Increment dels supermercats fantasma

Ejemplo de shortcode con estilo
El servei ja té presència en moltes ciutats d'Espanya, com Barcelona, Madrid, València, Màlaga o Sevilla

Des de tomaques fins a cervesa freda, et portem el que necessites (o el que més t’abellisca) en minuts. Així es presenta un dels supermercats fantasma que fa enviaments ultraràpids. Aquests serveis, en auge en els últims anys, envien la compra feta en línia als clients en menys de 10 minuts, i ja tenen presència en moltes ciutats d’Espanya, com Barcelona, Madrid, València, Màlaga o Sevilla.

Aquest model de negoci cobreix les necessitats immediates que el client té d’un producte. La mitjana d’import de compra és de 25 euros i, per tant, no suposa una competència per al comerç pròxim o en línia, explica Neus Soler, professora col·laboradora dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC. Aquest tipus de negoci digital funciona sobretot entre la gent jove, que prefereixen dedicar el temps a altres coses, perquè no planifiquen i això els soluciona qualsevol pla d’última hora, afig Soler.

Dos minuts per al picker, huit per al rider: compra entregada Gorillas, Getir o Dija són exemples d’aquest model, que es coneix com a supermercats fantasma. L’empresa se situa en diferents llocs de les ciutats, on converteix locals en magatzems amb una oferta de més de 1.500 productes alimentosos, de neteja i de bellesa, així com aliments frescos.

Els productes es preparen en els 120 segons posteriors a la recepció de la comanda en l’aplicació informàtica del local. Internament, el supermercat té lineals que estan distribuïts per números i lletres, de manera que, quan la comanda arriba a la botiga, el sistema l’ordena de manera lògica i evita que el picker (la persona que el prepara) realitze viatges entre els lineals que no siguen productius, explica Josep Maria Català, professor col·laborador dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC.

Mil viatges al dia per magatzem per a ser rendibles

Aquests negocis comparteixen característiques amb les ja conegudes com a cuines fantasma, no es veuen, però els veïns pròxims als immobles on se situen sí que noten i senten la seua presència: més riders, més moviments de persones i, sobretot, més problemes de convivència, explica Català. Es calcula que, perquè el negoci aconseguisca tindre un rendiment positiu, han de fer-se 1000 viatges al dia per cada magatzem. Això suposa que aquestes zones tinguen un alt trànsit de riders.

Segons un estudi de la consultora Bain & Company, per a arribar a la rendibilitat, aquestes empreses haurien d’augmentar el preu mínim per comanda fins als 30 euros (actualment està en 20). Així mateix, segons l’informe, haurien d’incrementar el volum de comandes per dark store: de 300 comandes al dia en una fase de llançament i 600 en una fase de creixement, haurien de passar a més de 1000 comandes diàries per magatzem.

El seu impacte sobre la mobilitat urbana pot arribar a ser alt, especialment si se situen en carrers per als vianants o si opten per les motocicletes com a manera preferencial, per la qual cosa poden requerir algun tipus de regulació per part de l’administració, adverteix Eduard Àlvarez, professor dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC, investigador del grup SUMAT i expert en logística.

Últimes notícies

Moleiro demana perdó després del 0-6 del Villarreal

Moleiro ha demanat perdó a l’afició després de la derrota per 0-6 del Villarreal davant del París Saint-Germain en la Lliga de Campions. El migcampista ha assenyalat la falta d’actitud i ha demanat aprendre del partit abans del compromís de diumenge.

El Villarreal cau per 0-6 davant el París Saint-Germain

El París Saint-Germain ha golejat el Villarreal per 0-6 en la Liga de Campeones, amb un 0-4 al descans. Fabián Ruiz ha sigut el jugador més destacat del conjunt francés.

Vila-real i PSG canvien l’himne per aplaudiments en homenatge

Les aficions del Vila-real i del PSG han aplaudit la decisió de no reproduir l’himne abans del partit. Després, han guardat un minut de silenci per les víctimes.

El Villarreal canvia l’onze amb cinc novetats davant del PSG

Iñigo Pérez ha introduït cinc canvis en l’onze del Villarreal. Fabián Ruiz és titular amb el PSG, mentre que Ferran Torres no ix d’inici.

Eduard Fernández qüestiona la preparació per a ser pare als 30

Eduard Fernández ha abordat els rols paterns en *'El mal padre'*, el drama de Roberto Bueso que inaugura la Mostra de València. La pel·lícula arribarà als cinemes el 20 de novembre.

El jaciment d’Elx mostra una història que va de l’època ibèrica a hui

La museïtzació dels resultats de quasi una dècada d’excavacions permet recórrer les diferents etapes històriques del jaciment d’Elx, des del segle IV abans de la nostra era fins a l’època contemporània.

Wizz Air inaugura una base a València per als vols domèstics

Wizz Air ha inaugurat les primeres bases a València i Madrid i ha començat a operar rutes domèstiques. Santiago de Compostel·la s’hi sumarà el 17 de desembre.

Tírig recuperarà 24 quilòmetres de pistes després de l’incendi

Les obres d’emergència compten amb 825.695 euros i actuaran sobre 24 quilòmetres de pistes forestals afectades pel foc d’agost.