Inclusió digital per a persones amb diversitat funcional o discapacitat

Ejemplo de shortcode con estilo
La Conselleria i Cermi realitzaren aquests cursos gratuïts, a més d'una àmplia col·laboració de diferents entitats

La Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i Cermi realitzaran accions formatives en competències digitals dirigides a persones amb diversitat funcional o discapacitat, reduint així la seua bretxa digital.

La Conselleria, a través de la Direcció General per la Lluita contra la Bretxa Digital, ha signat un conveni amb el Comité d’Entitats de Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana per a promoure la inclusió digital com a factor d’inclusió social, aprofitant l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació per a ajudar a millorar la qualitat de vida de la ciutadania.

L’objectiu és realitzar accions formatives en competències digitals dirigides a persones amb diversitat funcional o discapacitat, reduint així la seua bretxa digital i, a més, realitzar cursos específics en formació en accessibilitat dirigits a personal tècnic de les entitats, personal de suport de les persones amb diversitat funcional o discapacitat, així com tot aquell interessat en matèria d’accessibilitat web a nivell bàsic, mitjà o avançat, per a previndre la bretxa digital relacionada amb l’accessibilitat digital.

Les accions formatives es duran a terme en 2022 i formen part del programa Ciutadania Digital posat en marxa per la direcció general per a la Lluita contra la Bretxa Digital en 2021, donant continuïtat a aquesta iniciativa que centrarà els seus esforços a portar formació en competències digitals a municipis en risc de despoblació i a persones amb discapacitat, en ser espais i col·lectius especialment afectats, per la bretxa digital.

El conveni recull accions formatives per a persones amb diversitat funcional o discapacitat que, a més de la seua condició, per causa de l’evolució de la societat digital i al no disposar de les competències digitals oportunes, es puguen trobar dins de la bretxa digital que això genera.

La formació està coordinada pel Cermi Comunitat Valenciana i es comptarà amb una àmplia col·laboració de les entitats de persones amb discapacitat i diversitat funcional que facilitaran la difusió de les activitats formatives.

La formació, tant en línia com presencial, es realitzarà en grups xicotets per a poder assegurar el suport a l’alumnat. Les accions formatives són totalment gratuïtes.

Les accions formatives que s’han planificat per a les persones amb diversitat funcional o discapacitat, basades en el Marc valencià de competències digitals, es basen a dotar d’eines per a crear continguts, utilitzar la tecnologia per a la comunicació, tramitacions electròniques, trobar informació en internet o utilitzar el telèfon mòbil. Cada acció formativa tindrà una duració de 15 hores.

Per a la part de formació en accessibilitat per a previndre la bretxa digital, s’han planificat les accions formatives: accessibilitat web; accessibilitat documental; i sensibilització en accessibilitat digital.

Les entitats que vulguen col·laborar acollint accions formatives en les seues instal·lacions hauran de comptar amb connexió, condicions d’accessibilitat i de seguretat sanitària necessàries. És a dir, han de tindre connexió a internet via Wifi, connexió a xarxa elèctrica per a carregar els dispositius, espai suficient per a distribuir taules i cadires per a un mínim de 8 alumnes i un màxim de 12 alumnes i taula i cadira per al docent amb separació suficient, projector/televisió amb HDMI i pissarra o similar.

Les entitats/persones interessades a participar poden sol·licitar-ho:
A través dels correus electrònics: formacion@cermicv.es programes_dglbd@gva.es

Últimes notícies

Rescats per les fortes pluges a Piles, Miramar i Oliva i reforç amb helicòpters

Els bombers han rescatat veïns durant la nit a Piles, Miramar i Oliva per les inundacions, i reforcen el dispositiu amb mitjans aeris. La UME es desplaça també a Oliva després d’activar-se la situació 2 del pla d’inundacions a la Safor.

Pluges torrencials a Oliva obliguen a rescats amb helicòpter

Les pluges torrencials a la Safor, amb més de 500 litres per metre quadrat, han obligat a activar rescats amb helicòpter a Oliva i han elevat el risc en rius i barrancs. Emergències demana no desplaçar-se i buscar zones altes davant el perill d’inundacions.

Quinze carreteres tancades per la pluja en cinc províncies, amb diversos talls a Alacant i Oliva

La DGT ha mantingut tallades 15 carreteres secundàries per les fortes pluges en les províncies d’Alacant, València, Còrdova, Sevilla i Toledo, amb diversos talls a la Marina Alta i un a Oliva.

La UME es desplega a Oliva per les inundacions extremes causades per la dana Adam

Unitats de la UME han eixit de la base de Bétera per reforçar els serveis d’emergències davant les greus inundacions a Oliva i la Safor, amb registres de pluja històrics que superen els 600 litres per metre quadrat.

Pluges històriques a la Safor i la Marina Alta amb més de 600 l/m²

El temporal de pluges intenses al litoral sud de la província de València i el nord d'Alacant ha deixat més de 600 l/m² en 24 hores en municipis de la Safor i la Marina Alta, amb registres rècord a Pego i Forna.

Nou avís Es-Alert per pluges a la Comunitat: es demana no eixir de casa

La Generalitat ha enviat un nou missatge Es-Alert a les zones afectades per les pluges persistents i les inundacions a la Comunitat Valenciana i demana a la població que evite desplaçaments i romanga en la vivenda.

Desallotgen un càmping a Xàbia i més de 100 persones passen la nit en un alberg

Els bombers han desallotjat el càmping El Naranjal de Xàbia per l’episodi intens de pluges, i més d’un centenar de persones s’han traslladat a un alberg municipal. Les autoritats demanen evitar desplaçaments innecessaris mentres continuen els avisos per pluja a la Comunitat Valenciana.

Gandia reforça la vigilància a Beniopa i obri el pavelló del Raval per la pluja extrema

Gandia ha reforçat la vigilància en zones inundables com el barranc de Beniopa i està habilitant el pavelló del Raval per als veïns, davant les fortes pluges que han deixat 309,2 litres per metre quadrat en 24 hores.