Inclusió digital per a persones amb diversitat funcional o discapacitat

La Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i Cermi realitzaran accions formatives en competències digitals dirigides a persones amb diversitat funcional o discapacitat, reduint així la seua bretxa digital.

La Conselleria, a través de la Direcció General per la Lluita contra la Bretxa Digital, ha signat un conveni amb el Comité d’Entitats de Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana per a promoure la inclusió digital com a factor d’inclusió social, aprofitant l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació per a ajudar a millorar la qualitat de vida de la ciutadania.

L’objectiu és realitzar accions formatives en competències digitals dirigides a persones amb diversitat funcional o discapacitat, reduint així la seua bretxa digital i, a més, realitzar cursos específics en formació en accessibilitat dirigits a personal tècnic de les entitats, personal de suport de les persones amb diversitat funcional o discapacitat, així com tot aquell interessat en matèria d’accessibilitat web a nivell bàsic, mitjà o avançat, per a previndre la bretxa digital relacionada amb l’accessibilitat digital.

Les accions formatives es duran a terme en 2022 i formen part del programa Ciutadania Digital posat en marxa per la direcció general per a la Lluita contra la Bretxa Digital en 2021, donant continuïtat a aquesta iniciativa que centrarà els seus esforços a portar formació en competències digitals a municipis en risc de despoblació i a persones amb discapacitat, en ser espais i col·lectius especialment afectats, per la bretxa digital.

El conveni recull accions formatives per a persones amb diversitat funcional o discapacitat que, a més de la seua condició, per causa de l’evolució de la societat digital i al no disposar de les competències digitals oportunes, es puguen trobar dins de la bretxa digital que això genera.

La formació està coordinada pel Cermi Comunitat Valenciana i es comptarà amb una àmplia col·laboració de les entitats de persones amb discapacitat i diversitat funcional que facilitaran la difusió de les activitats formatives.

La formació, tant en línia com presencial, es realitzarà en grups xicotets per a poder assegurar el suport a l’alumnat. Les accions formatives són totalment gratuïtes.

Les accions formatives que s’han planificat per a les persones amb diversitat funcional o discapacitat, basades en el Marc valencià de competències digitals, es basen a dotar d’eines per a crear continguts, utilitzar la tecnologia per a la comunicació, tramitacions electròniques, trobar informació en internet o utilitzar el telèfon mòbil. Cada acció formativa tindrà una duració de 15 hores.

Per a la part de formació en accessibilitat per a previndre la bretxa digital, s’han planificat les accions formatives: accessibilitat web; accessibilitat documental; i sensibilització en accessibilitat digital.

Les entitats que vulguen col·laborar acollint accions formatives en les seues instal·lacions hauran de comptar amb connexió, condicions d’accessibilitat i de seguretat sanitària necessàries. És a dir, han de tindre connexió a internet via Wifi, connexió a xarxa elèctrica per a carregar els dispositius, espai suficient per a distribuir taules i cadires per a un mínim de 8 alumnes i un màxim de 12 alumnes i taula i cadira per al docent amb separació suficient, projector/televisió amb HDMI i pissarra o similar.

Les entitats/persones interessades a participar poden sol·licitar-ho:
A través dels correus electrònics: formacion@cermicv.es programes_dglbd@gva.es

Últimes notícies

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.

El PP manté la gestora del partit a la Comunitat Valenciana i reserva decisions sobre candidats

El PP ha decidit prorrogar la gestora a la Comunitat Valenciana i ajornar la convocatòria del congrés autonòmic, mentre posa Sergio Sayas al capdavant de la gestora de Navarra després de la dimissió de Javier García.

Ford tanca el marge per a més concessions salarials a Almussafes fins a 2030

Ford Espanya ha comunicat a la plantilla d'Almussafes que el marge per a augmentar concessions o costos fins a 2030 s'ha esgotat i que presentarà esta setmana el document definitiu de l'Acord 2030 en una reunió final.

Baldoví acusa Pérez Llorca de viure agenollat a Vox i sotmés a Feijóo

Joan Baldoví ha acusat Juanfran Pérez Llorca de no estar a l'altura de la Presidència de la Generalitat, de viure agenollat a Vox i d'arrossegar-se davant el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, durant el debat de política general en Les Corts.

Villena activa una comissió especial per aclarir el robatori del seu tresor de l’Edat del Bronze

L’Ajuntament de Villena constituïx este dimarts una comissió especial per investigar el robatori del Tresor de Villena al Muvi, sostret en quatre minuts la matinada del 27 d’agost. L’òrgan analitzarà la seguretat del museu, la documentació i demanarà compareixences de responsables polítics i tècnics.