13.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Acord entre el Consell i el Cermi per a fomentar la inclusió digital de les persones amb discapacitat

El Consell ha autoritzat un conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme i el Comité de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI) amb l’objectiu de fomentar l’accés a les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i la formació en competències digitals de les persones amb discapacitat.

En concret, la Conselleria, a través de la Direcció General d’Innovació, dota amb 150.000 euros este conveni per a promoure la inclusió digital com a factor d’inclusió social.

En este sentit, es perseguix aprofitar l’ús de les TIC per a ajudar a millorar la qualitat de vida de les persones en risc d’exclusió, les seues relacions socials i les seues possibilitats de promoció, així com treballar pel desenrotllament d’una societat digital inclusiva basada en la igualtat d’oportunitats.

Les accions formatives es desenrotllaran durant l’exercici 2024 en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i abasten accions en dos línies d’actuació.

Una primera línia oferix accions formatives per a persones amb discapacitat i les famílies que, degut a l’evolució de la societat digital i, com que no disposen de les competències digitals oportunes, es poden trobar excloses per la bretxa digital que això genera. L’acord preveu, almenys, 40 accions formatives perquè es puguen beneficiar un mínim de 450 persones, entre accions presencials i en línia.

En este àmbit, es proposaran accions formatives que donaran cobertura a les cinc àrees competitives del Marc Valencià de Competències Digitals. Estes són: informació i alfabetització de dades, comunicació i col·laboració, creació de contingut digital, seguretat i resolució de problemes.

Entre el contingut previst en les accions formatives figura l’ús de les tecnologies com a mitjà de comunicació, la gestió electrònica dels tràmits, la busca d’informació a través d’Internet i les ferramentes per a crear contingut o la intel·ligència artificial, entre d’altres.

Una segona línia està destinada a personal docent i tècnic encarregat de transmetre els coneixements formatius en competències digitals a les persones amb discapacitat i a les famílies, mitjançant l’adquisició de la metodologia més adequada per a dur a terme el seu treball, a través de la impartició d’un mòdul de formació introductori al Marc Valencià de Competències Digitals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.