Acord entre el Consell i el Cermi per a fomentar la inclusió digital de les persones amb discapacitat

El Consell ha autoritzat un conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme i el Comité de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI) amb l’objectiu de fomentar l’accés a les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i la formació en competències digitals de les persones amb discapacitat.

En concret, la Conselleria, a través de la Direcció General d’Innovació, dota amb 150.000 euros este conveni per a promoure la inclusió digital com a factor d’inclusió social.

En este sentit, es perseguix aprofitar l’ús de les TIC per a ajudar a millorar la qualitat de vida de les persones en risc d’exclusió, les seues relacions socials i les seues possibilitats de promoció, així com treballar pel desenrotllament d’una societat digital inclusiva basada en la igualtat d’oportunitats.

Les accions formatives es desenrotllaran durant l’exercici 2024 en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i abasten accions en dos línies d’actuació.

Una primera línia oferix accions formatives per a persones amb discapacitat i les famílies que, degut a l’evolució de la societat digital i, com que no disposen de les competències digitals oportunes, es poden trobar excloses per la bretxa digital que això genera. L’acord preveu, almenys, 40 accions formatives perquè es puguen beneficiar un mínim de 450 persones, entre accions presencials i en línia.

En este àmbit, es proposaran accions formatives que donaran cobertura a les cinc àrees competitives del Marc Valencià de Competències Digitals. Estes són: informació i alfabetització de dades, comunicació i col·laboració, creació de contingut digital, seguretat i resolució de problemes.

Entre el contingut previst en les accions formatives figura l’ús de les tecnologies com a mitjà de comunicació, la gestió electrònica dels tràmits, la busca d’informació a través d’Internet i les ferramentes per a crear contingut o la intel·ligència artificial, entre d’altres.

Una segona línia està destinada a personal docent i tècnic encarregat de transmetre els coneixements formatius en competències digitals a les persones amb discapacitat i a les famílies, mitjançant l’adquisició de la metodologia més adequada per a dur a terme el seu treball, a través de la impartició d’un mòdul de formació introductori al Marc Valencià de Competències Digitals.

Últimes notícies

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.

Així són les exposicions pels 125 anys de l’Autoritat Portuària d’Alacant

L’Autoritat Portuària d’Alacant ha obert dues exposicions pel seu 125 aniversari, amb obres, documents i peces històriques sobre la trajectòria del port i la seua relació amb la ciutat i la província.

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.