Indústria activa una nova convocatòria de 400 milions per a impulsar el vehicle elèctric

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha activat una nova convocatòria del Perte VEC IV per a projectes d’inversió en la cadena de valor industrial del vehicle elèctric i connectat, dotada amb 400 milions d’euros. El paquet combina 250 milions en préstecs reembossables i 150 milions en subvencions directes, orientats a sistemes, subsistemes, components i unes certes infraestructures auxiliars que faciliten el desplegament del vehicle elèctric.

Terminis, condicions i gestió

Les sol·licituds podran presentar-se entre el 14 d’octubre de 2025 a les 10 hores i el 24 d’octubre de 2025 a les 14 hores. Els préstecs tindran un tipus fix del 2,844%, amb 10 anys d’amortització i 3 de carència. Estes condicions oferixen previsibilitat financera i marge de tresoreria per a escometre inversions industrials, mentres que la finestra de presentació, limitada a deu dies, exigix projectes madurs i llestos per a la seua execució.

Esta línia se suma a la de bateries dins de la quarta convocatòria del Perte VEC, dotada en total amb 1.250 milions i gestionada íntegrament per Sepides. Segons l’evolució de la demanda d’ajudes, la resta del pressupost s’anirà convocant en fases successives.

El Ministeri anima a les empreses de la cadena de valor a concórrer a esta secció del Perte VEC IV amb l’objectiu d’accelerar inversions i reforçar capacitats productives entorn del vehicle elèctric. La prioritat declarada és que els fons s’esgoten, com a indicador de tracció real sobre el teixit industrial.

L’anunci es va realitzar durant una visita a unes instal·lacions de Seat i Cupra a Sedaví que van quedar inundades per la DANA del 29 d’octubre de l’any passat, amb la intenció de subratllar el suport a la recuperació i a la modernització de l’ecosistema d’automoció.

En paral·lel, el titular d’Indústria va al·ludir a la situació de Ford a València: la companyia està acollida al mecanisme Xarxa per a formar a la plantilla en noves tecnologies i, durant 2025 i 2026, desenrotlla un projecte de transformació i preparació per a la producció de nous models. A partir de 2027, el pla passa per iniciar a València un nou model, un full de ruta amb la qual se sosté que a Almussafes hi ha futur i que comptarà amb l’acompanyament públic previst en este mecanisme.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Arrels, equip nascut després de la dana, conquesta la València Cup Girls en els penals

El Arrels, format per jugadores de zones afectades per la dana, s'imposa a la UE L Alcudia en la final sub19 de la València Cup Girls, en una edicion amb rècord internacional de participacion.

Guido Rodríguez firma el seu primer doblet en LaLiga encara que el València cau davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar els seus dos primers gols amb el València i va firmar el seu primer doblet en LaLiga, però l'equip va perdre 2-3 enfront del Celta a Mestalla.

Pérez Llorca destaca que l’atur de març en la Comunitat Valenciana és el més baix des de 2008

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana cau al març fins al seu nivell més baix des de setembre de 2008, amb descensos en tots els sectors i una millora destacada en dones i jóvens.

Gandia decreta tres dies de dol oficial per la mort del poeta Josep Piera

L'Ajuntament de Gandia ha declarat tres dies de dol oficial per la mort del poeta i escriptor valencià Josep Piera, fill predilecte de la ciutat. Les banderes onejaran a mitja asta i s'ha organitzat un comiat cívic en el Palau Ducal dels Borja.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i encadena un fort descens interanual de 19.440 aturats.

Gayà passa pàgina després de la remuntada del Cèltic i es bolca en el dol davant l’Elx

Gayà assumix com una pena la remuntada encaixada davant el Celta a Mestalla, però recalca que el vestuari ja mira al dol contra l'Elx, al qual s'aferren per a sumar tres punts clau.

Pedro Martínez fixa com a objectiu del València Basket assegurar el play off d’Eurolliga

Pedro Martínez considera que el València Basket té el play in encarrilat en l'Eurolliga i centra ara l'objectiu a assegurar l'accés directe al play off, sense perdre de vista el dol clau davant el Milà.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana baixa al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i situa el total d'aturats en 288.162. La caiguda anual aconseguix les 19.440 persones, amb descensos en les tres províncies i suport de l'estirada de l'ocupació per Setmana Santa.