La infanta Sofía estudiarà el batxillerat en el mateix internat de Gal·les que la seua germana

La Casa Reial ha confirmat que la infanta Sofía seguirà els passos de la seua germana, la princesa Leonor, i cursarà el Batxillerat Internacional a Gal·les. Serà en el mateix centre en el qual està cursant actualment l’hereua segon curs de batxillerat i no coincidiran allí, ja que Sofía començarà el pròxim curs.

Amb un comunicat en el qual afirmen: «Ses Majestats els Reis anuncien que Sa altesa Reial la Infanta Sofía, igual que la Princesa d’Astúries, cursarà el programa d’estudis del Batxillerat Internacional de la institució educativa Col·legis del Món Unit en l’UWC Atlantic College de Gal·les, el Regne Unit«, donem per resolta un gran dubte que ens portava rondant bastant temps.

El comunicat a més afig que «la Infanta Sofía també s’ha sotmés satisfactòriament a tot el procés de selecció exigit per la Fundació Comité Espanyol dels Col·legis del Món Unit (UWC España) www.colegiosmundounido.es», per la qual cosa ja està dins de la institució, com va fer la seua germana la Princesa d’Astúries, l’anunci de la qual es va produir, precisament, el 10 de febrer de 2021. Fa pràcticament dos anys.

Com ha explicat la Zarzuela en aquest mateix comunicat: «El programa acadèmic es desenvolupa en dos cursos (2023-24 i 2024-25) i comprén tant matèries de ciències com de lletres. Aquest programa es completa amb un curs interdisciplinari comú sobre teoria del coneixement, una monografia de caràcter investigador, així com un programa especial de creativitat (teatre, música, art, etc.), acció (esports) i una activitat que implique un servei a la comunitat (suport en escoles locals, treball amb xiquets amb discapacitat intel·lectual, tercera edat, primers auxilis, manteniment de costes i boscos pròxims, control dels índexs de contaminació mediambiental, cura i recuperació d’espècies animals, rescat marítim, guardacostes, etc.)».

Igual que fera la seua germana, «la incorporació al col·legi està prevista entre finals d’agost i primers de setembre«, com ha assegurat oficialment la Casa Reial. A més, sabem que «la Infanta Sofía també residirà, igual que la Princesa d’Astúries, d’acord amb el règim d’internat que l’UWC Atlantic College té establit dins del seu recinte».

Ha volgut aclarir el Palau en aquest comunicat que «el cost del Batxillerat Internacional que cursarà la Infanta Sofía serà igualment satisfet en la seua integritat personalment per Ses Majestats els Reis amb la seua assignació anual i ascendeix a la quantitat de 74.000 lliures  esterlines (82.707 euros) pels dos cursos», sense que hagen de designar una partida a part per a la seua educació.

Conclou aquesta comunicació informant que el Rei ja ha comunicat al president del Govern, Pedro Sánchez, «aquest nou període de l’educació de la infanta Sofía«.

Últimes notícies

Desmantellen a Alacant un laboratori de falsificació de documents per a tota Europa

La Policia Nacional desmantella a Alacant un laboratori de falsificació de documents d’identitat i viatge que operava a diversos països europeus i deté el principal responsable, ara en presó provisional.

Barrera (Vox) acusa el consens progre europeu de provocar la crisi migratòria

El president de Vox València, Vicente Barrera, responsabilitza els partits tradicionals europeus del creixement dels problemes migratoris i climàtics i defensa el paper dels partits sobiranistes i conservadors en un fòrum internacional a València.

Mónica Oltra i Gabriel Rufián compartiran un acte polític el 19 de juny al parc de Capçalera

L’exvicepresidenta del Consell i líder de Compromís, Mónica Oltra, i el portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, celebraran el 19 de juny un acte conjunt al parc de Capçalera, en ple debat intern sobre la candidatura d’Oltra a l’alcaldia de València.

Detenen a Alacant un fugit de França que es amagava amb diverses identitats falses

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 23 anys buscat per la Justícia de França per una agressió grupal amb arma blanca comesa el 2020 a Pantin, que es ocultava amb múltiples identitats falses.

A la presó dos hòmens detinguts en Dénia quan anaven a embarcar a Eivissa amb dos quilos de cocaïna

Dos hòmens de 24 i 30 anys ingressen a la presó provisional després de ser detinguts en el port de Dénia quan anaven a embarcar cap a Eivissa amb més de dos quilos de cocaïna amagats en una maleta.

‘El Apio’, l’assassí masclista confés de Callosa de Segura, acumulava un llarg historial delictiu

L’home de 48 anys conegut com ‘El Apio’, que ha confessat haver estrangulat la seua parella en Callosa de Segura, compta amb prop d’una vintena de detencions prèvies per robatoris violents i maltractaments anteriors.

El consum d’esperit uoses cau un 3,8 % en 2025 per canvis en els hàbits de beure

La venda de begudes espirituoses en Espanya baixa un 3,8 % en 2025, fins als 173 milions de litres, per un canvi en els hàbits de consum cap a menys freqüència i més qualitat, amb auge de productes de baixa o nul·la graduació i formats 'ready to drink'.

Mbappé i Lamine desbanquen Cristiano i Messi com a reis de les marques registrades

Kylian Mbappé lidera amb 15 marques registrades i un dibuix davant l’EUIPO d’Alacant, seguit de Lamine Yamal amb set, i desplaça Lionel Messi i Cristiano Ronaldo en explotació comercial del seu nom a Europa.