Controlat un incendi a Teulada Moraira provocat per un castell de focs d’artifici

Efectius de bombers han controlat esta matinada un incendi de vegetació a la localitat alacantina de Teulada, darrere del cementeri municipal, arran de la celebració d’un castell de focs d’artifici, sense registrar ferits. La proximitat d’alguns habitatges ha obligat a evacuar preventivament alguns veïns.

L’avís del foc es va rebre a les 22.53 hores i va quedar estabilitzat a la una del matí i controlat a les 2.16 hores, informa el Consorci Provincial de Bombers d’Alacant.

Inicialment, el castell va provocar almenys tres focus de foc. Un d’ells va saltar a la zona de l’auditori de Teulada, cremant zones de matoll, encara que este focus de l’incendi va quedar controlat a les 23.49 hores.

El vent en la zona, unit al tipus de vegetació, va fer que el foc es propagara amb rapidesa. Açò va fer témer que aplegara alguns habitatges més dispersos, per la qual cosa preventivament es van evacuar alguns veïns.

De moment, el Consorci de Bombers calcula que aproximadament s’han calcinat al voltant de 2,5 hectàrees, junt amb un cotxe i una casa d’eines on han mort alguns coloms.

Últimes notícies

El PP reclama que es retire el macrovertedero projectat a Zarra per l’alt impacte ambiental

El PP en Les Corts ha demanat a l’empresa promotora del macrovertedero de Zarra que retire el projecte, que considera un greu risc ambiental per al Valle de Ayora-Cofrentes i rebutjat per ajuntaments i veïnat.

Agents francesos patrullen Benidorm per a atendre millor els turistes

Dos agents de la Police Nationale patrullen este mes d’agost amb la Policia Nacional pels punts més turístics de Benidorm per a millorar l’atenció i la seguretat dels visitants estrangers dins del programa europeu de comissaries.

Detingut a Torrevella amb una pistola carregada en plena via pública

Un home ha sigut detingut a Torrevella quan caminava pel carrer amb una pistola semiautomàtica carregada, munició addicional i documentació presumptament falsa. Tant ell com l’acompanyant tenien antecedents per tinença il·lícita d’armes i pertinença a grup criminal.

Detingut a València un jove de 25 anys per apunyalar un menor de 14

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 25 anys acusat d'apunyalar un menor de 14 anys després d'una discussió prèvia entre dos grups d'amics. L'agressió s'ha produït de matinada en la calle Reus i la víctima ha sigut traslladada a un hospital amb ferides en el costat, l'engonal i el colze dret.

Ruixats amb tempesta a l’interior nord i descens de les màximes

L’interior de la mitat nord pot registrar hui ruixats amb tempesta i pedra, mentre les temperatures màximes baixen en quasi tot el territori. Demà es preveuen noves tempestes, sobretot a l’interior de Castelló i punts de l’interior de València.

Així volen preparar els boscos europeus davant un clima cada volta més extrem

El projecte europeu Informa Forests, coordinat per l’Institut ITACA de la UPV, proposa diversificar espècies, reforçar la gestió sostenible i donar més suport a propietaris per a fer front a sequera, incendis i fenòmens extrems als boscos europeus.

Cau a València un fugititu lituà que va anar a denunciar la pèrdua del passaport

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 61 anys, reclamat per Lituània per tràfic de drogues, després que acudira a una comissaria a denunciar que havia perdut el passaport.

Investiguen dos hòmens per matar amb un rifle un bou fugat en un festeig a Gàtova

La Guàrdia Civil ha investigat el director d’un festeig taurí i un veí caçador de Gàtova per ordenar i executar la mort amb rifle d’un bou fugat durant els bous al carrer del 18 de juliol. El cas s’ha remés a la Fiscalia de Medi Ambient de València.
FILMOTECA D'ESTIU