Inclusió digital per a persones amb diversitat funcional o discapacitat

Ejemplo de shortcode con estilo
La Conselleria i Cermi realitzaren aquests cursos gratuïts, a més d'una àmplia col·laboració de diferents entitats

La Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i Cermi realitzaran accions formatives en competències digitals dirigides a persones amb diversitat funcional o discapacitat, reduint així la seua bretxa digital.

La Conselleria, a través de la Direcció General per la Lluita contra la Bretxa Digital, ha signat un conveni amb el Comité d’Entitats de Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana per a promoure la inclusió digital com a factor d’inclusió social, aprofitant l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació per a ajudar a millorar la qualitat de vida de la ciutadania.

L’objectiu és realitzar accions formatives en competències digitals dirigides a persones amb diversitat funcional o discapacitat, reduint així la seua bretxa digital i, a més, realitzar cursos específics en formació en accessibilitat dirigits a personal tècnic de les entitats, personal de suport de les persones amb diversitat funcional o discapacitat, així com tot aquell interessat en matèria d’accessibilitat web a nivell bàsic, mitjà o avançat, per a previndre la bretxa digital relacionada amb l’accessibilitat digital.

Les accions formatives es duran a terme en 2022 i formen part del programa Ciutadania Digital posat en marxa per la direcció general per a la Lluita contra la Bretxa Digital en 2021, donant continuïtat a aquesta iniciativa que centrarà els seus esforços a portar formació en competències digitals a municipis en risc de despoblació i a persones amb discapacitat, en ser espais i col·lectius especialment afectats, per la bretxa digital.

El conveni recull accions formatives per a persones amb diversitat funcional o discapacitat que, a més de la seua condició, per causa de l’evolució de la societat digital i al no disposar de les competències digitals oportunes, es puguen trobar dins de la bretxa digital que això genera.

La formació està coordinada pel Cermi Comunitat Valenciana i es comptarà amb una àmplia col·laboració de les entitats de persones amb discapacitat i diversitat funcional que facilitaran la difusió de les activitats formatives.

La formació, tant en línia com presencial, es realitzarà en grups xicotets per a poder assegurar el suport a l’alumnat. Les accions formatives són totalment gratuïtes.

Les accions formatives que s’han planificat per a les persones amb diversitat funcional o discapacitat, basades en el Marc valencià de competències digitals, es basen a dotar d’eines per a crear continguts, utilitzar la tecnologia per a la comunicació, tramitacions electròniques, trobar informació en internet o utilitzar el telèfon mòbil. Cada acció formativa tindrà una duració de 15 hores.

Per a la part de formació en accessibilitat per a previndre la bretxa digital, s’han planificat les accions formatives: accessibilitat web; accessibilitat documental; i sensibilització en accessibilitat digital.

Les entitats que vulguen col·laborar acollint accions formatives en les seues instal·lacions hauran de comptar amb connexió, condicions d’accessibilitat i de seguretat sanitària necessàries. És a dir, han de tindre connexió a internet via Wifi, connexió a xarxa elèctrica per a carregar els dispositius, espai suficient per a distribuir taules i cadires per a un mínim de 8 alumnes i un màxim de 12 alumnes i taula i cadira per al docent amb separació suficient, projector/televisió amb HDMI i pissarra o similar.

Les entitats/persones interessades a participar poden sol·licitar-ho:
A través dels correus electrònics: formacion@cermicv.es programes_dglbd@gva.es

Últimes notícies

Manises reunirà el futbol base en el II Torneig Tornem! pel segon aniversari de la DANA

Manises acollirà este dissabte la segona edició del torneig de futbol 8 Tornem!, que commemora el segon aniversari de la DANA i la recuperació del futbol base valencià a les zones afectades.

Micó i Ibáñez lideraran la llista de Compromís per València i Podem encapçalarà la d’Alacant

Águeda Micó i Alberto Ibáñez encapçalaran la llista de Compromís per València en les generals del 29 de novembre, mentres que Podem liderarà la candidatura per Alacant en una coalició ampla d’esquerres que busca sumar més forces.

Avís groc este dissabte a la Comunitat Valenciana per pluges intenses i tronades

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís groc a tota la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 30 litres per hora, fins a 80 en 12 hores, amb tronades, granís i ratxes fortes de vent que avançaran d’Alacant cap a Castelló i València al llarg del dia.

Arde Bogotá portarà la seua gira al Ciutat de València després d’obrir foc a Cartagena

Arde Bogotá iniciarà en Cartagena la seua nova gira estatal 'Cómo construir un recuerdo', que tindrà parada a l’Estadi Ciutat de València els dies 25 i 26 de juny, dins d’un projecte de residència urbana amb quatre grans concerts previs en 2027.

Arde Bogotá obri gira a Cartagena i actuarà al Ciutat de València en juny

Arde Bogotá iniciarà en maig de 2027 una residència urbana a Cartagena com a arrancada de la seua gira estatal 'Cómo construir un recuerdo', que inclou dos grans concerts a lEstadi Ciutat de València els dies 25 i 26 de juny.

La Comunitat Valenciana suma 629 desnonaments per lloguer i hipoteca en tres mesos

La Comunitat Valenciana ha registrat 629 desnonaments per lloguer i hipoteca entre abril i juny de 2026, i és la quarta autonomia amb més llançaments judicials tot i el descens generalitzat a Espanya.

El PSPV de València exigix que es retiren les valles electorals del PP a la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE de la província de València ha presentat una queixa davant la Junta Electoral Provincial perquè ordene al PP retirar de manera immediata totes les valles publicitàries amb contingut electoralista instal·lades a la Comunitat Valenciana. Els socialistes consideren que estos anuncis vulneren la LOREG en mantindre’s actius després de convocar-se les eleccions generals del 29 de novembre.

Detingut per furtar els diners d’una caixa de donatius d’una mesquita d’Alacant

Un jove de 28 anys ha sigut detingut per un robatori amb força en la caixa de donatius d’una mesquita d’Alacant. L’home ja havia sigut arrestat dos vegades el mes de setembre per furts similars en temples de Gandia i Elx.