Acord entre el Consell i el Cermi per a fomentar la inclusió digital de les persones amb discapacitat

El Consell ha autoritzat un conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme i el Comité de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI) amb l’objectiu de fomentar l’accés a les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i la formació en competències digitals de les persones amb discapacitat.

En concret, la Conselleria, a través de la Direcció General d’Innovació, dota amb 150.000 euros este conveni per a promoure la inclusió digital com a factor d’inclusió social.

En este sentit, es perseguix aprofitar l’ús de les TIC per a ajudar a millorar la qualitat de vida de les persones en risc d’exclusió, les seues relacions socials i les seues possibilitats de promoció, així com treballar pel desenrotllament d’una societat digital inclusiva basada en la igualtat d’oportunitats.

Les accions formatives es desenrotllaran durant l’exercici 2024 en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i abasten accions en dos línies d’actuació.

Una primera línia oferix accions formatives per a persones amb discapacitat i les famílies que, degut a l’evolució de la societat digital i, com que no disposen de les competències digitals oportunes, es poden trobar excloses per la bretxa digital que això genera. L’acord preveu, almenys, 40 accions formatives perquè es puguen beneficiar un mínim de 450 persones, entre accions presencials i en línia.

En este àmbit, es proposaran accions formatives que donaran cobertura a les cinc àrees competitives del Marc Valencià de Competències Digitals. Estes són: informació i alfabetització de dades, comunicació i col·laboració, creació de contingut digital, seguretat i resolució de problemes.

Entre el contingut previst en les accions formatives figura l’ús de les tecnologies com a mitjà de comunicació, la gestió electrònica dels tràmits, la busca d’informació a través d’Internet i les ferramentes per a crear contingut o la intel·ligència artificial, entre d’altres.

Una segona línia està destinada a personal docent i tècnic encarregat de transmetre els coneixements formatius en competències digitals a les persones amb discapacitat i a les famílies, mitjançant l’adquisició de la metodologia més adequada per a dur a terme el seu treball, a través de la impartició d’un mòdul de formació introductori al Marc Valencià de Competències Digitals.

Últimes notícies

Set municipis de la Comunitat es queden sense Punts de Trobada Familiar judicials, segons el PSPV

El PSPV denuncia que el nou mapa de Punts de Trobada Familiar Judicials manté el tancament de centres en set municipis valencians i critica el Consell per reduir la xarxa de protecció a la infància. Els socialistes avisen que més de 2.000 famílies es veuran afectades i hauran de fer més desplaçaments i front a més llistes d’espera.

The Ocean Race deixa Alicante després de generar més de 500 milions

The Ocean Race eixirà per última vegada d’Alicante el 17 de gener de 2027, després de sis edicions i més de 500 milions d’euros d’impacte econòmic. Oporto assumirà les eixides de la volta al món a vela de 2030, 2034 i 2038.

El problema de les llengües minoritzades també demana solució

Segons Gimenez les llengües i els problemes socials dominaran els programes polítics per a les eleccions generals

Metrovalencia arriba als 8,3 milions de viatgers en setembre, un 15 % més que fa un any

Metrovalencia ha transportat 8,3 milions de viatgers en setembre, un 15,10 % més que un any abans, i FGV ha sumat 10 milions d’usuaris entre València i Alacant. Les línies 3 i 5 de metro i la 4 de tramvia han sigut les més utilitzades.

Noves ajudes per a dones emprenedores rurals en el sector agrari valencià

Agricultura ha convocat una nova línia d’ajudes per a dones que impulsen projectes empresarials agraris o aqüícoles en zones rurals de la Comunitat Valenciana, amb l’objectiu de facilitar la seua posada en marxa i consolidació.

València reforça la protecció dels majors davant estafes i abusos econòmics

La Policia Local de València ha intensificat les accions preventives contra estafes i abusos econòmics a persones majors mitjançant el programa 'Ayudar a Prevenir'. El dispositiu inclou xarrades en centres municipals i recomanacions per a detectar signes d'abús en l'entorn més pròxim.

Les pluges torrencials es tornen més freqüents i els experts reclamen adaptar-hi ciutats i infraestructures

Les últimes pluges torrencials han deixat quatre morts, grans inundacions a l’est peninsular i més de 400.000 alumnes sense classe a la Comunitat Valenciana. Experts adverteixen que estos episodis seran cada vegada més freqüents i reclamen planificar el territori pensant en este risc.

Un nou sistema de la UPV detecta desinformació amb alt risc de fer-se viral

Investigadors de la UPV han creat un sistema d’alerta primerenca, el DDVRI, que detecta quins continguts enganyosos tenen més risc de viralitzar-se i ajuda a prioritzar la faena dels equips de verificació.