al costat d’una escola infantil a Cullera (València)

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i una dona i ha desmantellat un punt de venda de droga situat a escassos metres d'una escola infantil de Cullera. En el registre es van confiscar diverses substàncies i material de dosificació.

Més de 60 km de retencions a primera hora en les carreteres de València

Retencions d'una mica més de 60 quilòmetres a primera hora a la província, amb els majors embossos en l'A-7, V-31 i V-30 en sentit a València, Alacant i Barcelona.