Acord entre el Consell i el Cermi per a fomentar la inclusió digital de les persones amb discapacitat

El Consell ha autoritzat un conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme i el Comité de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI) amb l’objectiu de fomentar l’accés a les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i la formació en competències digitals de les persones amb discapacitat.

En concret, la Conselleria, a través de la Direcció General d’Innovació, dota amb 150.000 euros este conveni per a promoure la inclusió digital com a factor d’inclusió social.

En este sentit, es perseguix aprofitar l’ús de les TIC per a ajudar a millorar la qualitat de vida de les persones en risc d’exclusió, les seues relacions socials i les seues possibilitats de promoció, així com treballar pel desenrotllament d’una societat digital inclusiva basada en la igualtat d’oportunitats.

Les accions formatives es desenrotllaran durant l’exercici 2024 en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i abasten accions en dos línies d’actuació.

Una primera línia oferix accions formatives per a persones amb discapacitat i les famílies que, degut a l’evolució de la societat digital i, com que no disposen de les competències digitals oportunes, es poden trobar excloses per la bretxa digital que això genera. L’acord preveu, almenys, 40 accions formatives perquè es puguen beneficiar un mínim de 450 persones, entre accions presencials i en línia.

En este àmbit, es proposaran accions formatives que donaran cobertura a les cinc àrees competitives del Marc Valencià de Competències Digitals. Estes són: informació i alfabetització de dades, comunicació i col·laboració, creació de contingut digital, seguretat i resolució de problemes.

Entre el contingut previst en les accions formatives figura l’ús de les tecnologies com a mitjà de comunicació, la gestió electrònica dels tràmits, la busca d’informació a través d’Internet i les ferramentes per a crear contingut o la intel·ligència artificial, entre d’altres.

Una segona línia està destinada a personal docent i tècnic encarregat de transmetre els coneixements formatius en competències digitals a les persones amb discapacitat i a les famílies, mitjançant l’adquisició de la metodologia més adequada per a dur a terme el seu treball, a través de la impartició d’un mòdul de formació introductori al Marc Valencià de Competències Digitals.

Últimes notícies

Els partits es mouen per pactar els pressupostos buscant el millor per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca confia que tots els partits de Les Corts buscaran el millor per a la Comunitat Valenciana en la negociació dels pressupostos, defensa la seguretat al metro 20 anys després de l’accident i carrega contra la candidatura de Diana Morant.

Carbonell garanteix plantilles molt competitives en el Valencia Basket malgrat les eixides clau

El director general del Valencia Basket, Enric Carbonell, assegura que el club mantindrà el seu model actual i disposarà d’un pressupost major per a configurar plantilles molt competitives tant en el primer equip masculí com en el femení, malgrat les eixides de jugadors importants i del tècnic Pedro Martínez.

Pérez Llorca critica la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha criticat des de Benidorm la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants, qüestionada pel Tribunal Suprem, i ha remarcat el seu respecte a la decisió final de la Justícia.

El Valencia Basket dona per perdut Pedro Martínez, que apunta al Reial Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez eixirà del club després de comunicar-los que vol marxar i que té un acord amb el Reial Madrid, tot i haver renovat fins a 2028 fa només uns mesos.

Consum compra més de 8.720 tones de fruita d’os per a la campanya d’estiu

La cooperativa incrementa un 11% les compres respecte a 2025 i preveu superar els 1,13 milions de quilos procedents de la Comunitat Valenciana

El PSPV denuncia Carlos Mazón al Suprem per fals testimoni sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha presentat una querella al Tribunal Suprem contra l'expresident de la Generalitat Carlos Mazón per fals testimoni en la comissió d'investigació de la DANA al Congrés, basant-se en contradiccions amb la investigació judicial de Catarroja i missatges de WhatsApp del Govern valencià.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi amb participació de la Universitat de València revela que els dies més calorosos augmenten l’activitat física moderada entre adolescents, mentre que la pràctica d’exercici vigorós disminuïx.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi liderat per la Universitat de València constata que els dies més calorosos augmenta l’activitat física moderada en adolescents, mentre que les activitats més intenses disminuïxen.