La infanta Sofía estudiarà el batxillerat en el mateix internat de Gal·les que la seua germana

La Casa Reial ha confirmat que la infanta Sofía seguirà els passos de la seua germana, la princesa Leonor, i cursarà el Batxillerat Internacional a Gal·les. Serà en el mateix centre en el qual està cursant actualment l’hereua segon curs de batxillerat i no coincidiran allí, ja que Sofía començarà el pròxim curs.

Amb un comunicat en el qual afirmen: «Ses Majestats els Reis anuncien que Sa altesa Reial la Infanta Sofía, igual que la Princesa d’Astúries, cursarà el programa d’estudis del Batxillerat Internacional de la institució educativa Col·legis del Món Unit en l’UWC Atlantic College de Gal·les, el Regne Unit«, donem per resolta un gran dubte que ens portava rondant bastant temps.

El comunicat a més afig que «la Infanta Sofía també s’ha sotmés satisfactòriament a tot el procés de selecció exigit per la Fundació Comité Espanyol dels Col·legis del Món Unit (UWC España) www.colegiosmundounido.es», per la qual cosa ja està dins de la institució, com va fer la seua germana la Princesa d’Astúries, l’anunci de la qual es va produir, precisament, el 10 de febrer de 2021. Fa pràcticament dos anys.

Com ha explicat la Zarzuela en aquest mateix comunicat: «El programa acadèmic es desenvolupa en dos cursos (2023-24 i 2024-25) i comprén tant matèries de ciències com de lletres. Aquest programa es completa amb un curs interdisciplinari comú sobre teoria del coneixement, una monografia de caràcter investigador, així com un programa especial de creativitat (teatre, música, art, etc.), acció (esports) i una activitat que implique un servei a la comunitat (suport en escoles locals, treball amb xiquets amb discapacitat intel·lectual, tercera edat, primers auxilis, manteniment de costes i boscos pròxims, control dels índexs de contaminació mediambiental, cura i recuperació d’espècies animals, rescat marítim, guardacostes, etc.)».

Igual que fera la seua germana, «la incorporació al col·legi està prevista entre finals d’agost i primers de setembre«, com ha assegurat oficialment la Casa Reial. A més, sabem que «la Infanta Sofía també residirà, igual que la Princesa d’Astúries, d’acord amb el règim d’internat que l’UWC Atlantic College té establit dins del seu recinte».

Ha volgut aclarir el Palau en aquest comunicat que «el cost del Batxillerat Internacional que cursarà la Infanta Sofía serà igualment satisfet en la seua integritat personalment per Ses Majestats els Reis amb la seua assignació anual i ascendeix a la quantitat de 74.000 lliures  esterlines (82.707 euros) pels dos cursos», sense que hagen de designar una partida a part per a la seua educació.

Conclou aquesta comunicació informant que el Rei ja ha comunicat al president del Govern, Pedro Sánchez, «aquest nou període de l’educació de la infanta Sofía«.

Últimes notícies

Cinc dotacions de bombers continuen treballant en l’incendi de la planta de reciclatge d’Aielo de Malferit

Cinc dotacions del Consorcio de Bomberos de Valencia continuen treballant en l’extinció d’un incendi declarat dissabte en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit, amb recomanacions de protecció a la població per fum intens.

València redueix un 13 % el trànsit a les vies principals durant el mes de juny

Les principals vies de València han registrat en juny un 13 % menys de trànsit que en 2025, amb 77.200 vehicles menys entrant a la ciutat i descensos respecte a 2023 i 2019.

Carlos Espí gaudix d’una primera setmana de pretemporada intensa i amb victòria del Llevant

El davanter Carlos Espí ha tancat la primera setmana de pretemporada del Llevant amb bones sensacions, molta faena i un gol en el triomf per 2-1 contra el Leganés a Buñol.

El PSPV acusa Catalá de paralitzar la reconstrucció de les pedanies afectades per la dana

El PSPV ha reclamat a l'alcaldessa María José Catalá que recupere el diàleg amb el CLER València i el veïnat i accelere les obres de reconstrucció de les pedanies afectades per la dana abans de la tardor.

València tramita 5.465 llicències per a noves vivendes en només tres anys

L’Ajuntament de València ha concedit 5.465 llicències per a vivendes de nova planta en tres anys, un 58 % més que abans, i quasi quintuplica les autoritzades en el mateix període de 2023.

Aemet activa avís groc per fins a 38 °C a l’interior sud de València dilluns de vesprada

Aemet ha activat per a dilluns un avís groc a l’interior de València per temperatures de fins a 38 graus entre les 13 i les 21 hores.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda en la Comunitat es doblen fins als 60 milions

L’IVF ha ampliat fins als 60 milions d’euros el programa de garanties per a la compra de la primera vivenda en la Comunitat Valenciana després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials.

Metrovalencia guanya més de huit milions de viatges en juny i consolida la recuperació

Metrovalencia ha registrat en juny 8.152.077 desplaçaments, un 8,12 % més que en 2025, quan part de la xarxa estava tallada per la DANA. En conjunt, FGV ha sumat més de 10 milions de viatges entre Metrovalencia i TRAM d’Alacant.