Acord entre el Consell i el Cermi per a fomentar la inclusió digital de les persones amb discapacitat

El Consell ha autoritzat un conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme i el Comité de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI) amb l’objectiu de fomentar l’accés a les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i la formació en competències digitals de les persones amb discapacitat.

En concret, la Conselleria, a través de la Direcció General d’Innovació, dota amb 150.000 euros este conveni per a promoure la inclusió digital com a factor d’inclusió social.

En este sentit, es perseguix aprofitar l’ús de les TIC per a ajudar a millorar la qualitat de vida de les persones en risc d’exclusió, les seues relacions socials i les seues possibilitats de promoció, així com treballar pel desenrotllament d’una societat digital inclusiva basada en la igualtat d’oportunitats.

Les accions formatives es desenrotllaran durant l’exercici 2024 en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i abasten accions en dos línies d’actuació.

Una primera línia oferix accions formatives per a persones amb discapacitat i les famílies que, degut a l’evolució de la societat digital i, com que no disposen de les competències digitals oportunes, es poden trobar excloses per la bretxa digital que això genera. L’acord preveu, almenys, 40 accions formatives perquè es puguen beneficiar un mínim de 450 persones, entre accions presencials i en línia.

En este àmbit, es proposaran accions formatives que donaran cobertura a les cinc àrees competitives del Marc Valencià de Competències Digitals. Estes són: informació i alfabetització de dades, comunicació i col·laboració, creació de contingut digital, seguretat i resolució de problemes.

Entre el contingut previst en les accions formatives figura l’ús de les tecnologies com a mitjà de comunicació, la gestió electrònica dels tràmits, la busca d’informació a través d’Internet i les ferramentes per a crear contingut o la intel·ligència artificial, entre d’altres.

Una segona línia està destinada a personal docent i tècnic encarregat de transmetre els coneixements formatius en competències digitals a les persones amb discapacitat i a les famílies, mitjançant l’adquisició de la metodologia més adequada per a dur a terme el seu treball, a través de la impartició d’un mòdul de formació introductori al Marc Valencià de Competències Digitals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Govern demana al PP que deixe de protegir a Mazón malgrat no ser investigat per la DANA

L'Executiu respecta que el TSJCV no investigue a Carlos Mazón per la seua gestió de la DANA, però insistix que les seues responsabilitats polítiques són innegables i reclama al PP que deixe de blindar-li.

El temps es manté estable hui i empitjora des de demà amb més fred i vent en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts una jornada de cel buidat i temperatures en ascens, abans d'un canvi de temps des de demà amb més núvols, descens de màximes, vent moderat en el litoral i possibles pluges en el nord de Castelló.

Catalá planteja més control de la mobilitat i sancions més dures en Falles

L'alcaldessa de València, María José Catalá, defén revisar l'organització de les Falles per a ordenar millor la mobilitat i endurir les sancions a les conductes incíviques davant el creixement de la festa.

L’Enforne EÓ Alacant fitxa el jove lateral egipci Hamza Abdalla fins a 2028

L'Enforne EÓ Alacant reforça la seua primera línia amb el lateral egipci Hamza Abdalla, internacional sub21, que firma fins a la temporada 2027-2028.

Un snack de carabassa de la Politècnica de València guanya el premi Ecotrophelia España 2026

Un equip de la Universitat Politècnica de València s'alça amb el premi Ecotrophelia España 2026 gràcies a CALÇ·LITOS, un aperitiu de carabassa que aposta per l'aprofitament integral de l'aliment i la reducció del desaprofitament.

Ingressada a l’hospital una dona de 65 anys després de ser atropellada en un carrer d’Alcoi

Una dona de 65 anys ha sigut ingressada a l'hospital Verge dels Lliris d'Alcoi després de ser atropellada per un turisme i patir un traumatisme craneoencefalico i dolor lumbar.

La CEV demana reforçar el suport a les empreses malgrat veure positiu el pla del Govern per l’Iran

La patronal CEV valora el paquet de mesures del Govern per a pal·liar l'impacte econòmic del conflicte a Orient Pròxim, però reclama un suport més intens i flexible per a les empreses, especialment les més dependents de l'energia.

San José arriba a la Comunitat Valenciana amb pluges febles i un descens de les màximes

La festivitat de San José arriba a la Comunitat Valenciana amb cels nuvolosos, pluges febles en bona part del territori i un descens de les temperatures màximes que es notarà sobretot a l'interior.