18.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Acord entre el Consell i el Cermi per a fomentar la inclusió digital de les persones amb discapacitat

El Consell ha autoritzat un conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme i el Comité de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMI) amb l’objectiu de fomentar l’accés a les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i la formació en competències digitals de les persones amb discapacitat.

En concret, la Conselleria, a través de la Direcció General d’Innovació, dota amb 150.000 euros este conveni per a promoure la inclusió digital com a factor d’inclusió social.

En este sentit, es perseguix aprofitar l’ús de les TIC per a ajudar a millorar la qualitat de vida de les persones en risc d’exclusió, les seues relacions socials i les seues possibilitats de promoció, així com treballar pel desenrotllament d’una societat digital inclusiva basada en la igualtat d’oportunitats.

Les accions formatives es desenrotllaran durant l’exercici 2024 en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i abasten accions en dos línies d’actuació.

Una primera línia oferix accions formatives per a persones amb discapacitat i les famílies que, degut a l’evolució de la societat digital i, com que no disposen de les competències digitals oportunes, es poden trobar excloses per la bretxa digital que això genera. L’acord preveu, almenys, 40 accions formatives perquè es puguen beneficiar un mínim de 450 persones, entre accions presencials i en línia.

En este àmbit, es proposaran accions formatives que donaran cobertura a les cinc àrees competitives del Marc Valencià de Competències Digitals. Estes són: informació i alfabetització de dades, comunicació i col·laboració, creació de contingut digital, seguretat i resolució de problemes.

Entre el contingut previst en les accions formatives figura l’ús de les tecnologies com a mitjà de comunicació, la gestió electrònica dels tràmits, la busca d’informació a través d’Internet i les ferramentes per a crear contingut o la intel·ligència artificial, entre d’altres.

Una segona línia està destinada a personal docent i tècnic encarregat de transmetre els coneixements formatius en competències digitals a les persones amb discapacitat i a les famílies, mitjançant l’adquisició de la metodologia més adequada per a dur a terme el seu treball, a través de la impartició d’un mòdul de formació introductori al Marc Valencià de Competències Digitals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs

Restablida la circulació de trens entre Catalunya i la Comunitat Valenciana després del vent

La circulació ferroviària entre Catalunya i la Comunitat Valenciana s'ha restablit des de les 16.00 després d'un tancament preventiu per fortes ratxes de vent al sud de Tarragona. L'aturada, actiu entre les 11.00 i les 16.00, va afectar quatre trens i la normalitat es recupera de manera progressiva.